Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mr.jazz Creative Commons License 2010.12.04 0 0 38447

Köszi szépen! az infot Ptomi

Előzmény: Ptom71 (38399)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.04 0 0 38446

Általában elég csak a negatív pólust levenni. Kis áramú töltésnél nem képződik jelentősebben korrozív gáz, ezért nem érdemes kivenni az aksit.

 

Van egy egészen egyszerű mondhatni primitív, de nagyon hatékony megoldás a biztonságos csepptöltésre. Ehhez egy 12V/ 2 vagy 5 Wattos izzót kell sorba kötni az aksival. Ez mintegy áramkorlátozó működik.

 

Az ismerté vált esetekben, egyes Fiat, Peugeot és Citroen típusok melyek különösen érzékenyek a tápfeszültség hirtelen változásaira purcantak ki akkumulátortöltés közben. Gondolom ez sem véletlen. A franciák mindig mindent másképp látnak. Három ponton rögzített keréktárcsa, meg hosszteleszkópos futómű meg ilyenek. Summa summarum nem mindig hálás ez…

 

Előzmény: vidi313 (38445)
vidi313 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 38445

Köszi az infót, meg a képet. Úgy döntöttem nem kockáztatok, inkább leszedem a sarukat az akkuról, és úgy töltöm.

Előzmény: BekeToni (38443)
vidi313 Creative Commons License 2010.12.04 0 0 38444

Igen, azt tudom, hogy az akkunak az a legjobb, ha maximális töltöttség közelében van. Sajnos az enyémnél ez nem valósult meg, mégis már több mint 8 éves kora ellenére még mindig funkcionál, de tekintettel arra, hogy kb. 1 hónapja nem álltam vele ki a garázsból, mert a másikkal "szaladgálok" használom, úgy gondolom igen csak aktuálissá vált a töltés, így ma felkapcsolom.

Előzmény: Ptom71 (38442)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.03 0 0 38443

Ha az akkumulátortöltő üzemmódváltós, - értem ezalatt, hogy nem csak kizárólag csepptöltő, akkor nem javaslom a leválasztás nélküli töltést.

 

Íme egy ócska gyorstöltővel tönkretett ECU 

 

Előzmény: vidi313 (38441)
Ptom71 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 38442

Én sosem veszem le a sarukat, csak rácsatlakoztatom a töltőt és töltöm. Az aksinak az a legjobb, ha a maximális töltöttség közelében van.

Előzmény: vidi313 (38441)
vidi313 Creative Commons License 2010.12.03 0 0 38441

Szia!

Van e tapasztalatod arról, hogy csepptöltőt használva az akkusaruk maradjanak e, vagy inkább érdemes az akkut erre az időre lekapcsolni az autóról? Az én akkum ugyanis már 8 éves elmúlt.

Előzmény: BekeToni (38438)
Metcal Creative Commons License 2010.12.02 0 0 38440

Köszi a gondolatot. Van csepptöltőm , a hondánál még nem kellett. Persze már ötödik éves az akksi , tehát rákapcsolom.

Előzmény: BekeToni (38438)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.02 0 0 38439

1. Állapot függő.

2. Annyit tehetsz mindösszesen, hogy ellenőrzöd a nyomatékérzékelő csatlakozójának kontaktusait.

Bemenő jel még a járműsebesség és a motorfordulat érzékelő. Ki lehet ezeket is mérni egyesével, de diagnosztikai csatlakozón keresztül egyszerűbb.

 

Előzmény: CitromTraktor (38432)
BekeToni Creative Commons License 2010.12.02 0 0 38438

Hm. – Van, itt kérem szépen még valami, az óvatos vezetésen és EGR koszolódáson kívül.

A rövid városi autózás nem kedvez az akkumulátor optimális töltöttségi állapotának sem.

Megoldást jelenthet valamilyen csepptöltő, lehet akár napelemes is. Kérjél karácsonyra.

