"Sem én, sem a család nem érzi nyűgösnek, már nem sietünk sehova"
Majd amikor az alpokban besz.pod, hogy van egy lezaras, nem tudsz "tankolni", ahol tervezted, de legalabb tuz a nap, hogy megpusztulj a melegben, akkor majd meggondood magad.
Senkit nem akartam meggyőzni, hogy vegyen villanyverdát csak elmondtam, hogy én áttértem!
Diesel Skoda SuperB volt. Imádtam.... előtte Sharan minden széria. Imádtam...
Napi 2x13 km ingázok a melóba, busz nem játszik, bringa sem... :)
Kb 1-2 alkalommal Bp havonta...
28 kwh Hyundai Ioniq-al kezdtem, hatótáv 170- 250 km között.. kompromisszumos, de élhető, ingázásra kiválló, messzebb menni tervezős, de nem lehetetlen.
Skoda átlagban 6-7 télen 8 litert evett az ingázás alatt, hosszó távon 5 l, de az volt kevesebb.
Ioniq akkor még full ingyen töltve árammal 13 kwh átlag, de mindegy mert ingyen!!!
2 év alatt mentem 65 000 km tulajdonképpen ingyen, egyszer volt egy 7500 ft szeviz, hajtómű olaj csere volt.
Most egy Kia Niro van 64 kwh ami hatótávban 350- 500 km.
A 8 hónap alatt mentünk vele 19 ezer km-t.
Voltunk Szlovénia, Olaszország, Ausztria... Sem én, sem a család nem érzi nyűgösnek, már nem sietünk sehova....
Konnektorról töltöm itthon, van napelem. Mivel van szaldó ezért amit nappal megtermel, éjjel belecsorgatom, de nem vagyok rest hétvégén nappal tölteni....
Ez a majd biztos "akksicsere lesz pár év múlva" dolog annyira nem izgat, nem a pénz miatt, mert ritkán fordul elő és azt a pár kirívó esetet emlegeti mindenki általánosnak...
Bő 10 éve jöttünk el Szolnok környékéről... de még ma is tudnék, kb találomra olyan /nem kicsi rövid/ utcákat felsorolni, ahol lenne kavalkád a drága és fényestekinTetü E-on hálózatán.
Lett volna lehetoseg 6,5m-7m-ert venni 0km-es Leaf-et. Altalaban hetkoznapi hasznalatban megfelelne, de pont messzebbre nem lehet vele elmenni. Otthon tolteshez hiaba van napelemed, ejjel nem sut a nap, vagyis akku is kellene. Ujabb 1m. (no meg a napelem, ami megintcsak millios beruhazas alapbol)
Aztan ha nem a sima 220-rol akarod tolteni, vegyel hozza otthoni toltot. Tobbszazezer. Es ez csak a tolto, ki is kellene epiteni a halozatot oda, ahol az auto all.
A toltessel meg csunyan atb.sszak az embereket, csak senki se szamol utana, elhiszi, amit a papir mond.
A többségnek, meglévő autóval egyelőre valóban az, hiszen még napelemről ingyen töltve is egy hagyományos autó bő évtizednyi üzemanyag + karbantartási költségeivel összemérhető beruházás lenne - annyi idő alatt pedig a villanyautóban is esedékes lehet egy akkupakk csere, jópár millióért.
Amúgyis új autó vásárlásnál már persze más a helyzet.
Nekem tök jó lenne az elektromos. Napi 2x12 km-t közlekedek. Reggel munkába, este meg vissza. Elég lenne egy héten egyszer feltölteni.
Havi 1x megyek 100 km-nél messzebb. Szerintem az is beleférne.
De amíg ezt egy 200 ezer forintos autó minimális költségekkel 4 éve tudja, addig miért vegyek elektromosat, pl Opel Corsa E 13 millióért? És ha kurvakényelmes vagyok és akarok bele ülésfűtést, meg pohártartót (ami a lassan 30 éves, 200 ezres kocsimban is van), akkor az még 250 ezer Ft.
"majd minden családban van legalább 2 autó" - erről nem ismerek/tudok stasztikát. Nekem soknak hangzik a 2, de ettől persze még bármi lehet... Mi a család ;-) ?
Évi 10.000 km 6-7 literes fogyinál most ugyebár kb. 400.000 Ft.
Fenntartási ktg: kötelező, súlyadó, szervízek: kerékcsere, olajcsere, műszaki vizsga évre leosztva, plusz 1-2-3 dolog mindig van - ja simán lehet 400K HUF. (persze autó függő)
Qrva egy banda ez, nincs más ötletük, mint az autósokat sarcolni. Minap néztem rá a költségeimre, évi 10e km-nél a fenntartási ktg és az üzemanyag ár kb. azonos, de ugye a kocsi amortizáció nincs a ktg-ben benne!