Keresés

Részletes keresés

tomaszmodell Creative Commons License 2010.05.15 0 0 2188
Egy kis programajánló az osztrákoktól
Modultalálkozó Pachern.
v43 1341 Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2187
Köszi a választ, nincs bajom a dologgal, csak érdeklődtem.
Egyébként a fények tényleg szépek...:)
Előzmény: GigantHU (2176)
joxy Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2186
Most már elkészült a végleges klubbos galériánk a rendezvényről, ami itt tekinthető meg:

--Itt--

Akik már nézték hét közben azoknak az én négy galériám jelenti a frissítést:

Csütörtök
Péntek
Szombat
Vasárnap

A képeim közül ha kell valakinek jobb minőségben és nagyobb méretben az írjon az emailomra, szívesen küldőm, illetve kb kétszer ennyi képet készítettem, úgy hogy kérdezni is lehet, hogy erről-arról nincs e képem.
joxy Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2185
Bánhida megállóhely és a Fűszért raktár kezelőjeként én is jól éreztem magam, eddig két rendezvényen is mint mozdonyvezető vettem részt, így lépcsőfokként jól jött ez a lehetőség. Kevesebb dolgom volt mint egy állomáson lett volna, így volt időm fényképezni is néha.
Nálam is előfordult egyszer, hogy a szenes vonatra nem jelentkezett fel a mozdonyvezető, amikor ment vissza üresen de klubbon belül megoldottuk a problémát :) . A főleg tizenéves korosztályba tartozók néha elfelejtettek megállni a megállóhelyen, illetve viszont amikor meglátták a rakodó váltóit, lányos zavarba jöttek, hogy most meg kell állnom vagy mit is kell csinálnom :)
Mikor elkezdtük a klubbot nem is gondoltunk mi kiállításokon való részvételre, aztán jött a modul építés ötlete és megvalósítása, és újabban a Fremo-s játék. Ilyen előzmények után úgy éreztük páran, hogy később be kellene toldanunk a raktár elé egy modulnyit akkor javulnának a lehetőségeink, illetve az erőműi és a betontelepi vágányokat is jó lenne meghosszabbítani, de volt aki azt mondta, hogy így is túl hosszú ez, még is csak egy rakodó. Ami biztos, hogy meg vannak a jelzőink, amiket beépítünk majd. A szén vonatott hely hiánya miatt lerövidítettük 7 kocsisra, hogy eltudjuk rakni, pedig, de szép volt teljes hosszúságában az első napon. Nagy előnyünk, hogy az átmenő forgalom zavarása nélkül tudtunk tolatgatni, ellenben a kis állomásokon levő viszonyokkal, igaz néha a fő vonalon jártunk körül. A napi két tolatóst kevésnek éreztem, máskor lehetne több is, ha készen voltunk a tolatással előbb, akkor menetrend ismeretével és telefonos egyeztetés után hamarabb elküldtem a tolatóst vissza.

A többi dologban én is egyetértek az előttem szólókkal így ezeket nem írnám újra le.

Külön köszönet Bedőcs Tamásnak a sok segítségért!
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2184
thx
Előzmény: 2xlion (2183)
2xlion Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2183
Rögvest email megy.
Előzmény: \"Erkettes!\" (2182)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2182
Na a vizsgálóáramkör engem is érdekelne. Kifejtenéd mire gondolsz? (elv)
Előzmény: 2xlion (2181)
2xlion Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2181

Összegzett válasz a boosterre:

Egy nagyon egyszerű 3A-es booster lenne rövidzárvédelemel, mely kaphatna vezérlőjelet vagy az előző szakaszról, vagy a loconet vonalról. Tartalmazna egy maximum 16V~ trafóbemenetet, állítható feszültségszabályozót, mely 0,5V-onként tenné állíthatóvá jumperrel a booster feszültségét 12 és 15V között. Mivel ez a rendszer egyik alapeleme, ezért az alkatrészek bekerülési ára és a gyártatott nyák fogja meghatározni alapvetően az árát, azaz baráti alapon készül. Ezen kívül készül egy vizsgálóáramkör, mely a modulhatárokon a vágányokra helyezve minden lehetséges problémát kijelez.

