Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fireolto1 Creative Commons License 2024.02.03 0 0 33987

Ha már az utastérben is hallod, akkor saccold meg melyik oldali, és emeld meg azt

 oldalt. A kereket megforgatva már lesz hangja a hibás csapágynak. Innen lehet tovább menni. Első keréknél a igazából mindent szét kell szedni a futóművön. Talpas, kormánygömbfej.. A teló maradhat fenn, csavarlazítót fujkálva az aljára szép lassan le tudod ütni róla az agyat. (ha nincs összerohadva.) Ha nem jön szét, akor érdemes ki venni a telóval együtt az agyat, kiszerelve könnyebb dolgod lesz. A kerékagyban lesz a csapágy, keress egy gépműhelyt, kipréselik neked.

 

Hátsó kerék esetén a fékdobban van a csapágy. A középrész kupakját kipattintod, ott a nagy anyát lecsavarod, dobot lehúzod, majd mehetsz a gépműhelybe préselni. A fékpofa esetleg fogja a dobot, próbált apró kalapácsütésekkel "rezgetni" a dobot ezzel egyidőben húzd lefelé a dobot.

Másik lehetőség, ha nem jön le a dob, hogy a dob mögötti takarólemezen egy csavarhúzóval az automata önbeállót visszacsavarod, hogy a pofák visszább álljanak. Így lejön a dob.

 

Kb ennyi.

Előzmény: Alex5206 (33985)
FeZ_ Creative Commons License 2024.02.03 0 0 33986

Az ilyesmit nem lehet online intézni.

Milyen segítséget szeretnél az ügyben ?

Mellékesen egyszerűbb lett volna kapásból beírnod a kérdésedet, mint kétszer segítséget kérni a "nem tudni mire".  ;-) 

Előzmény: Alex5206 (33985)
Alex5206 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 33985

2003-as 206 1.1 60ló valamelyik kerékcsapágy zúg ha cserélt már valaki segítségét kérném.

Alex5206 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 33984

206 1.1 60ló kerékcsapágy zúz ha cserélt már valaki segíségét kérném.

 

FeZ_ Creative Commons License 2024.01.31 0 0 33983

Minden motor hengerfejes lesz valamikor. A 8 szelepes 1,4-esnél a hüvelyek alatti tömítések egy idő után összeesnek, a hüvelyek előfeszítése emiatt csökken és ez segíti a hengerfejesedést, valamint a gyárilag használt hengerfejtömítésben  van egy gumibetét, ami idővel szétreped és ott meg az olaj kezd el "szökni". 

A nedvesperselyes motoroknál idővel a tömítés elporlad, az sem segít a dolgon. Az olyan banális dolgokat meg sem említem, hogy termosztát hiba, hűtőventilátor hiba, szivárgó hűtőrendszer is hozzá tud járulni a kialakulásához, ill. az, ha megfőzik ezek miatt a hűtőfolyadékot benne párszor. 

Típushibának nem mondanám, mert ennek leginkább az idő az oka, azonban ha a motor konstrukcióját nézzük, akkor ezek nyilván hozzájárulnak a hengerfejességhez, jobban, mint egy fix hüvelyes motornál, ahol pl. nincsen hüvelyek alatti tömítés. ;-)

 

Előzmény: XD XD (33981)
XD XD Creative Commons License 2024.01.30 0 0 33982

a kinézettbe 227-e km van és én kb 350-400-e ig szeretnem használni persze motorikus megbontás stb nélkül... Eddig nemvolt tudtommal hozzá nyulva

XD XD Creative Commons License 2024.01.30 0 0 33981

Sziasztok 1.4 8v nek van valami tipushibaja? Valóban előfordul hogy hengerfejes lesz? Ha igen mitől?

hungarianprosztó Creative Commons License 2024.01.30 0 0 33980

De, beázik a lámpa ,és szétkorrodálódik  az egész.

Előzmény: Jacktwoo (33976)
amator11 Creative Commons License 2024.01.29 0 0 33979

Azt te látod, hogy a "függőlegeshez" képest mennyit terpeszt. Meg melyik oldal. De ha nagyon terpeszt és megemeled, akkor majd látod, hogy mennyit lóg.

 

Amit irtam(unk) odaállsz az autóval, kiveszik a régit és beraknak egy felújítottat. Mivel ezzel foglalkoznak igy kisebb az esélye, hogy nem jól újítják fel vagy rakják be a javító készletet.

Előzmény: MR Tmaxy (33978)
MR Tmaxy Creative Commons License 2024.01.28 0 0 33978

Köszönöm a válaszodat! Sajnos a környéken csak maszek szerelök vannak meg olyan műhelyek a hova a kocsimat semmi pénzért nem vinném!! Csak nem tudom mekkora a baja! Szerintem csapágycserével megoldható. Valami lesz.!

amator11 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 33977

Nekem Szadán (Veresegyházáz) cserélték, amikor még ilyen autó volt. Láttam mit szenvedtek egy másik munkaasztalnál a szétszedéssel.

