Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nexus3000 Creative Commons License 2006.05.02 0 0 36

Halihó ! Meg tudjátok mondani hogy hogyan tudok kérdezni az olajdoktortól ?

Hiába próbálom a "Nem találtam választ -kérdeznék" címszó alatt sehogyan sem tudom hogyan kell elküldeni a kérdést. Vagy én vagyok nagyon béna.

Köszi a segítségeteket előre is  

nexus 3000

zergeherte Creative Commons License 2005.07.14 0 0 35
Ha egy kicsit spórolni akartok és közben az autót kímélni, nézzétek meg a GREEN PLUST. www.humanprofil.hu/greenplus Én több mint egy éve használom és forgalmazom is. Tényleg 15% kevesebbet fizetek a benzinért. Ha valakit érdekel szívesen segítek. harsanyizoltan@yahoo.com
Tiborsan Creative Commons License 2005.07.14 0 0 34

Üdv!

Nem szeretnék politizálni, csupán annyit szeretnék "enyhe" felháborodásomban mondani, hogy ha már hetente 2x emelik az üzemanyag árát, akkor legelább ismét írják ki a kutaknál arra a Q nagy oszlopra az árakat, hogy az ember el tudja dönteni, hogy hol akar tankolni. Aki hű egy márkához, az úgyis oda fog járni, de legalább a atöbbiek dönthessék el, hol akarnak könnyíteni a pénztárácájukon.

Ez körülbelül olyan dolog, hogy ha a Tcsoban vásárolok, de a polcoknál nincsenek kiírva az árak, csak a pénztárnál jövök rá, mennyit kell fizetnem.

Nem tudom, hova fog ez vezetni...

mombasa Creative Commons License 2000.05.29 0 0 32
Sziasztok!

Olvassátok el,érdekes és elgondolkodtató.
Szlovén a benzin, magyar a forint

Üdv:

Mombasa

Imre bacsi Creative Commons License 1999.02.26 0 0 31
Kedves Micimackó!
Köszönöm a precíz összehasonlítást!!! Gondolom, hogy nem a MOL tehet arról, hogy mekkora a benzin adótartalma, arról mások (kik?) máshol (hol?) dontenek. A MOL-t csak annyiban tartom cinkosnak az ügyben, hogy nyeresége érdekében, hogy úgy mondjam kissé manőverez a vilagpiacon tapasztalható ármozgásokkal, mégpedig, ha csökkennek az árak, akkor jön egy magyarázat, hogy miért nem lehet azt követni, ha pedig emelkednek, akkor azonnal bevág a ménkű! Ez az utóbbi az, ami a monopolhelyzettel függ össze, vagyis azzal, hogy a külföldi forgalmazó cégek sem tudnak elszakadni a MOL (ill. a költségvetés) árpolitikájától, mert ők sem tudnak az adótartalom miatt más forgalmazótól olcsóbban vásárolni. A MOL és a Kormány szoros kötődésére utal, hogy éppen tegnap(előtt) váltották le Pál László-t, aki korábban MSZP-s politikus volt. Nyilván egy ilyen hatalmas költségvetési bevételt nyújtó helyen csak olyan vezető lehet, aki a kormányí felé teljesen lojális ill., aki a kormány bizalmát élvezi.
Imre bácsi
Előzmény: Micimackó (29)
igazi hős Creative Commons License 1999.02.25 0 0 30
Tényleg valaki hozzáértő írja már meg, hogyan lehetséges hogy az _adózott_ termék után fizetek ÁFAt, azaz nemcsak a termék, hanem a tőle független ilyen-olyan adó után is. (Persze így a legnagyobb az állami bevétel, de akkor is furcsa.)
Micimackó Creative Commons License 1999.02.24 0 0 29
Mivel elég sok találgatást látok ebben a topicban a benzin ár összetevőire vonatkozóan, itt az igazság (MOL egyik ehavi hivatalos kiadványából):

ESZ95 motobenzin árszerkezete:
Termelés és forgalmazás költsége: 41,89 Ft/l
Jövedéki és egyéb adók: 90,43 Ft/l
ÁFA: 33,08 Ft/l

Összes adótartalom: 74,67 %.
Egyetlen ország van Európában ahol magasabb az adótartalom, ez Németország, ahol 74,68 %. Jellemzően egyébként 55-65 % között van az adótartalom.

Motorikus gázolaj árszerkezete:

Termelés és forgalmazás költsége: 41,27 Ft/l
Jövedéki és egyéb adók: 78,65 Ft/l
ÁFA: 29,98 Ft/l

Összes adótartalom: 72,47 %.