Előzmény: crash__override (2172)
GigantHU Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2180
ok. majd létrehozzuk a SZIR-t vagy mi a szöszt...

túlbonyolítod. ha nincs olyan kocsi, legfeljebb nem kapsz.. de virtuális szállítmánynál amúgy édes mindegy, hogy G, Ggs, Gbgs, Gabs, vagy netán valamilyen H sorozatú kocsit kapsz... sőt, akár T-t.a lényeg nem ez.. a lényeg az, hogy mozogjon a kocsi az állomásod felé, ill. majd onnan el.

egy fontos lenne, a korszaknak való megfelelés. de sajna, most még elég kevés III-IV korszakos kocsi van....
Előzmény: CanGuru (2177)
IC Laci Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2179
Köszönöm h. meghívást kaptam ! Immár klasszikus h. a rendszer felépítése ,üzembehelyezése időigényes és problémás feladat! Az utolsó modult éjjel 1 órakor raktuk a helyére! Ezen a továbbiakban határozottan változtani kell! Javaslatom legyen egy ember aki kellő rátermetségel irányítja ,koordinálja a feladatokat! Ennek hiányában marad a káosz! Nem tudom emlékszik e valaki is rá ez h. müködött a cseheknél! Volt irányítás mind a felépítés mind a játék közben! A másik : A leendő forgalmistáknak mondanám, bontakozzanak ki legyenek önállóak ,előrelátóak egy probléma megoldásánál. Gondolok itt arra pl.,hogy egy indulásra kész tolatos tehervonatnál nem kell a menetrendet készpénznek venni, kommunikálja le a szomszéddal ha tud, menjen az a vonat! Ehhez megvannak a menetrendi ábrák! Ha már szóba került. Valóban erőltetem az ütemes menetrendet, egy próbát megérne...Öszegezve jól éreztem magam és sztm nem állunk már oly messze egy nagy problémáktól mentes játéktól....,köszönöm lacika
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2178
Megkaptad a mélt amit küldtem? :P
Előzmény: CanGuru (2177)
CanGuru Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2177
ilyen mélyen nem szoktunk belemenni:)

ha szeretnél megérkezni egy G, vagy H kocsit az állomásodra, rendelsz pl. zsákos búzát, vagy mittomén.. de ha Gags-t szeretnél, akkor ráírod az igényedre:D


fogalmazás-gátlót szedtél? :D

oké, de honnan tudjam, hogy a tárolón milyen megfelelő kocsik vannak, illetve lesznek, mire eljut oda a kocsirendelés?

szerintem élethűbb lenne a játék, ha ezzel is kalkulálni kéne a feladó állomásnak illetve a kiszolgáló tárolónak is, hogy aszerint legyen kocsit, amennyit a virtuális mennyiség igényel

ehhez egyébként csak annyi kéne, hogy az ember virtuális áru rendeléskor egy kézzel noteszlappal megy a feladó állomáshoz, nem pedig kitöltött fuvarlevéllel, ami lap másolatban továbbkerül a tárolóra a kiszolgáláshoz

a fuvarleveleket meg a kiszolgálható illetve a kiszolgált kocsi alapján a tároló illetve a feladó állomás kitölti
Előzmény: GigantHU (2166)
GigantHU Creative Commons License 2010.05.14 0 0 2176
hát nem egy 3000-es ív, az biztos:) nem tudom, talán 1500, vagy talán 1000... ezt a győri kollégák jobban tudják:) mindenesetre nem jönnek rosszul azok a modulok, mert helyhiány esetén jobb, ha kisebb ívben fordulunk.
amúgy nem azt kell nézni, hanem a tuti árnyékot;)
Előzmény: v43 1341 (2174)
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2175
Optika. Ha jól dereng Bakonybánk állomás bejárata (az van a képen) is szabvány 45 fok...
Előzmény: v43 1341 (2174)
v43 1341 Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2174
A 22-es képen nem túl szűk az ív? Vagy csak a zoom miatt tűnik annak?
Előzmény: GigantHU (2173)
GigantHU Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2173
pár kép található itt
crash__override Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2172
A feszültségállítás miként van megoldva?
Előzmény: 2xlion (2169)
Wolf27 Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2171
Egy ilyen booster mennyi lenne kb...?
Előzmény: 2xlion (2169)
talpfaszámláló Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2170

