Ha már az utastérben is hallod, akkor saccold meg melyik oldali, és emeld meg azt
oldalt. A kereket megforgatva már lesz hangja a hibás csapágynak. Innen lehet tovább menni. Első keréknél a igazából mindent szét kell szedni a futóművön. Talpas, kormánygömbfej.. A teló maradhat fenn, csavarlazítót fujkálva az aljára szép lassan le tudod ütni róla az agyat. (ha nincs összerohadva.) Ha nem jön szét, akor érdemes ki venni a telóval együtt az agyat, kiszerelve könnyebb dolgod lesz. A kerékagyban lesz a csapágy, keress egy gépműhelyt, kipréselik neked.
Hátsó kerék esetén a fékdobban van a csapágy. A középrész kupakját kipattintod, ott a nagy anyát lecsavarod, dobot lehúzod, majd mehetsz a gépműhelybe préselni. A fékpofa esetleg fogja a dobot, próbált apró kalapácsütésekkel "rezgetni" a dobot ezzel egyidőben húzd lefelé a dobot.
Másik lehetőség, ha nem jön le a dob, hogy a dob mögötti takarólemezen egy csavarhúzóval az automata önbeállót visszacsavarod, hogy a pofák visszább álljanak. Így lejön a dob.
Minden motor hengerfejes lesz valamikor. A 8 szelepes 1,4-esnél a hüvelyek alatti tömítések egy idő után összeesnek, a hüvelyek előfeszítése emiatt csökken és ez segíti a hengerfejesedést, valamint a gyárilag használt hengerfejtömítésben van egy gumibetét, ami idővel szétreped és ott meg az olaj kezd el "szökni".
A nedvesperselyes motoroknál idővel a tömítés elporlad, az sem segít a dolgon. Az olyan banális dolgokat meg sem említem, hogy termosztát hiba, hűtőventilátor hiba, szivárgó hűtőrendszer is hozzá tud járulni a kialakulásához, ill. az, ha megfőzik ezek miatt a hűtőfolyadékot benne párszor.
Típushibának nem mondanám, mert ennek leginkább az idő az oka, azonban ha a motor konstrukcióját nézzük, akkor ezek nyilván hozzájárulnak a hengerfejességhez, jobban, mint egy fix hüvelyes motornál, ahol pl. nincsen hüvelyek alatti tömítés. ;-)
Azt te látod, hogy a "függőlegeshez" képest mennyit terpeszt. Meg melyik oldal. De ha nagyon terpeszt és megemeled, akkor majd látod, hogy mennyit lóg.
Amit irtam(unk) odaállsz az autóval, kiveszik a régit és beraknak egy felújítottat. Mivel ezzel foglalkoznak igy kisebb az esélye, hogy nem jól újítják fel vagy rakják be a javító készletet.
Köszönöm a válaszodat! Sajnos a környéken csak maszek szerelök vannak meg olyan műhelyek a hova a kocsimat semmi pénzért nem vinném!! Csak nem tudom mekkora a baja! Szerintem csapágycserével megoldható. Valami lesz.!
Nekem Szadán (Veresegyházáz) cserélték, amikor még ilyen autó volt. Láttam mit szenvedtek egy másik munkaasztalnál a szétszedéssel.
Odaálltam az autóval és 1.5 óra múlva eljöttem a felújítottal. Azt te tudod, hogy 20 eft mit ér, De ha össze van gyógyulva, nincs aknád vagy emelőd a kivétel is lehet melós....
A csapágyban apró tűgörgők vannak, valószínű már töredezettek a kenés hiányától, ezért lehet olyan érzésed, amilyen..
Keress olyan műhelyt, ahol leküldik a felújítottat, a futár meg azzal a lendülettel elviszi a tiédet. Csak ugye előtte neked ki kell szerelni és várni a futárt.
Ez a legtutibb megoldás. Az én "időmben" még csak 40-60 e ft volt a felújított..
Szia értelek csak az a probléma hogy a környéken nem tudok ijen mühelyt!ezzel meg így nem lehet több száz kilométert menni.nekem is egyszerűbb lenne.de azért köszönöm a választ!
Most olvasom a gondod. Szada?? 90 ezer kompletten beszerelve, 75 ha elhozod. soha többé nem lesz vele gondod. Megéri 15-ért szenvedni? Erre specializálódtak, megvárható. Nekem még nem csinálták, mert más kocsikat hajtok, de több ismerősömet vitteel és azóta nincs vele gondjuk.