 

Az alkohol jótékony hatásait pedig érdemes kihasználni…

Előzmény: Metcal (38436)
Labdacs Creative Commons License 2010.12.01 0 0 38437

ha nem kellett volna autó, akkor csak úgy, hogy az új legyen a seggem alatt én sem cseréltem volna.

 

látod, akkor ebben is megegyezünk, nekem is csak egy-két autó tetszik az elérhetőek közül. de azok meg funkcionalitásban nem tudják azt, amire szükségem van.

 

 

Előzmény: fdoki (38435)
Metcal Creative Commons License 2010.12.01 0 0 38436

Köszönöm az ötleteket. Tankoltam 12 l  E95-öt , így 1/3-os lett.  Elindulás után érezni lehetett az etanolt,erősebb lett,szinte repült a kocsi. Útközben néhányszor megpörgettem,padló gázzal gyorsítva , már amennyit a forgalom engedett.

A lényeg : az alapjárat egyenletes lett , de egy terhelést felkapcsolva még érezni rángatást. Sajnos csak 120 km volt az út , ezután ismét a rövid városi utak jönnek. De remélem mire kifogy ez a tank csak javul tovább.

Előzmény: nopánick (38409)
fdoki Creative Commons License 2010.12.01 0 0 38435

Igen,sokfélék vagyunk és sokféle szempont lehet prioritás. Én csak olyan autót vettem eddig,

ami esztétikilag is megfogott,azaz tetszett. Persze a műszaki-használati értékét is megnéztem. Lehet öregszem,és emiatt van,h az aktuális új-autó kínálat számomra anyagilag

elérhető felhozatalából alig 1-2 féle jönne/jöhetne szóba. De nem költök új autóra,mert az aktuális már rég ki van fizetve,műszakilag és praktikumában továbbra is megfelel és még mindig szívesen nézek rá...

Előzmény: Labdacs (38434)
Labdacs Creative Commons License 2010.12.01 0 0 38434

nekem volt régi is, van most az új.

 

ha a forma alapján döntenék, és csak oylan autót vennék, ami formára tetszik, akkor bizony nagy gondban lennék. aláírom, hogy nem a legügyesebb forma (ahogy az előző kihívásokkal küzd e téren), de nálam az eléggé sokadlagos szempont az autóvásárlásnál.

 

a hibridről megegyezik a véleményünk.

Előzmény: fdoki (38433)
fdoki Creative Commons License 2010.12.01 0 0 38433

Nem "savanyú a szőlő"(ha akartam volna,vehettem volna új Jazz-t),nem is akarok megbántani senkit,de személyes-szubjektív véleményem szerint csak csúnya ez is.

Az előző generáció bájos autó,ez semmiképp sem -sztem,tuti nem ez lesz a mostani Jazz-ünk utódja... Az ún."hybrid" -bár a Honda IMA rendszere sztem nem túl ügyes annak sem-

engem nem győz meg,h ilyet kellene használjak.

Előzmény: Labdacs (38427)
CitromTraktor Creative Commons License 2010.12.01 0 0 38432

Két kérdésem lenne :

 

1. A 100.000Km-s szervízre van-e valami extra cserélni való az olaj, leveg/pollen/olajszűrőkön kívül?

 

2. Mitől lehet az, hogy ~60Kmh-nál nagyobb sebességnél középállásból nehezen tudom kimozdítani a kormányt? Olyan, mintha egy kicsit beragadna középen, aztán ha már megmozdúlt, akkor mozog szépen.

Labdacs Creative Commons License 2010.12.01 0 0 38431

igen, úgy néz ki.

Előzmény: HFT (38430)
HFT Creative Commons License 2010.11.30 0 0 38430

Ha jól értelmezem a cikket, akkor az új Jazz bevezetésekor elvetett CVT-váltóhoz visszatérnek a facelift során?

Ez jó.

 

Előzmény: Labdacs (38427)
Hornet-007 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 38429

Lámpa kiszerel, a rugót tartó csavar alá berak egy alátét és akkor már nagyobb a felület ami "fog" és nem fog többet a kezedben maradni.

