Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 19 órája 0 1 140559

Kisorosziról elég sok autentikus élményem van.

Minden éjszaka hallgattuk a kisjegesek vontatását, ahogy a sóderesekkel, kövesekkel csettegtek a kis és nagy ágban...

Minden nyári éjszaka szólt a SaKáL vokál.

Több szólamban.

 

Persze jöttek hozzá más géphajók is bőséggel, mert az óbudaiak kétszer sor8-a is rendszeresen szólt...

Előzmény: mindenev (140558)
mindenev Creative Commons License 20 órája -1 2 140558

1976-ban tettem le a kishajóvezetői vizsgát. A felkészítő tanfolyamon mesélt el az oktatónk egy balesetet: éjszaka, esőben, rossz látási viszonyok között egy szárnyashajó elgázolt egy lefelé "csurgó" kilbótot, amiben az emberek esőköpenybe burkolózva védekeztek az eső ellen. Gondolták, annál nagyobb bajuk nem lehet. Hát lett. A szárnyashajó kapitányát hosszú évek múlva mentették fel, ott be tudták bizonyítani, hogy egy ilyen ütközés hangja megegyezik az uszadékkal való csattanással. Hogy utána hajózott-e még az illető kapitány, nem tudom.

 

Egy másik, szerencsére csak személyes látásélmény: egy motorcsónak gyakorlatlan vezetője a stég felé kanyarodásnál nem levette a gázt, hanem ráadta. sikerült is beszorulnia a stég alá úgy, hogy az utasa lába eltörött. Tehát a kishajó sem játék !

 

A szállodahajó kapitányi (kormányos-) fülkéjének holttere - csak a közzétett fotók alapján is - igencsak nagy. Bár a radar segítséget ad, de annak is van holttere. Hogy van-e vízalatti radar, nem tudom. A kisgéphajó viszont nem víz alatt jött, és a viziutat figyelő radar holtterén belül lehetett - oldalról, közvetlen közelről, nagy sebességgel, üvegszálas műanyag hajótest.

 

Természetesen itt mindannyian csak találgatunk, a nyilvános információkból és saját tapasztalatainkból (és indulatainkból...) vonunk le következtetéseket. Az biztosnak látszik, hogy a szállodahajó kapitánya hosszú vizsgálat elé néz.

 

A kisoroszi kempingben "szezonban" szinte lehetetlen éjszaka aludni, ha jön egy bulihajó: hosszú kilométereken és szinte órákban mérhető időn keresztül lehet hallani a bömbölő zenét. Hogy ez a zaj mennyire zavarja a hajószemélyzetet (beleértve a kapitányt is), tőlük kell megérdeklődni. Ehhez hasonló zaj mellett egy uszadékkal való ütközés fel sem tűnik.

Előzmény: trizs77 (140552)
koller andor Creative Commons License 20 órája 0 3 140557

Csongrád , az imént 

trizs77 Creative Commons License 21 órája -1 2 140556

Nem a baleset helyszínén hanem Nagymarosnál ültünk a parti teraszon pár éve egyik este.

Ettünk, ittunk, beszélgettünk.

Néztük az esti Dunát, szemben Visegrádot.

Közben jöttek-mentek a hajók.

 

A vendéglő teraszán ülve, teljesen érthetően lehetett hallani azt amit ahajó fedélzetén beszéltek.

Ha pedig zene szólt a hajón - olyan 70-80 méterre - azt úgy hallottuk volna mintha az asztalunktól  kb 6-8 méterre szólt volna a zenekar.

 

Előzmény: gigabursch (140555)
gigabursch Creative Commons License 28 órája 0 0 140555

Nomeg ha épp rádió forgalmazás van, akkor hétszentség hogy odapillant a rádióra, mert koncentrál rá  

Előzmény: trizs77 (140552)
mica-r Creative Commons License 29 órája 0 0 140554

Én is erre gondolok. 
Feltennék egy üveg italt arra, hogy nem ítélik el a kapitányt.

Előzmény: FOMA (140553)
FOMA Creative Commons License 29 órája 0 0 140553

Ismét visszatértünk a kályhához.:-)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167040026&t=9011160

Előzmény: trizs77 (140552)
trizs77 Creative Commons License 29 órája -3 1 140552

Segítségnyújtást elmulasztani csak akkor tudom, ha tudomásom van arról, hogy segítséget kell adnom.

