Én meg úgy olvastam valahol, hogy a meleg oldali viszkozitás érték a motor tervezett paramétere, tehát nem ajánlott ettől eltérni, csak indokolt esetben. Például kopott motor vagy extrém használat esete. A motor legalább 95%-ban üzemi hőmérsékleten működik, célszerű, hogy ilyenkor a kenőanyag viszkozitása a tervezettnek megfelelő értékű legyen.
A hidegoldali viszkozitás, amivel érdemes játszani.
Amikor az új ablaktörlőmet felszereltem az ablakmosót is beállítottam hozzá, hogy jó helyre szórjon, - tényleg magasabbra, - oda ahol töröl is, így már nincsen vizes háromszög és felfelé kúszó vízfolyás a szélvédőmön. Isteni.
A két spricniben van egy-egy réz (vagy bronz) dűzni, abban van a pici lyuk és egy csavarhúzó horony. Egy beleillő csavarhúzóval tekergetve és a kívánt irányba nyomva állítható. (Az is lehet, hogy valami excenter-féle megoldás)
Nehéz jól beállítani, és ami állva jó, az 100-nál inkább rossz.
A meleg oldali viszkozitás csökkentése jó hatással van az alacsonyabb üzemanyag fogyasztásra, de ha inkább magasabb fordulaton autózol, amolyan utcai harcosként, akkor válaszd a 40-est vagy még feljebb… Például a 20-asnál számítani lehet némi fogyásra tartósan magas fordulaton és vagy kopott motornál.
Köszönöm az útmutatást! Ezek még olcsóbbak is, mint a gyári (19300-akciósan beszerelve), bár most nem az a lényeg, hanem hogy jól bírja a hidegben, különben nem lenne még baja.
Mindkét lehetőség szóbajöhet. Esetleg tölteni érdemes lenne?
Máskülönben ezt a Construct-ot nem ismerem. Persze ez nem jelent semmit. Ettől még lehet jó.
Talán kicsit kényelmetlennek tartom, hogy a záráshoz is kell kulcs és ez a túlbiztosítás teszi körülményessé.
Az alvázszámról meg csak annyit, - A „szakma” megrendelésre dolgozik. Gyorsan és egyre precízebben. Ne gondold, hogy hülyegyerekek ezek. Nagyon is értenek az autóhoz. Némelyikük, másodállásban persze „jó” oldalon szolgál, akiről nem is gondolnád. Ne segíts nekik. És ne hagyd ott sehol az autódat.
Egy esetben kiszedték a gyújtáskulcsból az RFID chipet és pillanatragasztóval felragasztották a gyújtáskapcsoló közelében. Innentől kezdve az indításgátló csak azt látja, - az autó bármilyen kulccsal indul.
Néhány éve volt egy olyan eset, ahol az alvázszám alapján a gyártási dokumentációból visszakereshető volt kulcskód, gyakorlatilag saját kulccsal vitték el az új autókat. (nem Honda)
És még egy. Akár donornak kell az autó, akár átpapírozzák, nagyon fontos az alvázszám… már a kiszemeléskor is megkönnyíti a felkészülést és kiválasztást. Tegyél meg mindent, hogy ne a tiédet válasszák. Ez a lényeg.
Ez nagy lehúzás. 50-ért szerelés? Ilyet csak egy kereskedő mer leírni.
Egyébként a riasztó nagyjából felesleges. Nekem a Cascohoz sem kérték. Gyári indításgátló van az autóban.
Én korábban autóriasztókkal foglalkoztam. Szerintem a kombinált védelem a leghatásosabb, és nem kell a végletekig elmenni egy-egy komponensnél. Elektronikus védelem+mechanikus+casco.
Ha szeretnél riasztót, inkább független riasztós műhelyt keress. Értenek is hozzá, olcsóbbak is. Nyilván meg kell kérdezni néhány helyet.
