Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Celtis Creative Commons License 2010.12.29 0 0 38567

Én meg úgy olvastam valahol, hogy a meleg oldali viszkozitás érték a motor tervezett paramétere, tehát nem ajánlott ettől eltérni, csak indokolt esetben. Például kopott motor vagy extrém használat esete. A motor legalább 95%-ban üzemi hőmérsékleten működik, célszerű, hogy ilyenkor a kenőanyag viszkozitása a tervezettnek megfelelő értékű legyen.

 

A hidegoldali viszkozitás, amivel érdemes játszani.

Előzmény: BekeToni (38564)
Jazzig Creative Commons License 2010.12.29 0 0 38566

Most jut eszembe: nézd meg az aksi sarukat tiszták-e, és jól rá vanak-e szorítva a saruk. Néha ez is lehet hibaforrás. Egy próbát megér.

Előzmény: yina (38552)
Jazzig Creative Commons License 2010.12.29 0 0 38565

Amikor az új ablaktörlőmet felszereltem az ablakmosót is beállítottam hozzá, hogy jó helyre szórjon, - tényleg magasabbra, - oda ahol töröl is, így már nincsen vizes háromszög és felfelé kúszó vízfolyás a szélvédőmön. Isteni.

 

A két spricniben van egy-egy réz (vagy bronz) dűzni, abban van a pici lyuk és egy csavarhúzó horony. Egy beleillő csavarhúzóval tekergetve és a kívánt irányba nyomva állítható. (Az is lehet, hogy valami excenter-féle megoldás)

Nehéz jól beállítani, és ami állva jó, az 100-nál inkább rossz.

tökölést! :-)))

Előzmény: kisEmber (38546)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38564

A meleg oldali viszkozitás csökkentése jó hatással van az alacsonyabb üzemanyag fogyasztásra, de ha inkább magasabb fordulaton autózol, amolyan utcai harcosként, akkor válaszd a 40-est vagy még feljebb… Például a 20-asnál számítani lehet némi fogyásra tartósan magas fordulaton és vagy kopott motornál.

Előzmény: triker (38563)
triker Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38563

Köszönöm, már olvastam ezt a bejegyzést és ezért is kérdeztem. Ezek szerint a 0W-30 jobb lenne mint a 0W-40-es, ha jól értem.

Előzmény: BekeToni (38561)
nopánick Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38562

0W-40

 

Szeretni fogja...

Előzmény: triker (38558)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38561

Mindkettő megengedett, de pillants ide kérlek: http://forum.index.hu/Article/addBookmark?a=105900204&t=9098791

 

Előzmény: triker (38558)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38560

Tölteni bizony… a „varázsszem” is ezt mutatja.

Előzmény: yina (38559)
yina Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38559

Köszönöm az útmutatást! Ezek még olcsóbbak is, mint a gyári (19300-akciósan beszerelve), bár most nem az a lényeg, hanem hogy jól bírja a hidegben, különben nem lenne még baja. 

Mindkét lehetőség szóbajöhet. Esetleg tölteni érdemes lenne?

Előzmény: BekeToni (38555)
triker Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38558

Szevasztok! A 0W-40 vagy a 0W-30 a jó olaj az 1,2-es 2006-os 60e. km-es jazzbe?

HFT Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38557

Én őket ajánlom: http://www.riasztos.hu/

 

BekeToni Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38556

Hagyd a csudába… máshol ebbe az árba belefér az UV jelölés. http://www.aubiz.hu/valtozar_akcio_arak.htm

Máskülönben ezt a Construct-ot nem ismerem. Persze ez nem jelent semmit. Ettől még lehet jó.

Talán kicsit kényelmetlennek tartom, hogy a záráshoz is kell kulcs és ez a túlbiztosítás teszi körülményessé.

 

Az alvázszámról meg csak annyit, - A „szakma” megrendelésre dolgozik. Gyorsan és egyre precízebben. Ne gondold, hogy hülyegyerekek ezek. Nagyon is értenek az autóhoz. Némelyikük, másodállásban persze „jó” oldalon szolgál, akiről nem is gondolnád. Ne segíts nekik. És ne hagyd ott sehol az autódat.

 

Egy esetben kiszedték a gyújtáskulcsból az RFID chipet és pillanatragasztóval felragasztották a gyújtáskapcsoló közelében. Innentől kezdve az indításgátló csak azt látja, - az autó bármilyen kulccsal indul.

 

Néhány éve volt egy olyan eset, ahol az alvázszám alapján a gyártási dokumentációból visszakereshető volt kulcskód, gyakorlatilag saját kulccsal vitték el az új autókat. (nem Honda)

 

És még egy. Akár donornak kell az autó, akár átpapírozzák, nagyon fontos az alvázszám… már a kiszemeléskor is megkönnyíti a felkészülést és kiválasztást. Tegyél meg mindent, hogy ne a tiédet válasszák. Ez a lényeg.

