Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Najbu Creative Commons License 2018.11.04 0 0 266

Sziasztok. 

Egy 2009 mondeóm van s az lenne a kérdésem hogy valaki tapasztalt e olyan problémát, városi használat mellett kB 20 km megtétele után kútra kel hajtanom s csak a pisztolyt a tankba tenni sigy levegőhöz jut s minden megy rendben tovább

De ha ezt nem teszem csak araszol a kocsi? 

Ha valaki tud segíteni az jó lenne

Előre is köszönöm 

mozol_09 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 265

Hello!

 

Ki tudna segíteni? A gondom az, hogy a FORD MONDEO DIZEL 2011 évjáratú kocsimnál ha leállítom, bezárom, akkor teljesen rendszertelenül világít egy idő után a jobb oldali helyzetjelző (parkoló fény). valószínűleg az index kapcsoló a ludas, vagy lehet más is? Ha így beindítom a motort akkor egyből megy a jobb index lámpa és ha megmozdítom egy kicsit akkor elalszik. A nagyobb gond, hogy időnként akár menet közben is "kiakad" attól függetlenül hogy indexelnék.

Remélem tud valaki segíteni.

Tisztelettel.

dEdE19860 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 264

Szia!

 

Vegul Vegul mi lett a hiba?

 

Koszi a valaszt elore is!

 

dedista(kukac)gemail(pont).kom

Előzmény: Bob1984 (241)
Old Black Joe Creative Commons License 2018.09.07 0 0 263

Szervusztok Mondeósok!

 

Bocs, hogy nem olvasok vissza, most nincs erre sajnos időm.

A hugom szeretne venni egy mondeót.

Egy 2008-as 2literes dieselt árul épp egy ismerősöm. 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/mondeo/ford_mondeo_2_0_ghia_tdci-13320267

Elvileg gondos 2.  gazda, aki 2 évesen vette ezt az autót.

Milyen hibákra figyeljenek?

Mi lehet a buktató?

Milyen ez a 2 literes motor? Milyen a fogyadztása?

Mikor jön a nagyszervíz és az mennyibe szokott kerülni gyári alkatrésszel?

Köszönöm a segítséget!!!

ejfkje Creative Commons License 2018.08.31 0 0 262

enis nemrég hoztam haza a kocsit a szerelőtől olajcsere és klímakompresszor csere volt azóta nem húz a kocsi  ha váltok felfelé lassan araszolgat a mutató  es ellőzésnél is néha vissza kell váltani  most arra lennék kíváncsi hogy a szerelő esetleg a komplesszor csere után nemtett volna vissza valamit vagy csak simán elromolhatott a turbó vagy bármi más aki járt már így vagy esetleg valamennyire érti is tudna valamit mondani azt megköszönném

ejfkje Creative Commons License 2018.08.31 0 0 261

Nekemis volt vele hasonló problémám vittem szerelohoz mindenütt aztmondták adagoloshoz vigyem de keresgeltem a neten  és van a bal hatso kerek  korul (vagy amelyik oldalt van a tank)van egy gazolaj szivattyu  azt nezd meg elotte nekemis mondták a szerelok hogy dizeles tdci ben nincs gazolaj szivattyu pedig megis van .

Előzmény: nemvágod (260)
nemvágod Creative Commons License 2018.08.27 0 0 260

üdv mindenkinek :Új vagyok itt. van egy 2006 MK3 Mondeom 85 KW TDCI. Minden előzmény nélkül menet közben megállt a motorja.Előtte közvetlenül pár másodpercig (kb 10mp)furcsa hangon ment.Nem tudtam elindítani(trélerrel tovább) .OBD kábeles hibakódot nincs. Nagy nehezen kb 6odszori hosszas indítózás után elindult.Gázadásra nem reagált, ment kb 30 másodpercet,utána leállítottam,hogy ne küzdjön. Itt a video amit rögzítettem.https://www.dropbox.com/s/g97qtx3zsaud0mg/2018-08-12%2019.28.48.mp4?dl=0Üzemanyagszűrő cserélve most.Újból indítva elindul,de az alapjáratot sem tartja meg.A turbólevegőnél féktisztító+üzemanyag befújással tartja a fordulatot, ekkor gázadásra is reagál,de inkább a turbó felőli beadott anyag mozgatja a motort,olyan mintha nem kapna dieselt.Kérdés: mi a baj? 1.Nem kap üzemanyagot? Ha nem miért nem? a,Porlasztócsúcs? b,nagynyomású szívattyú? ; c, kapcsolószelep?d, tápszivattyú, e: más?

