Általában elég csak a negatív pólust levenni. Kis áramú töltésnél nem képződik jelentősebben korrozív gáz, ezért nem érdemes kivenni az aksit.
Van egy egészen egyszerű mondhatni primitív, de nagyon hatékony megoldás a biztonságos csepptöltésre. Ehhez egy 12V/ 2 vagy 5 Wattos izzót kell sorba kötni az aksival. Ez mintegy áramkorlátozó működik.
Az ismerté vált esetekben, egyes Fiat, Peugeot és Citroen típusok melyek különösen érzékenyek a tápfeszültség hirtelen változásaira purcantak ki akkumulátortöltés közben. Gondolom ez sem véletlen. A franciák mindig mindent másképp látnak. Három ponton rögzített keréktárcsa, meg hosszteleszkópos futómű meg ilyenek. Summa summarum nem mindig hálás ez…
Igen, azt tudom, hogy az akkunak az a legjobb, ha maximális töltöttség közelében van. Sajnos az enyémnél ez nem valósult meg, mégis már több mint 8 éves kora ellenére még mindig funkcionál, de tekintettel arra, hogy kb. 1 hónapja nem álltam vele ki a garázsból, mert a másikkal "szaladgálok" használom, úgy gondolom igen csak aktuálissá vált a töltés, így ma felkapcsolom.
Van e tapasztalatod arról, hogy csepptöltőt használva az akkusaruk maradjanak e, vagy inkább érdemes az akkut erre az időre lekapcsolni az autóról? Az én akkum ugyanis már 8 éves elmúlt.
ha nem kellett volna autó, akkor csak úgy, hogy az új legyen a seggem alatt én sem cseréltem volna.
látod, akkor ebben is megegyezünk, nekem is csak egy-két autó tetszik az elérhetőek közül. de azok meg funkcionalitásban nem tudják azt, amire szükségem van.
Köszönöm az ötleteket. Tankoltam 12 l E95-öt , így 1/3-os lett. Elindulás után érezni lehetett az etanolt,erősebb lett,szinte repült a kocsi. Útközben néhányszor megpörgettem,padló gázzal gyorsítva , már amennyit a forgalom engedett.
A lényeg : az alapjárat egyenletes lett , de egy terhelést felkapcsolva még érezni rángatást. Sajnos csak 120 km volt az út , ezután ismét a rövid városi utak jönnek. De remélem mire kifogy ez a tank csak javul tovább.
Igen,sokfélék vagyunk és sokféle szempont lehet prioritás. Én csak olyan autót vettem eddig,
ami esztétikilag is megfogott,azaz tetszett. Persze a műszaki-használati értékét is megnéztem. Lehet öregszem,és emiatt van,h az aktuális új-autó kínálat számomra anyagilag
elérhető felhozatalából alig 1-2 féle jönne/jöhetne szóba. De nem költök új autóra,mert az aktuális már rég ki van fizetve,műszakilag és praktikumában továbbra is megfelel és még mindig szívesen nézek rá...
ha a forma alapján döntenék, és csak oylan autót vennék, ami formára tetszik, akkor bizony nagy gondban lennék. aláírom, hogy nem a legügyesebb forma (ahogy az előző kihívásokkal küzd e téren), de nálam az eléggé sokadlagos szempont az autóvásárlásnál.
Nem "savanyú a szőlő"(ha akartam volna,vehettem volna új Jazz-t),nem is akarok megbántani senkit,de személyes-szubjektív véleményem szerint csak csúnya ez is.
Az előző generáció bájos autó,ez semmiképp sem -sztem,tuti nem ez lesz a mostani Jazz-ünk utódja... Az ún."hybrid" -bár a Honda IMA rendszere sztem nem túl ügyes annak sem-
1. A 100.000Km-s szervízre van-e valami extra cserélni való az olaj, leveg/pollen/olajszűrőkön kívül?
2. Mitől lehet az, hogy ~60Kmh-nál nagyobb sebességnél középállásból nehezen tudom kimozdítani a kormányt? Olyan, mintha egy kicsit beragadna középen, aztán ha már megmozdúlt, akkor mozog szépen.
Lámpa kiszerel, a rugót tartó csavar alá berak egy alátét és akkor már nagyobb a felület ami "fog" és nem fog többet a kezedben maradni.
A lámpa levételéhez le kell venni a lökhárítót, de ha ügyes vagy elég meglazítani azon az oldalon és hozzá tudsz férni a csavarokhoz. Kettő van fent amit látsz és kettő van a lökös alatt...
Bár új vagyok itt a fórumon, de máris a segítségeteket kérném. 5 éve és 82000 km óta boldog tulajdonosa vagyok egy Jazz-nek. Már többször cseréltem fényszóró izzót, hála az emelt fényerejű izzóknak, de a mostaninál porszem került a gépezetbe. A bal oldali izzó cseréjekor az izzót rögzítő fém "kallantyú" a kezemben maradt. Órákon keresztül próbáltam visszatenni a helyére, de nem sikerült. Van- e valakinek valami használható ötlete?
Na, igen. Van, hogy Emese megszólal. Általában annyi csak a mondanivalója, hogy vidd el egy márkaszervizbe, és az hogy ne nyúlj semmihez a pénztárcádon kívül persze. Mentségére legyen mondva nem műszaki a lelkem. Talán bölcsészmérnök lehet.
Minek? Ha valakinek problémája van a Jazzével, úgyis idejön. A tulajdonosok 90%-a meg úgysem lenne hajlandó így átalakíttatni, mert szerinte gányolás. Inkább szenved a párával.
A kézifékhez szeretnék még annyit hozzátenni, hogy a kétkedők véleményével szemben az nem lehet normális dolog, hogy a két fékbetét EGYÜTTES 2mm-es kopása hatástalanítja a kéziféket. Márpedig itt ez történt. A munkahengert ütközésig be kellett nyomni, hogy a nyeregbe beférjen a két betét és a 2mm-es hézagoló acéllemez. Aki szerint kókányoltam, az inkább kidobja az 1mm-t kopott betéteket?
Egyébként párátlanítást, kézifékjavítást márkatársi áron vállalok!:)