Na én most már hiába nyomkodom a gázpedált mert elszakadt a gázhuzal.:((
most lehet ilyen kurva hidegben a kocsi alatt fetrengve szerelni.A legbosszantóbb az ,hogy éppen siettem valahova és nem tudtam elindulni.Majdnem minden hétre jut valami szerelni való.
Először szétment a tömítés a balhátsó fékmunkahengerben.Folyt az olaj.Fékhatás nincs.Kb. egy hétig szenvedtem mire letudtam szedni a fékdobot mert ugye csehszlovák elmés mérnökök ugy tervezték meg ,hogy csak spec szerszámmal lehet leszedni.Szerelő havertól kértem szerszámot.Sikerült megcsinálni.
Következő hét:szétmegy a kuplung.Ezt már nem tudom én megcsinálni.megy szervízbe.Új kuplungtárcsa,kinyomócsapágy stb.Ok.Működik rendesen.
Köv.hét:Most a jobbhátsó fékmunkahenger tömítése megy szét.De most már rutinosan megcsinálom egy nap alatt.Tök jó.
És most meg elszakad a gázhuzal.Ez már sok.
ja ést azt még nem mondtam ,hogy a hűtővíz meg folyamatosan csöpög.Meg a gyújtást is bekéne állítani.
na most csak ennyi.
Az előző verdám is így tett. / Audi 80 / Évekig (!) cserélgettem az aksit mert mindig azt okoskodták ki, hogy az lett cellazárlatos. Na eccer kipufogót kellett berhelnem, mert kifujt az Y-nál. Amint nekiveselkedtem látom ám, hogy az aksiról az önindítóhoz menő kanóc le van vetkőzve rendesen, vagyis a szigetelés sz@rrá égett és a csupasz réz remek rövidzárat okoz a kipufogó csövén. Vettem egy új - és vastagon szigetelt - vezetéket + azbeszt szalaggal körbetekertem. Utána megszűnt a probléma !
/ Igaz az autó is , mert eladtam :-) /
namost nekem egy 7 éves Opel Kadettem van, 1.4i. Ez is azt csinálja, hogy elsöre nem indul. Pörög az indítómotor rendesen, de nem indul. Pillanatnyi szünet után , második próbálkozásra indul. Próbálkozom gázpedál rugdosással is meg anélkül is, semmi különbség. Benzin van, feszültség van, stb.
Üdv,
eSPé
U.i: vannak más furcsaságai is, ha valakit érdekel szívesen mesélek róla ...
Nézd meg az öninditó felerősitő csavarjait is. Engem egy fauvépasszát szivatott meg hasonló hibával. Sokadik nekifutásra derült csak ki /le akartuk szerelni, és másikat feltenni/ hogy a felerősitő csavarok fellazultak, és teljesen esetlegesen kapott testet. A csavarok meghuzása után megjavult!
Hideginditás:
A Ladám szivatott vele. Tudományosan felderitve a hibát, a következőre jöttem rá:
A forró motorral leállitott gépet másnap lehülve átvizsgáltam. Kiderült, hogy az uszóházból a benzin fele eltünt/elpárolgott?.
Az AC is szépen visszaengedte az üzemanyagot. Gzakorlatilag az inditás utáni első néhány másodpercben alacsony benzinszinttel, benzinutánpótlás nélkül volt a gép. Jó időben ezt nem igen lehetett észrevenni, de amint jöttek a minuszok, velük jött a hiba is. A kézi pumpálás segitett.
Mint kiderült, az AC szelepfészek anyaga kiverődött/kikopott, ott eresztett vissza. De visszaereszt akkor is, ha a rugók elfáradtak, vagy eltörtek.
Még szívató, kétütemüeknél (Wartburgnál tuti): úgy kell leállítani, hogy tökig kihúzod a szívatót! Ált. le is fullad. Viszont _bármilyen_ hidegben pöccre indul, szívató nélkül!
Szívató: úgy van, ahogy MaCs mondta. Meg kell várni, míg elkezd pörögni, és eleinte vagy csak nagyon finoman szabad gázt adni, vagy le kell rúgni a padlóra.
Robzon: néz(es)d meg a kötéseket az önindító környékén. Ha te csinálod, légy óvatos, mer' nekem má' sikerült eltörni rajta a -müanyag- "sapkát" :((. Lehet, hogy egy jobbfajta kontaktspray is elég (min. WD40).
Halihó!
