Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Applefan Creative Commons License 2023.04.18 0 0 2267

A Topla és a TAB is simán prémium minőség. Ha egy akku (Topla TOP konkrétan) már 7-8 éve tart (igaz, LIDL-féle csepptöltővel karbantartva), az magáért beszél.

Előzmény: NyiMisi (2266)
NyiMisi Creative Commons License 2023.04.17 0 1 2266

Mondjuk banneren belül is van több minőség, szerintem a P sorozat még mindig megállja a helyét.

A rocket akksikat nyugodtan mondhatjuk prémiumnak, tényleg kiválóak. Ha már elindultál ilyen vonalon a monbatot is erősen ajánlom.

Előzmény: Jenne60 (2265)
Jenne60 Creative Commons License 2023.04.13 0 0 2265

Köszönöm.

Ismerem a Ford Petrányit, Őket én is megtaláltam, de sajnos csak személyes átvétel van már, megszűnt a kiszállításos rendelés. Telefonon is rákérdeztem de sajnos igaz, nem szállítanak ki csak személyes átvétel.

Pécsről meg nem akarnék elmenni egy akkuért oda vissza 450 Km-t autózni.

NyiMisi

Neked is köszönöm.

Ma délelőtt voltam a közeli akkus boltban, rendes és értő szakember volt az eladó, beszélgettünk kicsit. Villamos mérnök végzettségű az emberke. Azt mondta, Exide akkukat nem forgalmaz idéntől, mert  az eladott akkuk darabszámához  képest százalékosan nagyon sok volt a panasz és garanciális csere.

Banner akkukról azt mondta, jelentősen romlott a minőségük amióta (2 éve) a lengyelországi üzemben gyártják. Varta és Bosch szintén hasonló minőségi visszaesés, rengeteg a garis visszahozatal és csere. Made in Poland ezek is, kivéve a gyári első beszereléseket, azok vagy Made in Germany vagy Made in Italy.

Viszont ajánlott egy márkát, a koreai Rocket akkut. Ja igaz akkor gyári minőségű, nincs különbség a kereskedelmi forgalomba szánt és az autógyártók (KIA/Hyundai...) első beszerelésű akkuk között és eddig egy panasz sem jött vissza hozzá.

Ezt a Rocket akkut ezt most hallom először és nem tudom mennyire megbízható vagy stabil akku lenne.

 

Előzmény: qtc (2264)
qtc Creative Commons License 2023.04.12 0 0 2264
Előzmény: Jenne60 (2262)
NyiMisi Creative Commons License 2023.04.12 0 0 2263
Előzmény: Jenne60 (2262)
Jenne60 Creative Commons License 2023.04.12 0 0 2262

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni az új akku vásárláshoz, hogy melyik legyen. Ford Fiesta 2006-os és 1.4 dízel Most egy gyári Ford Silver Calcium akku van benne, 9 éves és még indít rendesen ha melegebb az idő, de így reggelente amikor még hideg van akkor már érezni, hogy gyengébb. Próbálom tölteni mikroprocesszor vezérlésű töltövel de lassan eljön a csere ideje és ezért kérnék segítséget. Ezek a gyári Ford akkuk iszonyat drágák lettek így próbálok keresni alternatívát, nem a legolcsóbbat persze de megfizethetőbb áron. Van interneten 65 ezer körül is, de megkérdeztem és 2022 első negyedéves gyártások. Nézegettem a Varta és az Exide akkukat, ezeket írják prémium minőségűnek. Viszont több helyen olvastam a véleményeket, dízelekhez nem az igaziak, a leírásukban szereplő nagy indítóáramuk ellenére mert az kicsit csusztatás állítólag. Nos hát ezért kérdezek itt. Fontos a külső mérete is: 278x175x175 mm

Próbáltam keresni a gyári Motorcraft akkut, van is néhány helyen de állítólag ezt is kivezette a Fordm ár régebben így lehet, hogy valami megmaradt régebbi raktárkészlet ezek. Néztem az Omnicraftot, ez is a Ford gyári minőség, de ebben a méretben nem találtam, csak rövidebbet 242x175x175mm és kisebb indítóárammal. Vagy ha van 278 mm hosszban akkor az meg a magasabb építésű 190 mm magasság ami már nekem nem jó.

Elnézést a hosszú bevezetésért, remélem tudtok adni megoldást melyik akkut vegyem meg. Köszönöm előre is.

Applefan Creative Commons License 2023.03.11 0 0 2261

Szívesen! :)

Előzmény: chandy818 (2260)
chandy818 Creative Commons License 2023.03.02 0 0 2260

Köszönöm szépen! 

Előzmény: Applefan (2259)
Applefan Creative Commons License 2023.02.23 0 0 2259

Topla, TAB, Exide, Banner - ezek kb. a legjobbak szerintem. Minimum középkategóriásat válassz (pl. Topla TOP széria).

