Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Van valaki köztetek, aki más építési nagysághoz is ért? (Nem nekem kell, nálam csak H0 létezik). Egy kollégám TT-s alkatrészeket keres. Fogalmam sincs, mit, először csak érdeklődöm...
Üdv az Uraknak! Érdeklődnék: a FREMO szabványt, kézikönyvet, miegymást lefordítottátok magyarra, elérhető, olvasható valahol? Szívesen tanulmányoznám okulás céljából. Lehet nem csak én. Köszönettel!
OFF Urak! Bocs az offolásért, csak gondoltam hátha érdekel valakit, más modellezős fórumokban meg nem vagyok járatos. Szóval lehet rendelni Lilliput H0-s MÁV-os analóg FLIRT-et cirka 230-260 CHF-ért. Elvileg készül MÁV-logós meg START-logós is. Akit érdekel, az szóljon nekem, lehetőleg privátban. Email-em publikus. Köszi! ON
Valami hiányzot, de eddig nem tudtam hogy mi. Micsoda lázas keresgélés lett volna 29-én hogy hol is van.
Szegény tábla :-), először elfelejtettük elvinni, aztán a szombati csoport vonaton nem kis kaladok közt hozta utánunk, most meg ott maradt. Legközelebb majd a klubvezetőnket felejtjük ott :-).
Majd kitalálunk valamit a hazautaztatására, addig remélem megtűritek a győri klubban.
Remélem nem haragszik Talpfaszámláló kolléga, hogy egy pár képpel illusztráltam a cikket, de az szekszárdi képek már a honlapon vannak, kedves segítője meg csak a kocsmáros Úr lányait fotózta!!! :-)
jelen esetben a korszak valóban KORszakot jelent.. azaz: konkrétan évszámot.. tök mindegy, milyen a felosztás, lényeg, volt-e ilyen kocsi mondjuk 1975-ben, vagy nem. ebben a játékban ez a lényeg:)
Nem tudom, hogy ez mennyire "hivatalos", mivel az Epoche felosztás kimondottan modellezői kategória, a nagyvasútnak szerintem semmi köze hozzá.
Ezen felül ez SZERINTEM egy erőltetett ráerőszakolása a német felosztásnak a magyarra. Erről már igen heves vita folyt más topikokban. A magyar korszakhatárok teljesen máshol vannak, mint a német (vagy svájci, olasz, belga stb.). A korszakhatárt a németeknél sem úgy állapítják meg, hogy pl. beindult a villamosítás vagy a vonalhálózat lecsökken, hanem amikor jól látható változás van a külső megjelenésben. Pl. 1920-ban a Länderbahn-okból egységes DRG lesz, 1945-be a DRB megszűnik és szétzuhan zónákra stb. Az egyedüli közös európai korszakhatár az Epoche 3/4, az UIC számozás megjelenése, de pl. a MÁV-nál az Epoche 4 és 5 között semmi különbség sincs, legalábbis 1990-ben nincs változás.
Ráadásul korábban az Epche 5-öt 1985-től számították, amikor megjelent a DB-nél a mozdonyok piros festése és a kocsiknál az új IC/IR/Nahverkehr színezés. Ezek után mi (néhány haverral) bevezettük 1994-ben az Epoche 6-ot, amikor a DB/DR-ből DBAG lett, hivatalosan nem volt róla szó. Közben az Epoche 5 határát kitolták 1990-re, a DBAG-t pedig csak az 5a/5b határának minősítik. Mi továbbra is ragaszkodunk a mi felosztásunkhoz. :-) (A haveromnak különösen zavaró az új felosztás, mert ő a DBAG előttig gyűjt, azaz nekünk Epoch 5-ig, ha pedig most meghirdetnek egy Epoche 5-ös német modellt, nem lehet előre tudni, hogy DB vagy DBAG lesz? Jó pár rendelést mondott már vissza emiatt ill. most már nem mer előre rendelni.)
Üdv! Az állámásom balesete után újjá kellet építenem a középső modult. Most így állok vele. Véleményeket kérek valamint lenne egy kérdésem ha készen lesz akkor hozhatnám FREMO-s kiállításokra?