Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mechand Creative Commons License 1998.12.03 0 0 26
Na én most már hiába nyomkodom a gázpedált mert elszakadt a gázhuzal.:((
most lehet ilyen kurva hidegben a kocsi alatt fetrengve szerelni.A legbosszantóbb az ,hogy éppen siettem valahova és nem tudtam elindulni.Majdnem minden hétre jut valami szerelni való.
Először szétment a tömítés a balhátsó fékmunkahengerben.Folyt az olaj.Fékhatás nincs.Kb. egy hétig szenvedtem mire letudtam szedni a fékdobot mert ugye csehszlovák elmés mérnökök ugy tervezték meg ,hogy csak spec szerszámmal lehet leszedni.Szerelő havertól kértem szerszámot.Sikerült megcsinálni.
Következő hét:szétmegy a kuplung.Ezt már nem tudom én megcsinálni.megy szervízbe.Új kuplungtárcsa,kinyomócsapágy stb.Ok.Működik rendesen.
Köv.hét:Most a jobbhátsó fékmunkahenger tömítése megy szét.De most már rutinosan megcsinálom egy nap alatt.Tök jó.
És most meg elszakad a gázhuzal.Ez már sok.
ja ést azt még nem mondtam ,hogy a hűtővíz meg folyamatosan csöpög.Meg a gyújtást is bekéne állítani.
na most csak ennyi.
tami Creative Commons License 1998.12.03 0 0 25
Robzon !

Az előző verdám is így tett. / Audi 80 / Évekig (!) cserélgettem az aksit mert mindig azt okoskodták ki, hogy az lett cellazárlatos. Na eccer kipufogót kellett berhelnem, mert kifujt az Y-nál. Amint nekiveselkedtem látom ám, hogy az aksiról az önindítóhoz menő kanóc le van vetkőzve rendesen, vagyis a szigetelés sz@rrá égett és a csupasz réz remek rövidzárat okoz a kipufogó csövén. Vettem egy új - és vastagon szigetelt - vezetéket + azbeszt szalaggal körbetekertem. Utána megszűnt a probléma !
/ Igaz az autó is , mert eladtam :-) /

SPS Creative Commons License 1998.12.03 0 0 24
Sziasztok,

namost nekem egy 7 éves Opel Kadettem van, 1.4i. Ez is azt csinálja, hogy elsöre nem indul. Pörög az indítómotor rendesen, de nem indul. Pillanatnyi szünet után , második próbálkozásra indul. Próbálkozom gázpedál rugdosással is meg anélkül is, semmi különbség. Benzin van, feszültség van, stb.

Üdv,

eSPé

U.i: vannak más furcsaságai is, ha valakit érdekel szívesen mesélek róla ...

Lütyő Creative Commons License 1998.12.03 0 0 23
Robzon!

Nézd meg az öninditó felerősitő csavarjait is. Engem egy fauvépasszát szivatott meg hasonló hibával. Sokadik nekifutásra derült csak ki /le akartuk szerelni, és másikat feltenni/ hogy a felerősitő csavarok fellazultak, és teljesen esetlegesen kapott testet. A csavarok meghuzása után megjavult!

Hideginditás:

A Ladám szivatott vele. Tudományosan felderitve a hibát, a következőre jöttem rá:
A forró motorral leállitott gépet másnap lehülve átvizsgáltam. Kiderült, hogy az uszóházból a benzin fele eltünt/elpárolgott?.
Az AC is szépen visszaengedte az üzemanyagot. Gzakorlatilag az inditás utáni első néhány másodpercben alacsony benzinszinttel, benzinutánpótlás nélkül volt a gép. Jó időben ezt nem igen lehetett észrevenni, de amint jöttek a minuszok, velük jött a hiba is. A kézi pumpálás segitett.
Mint kiderült, az AC szelepfészek anyaga kiverődött/kikopott, ott eresztett vissza. De visszaereszt akkor is, ha a rugók elfáradtak, vagy eltörtek.

