Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51244

Milyen a kézi váltó? Mennyire hosszú utakat jár be, mennyire könnyen, mennyire van megvezetve?

Előzmény: Papka11 (51243)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51243

Mondjuk nálam még nem kellett semmit sem cserélni a váltóban (olajat sem). A kuplung is elég jól bírja az emelt nyomatékot ;-) A km-ek számát most felejtsük el, nem akarok ingyenreklámot. A 6 számjegyű opció azért eléggé tág fogalom, mert nem mindegy hogy 1-el kezdődik, vagy 9-el. Nem régen volt problémám gömbcsuklóval. A szerviz elsőre váltót sejtett. Azért eléggé baráti árat adtak hozzá.

 

Ez a te véleményed. Én a kéziváltóm nem adnám oda két DSG-ért sem :-D

Előzmény: ruskyy (51240)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51242

Megkerestem azt a Ceed-es hsz-t és kiderült, hogy a kérdés nem RS, hanem Rapid témában lett feltéve. Ezek szerint a kérdésem az én félreértésemen alapult, így sztornózom.

 

Van viszont másik kérdésem.

Mi a fő különbség egy kézi váltós TSI RS és egy 1.8 180 LE-s Octavia között a motoron, a kerék és gumi méreten, a kipufogó hangolásán és az utastér berendezésén kívül? Váltó, kuplung ugyanaz? Futómű esetleg alacsonyabbra van ültetve és keményebbre van állítva (rugók, lengéscsillapítók)? Zajszigetelés? Direktebb kormány?

Előzmény: benediktusz (51236)
Varshi Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51241

Azért olajos DSG "veszélyeivel" riogatni nekem kicsit olyan, mint tripperrel. :)

Előzmény: Papka11 (51239)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51240

Az olajos DSG-kre egyáltalán nem jellemző az elhalálozás. 200-250e körül lehet elhasználódik a kettőstömegű, de ha nem vagy falábú és/vagy nem mélygarázsokban közlekedsz le-fel napi 4 órát a rámpákon, akkor a kuplungszett maga még tovább is bírja, mint a kéziváltóban.

 

A kézi váltónál is előbb-utóbb kettőstömegűt és kuplung szettet kell cserélni.

Emellett a kéziváltó is el tud kopni 200e kilométer körül (nekem volt is ilyen, kidobálta a hatodikat, pedig nem volt gyilkolva), amit utána vagy felújíttatsz vagy keresel egy bontottat. Mindkét opció 6 számjegyű összeg lesz.

 

Egyedül a mechatronika lehet plusz rizikó. De emiatt se aggódnék különösebben, pláne nem egy garanciális autónál. Ha meg használtan veszi 10M HUF helyett 4-6 millióért, legyen már 0,5-1M még a zsebben az ilyen javításokra.

 

Szóval javaslom engedd el ezt a kéziváltó mennyivel jobb és/vagy olcsóbb fenntartású dolgot, mert eljárt felette az idő...

Előzmény: Papka11 (51239)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51239

A kézi váltóval nem kell foglalkoznod a karbantartás során. Így nem tudok róla mit mondani :-)

A DSG már neccesebb.

https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/04/12/igy_hal_meg_a_volkswagen-fele_dsg_valto/

Előzmény: benediktusz (51236)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51238

Csak is kézi váltó. :-)

Előzmény: ruskyy (51237)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51237

Ilyen Kiáról nem tudok, ami konkurens lehetne.

 

Hacsak nem vagy elvakult kéziváltó-hívő, akkor DSG. Sokkal jobb.

Előzmény: benediktusz (51236)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51236

Nem tudom, a hozzászóló anno melyik Kia-ra gondolt. Meg fogom keresni ezt a hsz-t. Kézi váltóról tudtok valamit mondani?

Előzmény: mica-r (51233)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.16 -1 0 51235

(Szerintem)

Előzmény: Lónyak (51234)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.16 -1 0 51234

Hyundai i30N-re gondolt.

Előzmény: mica-r (51233)
mica-r Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51233

Ha Kia Ceed-re gondolsz, akkor az kb 100kW magasságáig van motorizálva. Nehéz összemérni egy RS Octaviával....

Előzmény: benediktusz (51232)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51232

Sziasztok. Új vagyok itt. Érdekel a benzines RS, lehet, hogy a következő autóm ilyen lesz. Átolvastam az elmúlt fél év hozzászólásait. Nemrég többen is leírtátok, hogy a mostanában gyártott példányokra már nem jellemző a vezérműszíj megnyúlása, illetve a vizpumpa meghibásodása és így jelenleg nincs is típushibájuk. Kb. 5 hónapja viszont, amikor egy kérdezőnek próbáltatok segíteni, voltak akik leírták, hogy inkább Kia, mint Skoda. Az a használt példányokra vonatkozott? Én újonnan venném. Most 2+2 év a garancia? Szeretem a kézi váltót, lehet, hogy azzal venném. Kézi váltós tesztet viszont nem találtam. Milyen a kézivel váltani?

mica-r Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51231

Csináltam már mindenfélét, Golf GTI, Superb, most éppen egy Octavia 1.8tsi. Volt olyan, ami beindításkor elugrott egyet, mert akkor még nem tart a feszítő olajnyomás nélkül. Szerencsére egy fog elugrást még elbír a technika (ezzel azért még jártak pár hetet hibajellel)

Előzmény: ruskyy (51230)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51230

Sajnos el tudom képzelni, amit írsz...