 Köszönöm szépen ha tudtok segíteni.

Jójoci Creative Commons License 2018.08.22 0 0 259

Sziasztok.mondeo mk4 1,8 tdci 120 km oránál csak egy nagyot fustölt és le állt a motor.két napig nem indult,aztán kicsit nehezen de indul és nincs hibakod!!valakinek ilyen jelenség ha igen akkor mi lehet a gond???elöre is köszi a segitséget

Ata61 Creative Commons License 2018.08.11 0 0 258

Ez bizony önindító,jobban mondva bendix nem jön vissza mindjárt beinduláskor.Szerintem egy jó takaritás,és fris zsír a tengelyen megoldja a problémát.

Előzmény: Ciripke1 (257)
Ciripke1 Creative Commons License 2018.08.11 0 0 257

Sziasztok! Az a hang megvan, amikor egy járó benzinesre valaki ráindítózik, igaz? Na nekem 2.0 tdci- M van, és ha gyújtást adok, szinte pöccre indul, de rögtön utána ezt a hangot hallom egy rövid ideig.(250ekm, mk3) motorikusan semmi baja amúgy. Önindítóra gyanakszik, van valami leírás, hogy hogyan lehet szét szedni?

Ata61 Creative Commons License 2018.06.14 0 1 256

Már rég le kellett volna falazni,igy a motornak mindenképp jobb.Én most azt tervezem,hogy az egész szívócső rendszert kitisztitom(ez falazás után elmaradt)mert az EGR azt jól tele szokta  vágni  olajos gáz-korom komboval,ami jól leszűkiti a csővet. Dugozás  után már csak tiszta levegő kerül a rendszerbe,ezért lesz jobb a hatásfoka.

Előzmény: kssthomas (255)
kssthomas Creative Commons License 2018.06.13 0 0 255

Lefalaztam az EGR szelepet és még ma este mentem vele egy próbakört. Úgy néz ki a dolog, hogy megszünt a rángatózás. 

A MAP szenzort már meg sem kerestem. 

Köszönöm a tanácsot!

 

Egyébként érdekesség képp megjegyezném, eddig a fogyasztásmérőm 5,7 litert mutatott. Valójában 6 liter körül evett.

Most ez alatt a pár kilométer alatt lement 5,1 literre. Kíváncsi leszek, mennyi lesz a fogyasztásom valójában a lefalazott EGR-el. 

Előzmény: Ata61 (254)
Ata61 Creative Commons License 2018.06.13 0 1 254

Az EGR-töl  ami megy szívócső kb a motor tetejénél van a csőben,az EGR töl  visszajövő  gázt méri.Stekkert lehuzod a szenzort ha jól emlékszem egy csavar fogja,ovatosan kihuzod a szenzort,és féktisztitó  spray al tisztitod.

Előzmény: kssthomas (253)
kssthomas Creative Commons License 2018.06.12 0 0 253

A MAP szenzort hol találom? :)

Előzmény: Ata61 (252)
Ata61 Creative Commons License 2018.06.12 0 0 252

Az EGR ha nincs ledugózva még,igen az is csinálhatja.Akkor már nézz rá a MAP szenzorra is,hátha el van nagyon kormólodva.

Előzmény: kssthomas (251)
kssthomas Creative Commons License 2018.06.12 0 0 251

Amint már néhány hónapja beszéltük is, gyanakszom a csúcsokra. DE... vannak kétejeim, mert ez a hiba már 40 ezer kilométerrel ezelőtt is érezhető volt, csak kevésbé. Nem gondolnám, hogy 40 ezret lemegy az autó rossz csúcsokkal, bár lehetséges.
Viszont nem kérdés, a csúcsok nem a legjobbak már. Be kellene méretni őket. Csak sajnálok kifizetni 20-25 ezret, hogy megmondják, hogy jó-e még  csúcs vagy rossz. És még akkor még nem is csináltak rajta semmit.