Eljárást folytathatnak a kabinos kapitány ellen, de a bizonyítás igen nehéz lesz.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem ismerem a vizsgálók munka módszerét de

Egy helyszíni szemlén megvizsgálhatják :

 

 - A kapitány híd pozíciójától hány méterre történt az ütközés, vízszintesen és függőlegesen?

 - A kapitányi hídon mekkora az üzemszerű háttérzaj?

 - Nem üzem szerűen, például zenekar, dj, stb. mekkora zajt okozott a hajón ami a kapitányi hídra is el hallatszott ?

 

Ha az említett Duna szakaszon ülsz és nézed, hallgatod az elúszó kabinost a parton is igen jól hallatszik a hajón szóló zene.

Ha pedig a parton jól hallod kb. 40-70 méterre, akkor a kapitány fülében (10-20 méterre) hány decibellel szól ?

 

 

 

 

Előzmény: FOMA (140551)
FOMA Creative Commons License 1 napja 0 2 140551

Nem egészen mindegy, mert ugye két szálon folyik a büntetőeljárás. Van egyszer "Vasúti, lég vagy vízi közlekedés veszélyeztetése" miatt ismeretlen tettes ellen, ami nagy valószínűséggel büntethetőséget megszüntető ok miatt (az elkövető halála) kerül lezárásra. De ettől azt is a lehető legteljesebb körűen vizsgálni kell, az eljárás megszüntetése előtt, a segítségnyújtás elmulasztása miatt folyó eljárástól függetlenül.

 

 

Előzmény: trizs77 (140549)
KZX003 Creative Commons License 1 napja 0 2 140550

Friss sólyafotók kerültek fel a CSONGOR motorosról a bhkeptar.hu-ra!

trizs77 Creative Commons License 1 napja -3 0 140549

A kishajó mozgása gyakorlatilag mindegy.

Jegyzőkönyvileg talán nem de a gyakorlatban mindegy.

 

Elindulnak Nagymarosról.

Kövér gáz, nagy sebesség.

 

A sötétben a Dunán keresztbe naaaagy S betűket írnak le, soxor keresztezik a hajózási útvonalat, oda és vissza.

 

Megtesznek 5 vagy 6 km-t a Dunán lefelé.

Amikor az egyik S betűből visszaváltva beleállnak a kabinos bal elejébe.

 

Sok kérdés nincs.

Olyan kérdések felvetődhetnek, hogy Nagymarostól a becsapódásig 5 vagy 6 nagy S betűt írtak le a Dunán keresztbe ?

Ez a jegyzőkönyv vezetőnek (vizsgálónak) fontos lehet, a baleset okát nem befolyásolja.

 

 

mindenev Creative Commons License 1 napja -1 1 140548

Amennyiben ez igaz (nyilván nem tudhatom ellenőrizni az információt), a "kishajósok" részéről még nagyobb a felelősség. Nem volt senki a papírral rendelkezők közül, aki észnél lett volna ? Az pedig, hogy valaki esetleg utasként "tapasztalt hajós", az nem releváns ebben az esetben sem. Csak gondolatként: azért cikáztak össze-vissza, mert többen rángatták a kormányt ?

Előzmény: csecsaba2 (140531)
smith Creative Commons License 1 napja -3 1 140547

A szokásos értelemben vett stopmanőver esetén ez bizony előfordulhat. Kérdés, van-e bármilyen mérlegelhető körülmény a kormányállásból látható történések közt. Ha van is látható roncs a felszínen, az utasokról nyilván semmit sem tudunk. Persze azon, aki a hajótest alá került az ütközés pillanatában, szerintem aligha segít, ha nem hátrázni kezd, hanem gép álljt rendel.
Az már csak cizellálás, hogy ezek alatt ugye többnyire Schottelek szerepelnek, ahol a hátrázás esetleg előbb egy 180 fokos fordulatot is igényel, aztán ennek a késedelmével már jó eséllyel túl is haladt a hajótest a roncson és a sérülteken.

Előzmény: Una Vestrum (140511)
FOMA Creative Commons License 1 napja 0 1 140546

A mobilokról alapvetően a kisgéphajó mozgásáról tudnak információkat kinyerni. Hab a tortán, ha még utána is kommunikáltak a szolgáltatóval egy ideig. Az már nem biztos, hogy az ütközést követően, minden mobil a tulajdonásával együtt mozgott.

Előzmény: Atis57 (140545)
Atis57 Creative Commons License 1 napja -1 1 140545

Szia!

 

S előtte ?  órákon , perceken át ........az ütközés után meg pár perc alatt bedöglenek.

