A Topla és a TAB is simán prémium minőség. Ha egy akku (Topla TOP konkrétan) már 7-8 éve tart (igaz, LIDL-féle csepptöltővel karbantartva), az magáért beszél.
Ismerem a Ford Petrányit, Őket én is megtaláltam, de sajnos csak személyes átvétel van már, megszűnt a kiszállításos rendelés. Telefonon is rákérdeztem de sajnos igaz, nem szállítanak ki csak személyes átvétel.
Pécsről meg nem akarnék elmenni egy akkuért oda vissza 450 Km-t autózni.
Ma délelőtt voltam a közeli akkus boltban, rendes és értő szakember volt az eladó, beszélgettünk kicsit. Villamos mérnök végzettségű az emberke. Azt mondta, Exide akkukat nem forgalmaz idéntől, mert az eladott akkuk darabszámához képest százalékosan nagyon sok volt a panasz és garanciális csere.
Banner akkukról azt mondta, jelentősen romlott a minőségük amióta (2 éve) a lengyelországi üzemben gyártják. Varta és Bosch szintén hasonló minőségi visszaesés, rengeteg a garis visszahozatal és csere. Made in Poland ezek is, kivéve a gyári első beszereléseket, azok vagy Made in Germany vagy Made in Italy.
Viszont ajánlott egy márkát, a koreai Rocket akkut. Ja igaz akkor gyári minőségű, nincs különbség a kereskedelmi forgalomba szánt és az autógyártók (KIA/Hyundai...) első beszerelésű akkuk között és eddig egy panasz sem jött vissza hozzá.
Ezt a Rocket akkut ezt most hallom először és nem tudom mennyire megbízható vagy stabil akku lenne.
Segítséget szeretnék kérni az új akku vásárláshoz, hogy melyik legyen. Ford Fiesta 2006-os és 1.4 dízel Most egy gyári Ford Silver Calcium akku van benne, 9 éves és még indít rendesen ha melegebb az idő, de így reggelente amikor még hideg van akkor már érezni, hogy gyengébb. Próbálom tölteni mikroprocesszor vezérlésű töltövel de lassan eljön a csere ideje és ezért kérnék segítséget. Ezek a gyári Ford akkuk iszonyat drágák lettek így próbálok keresni alternatívát, nem a legolcsóbbat persze de megfizethetőbb áron. Van interneten 65 ezer körül is, de megkérdeztem és 2022 első negyedéves gyártások. Nézegettem a Varta és az Exide akkukat, ezeket írják prémium minőségűnek. Viszont több helyen olvastam a véleményeket, dízelekhez nem az igaziak, a leírásukban szereplő nagy indítóáramuk ellenére mert az kicsit csusztatás állítólag. Nos hát ezért kérdezek itt. Fontos a külső mérete is: 278x175x175 mm
Próbáltam keresni a gyári Motorcraft akkut, van is néhány helyen de állítólag ezt is kivezette a Fordm ár régebben így lehet, hogy valami megmaradt régebbi raktárkészlet ezek. Néztem az Omnicraftot, ez is a Ford gyári minőség, de ebben a méretben nem találtam, csak rövidebbet 242x175x175mm és kisebb indítóárammal. Vagy ha van 278 mm hosszban akkor az meg a magasabb építésű 190 mm magasság ami már nekem nem jó.
Elnézést a hosszú bevezetésért, remélem tudtok adni megoldást melyik akkut vegyem meg. Köszönöm előre is.
Varta AGM akkumulátorral kapcsolatban volna kérdésem. Az normális, hogy egy 2022 augusztus végén vásárolt Varta Silver Dynamic AGM 12v 80Ah 800A akkuban, feltöltve 720-730 A van csak?
Vásárlás után bekerült az autóba, sajnos nem sokat mentünk vele, második autóként van használva. Ezért is vettem ki és raktam töltőre, majd csepptöltésre.
Ma mértem rá akku teszterrel (teraszon van, 2-6 fok között) és meglepődtem, hogy alig fél év alatt ennyit romlik az állapota egy AGM akkunak.
Az alábbi képen látható milyen típusú a teszter és az akku.
Vagy a teszter mér félre, vagy az akku ennyire gyenge?
Mindannyiunkat ért már igazságtalanság, de ez nem a legalkalmasabb topic ennek a megtárgyalására. Ezeket a sérelmeket el kell engedni. Minél hamarabb sikerül, annál jobb nekünk.
Így van, Kernel néven leírtam dolgokat, alaposan ismerem a Reszursz töltőt.