 

Gázpedálra gondoltam én is. De tempomat használatakor is rángat azon a bizonyos fordulaton: (5.-ikben 70-90 közt). Így szerintem az is kilőve.

 

Most az EGR szelepet akarom leellenőrizni. Hátha....

 

Előzmény: Ata61 (250)
Ata61 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 250

Ezt a problémát két dolog is előidézheti(persze lehet még számos más is)pl,valamelyik hengernél hibás porlasztó és vagy gázpedál potméter.

1:porlasztó(injektor)sajnos hibakódot kezdetekkor nem dob sokáig(van márka ahol igen)majd csak amikor már nem is akar beindulni.Így nem is gyanakszik az ember porlasztó hibára,hiszen a be-be rángatásokon kívül sokáig semmi más jelét nem mutatja.

2:Gázpedál poti.

Két poti van a pedálnál a dobozban, Egyik poti mikor elér oda, hogy hibás(már nem a legjóbb a poti) jelet ad akkor az átvált a másikra , plusz valamint más üzemmódba vállt a komputer, ilyenkor döccen egyet-kettőt.

Szerintem ezek is okozhatják,érdemes lenne utánanézni.Gyári diagra rakni.

 

 

Előzmény: kssthomas (249)
kssthomas Creative Commons License 2018.06.10 0 0 249

Hátha valaki tud segíteni....

 

2002/09 MK3 Mondeo 2.0 TDCI - FMBA

Mióta megvettem az autót (3 éve) 5.-ik ben 75-80km/h körül kisfordulaton / sebességtartáson rángatott az auto. Nem volt erőteljes, csak érezhető.

Az évek folyamán mindig kicsit erősebb lett a ránagatás. Most már 70-90km/h között is lehet érezni és már rendesen megmozgatja a karosszériát.

Az érdekesség a dologban, hogy télen szinte teljesen elmúlt a rángatás, nagyon ritkán jött elő a hiba.

Viszont télen meg enyén kopog a motor. 

Egyébként a kocsi nem füstöl, könnyen indul. Van erő, rendesen gyorsul.

 

Én azt gondoltam, lehet hogy főtengely vagy vezérműtengely jeladó. Egyáltalán tudnak okozni ilyet hibát ezek az alkatrészek?

Szerintetek mi lehet a hiba oka? 

Ata61 Creative Commons License 2018.06.10 0 1 248

Én még megejtenék egy űzemanyag  szűrő cserét  első körben(mindig a legolcsobb,egyszerübb híbafeltárással kel kezdeni) ennek a részleges koszolodása ugyanezt a híbát produkálja.

Előzmény: ivatib (246)
kssthomas Creative Commons License 2018.06.08 0 0 247

Véleményem szerint alacsony az üzemanyag nyomás. Ami szerintem két dolog miatt lehet.

- Magasnyomású szivattyú kezdi megadni magát. Nem tud annyit üzemanyagot nyomni a csúcsoknak, mint amennyire szükség lenne.

- Porlasztócsúcs hiba. Magas a résolajveszteség így, hiába jó az üzemanyagszivattyú, a nyomás a porlasztó csúcsokon elejti, így szintén azt eredményezi, hogy nem kap elegendő üzemanyagot a motor. 

Persze ez csak feltételezés. Motor diagnosztika közelebb hoz a hiba megtalálásához. Esetleg be kellene méretni a csúcsokat és a szivattyút is. 

 

Ez a kábel már nyút némi információt a hiba okáról.

https://www.ebay.com/itm/ELM327-USB-V1-5-Switch-modified-for-Ford-ELMconfig-For-scan-CH340-25K80-chip/132214200788?var=null

 

Előzmény: ivatib (246)
ivatib Creative Commons License 2018.06.08 0 0 246

Hello mindenki.

 

Olvasgattam a fórumon felmerülő problémákat.

Senki nincs könnyű helyzetben ,ahogyan a problémákat olvasom.

Én is egy problémát szeretnék megosztani veletek.

