Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37653

Ez durva! Szerintem az ajánlott 20 ezres cserétől simán lehet ilyen az évek után.

Előzmény: 88GABOR88 (37649)
GPS Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37652

 

Sajnálom, hogy stornóznod kellett a kis 1,4-est.

Pedig messziről nem néz ki fostalicskának, láttam a papírjai is rendben vannak - éppenséggel lehetett volna egy jó kis autó is.

 

Részemről semmiféle autó-upgradet nem tervezek - mert 2020-ban olyan botrányosan keveset jártam (összesen 4800 km-t !) - hogy minden autóra költött forint kidobott pénz lenne (pláne, hogy ami van, az többnyire hibátlan).

 

Pedig még a sarki Penny-ig, vagy Aldiig is autóval megyünk (1 km, de cipeljen már a tököm ha az autó a parkolóban figyel).

Sőt, nyáron Veszprém-Balatonalmádi között ingázunk is (14 km) - de mivel csak egy hosszú út volt a nyáron, így még 5 ezer se jött össze - az ingázással együtt sem.

 

Az olajban is csak vagy 6 ezer van - de azért fogom lecserélni tavasszal, hogy ne romoljon meg a közel 2 év alatt.

Remélem hogy az idén kicsit jobban meghúzom a fülét - ami a km-eket illeti.

.

Előzmény: ovoid (37650)
GPS Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37651

 

eddig hála isten nincs rendellenesség, szóval remélem túlélte a motor! Hangja továbbra is szép!

 

Mindenki azt mondja (még a Fiat-gyalázók is) - hogy rendkívül tartós, mindent-kibíró kis motorok ezek.

Igaz, mások ma már 130-140 lóerőt is kiszednek (túrbósan) 1.200 cm3-ből (mi több, akár még 3 hengerből is, a legújabb módi szerint) - de azoknak a tartósságáról még nincsenek hiteles, levéltári adatok.

 

Azt viszont látatlanban állítom - hogy ha egy olyan "szuper-motort" ilyen olajjal kínálnának meg, mint tiéd a fotókon (akár csak 100 km-en is) - arról a motorról utána csak már múltidőben lehetne beszélni :-)))

.

Előzmény: 88GABOR88 (37649)
ovoid Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37650

Húúúú! Vazze!

Nem semmi, bejöttek a tippek......

Legalább mentél elötte valami olcsóbb olajjal, "kimosattad" valamivel?

 

Előzmény: 88GABOR88 (37649)
88GABOR88 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 37649

Sziasztok! Pár hete volt téma 1.2 16v olajnyomás probléma, sajnos csak a héten tudtam vele foglalkozni... hát nem mondom,hogy nem ért meglepetés, volt a teknőbe illetve a pumpán nem kevés olajsár.. most ott tartok, kitakarítva minden,friss olaj (20k 10w40) ,új szűrő, és kb 50km megtétele ,eddig hála isten nincs rendellenesség, szóval remélem túlélte a motor! Hangja továbbra is szép!

ovoid Creative Commons License 2021.02.04 0 0 37648

Mivel máshogy nem tudok üzenni, ide írom, hogy köszönöm, de ne fáradj!

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37647)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37647

Szombaton a környéken vagyok átutazóban, ha gondolod én is rá tudok nézni.. 

Előzmény: ovoid (37645)
GPS Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37646

 

Hááát, 100 km-nyi benzinpénzért éppenséggel megnézhetem én neked - meg agyon is fényképezhetem.

Órabért nem számolok fel :-)))

 

Privátban küldd le a linkjét a hirdetésnek az emailemre - hadd lássam én is (privátban)

 

Aztán ha tetszenek a fotók, meg esetleg amit én mondok róla - akkor lehet hogy érdemes tényleg lebumlizzál - pénzzel a zsebedben.
Vagy te is beszámitósdizni akarsz?

 

Vettem én már így hajót is egy barátomnak. Ő találta, de lejöni nem tudott megnézni - ezért kért meg engem, hogy véleményezzem.
A hajó fasza volt - de foglalót nem vett el a csóka. Azt mondta lehozza Almádiba amikorra mondjuk - és ha a barát mégsem veszi meg, akkor legfeljebb kifizetjük az útját a trélerrel oda-vissza.