 

Előzmény: artova (38551)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38555

Ha rövid utakon jársz, és pláne ha riasztód is van, akkor nem csoda…

Az akkumulátor élettartama általában 4 év, de nem ritka az 5-6 éves.

 

Nem ilyen van benne, de ez is jó oda: http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/alkatreszek/honda/jeladokkapcsolokoninditogenerator/akkumulator/16317/

Vagy itt a 40Ah Varta:  http://www.taver.hu/products.php?prcategory=31391

 

Egyébiránt igaza, - érdemes megvárni még eláll a tápszivattyú.

És a gyújtógyertyát is érdemes megnézni, ha eljön az ideje.

 

 

Előzmény: yina (38554)
yina Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38554

Még az enyém is indult elsőre, egyszer másodikra, de nagyon rövid távokat szoktam menni vele.

A varázsszem már cserét ír. majd megyek vele egy hosszabb távot, de azért szeretnék  tájékozódni előre, mert a csere is benne van m már pakliban.

Előzmény: P*istD (38553)
P*istD Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38553

Enyém is 2007-es, 1,4-es.

Jelenleg is a gyári akksija van benne, reggel -16 fokot mutatott a hőmérője, elég jól indult.

Én indítás előtt várok gyújtáson, hogy az AC rendesen nyomáson legyen.

Előzmény: yina (38552)
yina Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38552

Sziasztok!

A hideg lassan kikészíti az akkumat. Milyen akksit javasoltok, ami megbízható ebben az időben.

?

A gyári akkuról nem tudni hány amperes. 1,4-es 2007-es Jazz-ről van szó.

artova Creative Commons License 2010.12.28 0 0 38551

CONSTRUCT-ot ajánlottak a márkakereskedőnél beszereléssel 68e...

vélemény,köszönöm...


Előzmény: BekeToni (38548)
Celtis Creative Commons License 2010.12.27 0 0 38550

Ez nagy lehúzás. 50-ért szerelés? Ilyet csak egy kereskedő mer leírni.

Egyébként a riasztó nagyjából felesleges. Nekem a Cascohoz sem kérték. Gyári indításgátló van az autóban. 

 

Én korábban autóriasztókkal foglalkoztam. Szerintem a kombinált védelem a leghatásosabb, és nem kell a végletekig elmenni egy-egy komponensnél. Elektronikus védelem+mechanikus+casco.

 

Ha szeretnél riasztót, inkább független riasztós műhelyt keress. Értenek is hozzá, olcsóbbak is. Nyilván meg kell kérdezni néhány helyet.

Moduláris riasztót keress, ahol a központi egység az utastérben van, és a sziréna van csak a motortérben. Nyilván legyen CAN buszos, így külön távirányító sem kell hozzá. Ultrahang modul szerintem felesleges, inkább csak téves riasztást okoz. Emelés érzékelő hasznos, de csakis jó minőségű gyorsulásmérős cuccot szabad megvenni. Ilyesmi: http://www.trioda.hu/webshop/download.php?cont=letoltesek&aktdwdir=/EUROCAR/ML2

 

Ha van mechanikus védelem, én plusz indításgátlót nem szerelnék be. Esetleges meghibásodása az autó mozgásképtelenségét okozhatja. A lényeg, hogy elektronikus kulccsal működjön. Ezen belül mindegy, hogy érintős, közelítős vagy egyéb. Fontos, hogy ne okozzon kényelmetlenséget a használata. Viszont a rejtett kapcsolós, mágneses vagy két pontot ujjal megérintek típusú indításgátlót felejtsd el. Ezek komolytalanok.

 

 

Előzmény: artova (38547)
artova Creative Commons License 2010.12.27 0 0 38549

KÖSZÖNÖM

eddig úgy gondoltam ,hogy a mechanikus védelem eleve kíhívás ,hogy érdemes "betőrni,megpiszkálni"a kocsit...

az alvázszám eltakarást részletesebben???rendszám alapján úgyis látjak ,hogy új kocsi

 

 

6évig volt HONDA JAZZem senki soha nem piszkálta,probálkozott vele de azt hallotam hogy mostanában szeretik "lopni" a honda jazzeket...

igaz új kocsim lesz :)

 

Előzmény: BekeToni (38548)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.27 0 0 38548

Inkább a mechanikus védelmet ajánlom. A riasztás senkit nem érdekel.

Tytan/Dipol vagy MUL-T-LOCK, - biztos lehetsz benne, hogy nem viszik el saját lábon.

Új autónál az alvázszámot nem árt eltakarni. 

