ha tenyleg csak berohadt, akkor alulrol lehet ra fujni WD40-t es felulrol egy hosszu ruddal(pl. 10-s gömbvas) meg lehet mozgatni. (nem kell leszerelni!!!)
(gondolom ujrainditas utan az elso kigyorsitasig nincs gond)
tultolt valoszinuleg a turbo. leggyakrabban azert mert osszerohad a csuklo a wastegate karjan.
DE!
Hibakodot kene kiolvasni! ha valoban magas turbonyomast tarol el, akkor eloadatban (vagy akar egy normal kezi nyomasmerooraval) megnezni a toltonyomast. gyarilag 1.2bar (tulnyomas a legkori felett) (1.2 az 1.15-1.25 ok. 1.4 mar definitiv tul sok)
Van egy 2003 1,3JTD Fiat Pandám.Azért írok,mert lenne vele egy kis problémám,hátha valaki tud segíteni.3000 fordulatnál letilt az autó,és kiírja a motorhiba kódot.Eddig 2 szerelőnél jártam egyik se tudta megszüntetni a hiba okát.Volt már valakinek ilyen problémája esetleg?
Faéket vásároltam 13 éve (mondjuk nem dizel és nem 1,2 es ) 1,1 es Actual és meghibásodás nélkül teljesített 130 000 km-t . És el is adom , ha érdekel mert újat vennék .
Egy kis tanácsra lenne szükségem. Budapesti futárkodásra keresek kisautót és igencsak a Panda felé húz a szívem, mivel korábban céges autóként többet is hajtottam (1.3 multijet) és szerettem nagyon, viszont azok szinte mind újak voltak vagy max pár évesek.
Nem nagyon tudok dönteni, hogy milyen motorost lenne célszerű venni, az 1.3 multijet-et vagy pedig a sima 1.2-es benzinest. A kis dízelt nagyon szerettem, jól ment, keveset fogyasztott, viszont ugye ha meghibásodás van akkor jóval költségesebb is. Az 1.2-esről nincs tapasztalatom, ahogy olvasgatom azért szeret enni, viszont cserébe egyszerű mint a faék. Mindenképp a kínálat tetejéből választanék, mert egy megbízható autóra lenne szükségem. Ti melyik motorosat javasolnátok?
2007-es Pandám 2017 tavaszán átesett a 2. szélvédő cseréjén. :(
A telet átvészeltük a februárt átszenvedtük a párásodási gondokkal, majd megfelejtkeztem róla.
Most, hogy ködös párás levegő van reggelente megint kezd kritikus lenni a helyzet, pedig még nincs fagy reggelente. Februárban volt, hogy belülről ráfagyott a pára.
Én arra gondolok, hogy valami nem jól vagy sehogy nem lett visszarakva a szélvédő cseréjekor.
Az első szélvédő cserém után nem volt ilyen gondom.
A szélvédő előtti esőcsatorna tiszta és nem áll benne a víz.
Szerintetek, mi lehet az oka a nagyfokú párásodásnak?
Van egy sárga ülésre való szakadásmentes, de erős mosást igénylő gyári üléshuzatom, háttámlára és ülőlapra is. Ha valakinek kell, szóljon ! A cserét simán meg lehet csinálni egy óra alatt otthon is.
2003-as alap felszereltségű benzines Pandába lehet-e utólag szervót beszerelni?? A kocsi a szüleimé és nagyon nehezen tudják már tekergetni a kormányt. Nem akarnak megválni tőle mert újonnan vették, teljesen üzembiztos és megkímélt....szóval lehet-e vagy érdemes-e utólag belerakatni a szervót és milyen áron????
Nem tudom, hogy dobot érdemes-e rozsdamentesből csináltatni, egy aluminizált lemezből megfelelő technológiával készített dob is "örök életű". Ugyan már tíz éves sztori, de a Lender nekem nagyon szép és tartós sport dobot csinált anno. Sok év után sem rozsdásodott. Jó anyagból csinálta, AWI-val hegesztette, ami több volt mint meglepő. Ha nekem kellene most dob körülnéznék nála, hogy most hogy dolgozik.
Másik lehetséges típus a Grande Punto 1,4-es 95 lovas motorral. Erről is jókat olvastam, a tulajok összességében elégedettek vele. Részemről az szólna mellette, hogy hosszabb távon kényelmesebb, mint a Panda, viszont kb. ennyivel el is intéztem a pro érveket. Emocionális szempontból egyértelműen a Panda 100HP felé húzok.
Egyébént nekem ez lenne az első autóm (igaz több mint 10 éve van jogsim), kb 1,5 millió lenne a keret, lehetőség szerint átírással és a kötelező dolgok kicserélésével együtt. Budapesten használnám a legtöbbet, de nem napi szinten, havonta 2-szer kb. 100-200km-es utakra mennék vele. Csomagtér nagysága nem szempont, ketten utaznánk vele.
Olvasgattam még Swift Sport-ról többnyire pozitív véleményeket, az is egy lehetséges alternatíva, de hozzám közelebb állónak érzem a Pandát. Igaz, Grande Puntoban és Swiftben még nem ültem. Esetleg vélemény erről a kettőről?
Sikerült a megfelelö következtetésre jutnod, a 100HP igen jó gép. Nekem is régóta fáj a fogam egyre, a külföldi 100HP-fórumoknak is rendszeres olvasója vagyok. Nem nagyon emlékszem olyanra, aki finnyogott volna rá, a tulajok örjöngve imádják a kocsit, egyedül az istentelen kemény futómüre szokott panasz lenni, ezen normális minöségü, márkás rugószett beépítésével sokat lehet segíteni.
A motor nagyon jó konstrukció, kvázi elnyühetetlen, viszont hajlamos enni az olajat (nem hibából következöen, hanem mert ilyen), erre figyelni kell. A hatsebességes váltó viszont tartogathat meglepetéseket, az átlagosnál több döl szét belöle - én a próbaúton erre figyelnék erösen, elötte meg arra, hogy a nívópálca vége olajos legyen.
Sziasztok! Tud valaki ajánlani nekem egy megbízható Fiat szervízt Székesfehérvár környékén? Egy Panda 100HP-n szeretném a váltót megnézetni és javíttatni. Köszi!