Egyelőre a gen3 (kb. 2013-től gyártott) 2.0tsi-k esetében átugrott vezérlésről nem olvastam panaszt, de nyúlás miatti cserére azért volt néhány példa a német fórumokon. Szerencsére ezt minden esetben megelőzték egyéb tünetek (pl. gázreakció, fordulatszám ingadozás) és EPC-t villantó hibakódok, így még időben tudták cserélni.

 

Szép lassan azért kezdenek kifutni a PoHu-s gariból ezek az autók, lehet befut hozzád cserére majd 1-2 példány... vagy volt már hozzá szerencséd?

Előzmény: mica-r (51228)
Agent_Gibbs Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51229

Szia!

 

Láncos... :)

Előzmény: navimen (51224)
mica-r Creative Commons License 2018.08.15 0 0 51228

Ha a 3 láncos motor, akkor azért nem mondanám örök életűnek. Előfordul, hogy az a fajta lánchajtás elugrik. 100-150 ezer km között már nem nagyon feszít a láncfeszítője és indításkor gond lehet.

Előzmény: ruskyy (51225)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 51227

Milyen a 280 lovas Superb?:)

Előzmény: navimen (51224)
navimen Creative Commons License 2018.08.15 0 0 51226

Köszi!

Előzmény: ruskyy (51225)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.15 0 0 51225

Lancos.

A nyulasa ellenorizheto vizualisan, de hibakodot is dob ra, ha cserelni kellene.

Atugrania nem szabadna, mint az elozo generacional sokszor elofordult.

Előzmény: navimen (51224)
navimen Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 51224

Szia Agent_Gibbs,

 

csak 1 kérdés, az én volt gépem láncos vagy szíjas (O3 TSI 2014)?

 

Képzeld, családban maradt a gép, havercsávóék vették meg a lízingcégtől.

Ő tette föl a kérdést, hogy láncos-e...megmondom őszintén, én még csak nem is

gondolkodtam rajta...

 

Köszi!

Agent_Gibbs Creative Commons License 2018.08.14 0 0 51223

Meg :) Szerettem a regit nagyon es most mintha ujra haza erkeztem volna :)

Előzmény: Papka11 (51222)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 51222

Megtértél? :-)

Előzmény: Agent_Gibbs (51220)
Realtukko Creative Commons License 2018.08.12 0 0 51221

Hello!

 

Valami ilyesmit kínál az egyik tag a TFSI fb-csoportban.

 

 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1829122773790502&set=gm.704147513272803&type=3&theater&ifg=1

 

Előzmény: Agent_Gibbs (51220)
Agent_Gibbs Creative Commons License 2018.08.12 0 3 51220

Sziasztok, keresek Octavia 2-be allithato futomuvet vagy keveset ulteto rugot. Jelige: "Vettemmegintegyilyenszartesnembirokmagammal" :D

itreb Creative Commons License 2018.07.31 0 0 51219

Kézi.

Előzmény: ruskyy (51218)
ruskyy Creative Commons License 2018.07.31 0 0 51218

Manual vagy DSG?

Előzmény: itreb (51217)
itreb Creative Commons License 2018.07.31 0 0 51217

Sziasztok!
Lassan megválnék egy OIII TDI RS-től...
Sedan fehér 90000Km.....

üdv 

-carcass- Creative Commons License 2018.07.27 0 0 51216

Hello

 

Mindenképpen kombi kell a kis család miatt, viszont a Mátra és a Bükk közelsége lévén, ha eldurran az agyam, akkor "átkocogok" Parádsasvárról Mátrafüredre ...

 

A galyatetői elágazásig az út hibátlan - sűrűn járok arra, ma is végigmentem Gyöngyösig - sajnos Mátraházáig helyenként kimondottan sz@r, de ha minden igaz hamarosan felújítják azt a szakaszt is.

Nekem kombi 1.4 tsi van DSG váltóval, az elágazóig király rajta menni, sajnos sokat ront rajta a sok gyökér motoros - tisztelet a kivételnek - aki képtelen kivárni a sorát (van pár kereszt az út mentén).

Nem tudom az RS software mennyire más (nyilván nagyon) de az enyém "S"-ben egész jól tolja felfelé és vált rendesen, nem lehet észrevenni.

Előzmény: B.R. 0905 (51210)
Gabor1313 Creative Commons License 2018.07.27 0 0 51215

Szia! 
Én sem javasolnám... én is épp 2.0T benzinest keresek, de csak 1Z preface kivitelben. 
De ha mindenképp cserélnéd, eladó lehet a mostanid? 

Köszi ;) 

Előzmény: sonar123 (51183)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!