A négy dugó nem véletlen kerülhetett oda. Azt elkerülendő, hogy a hátsófal merevítő bordái közé terelődjék a légáramlás. Igaz arra is talál kijáratot a vontató szem mellett, de a cél inkább az volt, hogy a kivezető légzsalukhoz áramoljon. Ezt abból gondolom, hogy a ragasztott habanyag egy csatornát képez oldalra. Az eredeti elképzelés gyengén teljesít, - ezért a párásodás.
Ügyes kivitelezés. Tetszik a két csavaros rögzítés és a perforáció is szépen sikerült.
Ha túl nagy huzatot csinál, akkor egy 10Kohm-os 1W-os potit javaslok beépíteni, feszültségosztóként.
Azzal szépen be lehetne állítani és a működési zaj is csökkenthető. Ennek a ventilátornak 19,3 l/s a névlegese...
Tavaly vennem kellett új lapátokat, az eredetiek 3 év tökéletes munka után elszakadtak, nem is volt olcsó amit vettem, kínai 2 eFt/db. Sose törölt rendesen, mindíg igazgatnom kellett, hol fönt, hol lent nem törölt. A lapát ez a modern aeroblade, szerkezet nélküli fajta. Idén nyáron meg elkezdett nyikorogni, vagy inkább síkíííítani. Azt nem lehet elképzelni, ha törlök egyet, még a gyalogosok is összeesnek az utcán a visításától.
Olyan, mintha ragadna az üveg, lemostam már mindennel, samponnal, ablakmosó sprével, alkohollal, üvegtisztító folyadékkal, ecettel, de ugyanúgy nyikorog rajta a lapát. Talán a gumiél kenődik föl rá, az lehet? vagy zsírozzam meg az üveget, hogy ne csikorogjon :-) ?
Készen vagyok ezzel is. Komolyan mondom, néha elcsodálkozom a Honda mérnökein! Először is, amint a képen látható, négy nagy átmérőjű furat vezetné el a levegőt az utastérből, mivel a műanyag burkolaton kivágott szellőzőrostély ide irányítja. A burkolaton szivacs szigetelést is elhelyeztek, a levegőt ide irányítandó. Ez esetben vajon miért volt levakdugózva mind a négy furat???
Miután ezeket kiszedtem, és ketten esőben elutaztunk Kassára, láthatóan jóval kisebb mértékben párásodtunk, még hátul is.
Gondoltam is rá, hogy feleslegesen furkáltam ki a műanyag idomot. Mindegy, így biztosan még jobb lesz.
kézifék témában: 5 ezer kilométeresen vettem, kézifék 85%-os volt, simán elindul behúzott kézifékkel, ha nem totálisan van felhúzva. Csak a legvégén fog, de ott minden lejtőn. Tárcsafékes. Engem speciel zavar, hogy ennyiért, mint amennyibe kerül, nincs még egy fokozat az első ablaktörlőn (3 kevés) vagy lenne fokozatmentes. Az ablaktörlő meg csak előttem nem töröl rendesen, bal alsó sarokban semmit, mintha jobbkormányos maradt volna...
Segítséget szeretnék kérni szerelő ügyben - ki tudna ajánlani olyan szerelőt, aki nem márkaszerviz, de szét tud szedni (és összerakni) egy Honda Jazz műszerfalat, mert már csinált ilyet? Azért van rá szükség, mert valszeg a gyermek bedugott egy toll kupakot a szellőzőn, ami leesett a leghátsó, legalsó dobozba, és emiatt az ablakra fujás nem működik, mert megakasztja a lamellákat. Két villanyos szerelő szétszedte már a kesztyűtartó felöl, de mindketten arra jutottak, le kell bontani az egész műszerfalat. Frankón összerakták az autót, gondolom, gyermektelen pasi tervezte :-) Párom elsőre másfél órát szentségelt, mire kicserélte az egyik első izzót. Második már gyorsabban ment.
123000 km, csak én vezetem, de a szokásos dolgokon kívül (olaj, gyertya, fékbetét, 4db izzó) semmi bajom nincs vele.
Amióta tavaly volt egy kis nézeteltérésem egy őzzel, és javítani kellett a kocsi elejét, azóta mintha a légkondi nem lenne tökéletes (de az is lehet, hogy ezt csak pszichésen érzem), meg valami rezonanciát érzek 1800-2000 fordulat között (minden sebességi fokozatban), de ez most a hideg idő beköszöntével megszűnt. Szóval ezek csak a javításnak tudhatók be, de egyébként az autó tökéletesen működik.
Célszerű kivenni azt a két műanyag ablakot, ami a hátsó lámpákhoz biztosít hozzáférést. Esetleg beépíteni két kisebb ventillátort és akkor tódul kifelé a levegő…
Amíg én jártam az autóval, addig én is 195/50-es gumikkal jártam, nekem is jobban bejött az ahhoz szükséges kormányerő.
Viszont azzal a szélességű peresebb gumival egyenetlen, nyomvályús aszfalton már kellemetlenül mászott jobbra-balra. Most egy jobban rá való 185-ös a nyári kerék és nincs mászkálás.
Kivettem a lökös előtti dugókat én is de nem segített...
alapvetően az a baja, hogy a belépő meleg levegő mennyisége kicsi ahhoz, hogy nagyobb hidegben fel tudja fűteni a bazi nagy szélvédőt illetve egyéb üvegeket. Akkor elég, ha négyes fokozaton nyomatod a ventillátort, de akkor meg zaj van.