Európában Svájcban legnagyobb az adótartalom, 73,36 %. A jellemző érték a 60 % ezen termék esetén.

Összegezve: az állam számára a MOL adót szed, mégpedig nagyon sokat, az adók mértéket azonban az állam határozza meg. A MOL eredménynövekedése mögött pedig nem az árrés növelése, hanem a költségek csökkentése, hatékonyság növelése, forgalom növekedése áll elsősorban.

És hogy a MOL drágán termelne (ha valaki sokallja a 41,89 Ft/l termelés költséget az ESZ95-re). Ugyanez az adat más országokban:
Nagy-Britannia: 107,5 Ft/l
Olaszország: 75,5 Ft/l
Franciaország: 82,8 Ft/l
Ausztria: 78,5 Ft/l
Svájc: 49,3 Ft/l
Németország: 51,6 Ft/l

Ezeket az adatokat látva nekem az az érzésem, hogy árképzéssel foglalkozni a MOL-nál a gúzsba kötve táncoláshoz hasonlíthat, szóval nem egy leányálom...
Kajafas Creative Commons License 1999.02.24 0 0 28
A Mol Rt. tavaly 117,1 százalékkal növelte mérleg szerinti és 85,3 százalékkal az adózott eredményét. Ennek megfelelően a mérleg szerint 49,4 milliárd forint, adózás után pedig 59,2 milliárd forint volt a társaság nyeresége 1998-ban. A társaság 637 milliárd forintos bevétele megegyezik az 1997. évivel, a jövedékiadó-változások miatt korrigált árbevétel viszont nőtt 9,5 százalékkal.
Előzmény: Törölt nick (26)
Kajafas Creative Commons License 1999.02.24 0 0 27
Most ez azt jelenti, hogy 35 Ft a nyeresége a MOL-nak 1 liter benzinen?
Mennyi fogy évente?
Előzmény: szodaviz (25)
Törölt nick Creative Commons License 1999.02.23 0 0 26
A MOL-nál dolgozom. Le ne támadjatok, semmi közöm a benzinhez, az árához még annyira sem. A MOL tényleg 50 Ft körüli áron adja a benzint, a többi az adó. És akkor a MOL 50 Ft-jából még lejönnek a költségek, vagyis a tényleges nyereség ennél kevesebb. Az adóból viszont nem jön le semmi, az szépen csordogál befelé az államkasszába. Na, akkor most hasonlítsuk össze...

A legjobban azt csípem, amikor valaki kiáll magyarázni, hogy mit a f***t akarunk mi, hiszen még mindig olcsóbb a benzin mint Nyugat-Európában... Hja, hogy arányosítani kéne a keresetekkel? Ilyenkor síri csend van. Egyébként pár napja mondták a rádióban, hogy Ámerikában Ft-ra átszámítva 50 Ft körül van egy liter benzin, és további csökkenés várható. És ez még nem kereset-arányos összehasonlítás... Szóval a szemlélet: polgár = fejőstehén.
szodaviz Creative Commons License 1999.02.22 0 0 25
bezzeg azok a .... mezőgazdasági termelők! 100 Ft-ért veszem a tejet, és pattognak hogy nincs állami támogatás!!!:))
viccelni én is tudok, de én nem felejtem el kitenni a mosolyom.
tisztelettel: szodaviz, az EgO
Előzmény: Kajafas (24)
Kajafas Creative Commons License 1999.02.22 0 0 24
Szódavíz, ez egy kicsiny ország. Majd Szlovákiában vagy Ausztriában tankolok. Viszont a literenkénti 35 Ft bevétel (ez még nem a nyereség!) hihetetlenül magas. Itt keszdődik a rablás. Gondolkodj el!
csutak Creative Commons License 1999.02.21 0 0 23
Dear Kajafás!
Ne légy farizeus :-)))
Hát nemtod, hogy menyünk ejrópába? Ez az út vezet oda.
Navigare necesse est (hajózni pedig muszáj), mondták az ókoriak. Autózni is és ezt jól tudják akik kormányon vannak. Sajnos nem tudok kormányunknak tanácsot adni mivel helyettesítsék a benzinbe ágyazott sarcot. Egy dolog vígasztal: ilyen lealázó bérekkel nem kellünk európának. Tehát előbb utóbb emelkednek a bérek is, mert ha nem akkor lőttek a várva-várt növekedésnek. És az autózásnak is.
Előzmény: Kajafas (-)
szodaviz Creative Commons License 1999.02.21 0 0 22
köszönjük.
látod kajafas, aránypárok kérdése az egész.
a cikkben szereplő környezetvédelemhez kapcsolódóan pedig: addig legyen autód, amig a mol nem kezdi el felszámolni az elhagyott mezőket... mert ha azoknak a költségeit beépíti az árba, keresztet vethetsz mindenre ami gurul.
tisztelettel: szodaviz, az EgO
Előzmény: Gyedmaroz (21)
Gyedmaroz Creative Commons License 1999.02.21 0 0 21
Elnézést, rosszul tudtam, az OMV nem Ausztriai beszerzésből látja el kútjait.
Egy cikk a témához.
Előzmény: Gyedmaroz (15)
szodaviz Creative Commons License 1999.02.21 0 0 20
igen lehet hogy pakisztánban kutat, a tunézia, és az egyik arab öböl menti emirátus - most nem jut eszembe?! a neve - biztos.
Előzmény: Kajafas (18)
szodaviz Creative Commons License 1999.02.21 0 0 19
ne haragudj Kajafas, de szidtam én egy szóval is a matáv külföldi üzletpolitikáját???
a moléról meg annyit, hogy mint lejjebb valaki már felvilágosított, a mol 35 Ft-tal részesedik a benzinárból, ebből! tartja fenn magát, a külföldi és hazai /merthogy itt is kutat a lelkem, lévén a magyar olajosok világon elismert szaktekintélyek, lásd pl Buda Ernő bácsit/ kutatásait, valamint éri el a nyereséget. az adót ne vard már lécci az ő nyakába! /lehet egyébként hogy tévedett a srác, mert én utoljára 38 Ft-ot hallottam:)/
tisztelettel: szodaviz, az EgO