,
Egy hét múlva Almádiban volt a hajó - lepacsizták - azóta is megvan neki, vagy 7-8 éve legalább :-)))

.

Előzmény: ovoid (37645)
ovoid Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37645

Hát 12 kép alapján, amiből 5/3 arányban más szinűek, a beltérről egy négykockás kép van csak, nem nevezném "fáintosnak"!  :)

Többet meg nem készít, azt mondta, még a feltevés másnapján.

 

És hogy mekkora szervező az élet?!

Aznap reggel mikor elmentem Szombathelyre, tőlünk 404km-re, reggel még végignéztem a cél körüli, és az útközbeni kínálatot.

Nem volt közte ez.

Útközben nem neteztem. Hazaérve már láttam, hogy feltették.... Ott mentem el 40 km-rel pápa alatt, ez bizony nagy szopacs....

 

Természetesen, a szombathelyi körút sem hozott eredményt.

 

Úgyhogy, megpróbálok mentűl több infóhoz jutni, mert nem élvezem annyira a 130-140-el való poroszkálást 8-9 órán át.

Tehát amíg nem ültem benne, nincs fáintosság.  :)

 

Nem egyszerű, ebben a műfajban sem, tudatos vásárlónak lenni!

 

Meg kell említenem, hogy azért vannak olyan kereskedések, akik nagyon korrekten teljesíik a kérésed, de ritkák sajnos.

 

Summa; kimarad a pápai

 

Előzmény: GPS (37644)
GPS Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37644

 

A Rubin-autótól. Rossz szavam nem lehet rájuk. Azt kaptam, amit láttam - az ügyintézésük is példás és zökkenőmentes volt.

 

Vásárlás előtt Kétszer is kiengedtek vele tetszőleges próbaútra - másodjára már tök-egyedül, vagyis a cég embere nélkül.
Aki ezek után is beleválogat - az tényleg hülye az autóhoz.

 

Ráadásul szó nélkül bevették a régi (enyhén törött - meghúzott sárhányójú) autómat is - méghozzá becsszóra.

Vagyis meg se nézték, elhitték nekem bemondásra hogy egyébként okés az autó.

 

2 nap múlva hívott egy pali hogy ő vette meg a volt autómat és hol mondjam meg kell bekapcsolni a rádiót?

 

Tőle megtudtam, hogy 50 ezret kerestek a "nagy bizniszen" - vagyis ennyivel drágábban adták el neki, mint amennyiért nekem beszámították.
Persze, ezért a pénzért ugyanúgy elintéztek neki minden papírt, mint nekem is.

 

De még mindig nem tudom, hogy ha találtál egy neked fáintos autót - mi a gond?

.

Előzmény: ovoid (37643)
ovoid Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37643

“Neked mi kéne onnan?”

Kössz az érdeklődést, egy 1.4  16V-t néztem ki.

Melyik cégtől vetted anno?

Előzmény: GPS (37642)
GPS Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37642

 

Mikor megvettük,  fél vödör levelet szedtem ki onnan.... Vajon az előző,  hölgy tulaj (tényleg), hány éve gyűjtögette  :)

Az enyém is csaj-autó - de úgy látszik, hogy nagyon korrekt (osztrák) szervize volt.

Meg is kaptam minden szerviz-számlát az összes revízióról, olajcseréről, mindenről (volt vagy egy kiló papír).

Amit észrevettem: mindig ugyanabba a szervizbe vitte, ami egy osztrák (kifejezetten kis-) településen volt.

Lehet, hogy Bécsben már nem értek volna rá ennyire figyelmeskedni az autóval (bár ez nagyban függ attól is, hogy mennyire csinos az a tulaj-hölgy).

Apropó: mi van Pápával? Én onnan vettem ezt az autót.

A foglaló (100k) lecsengetésétől számítva 10 napon belül mindent az égvilágon mindent a kezembe adtak - az átírástól-a biztosításig, a műszakitól-a regisztrációig mindent. Egy lépést nem kellett menjek sehova autó-ügyben.

Neked mi kéne onnan?

.

Előzmény: ovoid (37641)
ovoid Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37641

Köszönöm, köszönöm, köszönöm!