Gorcsev Creative Commons License 1998.12.03 0 0 22
MaCS: no igen. Nem véletlenül mongyák, hogy "egy csepp olaj többet ér, mint két rossz lakatos" :-D
MaCS Creative Commons License 1998.12.02 0 0 21
Bizony Gorcsev, ez így van. WD40 pedig rulez. Gyakorlatilag minden rejtett hibát ki lehet vele javítani. A Polskimnál is jól jött volna. :-)

Üdv: MaCS

Gorcsev Creative Commons License 1998.12.02 0 0 20
Még szívató, kétütemüeknél (Wartburgnál tuti): úgy kell leállítani, hogy tökig kihúzod a szívatót! Ált. le is fullad. Viszont _bármilyen_ hidegben pöccre indul, szívató nélkül!
Gorcsev Creative Commons License 1998.12.02 0 0 19
Szívató: úgy van, ahogy MaCs mondta. Meg kell várni, míg elkezd pörögni, és eleinte vagy csak nagyon finoman szabad gázt adni, vagy le kell rúgni a padlóra.

Robzon: néz(es)d meg a kötéseket az önindító környékén. Ha te csinálod, légy óvatos, mer' nekem má' sikerült eltörni rajta a -müanyag- "sapkát" :((. Lehet, hogy egy jobbfajta kontaktspray is elég (min. WD40).

MaCS Creative Commons License 1998.12.02 0 0 18
Halihó!
Vagy kihúzott szivató, vagy gáz. A kettő üti egymást. Ha ugyanis lenyomod a gázpedált, a pillangószelep kinyit, és a porlasztó teljes keresztmetszetén átáramlik a levegő. Ezzel pedig gyakorlatilag hatástalanítottad a szivatót, ami voltaképen egy kényszerpálya, egy szűkebb járat a főcsatorna helyett.
A gázpedál rugdosása kifejezetten indítás előtt hatásos, ilyenkor ugyanis a gyorsítópumpával extra benzint szivattyúzol a motorba.

Nekem anno a Kispolszkimban valami kattogott elöl, határozottan a futóműben. Szegény szerelő atomjaira szétszedte a kocsi elejét, de semmit nem talált. Ennek 8 éve. A nyáron találkoztam a jelenlegi tulajjal. A kocsi most is kattog, állítólag két szerelő, egy futóműves és egy karosszériás lelki épsége bánja a dolgot.

Üdv: MaCS

jake_smiles Creative Commons License 1998.12.02 0 0 17
nemtom, ahogy emléxem, a skodiban valami pillangószelepes vagymilyen szívató van, szóval indításkor nem szabad gázt adni. nem lehet hogy az a baj?
Jozsó Creative Commons License 1998.12.02 0 0 16
mechand, GanXstaZolee!

Az AC pumpás dolog tényleg jó, a Skodában IMHO nem elég a gázpedál rugdosás (nekem legalábbis nem - 120GLS, előtte 120L). Más kérdés, hogy ennek ellenére csak kb. 3.-ra indul, viszont egy autószerelő azt mondta, hogy egy Skodánál ez természetes.

mechand!
Azt írod: "hiába rugdosom,nyomom a gázpedált akkor is leáll a motor." Ezt úgy kell érteni, hogy épphogy beindult a motor, kint röpködnek a minuszok, te pedig rátaposol a gázra? Mert akkor persze, hogy leáll. Amég nem pörgött fel rendesen, hideg motornál nem szabad a gázra lépni. (vagy tudtad?)

Jozsó

mechand Creative Commons License 1998.12.02 0 0 15
Nekem a skodában van gyorsító fúvóka,de hiába rugdosom,nyomom a gázpedált akkor is leáll a motor.
THK Creative Commons License 1998.12.02 0 0 14
Jo ez az OK gomb. :-) Ez Explorer ugyan panaszkodott, hogy nincs kapcsolat, ezek szerint megis elkuldte.
THK Creative Commons License 1998.12.02 0 0 13
A hideg falakon csapodik le az uzemanyag, ahelyett, hogy szepen eloszlana a hengerben. A gazpedal rugdosasa befecskendez annyi plusz mennyiseget ami kiegyenliti ezt. Felteve persze, hogy van gyorsito fuvoka a porlasztoban.
THK Creative Commons License 1998.12.02 0 0 12
A hideg falakon csapodik le az uzemanyag, ahelyett, hogy szepen eloszlana a hengerben. A gazpedal rugdosasa befecskendez annyi plusz mennyiseget ami kiegyenliti ezt. Felteve persze, hogy van gyorsito fuvoka a porlasztoban.
THK Creative Commons License 1998.12.02 0 0 11
A hideg falakon csapodik le az uzemanyag, ahelyett, hogy szepen eloszlana a hengerben. A gazpedal rugdosasa befecskendez annyi plusz mennyiseget ami kiegyenliti ezt. Felteve persze, hogy van gyorsito fuvoka a porlasztoban.
mechand Creative Commons License 1998.12.02 0 0 10
Robzon