A lámpa levételéhez le kell venni a lökhárítót, de ha ügyes vagy elég meglazítani azon az oldalon és hozzá tudsz férni a csavarokhoz. Kettő van fent amit látsz és kettő van a lökös alatt...

Előzmény: JazzES05 (38424)
m165le Creative Commons License 2010.11.30 0 0 38428

Eladó 4db jazz téligumi acélfelnire szerelve.

 

A négy közül kettő felni rozsdás.

 

A gumi matador , kb 7-8 ezer km. -t futott, 4 éves.

 

méret 175x65xr14

 

ár: 44.000.-

Labdacs Creative Commons License 2010.11.30 0 0 38427
xhorvathx Creative Commons License 2010.11.30 0 0 38426

Ezen én is keresztül mentem.

FÉlig le kell szedni az első lökhárítót, a kerékjárat felől 1-1 csavar fogja,

a motorházető felnyitása után meg pár nagyobb"bolha"

Aztán ki kell szedni a lámpatestet,

3 különböző helyen van csavarozva, ebbő az egyik látszik csak.

Ha megbontod az első lököst akkor lesz még egy oldalt a kerék felé és

még egy az meg az autó orra felé.

 

Előzmény: JazzES05 (38424)
R_ick Creative Commons License 2010.11.30 0 0 38425

Keresd xhorvathx fórumtársat. Ha jól emlékszem ő pont ugyan így járt. Talán lökhárító levétel után bírta vissza rakni...

Előzmény: JazzES05 (38424)
JazzES05 Creative Commons License 2010.11.29 0 0 38424

Kedves Márkatársak!

 

 

Bár új vagyok itt a fórumon, de máris a segítségeteket kérném. 5 éve és 82000 km óta boldog tulajdonosa vagyok egy Jazz-nek. Már többször cseréltem fényszóró izzót, hála az emelt fényerejű izzóknak, de a mostaninál porszem került a gépezetbe. A bal oldali izzó cseréjekor az izzót rögzítő fém "kallantyú" a kezemben maradt. Órákon keresztül próbáltam visszatenni a helyére, de nem sikerült. Van- e valakinek valami használható ötlete?

gyanta ati Creative Commons License 2010.11.28 0 0 38423

Próbálkozhatsz még a Spurival is. Az is szépen átmossa a rendszert.

Előzmény: Metcal (38414)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.28 0 0 38422

:)

Előzmény: BekeToni (38421)
BekeToni Creative Commons License 2010.11.28 0 0 38421

Na, igen. Van, hogy Emese megszólal. Általában annyi csak a mondanivalója, hogy vidd el egy márkaszervizbe, és az hogy ne nyúlj semmihez a pénztárcádon kívül persze. Mentségére legyen mondva nem műszaki a lelkem. Talán bölcsészmérnök lehet.

Előzmény: gyanta ati (38418)
BekeToni Creative Commons License 2010.11.28 0 0 38420

Szerintem, jobb az etenol.

Előzmény: Metcal (38419)
Metcal Creative Commons License 2010.11.28 0 0 38419

Esetleg most valamilyen injektor tisztító adalék betöltése is megoldhatja ezt ?

Előzmény: nopánick (38417)
gyanta ati Creative Commons License 2010.11.28 0 0 38418

Minek? Ha valakinek problémája van a Jazzével, úgyis idejön. A tulajdonosok 90%-a meg úgysem lenne hajlandó így átalakíttatni, mert szerinte gányolás. Inkább szenved a párával.

A kézifékhez szeretnék még annyit hozzátenni, hogy a kétkedők véleményével szemben az nem lehet normális dolog, hogy a két fékbetét EGYÜTTES 2mm-es kopása hatástalanítja a kéziféket. Márpedig itt ez történt. A munkahengert ütközésig be kellett nyomni, hogy a nyeregbe beférjen a két betét és a 2mm-es hézagoló acéllemez. Aki szerint kókányoltam, az inkább kidobja az 1mm-t kopott betéteket?

Egyébként párátlanítást, kézifékjavítást márkatársi áron vállalok!:)

Előzmény: BekeToni (38410)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!