Előzmény: chandy818 (2258)
chandy818 Creative Commons License 2023.02.05 0 0 2258

Üdv mindenkinek!

 

Biztosan lerágott csont már a kérdésem, de nincs túl sok időm olvasgatni. 

Szükségem lenne egy 180-200 Ah-s indító aksira, traktorba.

Az első akksija jó sokáig bírta (kb 6-8 év ha jól emlékszem) , de az újabbak egy-két év és kipúrcannak.

Van valakinek valamilyen tapasztalata mit érdemes venni ami esetleg tovább bírná?

A Varta valamikor nagyon jó volt , de már állítólag az is lesilányodot? Banner? 

Van valami jó márka ami jó ár érték arányú és még bírja is?

Holtalálok hasznos véleményeket a témában?

 

Köszönet előre is

d.jocov Creative Commons License 2023.02.02 0 0 2257

98%-os az akkud, fél éve vetted, hogy mikor gyártották az sem mindegy, állás allatt is öregszik ...

Előzmény: Mihaly980 (2252)
d.jocov Creative Commons License 2023.02.02 0 0 2256

Nincs ezzel az akkuval semmi baj ... nyugi ...

Előzmény: Mihaly980 (2252)
d.jocov Creative Commons License 2023.02.02 0 0 2255

Az jó is lenne nagyon, -18 fokon jó ha a felét tudja ...

 

Előzmény: lapar (2254)
lapar Creative Commons License 2023.01.31 0 0 2254

Én úgy tudom, -18°-on értendő a ráírt adat

Előzmény: PentaxMan (2253)
PentaxMan Creative Commons License 2023.01.31 0 0 2253

Hideg az akku... + 20-25 °C hőmérsékleten mérj..

Előzmény: Mihaly980 (2252)
Mihaly980 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 2252

Sziasztok!

 

Varta AGM akkumulátorral kapcsolatban volna kérdésem. Az normális, hogy egy 2022 augusztus végén vásárolt Varta Silver Dynamic AGM 12v 80Ah 800A akkuban, feltöltve 720-730 A van csak?

Vásárlás után bekerült az autóba, sajnos nem sokat mentünk vele, második autóként van használva. Ezért is vettem ki és raktam töltőre, majd csepptöltésre. 

Ma mértem rá akku teszterrel (teraszon van, 2-6 fok között) és meglepődtem, hogy alig fél év alatt ennyit romlik az állapota egy AGM akkunak.

Az alábbi képen látható milyen típusú a teszter és az akku.

Vagy a teszter mér félre, vagy az akku ennyire gyenge?

''csiga Creative Commons License 2023.01.20 0 0 2251

A Brogyi féle topicot ismerem, emlékszem is rád, jó szakmai hsz-id voltak.

 

Viszont vitára nem emlékszem, az egy egész csendes topic.

 

Megkérdezhetem kivel rúgtad ösze a port?

Előzmény: Elektronikus (2248)
''csiga Creative Commons License 2023.01.20 0 0 2250

Az emberek 95%-a  nem ért annyit az elektromossághoz, - ahogy én sem -  hogy magának öszehozzon egy ilyen csepptöltőt. 

 

Ráaásul a laptop töltők sem olcsók, hacsak nem megmaradt valahonnan.

 

Viszont, jó ötlet! :)

 

Részeletesebb leírást, fotót, rajzot, rakhatnál fel, ha van kedved.

Előzmény: Elektronikus (2247)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.01.19 0 0 2249

Off

 

Mindannyiunkat ért már igazságtalanság, de ez nem a legalkalmasabb topic ennek a megtárgyalására. Ezeket a sérelmeket el kell engedni. Minél hamarabb sikerül, annál jobb nekünk.

Előzmény: Elektronikus (2248)
Elektronikus Creative Commons License 2023.01.19 0 1 2248

Így van, Kernel néven leírtam dolgokat, alaposan ismerem a Reszursz töltőt.

 

Csak a nickem azóta törlődött, mert a Prohardver így becsüli meg a szakmai tudás megosztását. Addig jó is voltam, míg csendben maradtam, csak amikor elkezdett kötekedni velem egy felfogási zavaros srác, csupán segítséget kértem ellene, nagyképű moderátor még velem kezdett fölényeskedni és arrogánsan magyarázni.

 

Végén még az évek alatt elkövetett rengeteg szakmai írásom is kvázi lefitymálta. Ezt már nem tűrtem el.

 

Nem érdekel, ha innen is törlik az írásom, engem azóta is felháborít az eset. Időtöltésért soha nem vártam hálát, de azért ez mégis túlzás...

Előzmény: tanárnéni kedvence (2241)
Elektronikus Creative Commons License 2023.01.19 0 0 2247

Ezek a mai elektronikus töltők annyira másolatok, mint egyik laptoptáp és a másik.