 

Nem ázik be, nincs eldugulva, nincs benne gomba, penész telep sem. Nincs is zokniszag  :)

Kb 2 hetente beleteszem az ionizátort, mert van, nem tart semeddig, úgyhogy steril belül.

Van úgy hogy naponta felnyitódik a motortető, mert belenézek, ablakmosót utántöltöm, csepptöltést rárakom stb.

Az esőlefolyók is tiszták!

 

"Persze azt a kutya sem szokta nézni (én sem) - így nem hinném, hogy annyira extrém jelenség lenne ez az esőlevezető eldugulása."

Mikor megvettük,  fél vödör levelet szedtem ki onnan.... Vajon az előző,  hölgy tulaj (tényleg), hány éve gyűjtögette  :)

 

Közben a borotvahab, úgy néz ki működik.....

Előzmény: GPS (37640)
GPS Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37640

 

Lehet beázik, és a bent lévő víz párolgása okozza.

 

Igen, ez is egy lehetőség - ovoid, figyelj!

 

Konkrétan a lányunk Puntójában történt, hogy száraz levelek valahogy annyira eldugították a szélvédő alatti esőlefolyókat az évek alatt - hogy a felgyülemlett esővíz nem tudott lefolyni és befolyt a ventilátorba amit idővel ki is nyírt, cserélni kellett.

 

Persze azt a kutya sem szokta nézni (én sem) - így nem hinném, hogy annyira extrém jelenség lenne ez az esőlevezető eldugulása.

 

Továbbra is állítom: a Punto kifejezetten barátságos párásodás szempontból - annyira, hogy még nagy hidegben való indulás után 1-2 perccel semmilyen párásodás nem mutatkozik (a teljes úton sem) - mi több, a befűtött autóban még fél óra álldogálás után sem jelentkezik semmilyen párásodás (még kinti erős mínuszokban sem).

.

Előzmény: kacagógerle (37638)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37639

Pollenszűrő csere, ha régen volt, fűtőmotorban össze tud egy komplett tenyészet gyűlni, érdemes néha levenni.

Szélvédőt csak tiszta vízzel szabad tisztítani! Utána pedig olyan alkoholos ablaktisztító sprayvel, ami nem hagy maga után semmi nyomot.

Minden mosószer, kence ami az ablakon marad valamiért brutálisan párásodik. 

Előzmény: ovoid (37637)
kacagógerle Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37638

Lehet beázik, és a bent lévő víz párolgása okozza.

Előzmény: ovoid (37637)
ovoid Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37637

"Na álljunk meg egy pirinyót: te azt mondod, hogy nálad menet közben, bekapcsolt fűtéssel is párásodik az ablakod?"

Igen azt mondom.

Már azt sem tartom lehetetlennek, hogy az üveg (ablak) tisztító valamelyik komponense miatt van ez.

Olvastam, és ma ki is próbálom, a borotvahabot  :)

Lehet nagy marhaság, de akkor bevettem, beszoptam :)

Beszámolok majd.

Ja és nincs fagyállószag, de erre utaltam is....

Előzmény: GPS (37636)
GPS Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37636

 

Nekem, a folyamatos fűtés, klíma bekapcs combó jön be legjobban. Sajna ez több benzinnnel jár, főleg, hogy pályázni is kell  :(

 

Na álljunk meg egy pirinyót: te azt mondod, hogy nálad menet közben, bekapcsolt fűtéssel is párásodik az ablakod?
Mert ha igen - akkor szerintem ott nagyon nem stimmel valami.

 

Ugyanis nálam ismeretlen ez a jelenség - pontosabban indulás után ráküldöm a levegőt csak az ablakra (utolsó állás a tekerőn)  és ameddig mondjuk a GPS-t baszkurálom, már le is fújta a párát.

Ismerem a klímás megoldást is - csak itt pont nincs rá szükség, mert klíma nélkül is lefújja az indulási hideg levegő.

 

Utána - menet közben normál fűtésállással (mondjuk műszerfal+ láb állásban) elindulva - az út végéig ismeretlen a párásodás - az égvilágon semmit se kell csináljak vele, mert kristálytiszta az ablak.