Lehet ,hogy az indítómotorral van valami probléma.

mechand Creative Commons License 1998.12.02 0 0 9
Én is szoktam pumpálni az AC pumpát és be is indul elsőre csak az a baj ,hogy utána hiába nyomok padlógázt szépen leáll a motor.És nem tudom ez miért van.
Robzon Creative Commons License 1998.12.01 0 0 8
1 éve szivat az Atsrám. {Nagyon szeretem amúgy, jó vezetni, elötte nagyobb kocsim volt, mégis kényelmesnek és megbízhatónak találom, kb. 50ekm-t megyek egy évben, főleg városban.} Szóval: reggel pöcre indul, megyek vele, megállok, indítok, megyek, megállok, indítanék, de úgy csinál mintha lemerült volna az aksi, párszor megnyekkenti a motort, de már nem bírja beindítani. Megbikázzuk beindul. Aztán 1 hónapig semmi gond. Az aksi 1 éves fekete Bosch, töltés (erősebb fesszabályzót tetettem bele) 14.3V alapjáraton, generátor hibátlan, kábelek kimérve, nincs zárlat, gyújtáson, gyújtás nélkül nyugalmi áramfelvétel minimális, riasztó rendben. Az Opelszervízben annyira hülyék hozzá, hogy a szervízszámítógép német nyelvű diagnózisát (ladesystemdefekt) se bírták megérteni. Profi autóvillamossági műhelyben 6 szor voltam vele, összesen 25e Ft-al könnyebbültem meg, de nem tudták megjavítani. Szerintetek mi a fene lehet ez?
GanXstaZolee Creative Commons License 1998.12.01 0 0 7
Sziasztok!

mechand!

Az AC-pumpás dolog tényleg bejön, csak egy kicsit macerás.. Nekem 1500-ös ladám van, hasonló gondokkal télen. Nos szerintem a legjobb megoldás (legkényelmesebb)az, hogy az indítás előtt jól megrugdosod:) a gázpedált. Ezután már tényleg pöcre indul a verda:) Az ac pumpa kallantyújával való pumpálást csak akkor szoktam csinálni, ha több napig nem mozogtam a kocsival.

Na Bye, és kellemes indítózást így télen:)

kuczug balázs Creative Commons License 1998.12.01 0 0 6
Mechland

AC pumpa kallantyújával 10-15 pumpálás indítás előtt. Nekem eddig bejött, elsőre pöccen a Skoda.

Kuc

mechand Creative Commons License 1998.12.01 0 0 5
Ne is mondjátok!Nekem egy Skoda 120L van.És már tele van vele tököm ,hogy minden hidegindításkor minimum 5-ször kell indítózni mire eljut oda, hogy nem áll le a motor.Van valami ötletetek mit tudnék tenni vele?
Törölt nick Creative Commons License 1998.12.01 0 0 4
Jajj, jajj, AC Pumpát ne emlegessünk... Abban ugyanis (R5-ben legalábbis) vannak érdekes megoldások: a motor és a pumpa között van egy kis _kerámia_ amit a lökőrudat tartja szintben és persze eltörik a megfelelő pillanatban. (Na jó 170ekm és 14 év után, de akkor is: mi a fenéért nem volt jó fémből, akkor nem rohadok le pont az út közepén...)
Egyébként az R5 maga a csoda, különösen ahogy a 850-es motor helyére bevarázsolták az 1.4-est. Ötször szakadt el egy vízcsövem, mire rájöttünk, hogy a motortartó bakot ki kell cserélni egy nagyobbra és akkor nem ér hozzá a cső a fékszervó hengeréhez (aminek szép éles oldala van és addig elvágta, kb 30 kmenként). Ne tudjátok meg, hogy átkoztam a szerelőt...
Trebitsch Creative Commons License 1998.11.30 0 0 3
vince,