Köszönöm a válaszodat! Én is néztem felùjìtó készletet csötengely csapágy szimering van benne 20 párezerért. De szerelöm azt módja kompletten kellene cserélni! Bontott hátsó híd 40 körül indul. Felújitott 90 ezer és kiszállitásnál kérik a te régi hidat gondolom megcsinálják és eladják! Ezért nem tudom hogy érdemes e afelújitó készletet megvenni! Én alá néztem a két torzios rúd nem tünik rossznak.de a kerekek terpesztenek föleg a jobbos.ha 70 fölött mész vele elkezd vibrálni a hátulja.(ez nekem opelesnek elég ijesztő )még ajobb hátulja kis gödröknél kattog mintha a rugó akarna eltörni elég para.esetleg hogy lehetne megtudni h.mekkora baja van? Köszönöm a választ.Tiszteletem!
Szia, én megcsináltam magam. Megvettem a csőtengelyeket, csapágyakat szimmeringgel. Nagy kalapács, tömör vasrúd, aztán szétütöttem. A torziós rugókat össze kell jelölni a lengőkarral, ha rosszul rakod vissza, akkor vegy leülteted, vagy terepes gépet csinálsz belőle.
Semmi extra szerszámom nem volt, tényleg a földön, meg fának támasztva ütöttem össze. És jó lett. A jutyubon van fenn videó róla, ha rákeresnél. Egy zöld autó az alany :)
A végeredmény patent lett. 20 ezret spóroltam egy felújítotthoz képest.
Az autón sokmindent csináltam akkor, így a költségeket le akartam szorítani. Ha csak ez lett volna a baj, szerintem a felújítottat vettem volna meg..
Üdv! Kis segítséget szeretnék kérni Peugeot 206 hátsó híd felùjitásba érdemes belefogni? Nem rég került hozzám az autó munkába járok vele.egészen megszerettem pedig több sebből vérzik szegény hála elöbbi gondos tulajnak! !! A hátsó kerekek terpesztenek de inkább a jobbos. Lehet hozzá felújitó készletet venni csak nem tudom érdemes e? Vagy cserélni kellene? Ha van tapasztalat ötlet azt megköszönném! Tiszteletem!
A csatlakozót nehéz lesz kimérni, mivel ahhoz rádugott csatlakozóval a jeladón belül kéne mérned, hogy kiderüljön, hogy nem rossz-e a csatlakozások átvezetése. :-(
Rutinnal a csatiba belenézve meg lehet állapítani, hogy ki vannak-e tágulva az anyasaruk.
A jeladó értékeinek utána kell nézni célprogramban, fejből nem tudom őket.
Ha a ventilátor áramkörében hiba van (pl. be van égve, vagy egyéb elektromos hiba van) és emiatt nem megy a ventilátor egyik sebességfokozata, akkor is tud ilyet csinálni. Diaggal ellenőrizhető lenne a két fokozat. Ezen kívül lehet a jeladó csatlakozójának-, kábelének a hibája is akár. (ki kellene mérni a motorvezérlőig)
Édesanyám nemrégiben tulajdonosa lett egy 2000-es évjáratú 206-nak (1.6 16v nfu motorkód) és azt produkálja,hogy indítás után a vízhőfok mutató felugrik a maximumra hűtőventillátor kapcsol . Néha az abs visszajelző is felvillan, de az nem állandó.
A vízáramlás megfelelő, nincs dugulás. Nem levegős a rendszer.
Testelési pontok megfelelők.
Nemrégiben kapott egy új szenzort. Járattuk, hőfok jó, picivel 90 felett kapcsol a venti visszahűti stb.
Útra keltünk, s kb 10 km megtétele után a hiba visszajött. Hőfokmutató maxon, venti megy.
Valakinek esetleg volna valami tanácsa, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Van egy 2000-res 1.6 8 szelepes benzines 206-osunk. Évente 1-2-szer eljátszotta azt, hogy befagyott az óracsoport. Ez alatt azt értem, hogy a km mérő és a fordulatszámmérő megállt egy bizonyos ponton. Általában indulás után 1000 fordulatszám körül. A benzinszint és a vízhőfokmérő alaphelyzetbe állt és a megtett távolságot sem méri, az ABS visszajelző kivételével minden működik. És az autóval sincs semmi gond működés terén. Eddig mindig akksi le/fel játékkal megjavult.
Viszont decemberben már többször is eljátszotta és volt, hogy csak 1 hetet bírt ki aztán megint megállt. Próbáltam azt, hogy beleraktam egy másik óracsoportot. 4 indításig az is ment. És az is befagyott. Az már csak mellékes, hogy az egyik újraindítás után valahogy lenullázta magát az óracsoport, tehát full 0 km-es lett az autó.
Ott van a gyári cikkszám is hozzá ;-) : 9023PF (ez az új cikkszáma, erre vonatkozik előtte az RP. )
Ránéztem, elvileg rendelhető a gyártól, 32705,- Ft. Bármelyik márkaszervizben meg tudod rendelni ennyiért. Ha mazochista vagy, akkor lehet Unix/Bárdi vonalon is rendelni gyári cikkszámmal, de drágábban és lassabban kapod meg, mintha a márkaszervizben rendelnéd. Te döntesz. ;-)