Ha nem tűnt fel, akkor igazolja az elméletem, miszerint a motor belső kokszosodása, kormolódása a futásteljesítmény függvényében, ami kiváltja ezt. A nagynyomású fefecskendezéssel égetett üzemanyag kormosabban ég, meg persze nincs tisztító hatás szívó oldalon. A trafó örök téma, de nem fogad el akármit, csak a Bosch-t. Érzékeny egy rendszer, bármi van hákliskodik. De jó rendszer, hiába köpködik.
Hát hogy milyenek a 2005. utáni gyártmányok...múlt héten volt szerencsém egy 10 éves C3 Picasso-hoz, segítettem futóművet csinálni. Ránézésre se egy bizalomgerjesztő összeállítmány, hát még mikor a lengőkar gömfejet szenvedtük kifelé a csonkállványból, feszítem a pajszerral lefelé a lemez lengőkart, inkább csavarodott, minthogy húzott volna... :D Tragikus. Még mindig nem vagyok meggyőzve, hogy csináltak a Tipo platformnál jobbat a kategóriában...
Piff-puffogás nem tűnt fel. Nyáron feldobott egy check engine-t, de a működésben akkor sem érzékeltem változást.
Diagnosztika azt mondta, gyújtótrafó, azt kicseréltettem. Meg akkor már az olajat is, mert km nem nagyon volt benne, de 3 év igen.
De az igazi pénzzabáló a lejjebb már említett Vitara, arra aztán kellett költeni rendesen. (Ebből nem általánosítok a modellre, de ez a 300e felett futott példány már láthatott egyet s mást.)
Hát nekem a bejárt topikoknál azért fel-feltűnik, hogy írt valaki! Boldog Új Évet! :)
90 ezer km? Na az se semmi 20 évesen! Na egy dologra kíváncsi vagyok a JTS-nél. Van-e már piff-puffogás alapjáraton? Amiket írsz, így tényleg jelentős fajlagos km költséggel autózol! :D
Boldog új évet a topicnak! (Már ha jár még errefelé valaki...)
Múlt hét csütörtökön meglett a 90000-dik km az Alfában, valahol a 81-esen visszafelé Szápárról, ahol horgászni voltunk vőjelölttel. (Nem fogtunk semmit, eleve egy ócska csónakkal kellett feltörni a jeget a tavon, hogy horgászni tudjunk, lehet, hogy attól el is menekültek a halak. De legalább tényleg jól lehet dobni a könnyű pergetőbottal, amit Karácsonyra neki vettem.)
A kanyargós bakonyi utak még nedvesek is voltak, de meg se kottyantak a 2022-es ADAC tesztgyőztes téligumijaimnak. Eredetileg Bridgestone-t rendeltem, de az nem jött meg, viszont mondta a gumis, hogy Continentalt polcról is tud adni. Kicsit drágább, de jó, akkor legyen az. Eddig azok a téli gumik voltak hozzá, amikkel még Attiskától vettem. Egy párszor még cserélgettem őket, de aztán télen egyáltalán nem használtam az autót. De most, hogy a fiam Veszprémbe jár dolgozni, nincs már a háznál közös használatú autó, én meg nem vagyok olyan kemény, hogy télen is bringával járjak dolgozni... A felnik már rozsdásodtak, próbáltam őket Korantozni, nem sok sikerrel, végül felújíttattam őket, aztán rá az új gumik... Tekintve, hogy nemrégiben megkívánt egy új gyújtótrafót, aztán egy új akkumulátort, meg 5l Selenia Racing is 36e Ft, km-re visszaosztva lehet, hogy jobban jártam volna, ha inkább sofőrös Rolls Royce-al vitetem magamat mindenhová, de hát ez van...