Persze minden vélemény szubjektív amúgy, meg mindenki máshoz is hasonlít....
Ültél már Astra I-ben? Én azt nevezném rendkívüli párásodásnak. Ha lement a nap, és a kinti hőmérséklet alacsonyabb volt 20 foknál, egy személlyel párásodott. Esőben,télen, négy személlyel lefagyott a lábam, mert minden levegőt a szélvédőre kellett irányítani, és még így is csak az üveg felét párátlanította. A szemem persze kifolyt közben. Na ekkor fogadtam meg, hogy Opelt sosem veszek. ( Céges volt)
Egyébként azt olvastam, hogy a hátsó lökös alatti levegőzőről kell eltávolítani a gumi leffentyűt, és jó lesz a szellőzés. Persze akkor meg szerintem visszajön az utastérbe a felvert por.
A Jazzról nem nagyon tudnék rosszat mondani, kivéve a kézifék. A kormány ízlés dolga, tényleg nem kevés az a 3,5 fordulat. Nem egy gokart direktségű, de a célközönségnek 2001-ben ettől jobbat nem nagyon lehetett adni. Akkoriban még nem tettek 2,5-ös kormányművet ebbe a kategóriába. A visszatérítő erő nálam csak addig volt furcsa, amíg fel nem tettem a 195/55R15-ös Continentalokat.
Nekem nincs vele bajom. Természetesen hideg autónál lecsapódik a pára, de nekem szépen leszedi a ventillátor max. 2-es fokozatban, először csak az ablakot szoktam fújatni, aztán át szoktan váltani szélvédő/láb állásra.
Ha nagyon párás, esős idő van akkor kellhet az elején egy kis klíma rásegítés.
Ha hátul párásodik, hát istenem, attól még kilátok előre :-)
Lefagyás problémám soha nem volt.
Olyan autóban még nem ültem, ami nem párásodott volna.
Kormány visszatérítéssel sincs problémám. Kanyar után ha elengedem, szépen visszaáll, max. pár centit kell a végén segíteni, de ez semmi. Ha az ember egy kicsit is lefogja, akkor viszont kell tekerni, gondolom így van kitalálva a rásegítés.
92000 km-nél járunk, 2005-ös 1.2-s az autó. Eddig olaj, fékbetét, izzó csere volt csak. Viszont úgy 80 ezer óta küzdünk a MIL lámpával, EGR tisztítása után egy darabig jó, majd újra előjön. Mostanában készülök jobban szétszedni és alaposabban kipucolni a járatokat is.
A kézifék gyengeségét én is megjegyeztem már évekkel ezelőtt. Nagy erővel húzva éppen lefogadható, de csíkot ezzel sztem nem húzol. (keringenek ilyen videók is a neten, de én nem hiszem el őket :-) )
További idegesítő tulajdonsága a rendkívüli hajlam a párásodásra. Hideg téli időben országúton kénytelen vagy teljesen az első szélvédőt fűteni, különben lefagy. Ilyenkor viszont a hátsó oldalablak, sőt az első oldalablakok hátsó fele is párásodik. Szokni kell még a kormányzást, aminek az egyenesbe való visszatérési hajlama gyenge, illetve az egyenesfutása sem olyan határozott mint sok más autókon.
Egyébként igen jó és sokoldalúan használható autó, az ár/érték aránya szerintem a legjobb.
Én 132000 km-nél járok, amiből 112000-t hajtottam én bele.
A kettővel korábban írt bejegyzésben írtakon kívül (hátsó kérékcsapágy és kuplung nyikorgás) csak jót tudok mondani.
Ja, kellet cserélni néhány kisebb izzót (helyzetjelző, utastér, rendszámtábla), legutóbb a gyári, 7 éves bal első fényszóró izzó adta meg magát. De 130000 km után ezt nem rónám fel nagy hibának :-)
Amióta megvettem 2 évesen 20000 km-rel, minden rendszeres karbantartást én csináltam, odafigyeltem rá. Remélem továbbra is így fog szolgálni.
Rengeteg autó van és amíg nem találkozik vele az ember testközelből nehéz bármit is mondani. A tipus ismeret minden szakmában él, de az alapok azonosak.
Ha valaki venné a fáradságot és röviden össze foglalná a gondokat a Jazz-al azt nagyon megköszönném :-) Dícsérhetitek is nyugodtan, :- XD
2004-es, 1.2i LS, hatul tarcsafekes, kezifek legfeljebb igen erösen ("honaljig") felhuzva fogott, de leggyakoribb a mersekelt, nem tökeletes kzifekhatas. ..igaz, engem ez nem zavar; a visszahivasi akcio sem segitett csak igen keveset.
azon rika esetekben mikor hasznalom, akkor en benyomott gombbal huzom fel, hogy ne zajongjon
engem az erdekelne, hogy kiknek van 100.000 km feletti Jazz-e, es milyen meghibasodas vagy kopas-akatreszcsere (feken kivül) jelentkezett, es mikor ?
én minden nap egy kb 20 fokos lejtőn teszem le a gépet, kb ilyen meredek a garázsbeállónk. megtartja a kézifék, de csak akkor, ha hónaljig felhúzom a kart. 2009 márciusi autó, 31500 km.
a családban van még egy Golf is, szintén tárcsafékes hátul, de ott jóval megbízhatóbbnak, erősebbnek érzem a kéziféket.