Ok, köszönöm a lehetőséget! :-)

 

A részleteket megbeszélhetjük akár itt, akár emailben is.

 

Az elérhetőségem: talpfaszamlalokukacfrímélponthu .

Előzmény: 2xlion (2169)
2xlion Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2169
Természetesen.
Előzmény: talpfaszámláló (2168)
talpfaszámláló Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2168
"Ami a teljes pályára vonatkozóan összegződött bennem, hogy kevés volt a booster és kicsi volt a terhelhetőségük. Ezen kívül az egyes boostereknek eltérő volt a feszültsége. Szerintem mindenhova, ahol nem nyílt vonal van, kellene legközelebb booster, és állíthatóvá kellene tenni a feszültségüket.
Ezekben a dolgokban szívesen felajánlom a segítségemet."

Én szívesen beszállnék a booster témába!

Szeptemberig tudnál gyártani több példányt is?
Előzmény: 2xlion (2148)
HCT-476 Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2167
Hallihó!
Természetesen én is köszönöm a részvétel lehetőségét. Igen jól éreztem magam végig, bár a Laposos bulit sajnálom, hogy nem jött össze - az még jobban feldobta volna a hangulatot! ;-)

Én is szerettem volna az észrevételeimet megosztani, de közben a többiek már majdnem mindent leírtak, amivel én is egyetértek. Azért kiemelnék néhány dolgot, amit így - olvasva az előttem írók hozzászólásait - felírogattam magamnak.

ÁFU
A fuvarszervezés tényleg nem várt mértéket öltött. Példátlan mennyiségű kocsit rendelt mindenki, amiről nem szabad leszokni! Egyetlen szükséges intézkedés lenne ezzel kapcsolatban, hogy a menetrendet is hozzá kellene igazítani, hogy az igényeket ki lehessen elégíteni. Látva ezt a fokozott elegyáramlást, tényleg megkérdőjelezhető a korábban éppen a gyér tehervonati forgalom fellendítésére kitalált ún. "irányvonatok" léte. Lehetne őket helyettesíteni rendes bárcás vonatokkal. Azt pedig nem is kell említenem, hogy ekkora méretű elegyrendezési feladatokat nem szabad egy Kőszeg méretű állomásra róni, ergó elengedhetetlen lenne minimum még egy, legalább Rásony méretű tároló/rendező állomás építése. Emellett Rásonyt sem ártana azzal a fránya kihúzóvágánnyal kibővíteni, amely segítségével nem a nyílt vonalra kellene kihúzni tolatás közben.

Mozdony- és szerelvényfordulók
Balázskának mondanék egy-két jótanácsot. Menetrendet én úgy szoktam gyártani, hogy eleve fordulókban gondolkodom. A való életben tudom, hogy nem így működik, de itt sokkal egyszerűbbé tudod tenni a saját dolgodat és a későbbiekben azokét, akik a menetrendeddel játszani fognak.
Kicsit kifejtve: Kitalálod, hogy kezdetben van 2 gyorsvonati szerelvényed 2 mozdonnyal, 3 személyvonati szerelvényed 3 mozdonnyal, és mondjuk 3 tehervonatos mozdonyod. Innentől kezdve ezeket forgatod a menetrendben. Nem pedig beleraksz a menetrendbe egy valag vonatot és utána ezeket próbálod belefeszegetni egy fordába.
Így is lehet, de akkor utána arra kell törekedni, hogy minimalizáljuk a mozdony és szerelvény számot. Nem minden vonathoz új szerelvény felpakol, végállomáson lepakol. Ez így nem forda! Amikor a forgalmista elhagyja a farkát is, akkor még álljon neki a cérnakesztyűs járműveket felrakosgatni, utána meg leszedegetni... Egyrészt veszélyes, másrészt meg geci macerás!