Lenne egy 2002-es Ford Mondeo MK3 TDCi autó.

Menet közben magasabb fordulatszámnál 4-es és ötösbe is ,ha jobban nyomom neki sajnos az izzító jel megjelenik a műszerfalon és a kocsi teljesen elveszti az erejét.

A hibajelenség az autó ujrainditásával megszűnik egy kis időre, majd újra kezdi.

Ha normál tempó mellett kis gáz hozzáadásával gyorsítok, akkor eddig még nem jött elő ez a jelenség.

 

A két db jeladó cseréje már kb egy éve megtörtént, ami meg is szüntette ezt a hibát erre az időre.

Csak sajnos megint előjött.

 

Akinek lenne bármilyen tapasztala e témában ,kérem ne tartsa magában.

Szívesen meghallgatom

 

Előre is köszönöm.

Ata61 Creative Commons License 2018.06.07 0 0 245

Szia!

Ha megvan a hibára a megoldás,légy szíves írd meg ide.Remélem azóta már minden ok?

Előzmény: Green Sri (240)
Áepád Creative Commons License 2018.06.05 0 0 244

Bocsánat gren!!

Áepád Creative Commons License 2018.06.05 0 0 243

Bob nekem hasonlo problémam volt a vezérlest kellett ki cserélni.

Dániel Király Creative Commons License 2018.06.04 0 0 242

Sziasztok egy 2011 es 2.0 d Ford mondeo ABS kockára vagy javítására lenne szükségem nem tudtok alyánlai valamit hogy hol érdeklődjek? (a márkaszerviz kivételével)

Bob1984 Creative Commons License 2018.06.03 0 1 241

Sziasztok a segitségetekre lenne szükségem. Adott egy Ford mondeo mk3 2.0 TDci. Olyan probléma jött elő hogy 4 5 6 bá valtaskor 2000-2200 fordulat környékén rángat az autó. A fogyasztás is megnőtt az utóbbi idoben. Ez kb azóta van mióta szerelőnel volt ott ki lett véve az összes porlasztó be lett vizsgaltatva mindegyik tökéletes de miután össze lett rakva egy 500 km utána előjöttek ezek a tünetek. Ja és az erő sem az igazi nincs meg minden lò. Mi lehet a gond? Köszi előre is a valaszokat. 

Green Sri Creative Commons License 2018.06.02 0 0 240

Nekem sajnos nem oldotta meg a problémát, mégpedig azt hogy, kb 10 perc vagy valamikor fél óra után leáll és nem indul. Kb 2 ora elteltével indul. Fel van újitva a magasnyomású szivattyú es újak a befecskendezők is. Úgyhogy megy hiba feltárásra. De ha valaki tudja a tutit, szívesen veszem a hsz-kat.

Ugyanitt teljesen felujitott (tényleg teljesen: 1.2 M alkatrészárban számlákkal) 2003-as Mondeo sedan tdci ghia 465e km-el 2-ik tulaj 2006-tol; eladó :) Természetesen a hiba javitása után.

Előzmény: Green Sri (239)
Green Sri Creative Commons License 2018.06.02 0 0 239

Szia! Én pont tegnap cseréltem ki. Motorháztető felnyit az akkumulátor mellett jobb oldalt van egy kis fekete doboz ott vannak a relék. A fedelen belülről van egy kis térkép mi micsoda. A klima relével van egy sorban. Egyforma mindkettő.

Előzmény: sztupi3 (226)
SumQuiSum Creative Commons License 2018.05.30 0 0 238
Előzmény: Törölt nick (237)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.24 0 0 237

Kerestem ilyet, de nem találtam.

Háth, nem hogy levegős lett, vissza folyott...   :-)

Volt a rendszerben visszafolyás gátló, de rossz helyen. 

Légtelenítés: orálisan végzett rendszer felszopás.  :-D

A szaki ordítva köpte ki a gázolajat:

"Bakker, kbsztt szar íze van!! És ezért az amerikaiak még lőnek is???"

Lőnek bizony...!

 

Arra nem emlékszel véletlenül, hogy hol szerezted be a felújító szettet?

 

Köszi előre is!

 

 

 

Előzmény: SumQuiSum (236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!