Vagy kihúzott szivató, vagy gáz. A kettő üti egymást. Ha ugyanis lenyomod a gázpedált, a pillangószelep kinyit, és a porlasztó teljes keresztmetszetén átáramlik a levegő. Ezzel pedig gyakorlatilag hatástalanítottad a szivatót, ami voltaképen egy kényszerpálya, egy szűkebb járat a főcsatorna helyett.
A gázpedál rugdosása kifejezetten indítás előtt hatásos, ilyenkor ugyanis a gyorsítópumpával extra benzint szivattyúzol a motorba.
Nekem anno a Kispolszkimban valami kattogott elöl, határozottan a futóműben. Szegény szerelő atomjaira szétszedte a kocsi elejét, de semmit nem talált. Ennek 8 éve. A nyáron találkoztam a jelenlegi tulajjal. A kocsi most is kattog, állítólag két szerelő, egy futóműves és egy karosszériás lelki épsége bánja a dolgot.
Az AC pumpás dolog tényleg jó, a Skodában IMHO nem elég a gázpedál rugdosás (nekem legalábbis nem - 120GLS, előtte 120L). Más kérdés, hogy ennek ellenére csak kb. 3.-ra indul, viszont egy autószerelő azt mondta, hogy egy Skodánál ez természetes.
mechand!
Azt írod: "hiába rugdosom,nyomom a gázpedált akkor is leáll a motor." Ezt úgy kell érteni, hogy épphogy beindult a motor, kint röpködnek a minuszok, te pedig rátaposol a gázra? Mert akkor persze, hogy leáll. Amég nem pörgött fel rendesen, hideg motornál nem szabad a gázra lépni. (vagy tudtad?)
A hideg falakon csapodik le az uzemanyag, ahelyett, hogy szepen eloszlana a hengerben. A gazpedal rugdosasa befecskendez annyi plusz mennyiseget ami kiegyenliti ezt. Felteve persze, hogy van gyorsito fuvoka a porlasztoban.
A hideg falakon csapodik le az uzemanyag, ahelyett, hogy szepen eloszlana a hengerben. A gazpedal rugdosasa befecskendez annyi plusz mennyiseget ami kiegyenliti ezt. Felteve persze, hogy van gyorsito fuvoka a porlasztoban.
A hideg falakon csapodik le az uzemanyag, ahelyett, hogy szepen eloszlana a hengerben. A gazpedal rugdosasa befecskendez annyi plusz mennyiseget ami kiegyenliti ezt. Felteve persze, hogy van gyorsito fuvoka a porlasztoban.
Én is szoktam pumpálni az AC pumpát és be is indul elsőre csak az a baj ,hogy utána hiába nyomok padlógázt szépen leáll a motor.És nem tudom ez miért van.
1 éve szivat az Atsrám. {Nagyon szeretem amúgy, jó vezetni, elötte nagyobb kocsim volt, mégis kényelmesnek és megbízhatónak találom, kb. 50ekm-t megyek egy évben, főleg városban.} Szóval: reggel pöcre indul, megyek vele, megállok, indítok, megyek, megállok, indítanék, de úgy csinál mintha lemerült volna az aksi, párszor megnyekkenti a motort, de már nem bírja beindítani. Megbikázzuk beindul. Aztán 1 hónapig semmi gond. Az aksi 1 éves fekete Bosch, töltés (erősebb fesszabályzót tetettem bele) 14.3V alapjáraton, generátor hibátlan, kábelek kimérve, nincs zárlat, gyújtáson, gyújtás nélkül nyugalmi áramfelvétel minimális, riasztó rendben. Az Opelszervízben annyira hülyék hozzá, hogy a szervízszámítógép német nyelvű diagnózisát (ladesystemdefekt) se bírták megérteni. Profi autóvillamossági műhelyben 6 szor voltam vele, összesen 25e Ft-al könnyebbültem meg, de nem tudták megjavítani. Szerintetek mi a fene lehet ez?
Az AC-pumpás dolog tényleg bejön, csak egy kicsit macerás.. Nekem 1500-ös ladám van, hasonló gondokkal télen. Nos szerintem a legjobb megoldás (legkényelmesebb)az, hogy az indítás előtt jól megrugdosod:) a gázpedált. Ezután már tényleg pöcre indul a verda:) Az ac pumpa kallantyújával való pumpálást csak akkor szoktam csinálni, ha több napig nem mozogtam a kocsival.
Ne is mondjátok!Nekem egy Skoda 120L van.És már tele van vele tököm ,hogy minden hidegindításkor minimum 5-ször kell indítózni mire eljut oda, hogy nem áll le a motor.Van valami ötletetek mit tudnék tenni vele?