Csak a nickem azóta törlődött, mert a Prohardver így becsüli meg a szakmai tudás megosztását. Addig jó is voltam, míg csendben maradtam, csak amikor elkezdett kötekedni velem egy felfogási zavaros srác, csupán segítséget kértem ellene, nagyképű moderátor még velem kezdett fölényeskedni és arrogánsan magyarázni.
Végén még az évek alatt elkövetett rengeteg szakmai írásom is kvázi lefitymálta. Ezt már nem tűrtem el.
Nem érdekel, ha innen is törlik az írásom, engem azóta is felháborít az eset. Időtöltésért soha nem vártam hálát, de azért ez mégis túlzás...
Ezek a mai elektronikus töltők annyira másolatok, mint egyik laptoptáp és a másik.
Nincs mit másolni, adja magát a technika. Alapvetően ugyanolyan kapcsolóüzemű tápegység, de egy töltőnél nem csak a feszültséget (ami a laptopnál fix és stabilizált), az áramot is igény szerint szabályozni kell. Tehát itt a kimeneti oldalon van egy áramfigyelő sönt is, továbbá van egy processzoros vezérlés, meg a szoftver, kijelző stb., ennyiben több.
Magam részéről a lassan 2 éve bevált, egyszerű megoldást használom tartásra, amikor több napig áll az autó, télen-nyáron egyaránt:
Hónapokig is rajta maradhat simán. Nem gond. Ezek tökéletes töltők, semmi gond nincs velük, a CTEK az, ami túlárazott. Így egy ilyen töltővel tartok életben egy TOPLA TOP akkut kb. 8 éve úgy, hogy egy évben kb. 1500-2000 km-t megyek egy hobbi autóval nyáron és nagyon keveset használom "normálisan". Szóval egy LIDL töltő tökéletes MINDENRE.
Minél nehezebben indul az autó, vagy minél kevésbé van töltött állapotban, ( rövid távú használat, nyugalmi helyzetben fogyasztók) annál rövidebb lesz az élettartama.
Az indító akkuk élettartam alatti indítási száma nagyban függ attól, hogy mennyire indul könnyen az autó.
Mindkettőn tudsz segíteni, ha rádobsz egy olcsó ( Pl Aldi-Lidl) töltőt, ami feltölti 14,4V-ig, majd csepptöltéssel 13,2-13,6V között tartja az akkut, ott szulfátosodik ( öregszik) legkevésbé.
Ha jól tudom ezek az olcsó töltők Ctek másolatok. Ilyen van nekem is, ( olcsó Lidl töltő) van hogy hetekig lóg az akkun. Áramszünet esetén kapcsol ki, egyébként nem kell figyelni rá, nem kell lekötni az akkut sem
Akkor ha jól értelmezem, akkor az akku élettartama elsősorban az indítások számától függ. és csak utána következik az, hogy milyen töltöttségi szinten van, igaz?
Itt találtam egy Reszursz-1 nevű töltőről kapcsolási rajzot, és az 5. hozzászólásban is le van írva, hogyan lehet aktiválni a töltést megszüntető áramkört. Ha esetleg ilyen töltőd van, akkor ez is magyarázat lehet a problémára.
Ahogy ismerem, a régi orosz töltők feszültség szabályozása nem pontos, ami igenis árthat az akkunak.
A tirisztoros ( orosz) töltőt ráadásul csak úgy szabad használni, hogy az akku egyik saruját leveszed.
Az olcsó Aldi-Lidl processzor vezérelt töltők kapcsolóüzemű tápegységesek, azokat nyugodtan rajta lehet hagyni az akkun úgy is, hogy be van kötve. ( nincsenek feszültség csúcsok, pontos a feszültség szabályozás)
Ha rendszeresen használod az autót indításonként minimum 8-10 km elővárosi-városi üzemben ( de inkább 20 km, vagy felette), akkor nem számottevő, néhány hónap, max 1 év.
Ha sokat áll rendszeresen ( napokat) az autó, és/vagy rövideket jársz, akkor akár 2+ évet is.
Adott egy új akkumulátor, legyen az élettartalma 5 év. (Az autó átlagos középkategóriás.)
A feltételezés az, hogy minden nap "intelligens" csepptöltőre tesszük este a garázsban mindig amikor az autó nincs használatban, legyen akár egy nap v. több nap.
Meghosszabbítható-e az 5 éves élettartam ilyen módon, és ha igen, akkor szerintetek mennyivel?