 

A mérési pontosság meg néhány 10cm ------tehát az ütközés helye is meglenne.Mert azért egész nap, folyamatos ez a jel rögzités.

Előzmény: rezgaras (140543)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 140544

Kérdezd innen @Blerio-t topictársunkat!

Közel 40 órát volt a komáromi öbölben a tultólistás Huawei készüléke, ami csepegésálló...

Előzmény: rezgaras (140543)
rezgaras Creative Commons License 1 napja 0 0 140543

Szerintem a mobilok többsége azonnal tönkremegy a vízben. Amelyik nem, a víz alól nem ad ki jelet.

Előzmény: tehtube (140539)
FOMA Creative Commons License 1 napja 0 0 140542

De, tudnak, és nyilván már a rendőrség birtokában vannak ezek az információk.

Előzmény: tehtube (140539)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 1 140541

Verőce Limes toronynál ért partot az olasz.

Ez a Limes torony, Verőce falu központjáról 1600 méterre van keletre Vác felé.

Előzmény: csecsaba2 (140540)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 2 140540

Én úgy hallottam (biztos helyismerettel rendelkező hírforrás volt (Kismaros és Verőce között az országúton találták önkívületi állapotban. Ha a Verőcei magas partnál jött ki, akkor érthető, mert ott nincs ártéri erdő, van fény és vízállás függő, strandolható sóderes part. Még szerencse, h nem egy kőgátas rész darálójába került.

Előzmény: zjakabfi (140537)
tehtube Creative Commons License 1 napja 0 0 140539

A telefontársaságok nem tudnak információt adni?

Legalább 8 mobil volt a csónakban és kismillió a hajóban. Pl. a kapitányé. 

Előzmény: gigabursch (140532)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 1 140538

Tesz/Tenne

 

Én is így gondolom.

Előzmény: Una Vestrum (140536)
zjakabfi Creative Commons License 1 napja 0 3 140537

Azt sem értem, hogy az olasz csávó, aki a sziget felőli oldalon lévő csónakból időben kieshetett/ugorhatott, miért a verőcei partra úszott. (nem tudom, hol volt pontosan, lehet, hogy a sodrás már a külső ív felé vitte)

 

 

Mert ott látott életre utaló fényt, nem a vaksötet szigeti oldalban. 

Ha oda megy ki, hát nem tudom ki és mikor találja meg...

Előzmény: csecsaba2 (140529)
Una Vestrum Creative Commons License 1 napja 0 5 140536

Még egy kérdés: ha a szállodahajó kapitánya észlelte a balesetet, valószínűleg azt is felmérhette, hogy nem ő hibázott (mint egy az autópálya belső sávjában 130-as sebességgel közlekedő, szembejövő kerékpárost gázoló sofőr).

Ebben az esetben miért tesz olyant (segítségnyújtás elmulasztása), amiért BIZTOSAN elmarasztalják?

Előzmény: gigabursch (140528)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 140535

elfolytódik => elfojtódik...

Előzmény: gigabursch (140528)
mosogep-szerelo Creative Commons License 1 napja 0 0 140534

:)))

Előzmény: csecsaba2 (140530)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 0 140533

Még a kavicságy előtt bevette az ívet.

Előzmény: Atis57 (140520)
gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 0 140532

Ezen én is elmerengtem.

 

Nálam így nézne ki:

Motorcsónak belerongyol a hajó orrába, ami felkenődik.

A szerencsétlen első tagok helyből szörnyethalnak (mondjuk 4-en), a hátrébb lévők közül van aki "puhára esnek", ők "csak" megfulladnak, ő meg volt olyan szerencsés, hogy átrepült a hajó felett, magánál volt a vízbeérkezéskor, talán nem is volt olyan részeg/bódult és a közelebbi parthoz kiúszott.

Előzmény: csecsaba2 (140529)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 2 140531

A legfájóbb egy korai családtag nyilatkozata:

 

A csónakban mindannyian(!) tapasztalt hajósok voltak, sőt kettőnek még papírja is volt! 

 

(azért egy ilyen 7-es társaságba véletlenül felvenni egy külföldi stoppost, aki bele illik, tehát szintén tapasztalt, de papír nélküli hajós nagy szerencse) 

Előzmény: gigabursch (140513)
csecsaba2 Creative Commons License 1 napja 0 0 140530

Feltűnés nélkül még sem mehettek át a Panamán!

Előzmény: Sir Gombóc Arthur (140512)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!