Menetrend
Zsolti ellenezte az ütemes menetrendet, de ha belegondolunk, akkor lehet mégis előnyösebb lenne a kevésbé tapasztalt forgalmisták miatt. Szóval megfontolandó, bár a tavalyi északis menetrendben úgy emlékszem, hogy próbáltam ütemesre szabni a csatlakozások miatt.
A személyvonatok 5 perces tartózkodását sokan szidták a legelején, de - ahogy azt akkor is mondtam, jól jön az, ha késett vonattal közlekedsz - más szóval van tartalék a menetrendben. Amúgy amikor Lajos 324-esével "dolgoztam", akkor csutkán kitekert szabályzó mellett tudtam tartani a menetrendet úgy, hogy nem kellett percekig álldogálni a megállóban. Hozzátehetjük, hogy ez főleg az 5×-ös időnél kaphat hangsúlyt.
A menetrend-ábrát pedig szerintem már kellőképp kiveséztétek. Túl apró volt. Én is estem ilyen hibába tavaly, van ilyen. Javasolnám, hogy az ábrát valami képszerkesztőben át kell alakítani. Levágni róla az üres időszakokat és egy A4-esre vagy akár A3-asra délnél félbevágva egymás alá berakni két sorba az ábrát.

Tájékoztató a látogatóknak
VasuTOM nagyon jó ötletet vetett fel. A látogatókat szerintem nem csak az adott állomások ismertetővel kellene traktálni, hanem magáról a játékunkról is szólhatnánk néhány szót. Ezzel talán kiküszöbölhetjük azt a hőzöngést, amit hallhattunk már jópárszor, hogy "Na menjünk innen a pics*ba, há' itt nem is megy a vonat!"

A kuplungok
Én is kifogásolhatónak tartom a különféle kuplungok használatát. Mejzi RoLájában is a személykocsi kézi forgatása, hát elég ronda dolog volt. Ahol a vonatot előre tudott módon meg kell majd bontani és a részeket külön kell mozgatni, ott igenis legyen klasszikus kengyeles kuplung, jó magasságban - ha csúnya, ha nem!

Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Mindenkinek szép napot!
TT
GigantHU Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2166
ilyen mélyen nem szoktunk belemenni:)

ha szeretnél megérkezni egy G, vagy H kocsit az állomásodra, rendelsz pl. zsákos búzát, vagy mittomén.. de ha Gags-t szeretnél, akkor ráírod az igényedre:D
Előzmény: CanGuru (2165)
CanGuru Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2165
Újra átolvasva az ÁFU-t sem kaptam választ a következő kérdésre (ellenben találtam még két elgépelést :) ):

Vannak ugye a valós (materiális) rakományok, amik esetleg több kocsiba is behelyezhetőek vagy valamely okból csak egy kocsiban helyezhetőek el. Ez(eke)t elviszem egy állomásra és feladom valahová (pl. ahol vagyok), egyszer csak megjön... A sajátjaimra rá van írva, hogy milyen gyártótól származó kocsiba rakható be a rakomány. Tiszta sor, annyi és olyan kocsit rendel az állomás (kell rendelnie), amilyen kell, a materiális rakományok ezt meghatározzák.

Ha viszont én nem valós, azaz virtuális rakományt szeretnék rendelni valahonnan magamnak, akkor hogyan töltsem ki a fuvarlevelet? Ugyanis nem tudom/tudhatom, hogy a tárolón milyen alkalmas kocsik vannak éppen, illetve, hogy egyáltalán vannak-e? Ez főleg nagyobb virtuális tételnél lehet érdekes.

Példának okáért:
Szeretnék rendelni 32 illetve 128 m2 felületet igénylő darabárut.