 

Odaálltam az autóval és 1.5 óra múlva eljöttem a felújítottal. Azt te tudod, hogy 20 eft mit ér, De ha össze van gyógyulva, nincs aknád vagy emelőd a kivétel is lehet melós....

Előzmény: MR Tmaxy (33969)
Jacktwoo Creative Commons License 2024.01.27 0 0 33976

Sziasztok.

Nincs valami tipikus hiba ami miatt nincs se féklámpa, se tolatólámpa?

Biztosítékok rendben.

 

Köszi.

MR Tmaxy Creative Commons License 2024.01.21 0 0 33975

Most találtam 70 ért felújitottat még meg gondolom mi legyen de köszönöm a segítséget!

fireolto1 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 33974

A csapágyban apró tűgörgők vannak, valószínű már töredezettek a kenés hiányától, ezért lehet olyan érzésed, amilyen..

Keress olyan műhelyt, ahol leküldik a felújítottat, a futár meg azzal a lendülettel elviszi a tiédet. Csak ugye előtte neked ki kell szerelni és várni a futárt.

Ez a legtutibb megoldás. Az én "időmben" még csak 40-60 e ft volt a felújított..

Előzmény: MR Tmaxy (33971)
MR Tmaxy Creative Commons License 2024.01.21 0 0 33973

Szia értelek csak az a probléma hogy a környéken nem tudok ijen mühelyt!ezzel meg így nem lehet több száz kilométert menni.nekem is egyszerűbb lenne.de azért köszönöm a választ!

kirsan Creative Commons License 2024.01.21 0 0 33972

Most olvasom a gondod. Szada?? 90 ezer kompletten beszerelve, 75 ha elhozod. soha többé nem lesz vele gondod. Megéri 15-ért szenvedni? Erre specializálódtak, megvárható. Nekem még nem csinálták, mert más kocsikat hajtok, de több ismerősömet vitteel és azóta nincs vele gondjuk.

Előzmény: MR Tmaxy (33971)
MR Tmaxy Creative Commons License 2024.01.21 0 0 33971

Köszönöm a válaszodat! Én is néztem felùjìtó készletet csötengely csapágy szimering van benne 20 párezerért. De szerelöm azt módja kompletten kellene cserélni! Bontott hátsó híd 40 körül indul. Felújitott 90 ezer és kiszállitásnál kérik a te régi hidat gondolom megcsinálják és eladják! Ezért nem tudom hogy érdemes e afelújitó készletet megvenni! Én alá néztem a két torzios rúd nem tünik rossznak.de a kerekek terpesztenek föleg a jobbos.ha 70 fölött mész vele elkezd vibrálni a hátulja.(ez nekem opelesnek elég ijesztő )még ajobb hátulja kis gödröknél kattog mintha a rugó akarna eltörni elég para.esetleg hogy lehetne megtudni h.mekkora baja van? Köszönöm a választ.Tiszteletem!

fireolto1 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 33970

Szia, én megcsináltam magam. Megvettem a csőtengelyeket, csapágyakat szimmeringgel. Nagy kalapács, tömör vasrúd, aztán szétütöttem. A torziós rugókat össze kell jelölni a lengőkarral, ha rosszul rakod vissza, akkor vegy leülteted, vagy terepes gépet csinálsz belőle.

Semmi extra szerszámom nem volt, tényleg a földön, meg fának támasztva ütöttem össze. És jó lett. A jutyubon van fenn videó róla, ha rákeresnél. Egy zöld  autó az alany :) 

 

A végeredmény patent lett. 20 ezret spóroltam egy felújítotthoz képest.

Az autón sokmindent csináltam akkor, így a költségeket le akartam szorítani. Ha csak ez lett volna a baj, szerintem a felújítottat vettem volna meg..

Előzmény: MR Tmaxy (33969)
MR Tmaxy Creative Commons License 2024.01.20 0 0 33969

Üdv! Kis segítséget szeretnék kérni Peugeot 206 hátsó híd felùjitásba érdemes belefogni? Nem rég került hozzám az autó munkába járok vele.egészen megszerettem pedig több sebből vérzik szegény hála elöbbi gondos tulajnak! !! A hátsó kerekek terpesztenek de inkább a jobbos. Lehet hozzá felújitó készletet venni csak nem tudom érdemes e? Vagy cserélni kellene? Ha van tapasztalat ötlet azt megköszönném! Tiszteletem!

Doki93 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 33968

3 szál vezetékböl 2 kimegy az ecuhoz. A harmadikat még keresem hol van a másik vége

Jeladó ellenállása 10kohm ebben -2 fokon.