Jajj, jajj, AC Pumpát ne emlegessünk... Abban ugyanis (R5-ben legalábbis) vannak érdekes megoldások: a motor és a pumpa között van egy kis _kerámia_ amit a lökőrudat tartja szintben és persze eltörik a megfelelő pillanatban. (Na jó 170ekm és 14 év után, de akkor is: mi a fenéért nem volt jó fémből, akkor nem rohadok le pont az út közepén...)
Egyébként az R5 maga a csoda, különösen ahogy a 850-es motor helyére bevarázsolták az 1.4-est. Ötször szakadt el egy vízcsövem, mire rájöttünk, hogy a motortartó bakot ki kell cserélni egy nagyobbra és akkor nem ér hozzá a cső a fékszervó hengeréhez (aminek szép éles oldala van és addig elvágta, kb 30 kmenként). Ne tudjátok meg, hogy átkoztam a szerelőt...
az AC-pumpa mozgatórúdja a bütyköstengelyre, olajtérbe nyúlik be. A benzin és az olajteret membrán választja el egymástól, és ha az elreped, akkor bizony nemcsak a porlasztóba, hanem az olajtérbe is nyom az AC. (Két membrán van egymás fölött, tehát a működőképesség megmarad, viszont a benzin jár mindkettőnél.)
Általában ebből az alkalomból ki szoktak olvadni a csapágyak a főtengelyen, mert nagyon kevesen figyelnek föl arra, illetve járnak utána, hogy miért hunyorog alapjáraton az olajnyomás-lámpa; eleinte nincs más tünet, csak az, hogy emelkedik az olajszint, de azt meg a franc nézegeti állandóan.
Nagyon szép rejtett hibát fogtam a múltkor: VW Polo, belementek hátulról, nagyon szépen kilakatolták, csak utána beázott a csomagtartó. A karosszériás, aki csinálta, már belebolondult, és föladta... Aztán én jöttem, befeküdtem a csomagtartóba, hol világít: sehol. Slag, locsolás: nem jön be.
Víz viszont mindig volt benne eső után.
Kezdtem én is begolyózni... Aztán kiderült, hogy sérült az ablakmosó-fúvókához vezető cső, és abból jött ki a víz, amikor mosta a srác a hátsóablakot; persze mindig esőben... :)
végül is úgy derült ki, hogy sikerült egy jó büdös ablakmosó löttyöt tennie bele, és kiszagoltam. Az enyhébbeket sajnos nem éreztem meg, mert nagyon rossz az orrom... :)
AC pumpa olajba ?
Bevallom még az életben nem nyitottam ki négyütemű trabi motorházát. De VW-jét már igen. Nem teljesen tiszta hogyan kerülhetett az AC pumpából az olajrendszerbe bármi ? Én csak a karburátoron keresztül túltöltés és karterbe lecsorgást tudnám max elképzelni, de ezt meg heves nem indulási hajlam kísérné. Szóval hogy volt ?
Rejtett hibák biza pedig vannak. Ekkor vagy visszahívják a típus összes darabját, (egy két nyugati megtette) vagy nagyokat kussolnak róla.
Egyszer volt egy utolsó 2ütemű szériás Trabim kölcsönbe. (Tirisztoros mexakító nélküli gyújtása volt.) Ha tankolni nem kell, soha ki nem nyitom a motorháztetőt! :-) Egyszer Balcsiról hazafelé 130-at jöttünk vele. (Hárman ültünk benne + a cuccok.) Esküszöm: az NDK-sok, akik mellett elhúztunk, dagadó keblekkel és csillogó szemmel MEGTAPSOLTAK minket! :-))
Na látod!
Ezért kell kétütemű Trabit tartani. Azon nincsenek rejtett hibák. Mind jól látható, érzékelhető. Ilyentájt főképp a fűtés, azaz miket is beszélek, az utastér-hűtés áll az figyelem központjában, minek okán, ilyenkor mikor repkednek a mínuszok, szegény Honnecker exelvtárs mint a ventillátor pörög a sírjában.
Az viszont tény, hogy az AC-pumpa nem fog elromlani. :)
Mi több a motorolajat sem fogja felhígitani.
8éves négyütemű Trabim az utóbbi időben egyre újabb dolgokat alakít. A legújabb tréfája az volt, hogy az AC-pumpa a benzint nemcsak a porlasztóba, hanem a motorba is nyomta. Semmi tünete nem volt, csak az, hogy a motorolaj hirtelen megszaporodott 1-2 literrel. Ha nem vettük volna időben észre, tönkremehetett volna a motor.
Várom a sorstársak hasonló tanulságos történeteit, hátha tanulunk belőle.