- A 32 m2-nyi rakomány egy Gabs kocsiba tutira befér, de Gbgs-be is éppen. De ha csak Gs, Ggs, esetleg csak pici G kocsi van, akkor már 2 esetleg 3 db is kell hozzá.
- A 128 m2-nyi rakomány viszont semmilyen megfelelő - európai :) - kocsiba sem fér be, tehát bontani kell, 3 db Gabs vagy 4 db Gbgs kell hozzá (Gs, G kocsikból meg egész sok).

Ilyen esetben én egy fuvarlevelet írjak a teljes mennyiségről, megrendelésként?
És majd az állomási ÁFU-s a kiszolgáltatható kocsiknak megfelelően ír újakat, elosztva a mennyiséget?
Előzmény: GigantHU (2163)
derif Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2164
Szép napot mindenkinek!

Köszönet a szervezőknek a meghívásért, áldozatos munkájukért, ami nélkül ez a rendezvény nem jöhetett volna létre.
Jó volt a társaság, jó volt a játék... úgy érzem, nem sikerült rosszul, de persze mint mindig, most is akadtak kisebb-nagyobb gondok, de ezekből lehet tanulni, hogy legközelebb még jobban menjen a móka.
Sajnos több olyan negatív tényező is újra felmerült, amit már néhányszor megfogadtunk, hogy változtatunk rajta - de most sem sikerült. Ezek elsősorban szervezési, információs hiányosságok voltak. Gondolok itt a győri felpakolásból adódó kellemetlenségekre ill. az emiatt később helyszínre érkező modulok miatti elhúzódó építésre, a szállásról utolsó pillanatig kapott nulla információról.
Sajna egyet kell értsek Tamással abban, hogy amíg egyesek serényen építették a rendszert, addig többen csak nézelődtek, beszélgettek, holott erre 3 nap állt rendelkezésükre. A másik dolog ami már többször porondon volt, az építés szervezettsége: nyilvánvalóan mindenki igyekszik a saját modulját mihamarabb felállítani, beüzemelni, kipróbálni, de ha ezzel megvan, vegyen részt a többi építési fázisban is, hiszen a modulok felállítása csak az első lépés, ott van még a modulok elektromos összekapcsolása, a Loconet kiépítése, telefonok, órák telepítése, nyomtatványok kihelyezése, járművek előkészítése, és még sorolhatnám.. ne várjuk, hogy mindezt 3-4 ember végezze el, mindenki vegyen részt kicsit a közös feladatokban, tudása, szakértelme szerint. Szerintem, ha ez most így történt volna legalább 2 órát spórolhattunk volna magunknak, és a pénteki reggel nem lett volna olyan sok morcos, gyűrött arc :-)
A játékkal kapcsolatban: sajnos a lehetőségekhez képest elég keveset tudtam részt venni benne, mindig akadt valami tennivaló, és eléggé lekötött az acsai főműhely is... igazán megtanulhatna már más is bánni a miniboxszal!! :-D
No de a lényeg, hogy a pénteki döcögős kezdés után elég jól beindult a forgalom, és nagy öröm számomra, hogy az áfu téma is jól felpörgött, talán jobban is mint ahogy arra Balázs a menetrend készítésénél számított. Amennyire én láttam, az állomáskezelők elég jól helytálltak, a kínosabb helyzeteken is úrrá tudtak lenni.
Külön öröm, hogy Sárszentmihály személyzete így elsőre nagyon is komolyan vette a játékot, és derekasan helytállt a kapacitásához kissé túlterhelt állomáson. És ugyanezt tudom mondani Kőszegről is, ahol a rendszer leglelkiismeretesebb "forgalmistája" ismét bizonyított :-)
A műszaki problémákról:
én nem tapasztaltam, hogy bármelyik boosterrel gond lett volna, nem hiszem, hogy túl lett volna terhelve, vagy feszültségproblémák lettek volna, bár nem láttam mindet. A Loconet már más tészta, sok galibát okozott néhány hibás kábel, illetve csatlakozó aljzat, vagy a kapkodás a hiba felderítésekor. Ez utóbbinak tudható be néhány önkényes táplálási szakasz összekapcsolásból és "úgyfelejtésből" (nem pedig a boosterek hibájából) adódó zárlat. Ezért is lenne jó, hogy a rendszer élesztését egy kijelölt hozzáértő csapat végezze, elkerülendő az ehhez hasonló eseteket. Aki pedig kábelt készít, vagy aljzatot, mindenképpen tesztelje le a művét, vagy legalább mérje ki, nincs-e szakadás, vagy zárlat, mert ezzel sok felesleges ősz hajszál keletkezésének venné elejét... a mernyei időzített bomba ;-)
Azt, hogy a rendszer időnként mitől "hülyült be", nem tudom, de én a loconet hálózat kontakthibáit, ill. zárlatait és ebből adódó túlterhelődését érzem felelősnek, amelynek kipróbált, jól működő eszközökkel elejét lehetne venni.
Az órák- miután egy laptop táp személyében megfelelő teljesítményű energiaforrást találtunk számukra- megbízhatóan működtek az óravezérlővel. Nem számítottunk ilyen mértékű óra áradatra, de legalább most már tudjuk, sok órának sok villany kell :-) ...És a telefon is rendben működött, ha jól tudom, csak a pellérdi készülékkel akadt néha gond, a hálózat jól vizsgázott, amiért köszönet Benő és Marci közreműködésének. (Megcsináltuk!) :-D
Hirtelen ennyi jutott eszembe, meg nem akarok regényt sem írni...