Szilveszter napján meg akkorát huligánkodtam, hogy csak na: elmentem bringázni, aztán visszafelé rámentem a még át nem adott déli elkerülőre, de nem a bringaútra, hanem az autókéra, ott szlalomoztam a sávelválasztó felfestések között, a körforgalomba is betekertem - menetiránnyal szemben! Ilyen betyár vagyok! :-)
Ez csak 1.6 16V. Nem egy túlhúzott motor, 9.valamennyi a kompresszióviszonya...
Megvettük volna a 2.5 V6-ot is, ha olyat kínálnak. (Balázsnak deklaráltan farokhosszabbítónak kell.) De szerintem olyan az 1. generációból még nem volt.
Na, mi is beszálltunk a SUV-divatba. Bár a fogalom még nem is létezett, amikor ezt az autót kitalálták. Egy Vitarát vettünk, de nem újat, hanem 1. generációsat, az 5 ajtós változatot. Egy nemlétező Vitarát, mert pofára 1. gen (olyan, mint ez, csak sajnos nem ilyen szép zöld: https://speedzone.hu/speedzone-hasznalt-teszt-suzuki-vitara-1-6-16v-2000-az-apokalipszis-autoja-ami-mindenre-jo/ ), de forgalmi szerint 2002-es. Holott az 1. generációt elvileg csak 1998-ig gyártották, utána a Grand Vitara jött, de annak kerekebb az eleje. Valszeg valami spanyol gyártás lehet, próbálok utánajárni, elég hézagos az erre vonatkozó információ. Ha mondjuk motortér-nyitó bowdent akarok keresni az Unixnál, akkor van Vitara 1998-ig, meg 201x-től, közte csak a Grand... (Mókolás kizárható, mert ismerőstől vettük, 1. tulajtól, alváz- kaszni rendbe téve, bár más jellegű hibát már találtam rajta.)
A "vettük" királyi többes azért van, mert Balázs szedte össze rá a pénz nagy részét, azonban a régi Suzukit nem sikerült eladnia. (Nemhogy annyiért, amennyit szeretett volna érte kapni, hanem egyáltalán. Tipikus történet: Jóember háromszor telefonál, hogy megvan-e még. Szombaton eljön megnézni. (De már a telefonban alkuszik. Úgyhogy ki se takarítottam, annyiért takarítsa ki ő...) Szombaton telefonál, hogy vasárnap 10-re jön. Vasárnap nem jön, és onnantól nem is elérhető. Balázs aztán besokallt a "cseréli-e karburátorra?" meg "ötvenért azonnal viszem" ajánlatoktól, és levette a hirdetést. Úgyhogy nekem kellett a hiányzó részt kipótolnom. Karácsony, születésnap, névnap letudva... A régit aztán ismeretség révén tegnap elvitték, abból meglesz az eredetvizsga meg az átírás.
Benne voltam a buliban, mert nekem is nagyon tetszettek ezek anno, amikor megjelentek a 80-as években. Vezetni már nem annyira buli, ugye ez még nem SUV, hanem rendes terepjáró, aszfalton olyan, mint fatbike a velodromban.
Balázs viszont nagyon élvezi, hogy ellát a többi autó teteje felett. Mindenesetre a "road presence" lényegesen erősebb, mint a sedané, pedig nem is bír annál gyorsabban menni. (Csak kétszer annyit fogyaszt.) A minap valami csajt is elvitt ebédelni, állítólag a csaj odavolt a Vitarától, úgyhogy a célt sikerült elérni...
Nekem tetszett, amikor élőben láttam. (A Stelvio meg nem, bár az inkább azért, mer idegennek érzem az Alfától a stílust.) Jókat is irkáltak róla amennyire emlékszem, nézz utána. Ennyi pénzért már valszeg jobb, mint egy Vitara.
Attiska & all.:
Éppen ma altattattuk el a 15,5 éves "örökölt" kutyánkat. Gyakorlatilag az utolsó pillanatban, már a haláltusáját rövidítette meg a szuri. (Ki volt már hívva az állatorvos, mikor a kutya magától is elkezdett haldokolni.) Még jó, hogy tegnap este sétáltunk egy utolsót, megnéztük együtt a teliholdat. (Bár nem tudom, mit látott belőle az opálos szemeivel. Teljesen le volt már fogyva, pedig kapott enni rendesen. Persze csak rövidet sétáltunk és lassan, hiszen menni alig bírt már... Néha már magától felállni sem. Séta közben azért még rendes kutyamódra viselkedett, mármint megszaglászta meg lehugyozta a dolgokat.)