az AC-pumpa mozgatórúdja a bütyköstengelyre, olajtérbe nyúlik be. A benzin és az olajteret membrán választja el egymástól, és ha az elreped, akkor bizony nemcsak a porlasztóba, hanem az olajtérbe is nyom az AC. (Két membrán van egymás fölött, tehát a működőképesség megmarad, viszont a benzin jár mindkettőnél.)
Általában ebből az alkalomból ki szoktak olvadni a csapágyak a főtengelyen, mert nagyon kevesen figyelnek föl arra, illetve járnak utána, hogy miért hunyorog alapjáraton az olajnyomás-lámpa; eleinte nincs más tünet, csak az, hogy emelkedik az olajszint, de azt meg a franc nézegeti állandóan.

Nagyon szép rejtett hibát fogtam a múltkor: VW Polo, belementek hátulról, nagyon szépen kilakatolták, csak utána beázott a csomagtartó. A karosszériás, aki csinálta, már belebolondult, és föladta... Aztán én jöttem, befeküdtem a csomagtartóba, hol világít: sehol. Slag, locsolás: nem jön be.
Víz viszont mindig volt benne eső után.
Kezdtem én is begolyózni... Aztán kiderült, hogy sérült az ablakmosó-fúvókához vezető cső, és abból jött ki a víz, amikor mosta a srác a hátsóablakot; persze mindig esőben... :)
végül is úgy derült ki, hogy sikerült egy jó büdös ablakmosó löttyöt tennie bele, és kiszagoltam. Az enyhébbeket sajnos nem éreztem meg, mert nagyon rossz az orrom... :)

vince Creative Commons License 1998.11.30 0 0 2
AC pumpa olajba ?
Bevallom még az életben nem nyitottam ki négyütemű trabi motorházát. De VW-jét már igen. Nem teljesen tiszta hogyan kerülhetett az AC pumpából az olajrendszerbe bármi ? Én csak a karburátoron keresztül túltöltés és karterbe lecsorgást tudnám max elképzelni, de ezt meg heves nem indulási hajlam kísérné. Szóval hogy volt ?
Rejtett hibák biza pedig vannak. Ekkor vagy visszahívják a típus összes darabját, (egy két nyugati megtette) vagy nagyokat kussolnak róla.
ZöPö Creative Commons License 1998.11.30 0 0 1
...valamint a fagyállóra sincs gondod!

Egyszer volt egy utolsó 2ütemű szériás Trabim kölcsönbe. (Tirisztoros mexakító nélküli gyújtása volt.) Ha tankolni nem kell, soha ki nem nyitom a motorháztetőt! :-) Egyszer Balcsiról hazafelé 130-at jöttünk vele. (Hárman ültünk benne + a cuccok.) Esküszöm: az NDK-sok, akik mellett elhúztunk, dagadó keblekkel és csillogó szemmel MEGTAPSOLTAK minket! :-))

Mogorva Creative Commons License 1998.11.30 0 0 0
Na látod!
Ezért kell kétütemű Trabit tartani. Azon nincsenek rejtett hibák. Mind jól látható, érzékelhető. Ilyentájt főképp a fűtés, azaz miket is beszélek, az utastér-hűtés áll az figyelem központjában, minek okán, ilyenkor mikor repkednek a mínuszok, szegény Honnecker exelvtárs mint a ventillátor pörög a sírjában.

Az viszont tény, hogy az AC-pumpa nem fog elromlani. :)
Mi több a motorolajat sem fogja felhígitani.

Bölény Creative Commons License 1998.11.29 0 0 topiknyitó
8éves négyütemű Trabim az utóbbi időben egyre újabb dolgokat alakít. A legújabb tréfája az volt, hogy az AC-pumpa a benzint nemcsak a porlasztóba, hanem a motorba is nyomta. Semmi tünete nem volt, csak az, hogy a motorolaj hirtelen megszaporodott 1-2 literrel. Ha nem vettük volna időben észre, tönkremehetett volna a motor.

Várom a sorstársak hasonló tanulságos történeteit, hátha tanulunk belőle.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!