 

Sok autóm volt - de meg kell mondjam, hogy párásodás szempontból talán ez a Punto a legbarátságosabb... vagyis amelyik a legkevesebb macerát okozza hidegben-indulás után...menet közben meg nullát.

 

Megj: A lányunkéba volt, hogy párásodott a szélvédő alsó része - de ott enyhe fagyálló szag is volt az utastérben.

A fűtés-radiátor cseréje után, nála is megszűnt a párásodás.

.

Előzmény: ovoid (37635)
ovoid Creative Commons License 2021.02.03 0 0 37635

Urak!

A mostanában tapasztalható, erős szélvédőpárásodás ellen, kinek mi a legjobb ötlete?

Nekem, a folyamatos fűtés, klíma bekapcs combó jön be legjobban. Sajna ez több benzinnnel jár, főleg, hogy pályázni is kell  :(

Az hogy leszáríttatom, és jó valameddig, olyan nincs, pillanatokon belül újra párás.

Amikor még nem volt klíma a kocsiba, páramentesítő spray-vel próbálkoztam, de csak negatív tapasztalatom volt vele.

 

Ja, és nem lyukas a fűtőradiátor, és nem is fogy a hűtővíz  :)

 

Más!

Van itt pápai lakos?

Egy szivességet kérnék, mert az egyik kereskedő urat nem birtam rávenni.

Pár képről lenne szó, persze lerendezzük....

De ha olyan valaki is van, aki a vétel utáni ügyintézés gyorsítását, eredetvizsgát, műszaki átnézést, tudná segíteni az is jó lenne, hátha összejön a vétel.

Nagyon messziről mennék, minden kis idő számítana.

Köszi!

kacagógerle Creative Commons License 2021.02.02 0 1 37634

Nekem max13.8V a töltőfesz, sose volt több.
Én úgy alkalmazkodtam a helyzethez, hogy cserélem az akkukat mint a téli/nyári kerekeket.:-)
A téli időszakban egy Exide Excell a biztos indítás miatt, nyáron pedig egy olcsó SCT. Az SCT nyáron legyengül az alacsony töltőfeszültség miatt, télen nem nagyon indít. Amíg nyáron az SCT van a kocsiban, addig az Exide egy automata akkutöltőn regenerálódik szinte egész nyáron, télen pedig fordítva, az SCT csücsül az akkutöltőn egész télen. Így megy ez már 5-6 éve.

Előzmény: Kormi76 (37632)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.02 0 0 37633

A generátor felújítás ezen sajnos nem segít, cserélni kell a fesszabályzót rajt, másképp nem lesz több. Áramerősségre elég, amit tud, azzal nincs gond, a töltőfeszültség ami alacsony.

 

Az izzóra szerencsére van megoldás, korábban nálam is pár hónapot bírt csak a tompított, agyamra ment. Már statisztikát vezettem az izzókról. Utána vettem ezt, most már 1 éve benn van, kb. 2000 a 2db.

 

 

 

Előzmény: Kormi76 (37632)
Kormi76 Creative Commons License 2021.02.02 0 0 37632

Igazad lehet

Nekünk ugyan Idean-k van de ugyanez a helyzet.

A kábelezés kicserélve,a generátor felújítva de ezek után is csak 13,9-14-1V között mutat a multiméter.Ez épp csak elégséges szint a visszatöltéshez.

Amit a villamossági szerelőnk említett még azok a "feszültségcsúcsok"az elektromos rendszerben....ez az összes 10-20 év közötti Fiat modellre jellemző.

Ezek miatt égnek ki viszonylag gyakran az izzók,nem tudni konkrétan miért van.

 

 

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37631)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.02.01 0 2 37631

A fő gondról sehol nem olvasni. Mégpedig, hogy miért is döglik meg márkától függetlenül, átlag 2-3 évente az akksi a Puntoban? Míg más gyártónál, vagy újabb Fiatoknál kihúzza 4-6 évig. Ennek az oka nem a testkábel, nem a rövid utak, nem is az alulméretezett (A) generátor.