 

Nincs mit másolni, adja magát a technika. Alapvetően ugyanolyan kapcsolóüzemű tápegység, de egy töltőnél nem csak a feszültséget (ami a laptopnál fix és stabilizált), az áramot is igény szerint szabályozni kell. Tehát itt a kimeneti oldalon van egy áramfigyelő sönt is, továbbá van egy processzoros vezérlés, meg a szoftver, kijelző stb., ennyiben több.

 

Magam részéről a lassan 2 éve bevált, egyszerű megoldást használom tartásra, amikor több napig áll az autó, télen-nyáron egyaránt:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158022323&t=9012054

Előzmény: ''csiga (2244)
lapar Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2246

Köszönöm a válaszokat.

A töltő ilyesmi, de nem  ez a tipus.

Egyébként az orosz használatánál sem kötöttem le az akksit, de abból szerencsére nem volt gondom.

Mindenesetre a jövőben inkább csak a Lidis motor aksitöltőt fogom használni "karbantartásra".

Igaz, az csak 0,6 A-t tud, de ennek a célnak megfelel.

Ahogy a fórumban is írták, arra tényleg jó a töltő (az orosz), hogy az indításképtelen aksit fél óra alatt használhatóvá teszi.

Előzmény: tanárnéni kedvence (2241)
French Force Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2245

Hónapokig is rajta maradhat simán. Nem gond. Ezek tökéletes töltők, semmi gond nincs velük, a CTEK az, ami túlárazott. Így egy ilyen töltővel tartok életben egy TOPLA TOP akkut kb. 8 éve úgy, hogy egy évben kb. 1500-2000 km-t megyek egy hobbi autóval nyáron és nagyon keveset használom "normálisan". Szóval egy LIDL töltő tökéletes MINDENRE.

Előzmény: ''csiga (2244)
''csiga Creative Commons License 2023.01.15 0 1 2244

Minél nehezebben indul az autó, vagy minél kevésbé van  töltött állapotban, ( rövid távú használat, nyugalmi helyzetben fogyasztók)  annál rövidebb lesz az élettartama.

Az indító akkuk élettartam alatti  indítási száma nagyban függ attól, hogy mennyire indul könnyen az autó.

 

Mindkettőn tudsz segíteni, ha rádobsz egy olcsó ( Pl Aldi-Lidl)  töltőt, ami feltölti 14,4V-ig,  majd csepptöltéssel 13,2-13,6V között tartja az akkut, ott szulfátosodik ( öregszik)    legkevésbé. 

 

Ha jól tudom ezek az olcsó töltők Ctek másolatok. Ilyen van nekem is, ( olcsó Lidl töltő)  van hogy hetekig lóg az akkun. Áramszünet esetén kapcsol ki, egyébként nem kell figyelni rá, nem kell lekötni az akkut sem

Előzmény: Tannen (2242)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2243

Fordítva. :)

Előzmény: Tannen (2242)
Tannen Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2242

Ok, kösz.

Akkor ha jól értelmezem, akkor az akku élettartama elsősorban az indítások számától függ. és csak utána következik az, hogy milyen töltöttségi szinten van, igaz?

Előzmény: ''csiga (2239)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2023.01.15 0 0 2241

Itt találtam egy Reszursz-1 nevű töltőről kapcsolási rajzot, és az 5. hozzászólásban is le van írva, hogyan lehet aktiválni a töltést megszüntető áramkört. Ha esetleg ilyen töltőd van, akkor ez is magyarázat lehet a problémára.

Előzmény: lapar (2236)
''csiga Creative Commons License 2023.01.14 0 0 2240

Ahogy ismerem, a régi orosz töltők feszültség szabályozása nem pontos, ami igenis árthat az akkunak.

 

A tirisztoros ( orosz) töltőt ráadásul csak úgy szabad használni, hogy az akku egyik saruját leveszed.

 

Az olcsó Aldi-Lidl processzor vezérelt töltők kapcsolóüzemű tápegységesek, azokat nyugodtan rajta lehet hagyni az akkun úgy is, hogy be van kötve.  ( nincsenek feszültség csúcsok, pontos a feszültség szabályozás)

Előzmény: lapar (2234)
''csiga Creative Commons License 2023.01.14 0 0 2239

Ha rendszeresen használod az autót indításonként minimum 8-10 km elővárosi-városi üzemben ( de inkább 20 km, vagy felette), akkor nem számottevő,  néhány hónap, max 1 év.

 

Ha sokat áll rendszeresen ( napokat)  az autó, és/vagy rövideket jársz, akkor  akár 2+ évet is.

 

 

Előzmény: Tannen (2238)
Tannen Creative Commons License 2023.01.14 0 0 2238

Adott egy új akkumulátor, legyen az élettartalma 5 év. (Az autó átlagos középkategóriás.)

A feltételezés az, hogy minden nap "intelligens" csepptöltőre tesszük este a garázsban mindig amikor az autó nincs használatban, legyen akár egy nap v. több nap.

Meghosszabbítható-e az 5 éves élettartam ilyen módon, és ha igen, akkor szerintetek mennyivel?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!