Egy 2009 mondeóm van s az lenne a kérdésem hogy valaki tapasztalt e olyan problémát, városi használat mellett kB 20 km megtétele után kútra kel hajtanom s csak a pisztolyt a tankba tenni sigy levegőhöz jut s minden megy rendben tovább
Ki tudna segíteni? A gondom az, hogy a FORD MONDEO DIZEL 2011 évjáratú kocsimnál ha leállítom, bezárom, akkor teljesen rendszertelenül világít egy idő után a jobb oldali helyzetjelző (parkoló fény). valószínűleg az index kapcsoló a ludas, vagy lehet más is? Ha így beindítom a motort akkor egyből megy a jobb index lámpa és ha megmozdítom egy kicsit akkor elalszik. A nagyobb gond, hogy időnként akár menet közben is "kiakad" attól függetlenül hogy indexelnék.
enis nemrég hoztam haza a kocsit a szerelőtől olajcsere és klímakompresszor csere volt azóta nem húz a kocsi ha váltok felfelé lassan araszolgat a mutató es ellőzésnél is néha vissza kell váltani most arra lennék kíváncsi hogy a szerelő esetleg a komplesszor csere után nemtett volna vissza valamit vagy csak simán elromolhatott a turbó vagy bármi más aki járt már így vagy esetleg valamennyire érti is tudna valamit mondani azt megköszönném
Nekemis volt vele hasonló problémám vittem szerelohoz mindenütt aztmondták adagoloshoz vigyem de keresgeltem a neten és van a bal hatso kerek korul (vagy amelyik oldalt van a tank)van egy gazolaj szivattyu azt nezd meg elotte nekemis mondták a szerelok hogy dizeles tdci ben nincs gazolaj szivattyu pedig megis van .
üdv mindenkinek :Új vagyok itt. van egy 2006 MK3 Mondeom 85 KW TDCI. Minden előzmény nélkül menet közben megállt a motorja.Előtte közvetlenül pár másodpercig (kb 10mp)furcsa hangon ment.Nem tudtam elindítani(trélerrel tovább) .OBD kábeles hibakódot nincs. Nagy nehezen kb 6odszori hosszas indítózás után elindult.Gázadásra nem reagált, ment kb 30 másodpercet,utána leállítottam,hogy ne küzdjön. Itt a video amit rögzítettem.https://www.dropbox.com/s/g97qtx3zsaud0mg/2018-08-12%2019.28.48.mp4?dl=0Üzemanyagszűrő cserélve most.Újból indítva elindul,de az alapjáratot sem tartja meg.A turbólevegőnél féktisztító+üzemanyag befújással tartja a fordulatot, ekkor gázadásra is reagál,de inkább a turbó felőli beadott anyag mozgatja a motort,olyan mintha nem kapna dieselt.Kérdés: mi a baj? 1.Nem kap üzemanyagot? Ha nem miért nem? a,Porlasztócsúcs? b,nagynyomású szívattyú? ; c, kapcsolószelep?d, tápszivattyú, e: más?
Sziasztok.mondeo mk4 1,8 tdci 120 km oránál csak egy nagyot fustölt és le állt a motor.két napig nem indult,aztán kicsit nehezen de indul és nincs hibakod!!valakinek ilyen jelenség ha igen akkor mi lehet a gond???elöre is köszi a segitséget
Sziasztok! Az a hang megvan, amikor egy járó benzinesre valaki ráindítózik, igaz? Na nekem 2.0 tdci- M van, és ha gyújtást adok, szinte pöccre indul, de rögtön utána ezt a hangot hallom egy rövid ideig.(250ekm, mk3) motorikusan semmi baja amúgy. Önindítóra gyanakszik, van valami leírás, hogy hogyan lehet szét szedni?
Már rég le kellett volna falazni,igy a motornak mindenképp jobb.Én most azt tervezem,hogy az egész szívócső rendszert kitisztitom(ez falazás után elmaradt)mert az EGR azt jól tele szokta vágni olajos gáz-korom komboval,ami jól leszűkiti a csővet. Dugozás után már csak tiszta levegő kerül a rendszerbe,ezért lesz jobb a hatásfoka.
Az EGR-töl ami megy szívócső kb a motor tetejénél van a csőben,az EGR töl visszajövő gázt méri.Stekkert lehuzod a szenzort ha jól emlékszem egy csavar fogja,ovatosan kihuzod a szenzort,és féktisztitó spray al tisztitod.
Amint már néhány hónapja beszéltük is, gyanakszom a csúcsokra. DE... vannak kétejeim, mert ez a hiba már 40 ezer kilométerrel ezelőtt is érezhető volt, csak kevésbé. Nem gondolnám, hogy 40 ezret lemegy az autó rossz csúcsokkal, bár lehetséges. Viszont nem kérdés, a csúcsok nem a legjobbak már. Be kellene méretni őket. Csak sajnálok kifizetni 20-25 ezret, hogy megmondják, hogy jó-e még csúcs vagy rossz. És még akkor még nem is csináltak rajta semmit.