Moduláris riasztót keress, ahol a központi egység az utastérben van, és a sziréna van csak a motortérben. Nyilván legyen CAN buszos, így külön távirányító sem kell hozzá. Ultrahang modul szerintem felesleges, inkább csak téves riasztást okoz. Emelés érzékelő hasznos, de csakis jó minőségű gyorsulásmérős cuccot szabad megvenni. Ilyesmi: http://www.trioda.hu/webshop/download.php?cont=letoltesek&aktdwdir=/EUROCAR/ML2
Ha van mechanikus védelem, én plusz indításgátlót nem szerelnék be. Esetleges meghibásodása az autó mozgásképtelenségét okozhatja. A lényeg, hogy elektronikus kulccsal működjön. Ezen belül mindegy, hogy érintős, közelítős vagy egyéb. Fontos, hogy ne okozzon kényelmetlenséget a használata. Viszont a rejtett kapcsolós, mágneses vagy két pontot ujjal megérintek típusú indításgátlót felejtsd el. Ezek komolytalanok.
1,4es elegance vásárlássa előtt vagyok MILYEN RIASZTÓT AJÁNLOTOK BELE a immob.kivűl???érintős inditásgátlónak van értelme??casco szempontjából nem fontos jan -ban ???nem baj ha később???
ahol venném a JAZZ-t a következőt ajánlotta :
Spal AP85 riasztó:
Riasztó: 20 000 Ft
Canbus modul: 26 250 Ft
Ultrahang modul: 7 650 Ft
Emelésérzékelő: 11 990 Ft
érintős indításgátló: 8 709 Ft
Szerelés: 50 000 Ft
ha van olcsóbb és jobb tippetek várom:)
téli gumit biztos nem ott veszek ,elviszem egy interneten rendelt gumishoz 20-25% nyerek minimum...
KÖSZÖNÖM A SEGITSÉGETEKET A JAZZ LEGYEN VELETEK....
A 2033-as évjáratnál már alighanem olyan szélvédő lesz, amire nem ragad a kosz, mint ahogyan nem fagy rá a víz sem… Ha mégis mosni kell, azt biztosan megoldja helyettünk valami ablakmosó szutyok asszisztant.
Az idétlenséget félretéve, - Legjobb tudomásom szerint nem lehet állítani, direkt ilyen. Tekintettel a haladás közben változó intenzitású légáramlatra, így a legjobb. – Beporlasztva.
Az Eneos 0W20-as, API SM minősítésű, - ami a lehető legkorszerűbb követelményeknek megfelel.
Használata hosszabb csere periódust enged.
Nagyon jók a hidegüzemi tulajdonságai. Általa rendkívül alacsony a súrlódási veszteség, ami megmutatkozhat alacsonyabb üzemanyag fogyasztásban, leadott hasznos teljesítményben.
Nyugodtan tedd bele, csak nyáron figyelj jobban az olajszintre. Ha fogyni látod, akkor sajnos sűrűbb kell a 0W20-asnál.
Valóban tartós szerkezetnek tűnik a Jazz. Különösebb gond nincs vele.
Nekem 100 ezernél volt egy bal hátsó csapágy cserém, meg a gyári cd játszó beadta a kulcsot, amit cseréltek, de aztán az is megállt, csak a rádió része megy.
Ezen kívül az izzócserét említeném, de az olyan minimális összeg, hogy szinte nem is érdemes foglalkozni vele.
Most 150 ezer kilcsi van benne, 6 éves és szó nélkül teszi a dolgát.
Mennyit fog vajon kibírni km-ben számolva? Vannak 3-400 ezer km-es jazz-ek?
Nekem 2004/11-es Jazz-em és nálam pont fordítva van. Ha kulcson lévő gombbal nyitom ki, akkor villog az index, ha a riasztó távirányítójával nyitom, allor nem villog.
(Ha jól emlékszem ez az óta van amióta a távirányítóban lemerült az elem és csak a riasztó kiiktatásával tudta elindítani az autót a szerelő.)