A feszszabályzó sajnos csak 14,0V-ra beállítva, a mai akksiknak, viszont ennél már több kell. Jellemzően Ca-Ag, Ca-Ca ötvözéssel gyártják őket, "hagyományosat" már nem nagyon kapni. Itt pedig a minimálisan(!) előírt töltőfeszültség 14,4V. Ez azt jelenti, hogy a Puntoban SOHA nincs teljesen feltöltve az akksi, ami a lassú szulfátosodás melegágya.

Ezt a tényt igazolja az is, hogy bármikor ráteszem töltőre (14,4V) érkezés után, mindig tud még bele tölteni kb. fél órát. A másik kocsinál végigszalad a kijelző és 5mp után kiírja, hogy tele van. 

Ez a fő probléma sajnos, hiába vesszük akár a legdrágább akkut, a környezet amibe tesszük szépen lassan elpusztítja. Ezzel vagy együtt kell élni, vagy aki még hosszú távra tervez a kocsival, az egy generátor felújítás alkalmával cseréltesse a szabályzót a 14,4 Voltosra. 

ovoid Creative Commons License 2021.02.01 0 0 37630

Igen.

Előzmény: kuTomi90 (37629)
kuTomi90 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 37629

Üdv

 

Remélem tud valaki segíteni. Fiat Punto II 2001, a két db lambdaszonda az egyforma típus? Bosch 0 258 006 206

 

Köszönöm szépen

Kormi76 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 37628

Még valami... ha a kábelezés nem engedi át a töltést(vagy csak keveset enged át)az akku egy ideig saját erejéből még kiszolgálja a jármű elektromos rendszerét de hamar feladja.

Nem biztos,hogy ez okozta a fórumozó márkatársunk hibáját,de sűrűn előfordul.

Előzmény: GPS (37626)
Kormi76 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 37627

Saját példámmal leegyszerűsítem a kérdést.....anno a 2 éve vásárolt Fiatunk 2-3 nap garázsban állás után többször nem indult,bikázni ill taxis segítséggel kellett indítani mert az akku lemerült.

Első lépésben az akkut cseréltem ki de az új áramforrást is 2-3 hét alatt megette.

A fogyasztásmérés nem mutatott ki rejtett áramfogyasztót,ezután a generátor felújítás következett de a jelenség nem szűnt meg.

Több hónap kínlódás kellett hozzá,hogy a "Puntonium"weboldalon olvassak a testkábel hibákról,ezután cseréltettem ki az összes motortéri testkábelt csatlakozókkal együtt.

A hiba megszűnt,azóta eltelt 1,5 év és nem jött elő.

 

Üdv

 

Előzmény: GPS (37626)
GPS Creative Commons License 2021.01.31 -1 0 37626

 

Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.

 

Már ne haragudj, de ez a feltevés (elektromosságilag) nem állja meg a helyét.

 

Ugyanis a töltés is, meg a fogyasztás is ugyanazon (!) a test-csatlakozáson megy keresztül.

Ha az annyira korrodált, hogy már a töltés 10-20 Ampere sem tud átmenni rajta - akkor az önindító jóval nagyobb (akár 80-100A) árama pláne nem fog átmenni.

 

Tehát ilyen esetben kizárt, hogy "gyakori indítások" legyenek (ahogy írod) - mert a korrodált testcsatlakozáson biztos nem megy át az indítóáram (ha már a töltőáram sem bír átmenni rajta).

.

Előzmény: Kormi76 (37624)
ovoid Creative Commons License 2021.01.31 0 0 37625

Urak!

Tudja valaki, hogy ECU csere esetén mik azok a számok, amiknek feltétlen stimmelni kell a régivel?

Pl. 5AFP4-nél ha a HW603 helyett 303 lenne betéve, vagy a szoftver verziója 40BDW4 helyett  19BAW44.

Mi gond lenne (amúgy hibátlanul megy vele a kocsi, de érdekelne)?

Próbáltam keresni, de nem sikerült.....

Köszönöm!

Kormi76 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 37624

Úgy akartam írni,hogy a korrodált testkábelek miatt a generátor nem tölti vissza az akksit,ha egy gyakori indításokkal,rövid utakkal teli nap után 1-2 napra leteszi az autót(mondjuk télen)könnyen lehet,hogy nem fog elindulni legközelebb.

Pusztán saját erejére támaszkodva az akku nem sokáig bírja.

 

Előzmény: GPS (37623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!