Gázpedálra gondoltam én is. De tempomat használatakor is rángat azon a bizonyos fordulaton: (5.-ikben 70-90 közt). Így szerintem az is kilőve.
Most az EGR szelepet akarom leellenőrizni. Hátha....
Ezt a problémát két dolog is előidézheti(persze lehet még számos más is)pl,valamelyik hengernél hibás porlasztó és vagy gázpedál potméter.
1:porlasztó(injektor)sajnos hibakódot kezdetekkor nem dob sokáig(van márka ahol igen)majd csak amikor már nem is akar beindulni.Így nem is gyanakszik az ember porlasztó hibára,hiszen a be-be rángatásokon kívül sokáig semmi más jelét nem mutatja.
2:Gázpedál poti.
Két poti van a pedálnál a dobozban, Egyik poti mikor elér oda, hogy hibás(már nem a legjóbb a poti) jelet ad akkor az átvált a másikra , plusz valamint más üzemmódba vállt a komputer, ilyenkor döccen egyet-kettőt.
Szerintem ezek is okozhatják,érdemes lenne utánanézni.Gyári diagra rakni.
Én még megejtenék egy űzemanyag szűrő cserét első körben(mindig a legolcsobb,egyszerübb híbafeltárással kel kezdeni) ennek a részleges koszolodása ugyanezt a híbát produkálja.
Véleményem szerint alacsony az üzemanyag nyomás. Ami szerintem két dolog miatt lehet.
- Magasnyomású szivattyú kezdi megadni magát. Nem tud annyit üzemanyagot nyomni a csúcsoknak, mint amennyire szükség lenne.
- Porlasztócsúcs hiba. Magas a résolajveszteség így, hiába jó az üzemanyagszivattyú, a nyomás a porlasztó csúcsokon elejti, így szintén azt eredményezi, hogy nem kap elegendő üzemanyagot a motor.
Persze ez csak feltételezés. Motor diagnosztika közelebb hoz a hiba megtalálásához. Esetleg be kellene méretni a csúcsokat és a szivattyút is.
Ez a kábel már nyút némi információt a hiba okáról.
Senki nincs könnyű helyzetben ,ahogyan a problémákat olvasom.
Én is egy problémát szeretnék megosztani veletek.
Lenne egy 2002-es Ford Mondeo MK3 TDCi autó.
Menet közben magasabb fordulatszámnál 4-es és ötösbe is ,ha jobban nyomom neki sajnos az izzító jel megjelenik a műszerfalon és a kocsi teljesen elveszti az erejét.
A hibajelenség az autó ujrainditásával megszűnik egy kis időre, majd újra kezdi.
Ha normál tempó mellett kis gáz hozzáadásával gyorsítok, akkor eddig még nem jött elő ez a jelenség.
A két db jeladó cseréje már kb egy éve megtörtént, ami meg is szüntette ezt a hibát erre az időre.
Csak sajnos megint előjött.
Akinek lenne bármilyen tapasztala e témában ,kérem ne tartsa magában.
Sziasztok egy 2011 es 2.0 d Ford mondeo ABS kockára vagy javítására lenne szükségem nem tudtok alyánlai valamit hogy hol érdeklődjek? (a márkaszerviz kivételével)
Sziasztok a segitségetekre lenne szükségem. Adott egy Ford mondeo mk3 2.0 TDci. Olyan probléma jött elő hogy 4 5 6 bá valtaskor 2000-2200 fordulat környékén rángat az autó. A fogyasztás is megnőtt az utóbbi idoben. Ez kb azóta van mióta szerelőnel volt ott ki lett véve az összes porlasztó be lett vizsgaltatva mindegyik tökéletes de miután össze lett rakva egy 500 km utána előjöttek ezek a tünetek. Ja és az erő sem az igazi nincs meg minden lò. Mi lehet a gond? Köszi előre is a valaszokat.
Nekem sajnos nem oldotta meg a problémát, mégpedig azt hogy, kb 10 perc vagy valamikor fél óra után leáll és nem indul. Kb 2 ora elteltével indul. Fel van újitva a magasnyomású szivattyú es újak a befecskendezők is. Úgyhogy megy hiba feltárásra. De ha valaki tudja a tutit, szívesen veszem a hsz-kat.
Ugyanitt teljesen felujitott (tényleg teljesen: 1.2 M alkatrészárban számlákkal) 2003-as Mondeo sedan tdci ghia 465e km-el 2-ik tulaj 2006-tol; eladó :) Természetesen a hiba javitása után.
Szia! Én pont tegnap cseréltem ki. Motorháztető felnyit az akkumulátor mellett jobb oldalt van egy kis fekete doboz ott vannak a relék. A fedelen belülről van egy kis térkép mi micsoda. A klima relével van egy sorban. Egyforma mindkettő.