Előzmény: FeZ_ (33967)
FeZ_ Creative Commons License 2024.01.11 0 0 33967

A csatlakozót nehéz lesz kimérni, mivel ahhoz rádugott csatlakozóval a jeladón belül kéne mérned, hogy kiderüljön, hogy nem rossz-e a csatlakozások átvezetése. :-(

Rutinnal a csatiba belenézve meg lehet állapítani, hogy ki vannak-e tágulva az anyasaruk. 

A jeladó értékeinek utána kell nézni célprogramban, fejből nem tudom őket.

 

 

Előzmény: Doki93 (33966)
Doki93 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 33966

A ventillátor mind a 2 fokozata üzemel.

Ennek a jeladónak esetleg lehet tudni az ellenállás értékét?

Illetve, ez is 5v-al van megtáplálva?

A kábelköteget holnap visszakövetem szakadást keresve, de a jeladóra meg a csatlakozóra is rá szeretnék mérni,azért kérdezem. 

 

 

FeZ_ Creative Commons License 2024.01.10 0 0 33965

Ha a ventilátor áramkörében hiba van (pl. be van égve, vagy egyéb elektromos hiba van) és emiatt nem megy a ventilátor egyik sebességfokozata, akkor is tud ilyet csinálni. Diaggal ellenőrizhető lenne a két fokozat. Ezen kívül lehet a jeladó csatlakozójának-, kábelének a hibája is akár. (ki kellene mérni a motorvezérlőig)

 

Előzmény: Doki93 (33964)
Doki93 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 33964

Üdv!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Édesanyám nemrégiben tulajdonosa lett egy 2000-es évjáratú 206-nak (1.6 16v nfu motorkód) és azt produkálja,hogy indítás után a vízhőfok mutató felugrik a maximumra hűtőventillátor kapcsol . Néha az abs visszajelző is felvillan, de az nem állandó.

A vízáramlás megfelelő, nincs dugulás. Nem levegős a rendszer.

Testelési pontok megfelelők. 

Nemrégiben kapott egy új szenzort. Járattuk, hőfok jó, picivel 90 felett kapcsol a venti visszahűti stb.

Útra keltünk, s kb 10 km megtétele után a hiba visszajött. Hőfokmutató maxon, venti megy.

Valakinek esetleg volna valami tanácsa, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Előre is köszönöm!

m.zoli02 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 33963

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Van egy 2000-res 1.6  8 szelepes benzines 206-osunk. Évente 1-2-szer eljátszotta azt, hogy befagyott az óracsoport. Ez alatt azt értem, hogy a km mérő és a fordulatszámmérő megállt egy bizonyos ponton. Általában indulás után 1000 fordulatszám körül. A benzinszint és a vízhőfokmérő alaphelyzetbe állt és a megtett távolságot sem méri, az ABS visszajelző kivételével minden működik. És az autóval sincs semmi gond működés terén. Eddig mindig akksi le/fel játékkal megjavult. 

Viszont decemberben már többször is eljátszotta és volt, hogy csak 1 hetet bírt ki aztán megint megállt. Próbáltam azt, hogy beleraktam egy másik óracsoportot. 4 indításig az is ment. És az is befagyott. Az már csak mellékes, hogy az egyik újraindítás után valahogy lenullázta magát az óracsoport, tehát full 0 km-es lett az autó. 

Volt már valakinél ilyen probléma?

FeZ_ Creative Commons License 2024.01.10 0 0 33962

Ott van a gyári cikkszám is hozzá ;-)   :  9023PF (ez az új cikkszáma, erre vonatkozik előtte az RP. )

Ránéztem, elvileg rendelhető a gyártól, 32705,- Ft. Bármelyik márkaszervizben meg tudod rendelni ennyiért. Ha mazochista vagy, akkor lehet Unix/Bárdi vonalon is rendelni gyári cikkszámmal, de drágábban és lassabban kapod meg, mintha a márkaszervizben rendelnéd. Te döntesz.  ;-) 

 

Előzmény: Dániel Hosszú (33961)
Dániel Hosszú Creative Commons License 2024.01.10 0 0 33961

Igen! Már ez a kép is segítség!

Előzmény: FeZ_ (33960)
FeZ_ Creative Commons License 2024.01.09 0 0 33960

 

A 7-es tömítést keresed ?

Előzmény: Dániel Hosszú (33959)
Dániel Hosszú Creative Commons License 2024.01.09 0 0 33959

Ja nem tudtam, hogy utána is tudsz nézni. Ez az alvázszáma: VF32AHFXF41943496.

Előzmény: FeZ_ (33958)
FeZ_ Creative Commons License 2024.01.09 0 0 33958

Tökmindegy, akkor is alvázszámra lehet keresni, különben lapozhatok az oldalak között napestig, amit nem fogok megtenni...bocsi.  ;-) 

Előzmény: Dániel Hosszú (33957)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!