ui.: hallottál már remélem a több lábon állásról?
Előzmény: Kajafas (18)
Kajafas Creative Commons License 1999.02.21 0 0 18
Szódavíz, most olvasom - teganapi újság - hogy a MOL 187 milliárd forintot költ kutatásra és új - asszem pakisztáni - olajlelőhelyekre.

Tehát az OK, hogy magas az adó, de a 187 milliárd nem Pál László magánvagyonából jön, hanem a rablásból, a nyereségből. Márpedig amíg állami felügyelet alatt megy a rablás a MOL-nál, addig nincs túl sok alap a külföldi Matáv rablásának szapulására! Az persze más kérdés, hogy miért pont itt és minket rabol ki mindenki? Valaki mondta, hogy nézzük meg a benzinárakat az USA-ban. Most hozzáteszem: nézzük meg, mennyit költ egy átlag háztartás benzinre és telefonra az USA-ban és Magyarországon?
szodaviz Creative Commons License 1999.02.20 0 0 17
ezért mondom, hogy nem a mol miatt drága. az omv-nek is az adótartama nagy.
Előzmény: Gyedmaroz (15)
szodaviz Creative Commons License 1999.02.20 0 0 16
piri, szerinted? /pénz/

honnan tudod, hogy a politikus hazudik?
mozog a szája.