 

Előzmény: artova (38547)
artova Creative Commons License 2010.12.27 0 0 38547

 Boldog Ünnepeket!

1,4es elegance vásárlássa előtt vagyok MILYEN RIASZTÓT AJÁNLOTOK BELE a immob.kivűl???érintős inditásgátlónak van értelme??casco szempontjából nem fontos jan -ban ???nem baj ha később???

ahol venném a JAZZ-t a következőt ajánlotta :

Spal AP85 riasztó:

 

Riasztó: 20 000 Ft

Canbus modul: 26 250 Ft

Ultrahang modul: 7 650 Ft

Emelésérzékelő: 11 990 Ft

érintős indításgátló: 8 709 Ft

Szerelés: 50 000 Ft

 

 

ha van olcsóbb és jobb tippetek várom:)

téli gumit biztos nem ott veszek ,elviszem egy interneten rendelt gumishoz 20-25% nyerek minimum...

KÖSZÖNÖM A SEGITSÉGETEKET A JAZZ LEGYEN VELETEK....

kisEmber Creative Commons License 2010.12.27 0 0 38546

Igen sajna én is úgy láttam, hogy nem lehet állítani, viszont szerintem elég alacsonyra prolaszt.

Előzmény: BekeToni (38544)
Piet 52 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 38545

Köszi! Eneos 0W20-as lesz bele autotékátol (jó áron van ,ugy tűnik)

Előzmény: BekeToni (38543)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.26 0 0 38544

A 2033-as évjáratnál már alighanem olyan szélvédő lesz, amire nem ragad a kosz, mint ahogyan nem fagy rá a víz sem… Ha mégis mosni kell, azt biztosan megoldja helyettünk valami ablakmosó szutyok asszisztant.

 

Az idétlenséget félretéve, - Legjobb tudomásom szerint nem lehet állítani, direkt ilyen. Tekintettel a haladás közben változó intenzitású légáramlatra, így a legjobb. –  Beporlasztva.

 

Előzmény: kisEmber (38535)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.26 0 0 38543

Igen. Csak a kopott motorba nem jó.

Az Eneos 0W20-as, API SM minősítésű, - ami a lehető legkorszerűbb követelményeknek megfelel.

Használata hosszabb csere periódust enged.

Nagyon jók a hidegüzemi tulajdonságai. Általa rendkívül alacsony a súrlódási veszteség, ami megmutatkozhat alacsonyabb üzemanyag fogyasztásban, leadott hasznos teljesítményben.

Nyugodtan tedd bele, csak nyáron figyelj jobban az olajszintre. Ha fogyni látod, akkor sajnos sűrűbb kell a 0W20-asnál.

 

Előzmény: Piet 52 (38537)
SNAKe Creative Commons License 2010.12.25 0 0 38542

Valóban tartós szerkezetnek tűnik a Jazz. Különösebb gond nincs vele.

Nekem 100 ezernél volt egy bal hátsó csapágy cserém, meg a gyári cd játszó beadta a kulcsot, amit cseréltek, de aztán az is megállt, csak a rádió része megy.

Ezen kívül az izzócserét említeném, de az olyan minimális összeg, hogy szinte nem is érdemes foglalkozni vele.

Most 150 ezer kilcsi van benne, 6 éves és szó nélkül teszi a dolgát.

 

Mennyit fog vajon kibírni km-ben számolva? Vannak 3-400 ezer km-es jazz-ek?

Előzmény: Jazzig (38534)
yina Creative Commons License 2010.12.24 0 0 38541

Az enyém azért villant, mert a riasztó távirányítójával nyitok:)

 Boldog Karácsonyt!

Előzmény: vin423 (38518)
HFT Creative Commons License 2010.12.24 0 0 38540

Volt már róla szó emlékeim szerint, és akkor ajánlották.

 

Boldog Karácsonyt mindenkinek!

Előzmény: Piet 52 (38537)
Ptom71 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 38539

Nekem 2004/11-es Jazz-em és nálam pont fordítva van. Ha kulcson lévő gombbal nyitom ki, akkor villog az index, ha a riasztó  távirányítójával nyitom, allor nem villog.

 

(Ha jól emlékszem ez az óta van amióta a távirányítóban lemerült az elem és csak a riasztó kiiktatásával tudta elindítani az autót a szerelő.)

Előzmény: almacsiga (38530)
vidi313 Creative Commons License 2010.12.23 0 0 38538

Nekem is volt 14 évig "csörgőkígyóm" Az én Jazz-em 2003-as. A szükséges olajcseréken stb. kívül semmi gondom nem volt még vele eddig.

 

Kellemes ünnepeket mindenkinek.

Előzmény: Jazzig (38534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!