Remélem, még sokszor lesz lehetőségünk együtt, egyre jobban játszani!

Üdv:F
GigantHU Creative Commons License 2010.05.13 0 0 2163
menetrend/ÁFU:

igen, a kocsiforgalom finomítása szükséges... tényleg korlátozni kell az egyes kezelő tehervonatok hosszát az áfu-séma ismeretében... az meg külön hab a tortán, hogy a kőszegre érkező kocsikat a tartalék még szétszórja az állomáson:) valóban, ez az igazi szépsége a dolognak. de ehhez az kell, hogy legyen megfelelő mennyiségű idő, és vonat:)

más: a vonat fel/le pakolás nekem sem tetszett... nem kell mindenféle vonatot futtatni, ha ennyi fér el, akkor azt a stokkot kell újra elküldeni. A szénvonat is mehetett volna pl. 2 kört, vagy a mésziszapos vonat is. mert annak sincs értelme, hogy valahol álldogál, és foglalja az értékes vágányt:D többek között ezért is kell még tárolóállomást építenünk:)

digi rendszer: hát igen. erőfeszítéseket fogunk tenni annak érdekében, hogy a kábeleket akár ott helyben is lehessen ellenőrizni (csinálunk egy kis tesztert), és a csatlakozók állapotát is fel kell mérni, igaz, ez kicsit körülményesebb. Sajnos hibás, szakadt, ill. "fáziszárlatos" csatlakozók okoztak a legtöbb esetben érdekes loconet hibákat.

az újonnan "kifejlesztett" telefonos rendszer szerintem jól vizsgázott, legközelebb előre megtervezzük a hálózatot:), és akkor még azzal a 10 perccel is hamarabb kiépülhet a kommunikáció.

Az óravezérlő is egy ilyen sarkalatos pont, terveink között szerepel a loconetre épülő rendszer fejlesztése, amelybe mind analóg, mind digitális órákat be lehet majd illeszteni, és a vezérlés központilag, mondjuk a menetirányító asztalától történhet majd.

a kapcsolók kérdése már 2008 milevsko óta ismert, a németek/csehek sem szeretik a märklin kurz-ot.. érdekes, olyan üzembiztosnak TŰNIK, viszont a tapasztalatok szerint mégsem az... úgyhogy valóban, maradjon a kengyeles készülék

booster. hm. hát igen. erre nem is kell mit mondani.. kell még:) sőt, lehet lassan loconet erősítőket is kell gyártani.
amúgy a teljes dcc rendszer tesztelésére beáldozunk majd egy 4 tengelyes kocsit, és megcsináljuk ezt az ellenőrző vagont belőle, amely tájékoztat a modulok helyes összekötéséről. így ez a feladat is gyorsan, hatékonyan végrehajtható lesz majd.
Előzmény: tomaszmodell (2151)
vasutTOM Creative Commons License 2010.05.12 0 0 2162
Hát ha már itt többen leírták tapasztalataikat, akkor ezt most én is megteszem:

Én is köszönöm a szervezőknek ezt a három napot. Jó volt. Először vettem részt ilyen rendezvényen. Számomra ez teljesen új volt. Az Északis kiállításon nézegettem a modulokat és nem értettem, hogy miért nem mennek a vonatok. Most már tudom, hogy ez nem olyan egyszerű. Hiszen a technika ördögének a keze itt is sokszor be tette a lábát.
A berendezést még finomítani kell. Legközelebb úgy kellene megszervezni a dolgokat, hogy mindenki időben, lehetőleg kora délelőtt érkezzen. A szombathelyi kollégákkal 11 órától vártunk, unatkoztunk délután három körülig, amikor is megjöttek a többiek. De ez sem lenne baj. De sokszor inkább mi is beálltunk a többi asztal építésébe, mert voltak akik inkább csak beszélgettek. Sokszor kellett rögtönözni, mert voltak olyan modulok is amiket nem készítettek fel megfelelően a rendezvényre. Gondolok itt a lábak hiányára, furatok hiánya stb. stb...
Én Sárszentmihályon voltam. A menetrendnek voltak olyan részei, amikor teljesen bedugult az állomás. Indulásra váró személyvonatok, tolatós teher, rakodásra váró irányvonat és mindkét oldalról engedélyre váró vonat. Ez is okozott késéseket. Legközelebb javasolom, hogy legközelebb a menetrend készítésnél vegyétek figyelembe.
Pénteken az első menetrendi nap elég jól sikerült. A délutáni második nap meg szinte egy káosz volt. Nem sok mindenki tudta, hogy melyik vonat hová és mikor megy. Jött akkor minden! Még egy "Kurva hosszú vonat" is!
Aki mozdonyvezetésre adja fejét, az legalább valamennyire ismerje az F1 jelzési utasítást. Sokszor szólnom kellett, hogy van bejárat, vagy kijárat, mert nem figyelték a jelzőket. De volt olyan is aki vörös jelző mellett vidáman becsattogott az állomásra. Csak lestem, hogyan került oda a vonat! Olyan is akadt, aki vitatkozott azon, hogy milyen jelzés van a jelzőn, meg merre áll a váltó!
A busterek hiánya valóban gond volt. Eldöntöttük, hogy szerzünk be egyet. Kiépítjük Mihályon a lokonet csatlakozásokat. Azt akarjuk, hogy ha legközelebb elmegyünk egy ilyen összejövetelre, akkor ezek már ne okozzanak gondot.
Annyit még a szervezők felé, hogy ha már látogatók is bejöhetnek, akkor jó lenne legközelebb tájékoztatni őket arról, amit látnak. Le lehetne írni egy kis lapra, pár sorban, hogy mi miért történik. Több látogatónak én mondtam el a lényeget, mert csak álltak és tanácstalanul nézelődtek.
Összességében tetszett a dolog. Fog ez menni. Csak még gyakorolni kell!
\"Erkettes!\" Creative Commons License 2010.05.12 0 0 2161
Eltűntem , mint szürke szamár a ködben. :)
Előzmény: joxy (2156)
joxy Creative Commons License 2010.05.12 0 0 2156
Ez nem is Kunsziget :)
Előzmény: csuklo (2155)
Loree19 Creative Commons License 2010.05.12 0 0 2154
Sziasztok!

Szeretném én is megköszönni, hogy részt vehettem ezen a kunszigeti játékon!
Fel is töltöttem pár képet a kiállításról! ;) KATT!!!!

Üdv.
Kristóf

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!