tisztelettel: szodaviz, az EgO

ui.: vannak esetek, amikor nem a szája mozog: lásd pl *agyar bálint és a hasonló vendégek a tasztalon. pedig rájuk szavaztam. és még így se bántam meg.:)))).
Előzmény: Piri (14)
Gyedmaroz Creative Commons License 1999.02.20 0 0 15
Csak halkan jegyezném meg, hogy az OMV a nyugati országrészt Ausztriából látja el üzemanyaggal. Tankoltál már arrafele?
Előzmény: Imre bacsi (11)
Piri Creative Commons License 1999.02.20 0 0 14
Németországban már olcsóbb az üzemanyag!
Szégyen és gyalázat!
Mit akarnak még ezek????
Olle Creative Commons License 1999.02.20 0 0 13
35 ft. A többi adó.
Gyedmaroz Creative Commons License 1999.02.20 0 0 12
Mifelénk van egy benzinkút, ahol külön van feltüntetve az üzemanyag ára, s külön az adótartalma. Tanulságos.
Előzmény: szodaviz (10)
Imre bacsi Creative Commons License 1999.02.20 0 0 11
Hát, igen, az üzemanyagárak... Meg az autópályadíjak...
Én már elég öreg vagyok s elég régen is autózom, de rendszerváltás ide, rendszerváltás oda, ilyen kormány, olyan kormány, egyben mindegyik egyetértett: az autósokat ki kell zsigerelni!!! Nincsenek konkrét számaim, de nem járhatok messze az igazságtól, amikor azt állítom, hogy a 165 Ft-os benzinben a termelési költség nem haladja meg az 50 Ft-ot! A többi mind adó!!! Hiába probáltak itt versenypiacot létrehozni, ha (akarták egyáltalán) túlnyomó többségében minden társaság a MOL-tól veszi az üzemanyagot, amely monopol helyzetben van s olyan árat diktál, amilyent nem szégyell!!! Persze a kormány ennek nem tud/akar gátat vetni, mert akkor hova lesz a költségvetési bevétel??? A MOL-nak nem tudom, hogy mennyi az éves nyeresége, de akár mi legyek, ha az nem közelít az 50 MRDFt-hoz!!! S ennek nagy hányadát szépen befizeti a költségvetésbe. Már Zola megirta a Hölgyek öröme c. regényében közel a századforsdulóhoz a nagy forgalom-kis haszon elvét, a MOL-nál éppen fordítva van: minél inkabb csökken a fogyasztás, annál inkább nőnek az árak. S olykor még panasz is van a forgalom csökkenésre. Nahát...! Itt az állam és egy monopólium összekacsintásáról van szó. S az arcátlanság teteje, hogy amikor csökkennek a világpiacon a nyersanyag és kész üzemanyag árak, akkor olyan mese hangzik el, hogy a nyersanyagáraknak nincs számottevő befolyása a késztermék árakra, meg már bespájzoltak stb., Legfeljebb egy világpiaqci mélypontnál 1 Ft-os engedmény jelentkezik a kutaknál, majd egy enyhe szaud-arab szélfuvallat azonnal 5 -6 Ft-os emmelkedést hoz magával.
Ez arcátlanság!!!
Az autópályadíjak ügye ugyan lerágott csont, de azért említettem, mert a benzin adójában útadó is van/volt, amiből elvileg utakat építettek. Ezt a díjat emmelték meg január 1.-én. S mit tesz Isten, itt közel annyit kell fizetni ma már az uthasználatért egy 100 km-es szakaszra, mint Nyugaton egy éves díj!!! S ne higgyjük, hogy csak az alsóbb rendű vidéki utak borzasztóak, de a fővárosban is számos főútvonal: pl. a Thököly út burkolata Zuglóban szinte 50 éve változatlan (gyerekkoromban ott jártam iskolába nap,mint nap!!!) Tessék csak megszemlélni a kockaköveket, de a Podmanicky utcát, az Éles-sarkot is említhetném. Lassan azt lehet mondani a görög filozófus után, hogy minden (mozog) változik, csak ezek a fix dolgok a történelemben, Budapest történelmében. Aztán az autós fizessen a szervizben a káraiért!!!
Egyébként a kormány állandóan a MATAV monopoliummal van elfoglalva... És a MOL???
Imre bácsi
szodaviz Creative Commons License 1999.02.20 0 0 10
fenntartom: ez az adó miatt van. a molnak ehhez semmi köze.
Előzmény: Kajafas (8)
ééééééééén Creative Commons License 1999.02.20 0 0 9
mindenki lop mindenkitől! ez itt magyarország, emberek!
Kajafas Creative Commons License 1999.02.20 0 0 8
Szódavíz, azért ne hasonlítsd a szezont a fazonnal! A Matáv monopólium nem ugyanaz, mint az állami tulajdon. A Matáv csak keveset akar kaszálni, mert koncesszióval csinálja. Ellenben a MOL ugyanolyan eredményes, de államilag! Ugyanakkor tény, hogy ezzel gerjesztik az inflációt igazán állami szinten. Mert már mindenhez kell benzin, petróleum, gázolaj. Mindnehez. Mindnebe beleépül.

És még valami: itt még a világpiacra sem hivatkozhatnak a gazemberek!
Han Solo Creative Commons License 1999.02.20 0 0 7
Hat igen, a soxoros adoztatas miatt ilyen k..va draga a benzin. Es ennek eredmenyekent mindennek az ara emelkedik (ettol pedig az AFA-ja is tobb, erre gondoltatok mar?). Es ezek utan meg bedumaljak nekunk hogy kuzdenek az inflacio ellen mikozben ok csinaljak :-(
szodaviz Creative Commons License 1999.02.20 0 0 6
ja és még valami:
a mol szerintem még akkor is tisztességesebb üzletpolitikát folytatna mint a matáv, ha igaz lenne amit állítasz....
Előzmény: Kajafas (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!