Az állatorvos aztán ránézett a háromlábú, vesebeteg macskára, és kérés nélkül vette elő a következő fecskendőt... A gyerekek elásták őket a kertben.
Így most állat nélkül maradtunk, de Lilláéknál még van egy csíkos mókus, négy patkány, meg halak. (Lente, nem kell megint egy kutyaház? Echte saját tákolású.)
A házban most festés, egyéb felújítási munkák folynak. (Lente, mi a véleményed a plafonra belülről felragasztott 5 cm hungarocellről? Mert felrakni mocskos nehéz volt, de segít az valamit, vagy csak most majd a plafon meg a hungi között lesz a penész? Hallottam ilyet is, meg olyat is, ahol bevált. Tudom, hogy létezik kifejezetten erre a célra való anyag is, de az elég drága, meg azt jóelőre meg kellett volna rendelni, Zoli, a lányom barátja meg most ért rá. Ebben a munkában ő vitte a prímet, ügyes gyerek...)
A meló miatt a garázsban vannak a bútorok, ki kellett állnom az Alfával. Legalább az eső lemossa róla a garázsport. Nem emlékszem, mikor használtam utoljára, persze ez sem jó neki.
A szép új bringámmal viszont volt már pár kellemes kalandom, bár azzal sem annyi, amennyit szerettem volna. Például amikor Lilla diplomáját ünnepeltük, utána elmentünk a sárszentmihályi horgásztóhoz. Na, pont az ilyen mezőgazdasági út- erdei ösvény - zúzottkő terepre való.
Ja, a Corsás sztorit még nem is meséltem... De már így is elég hosszú lett ez a hsz.
Ugye rendes motor van benne? :) Amúgy elszomorító, kész volt ebből a nyitott, 1 prototípus meg is épült (gyönyörű autó volt, hegyeket lehetett volna eladni belőle), de nem, az utolsó pillanatokban lefújták. De persze, Alfa SUV az van, mert az kibaszott fontos volt...
Én is gratulálok. Bár, ahogy olvastam "odaát", lesz még vele egy kis munka.
Az Altonak meg kitört a bal első kereke egy egyívű megfordulás közben vasárnap este. Ami azért furcsa, mert ilyesmi általában elhanyagolt autókkal szokott történni, mi meg erre rendszeresen költünk szemmel látható összegeket, hogy rendben legyen.
Vegyél a Vitálban egy Kellys trekkinget. Vagy a Lehel utcai Bikediszkontban egy Krosst. Mint mindenki. Ezek kb. annak a biciklis megfelelői, mint a Vitara autóban. De használtban is könnyen lehet találni.
Én anno a Kettlerrel vittem a gyerekeket gyerekülésben. (Amennyire vissza tudnak emlékezni, azt mondták, hogy élvezték.) De a Kettlert nem adom el, ahhoz túlságosan jól használható.
Hát nem tudom. Az esetlegesen eladandók közül talán a Magellán Pyxis lenne ilyesmire alkalmas, de az sem igazán. Neked erre valami trekking kéne.
Vagy vegyél egy ilyet, mint az enyém. Ez is egy trekking, aminek mindegy, hogy mi van a kerekei alatt. (Giant Toughroad SLR 1.) Esetleg nézzük meg azt az Alpinát, mit lehet vele csinálni, kap egy egyenes kormányt meg esetleg vastagabb gumikat...
GRoman, én vennék tavasszal biciklit, ami a 30 éves Alpin versenybringa helyett alkalmasabb lenne Velencei tó körre, meg gyereküléssel a környék hegyvidékén bicózni.