Sziasztok van egy 1995 ös 1.2 8 szelepes hengerenkénti befecskendezésű fiat puntom az alapjáratom hidegen melegen 1500 ford/perc ez az egyik gond a másik hogy ha lepadlóuom az autót fentakad a gáz és pörög hiába engedem vissza a pedált ha kuplungolok rálépek a gázra tövig nyomom megszűnik a harmadik probléma hogy menet közben megtorpan és hiába nyomom a gázt nem akar húzni aztán pár másodperc mulva megint jó szeretném ha tudna valaki segíteni !
Segítséget szeretnék kérni ,van egy 95 ös fiat puntom 1.1 .A probléma ,hogy beinditom az autót és kindulásnál leál utána megint be inditom akkor már jó ,de viszont ki indulásnál megtorpan egy kicsit és menet közben is csinálja hogy meg torpan .Olyan mint ha nem kapna elég benzint viszont ha a lambdaszondánál a csatlakozót széthúzom akkor nem csinálja a torpanást,de a barátomnak úgyan ilyen autója van és át raktam a szondád de a torpanás úgyan úgy jelentkezett .Mi lehet a probléma mert elsőnek lambdaszondára gyanakodtam. Vlászokat és segitséget előre is köszönöm.
ha a rozsdat sikerulne megcsinaltatni, akkor az ugy 2 vizsgara eleg lenne, plusz a legutobbi, igy lenne meg 6 szep eve. ezert hajlando lennek kvazi "barmennyit" kifizetni. nyilvan a gep jelenlegi piaci araba benne lenne, de ez nem zavar mert nekem +erne ennyit meg ha nem is logikus.
egy karosszeriasnal voltam, az lehet bevallalja, egy masik nem vallalta, meg futok par kort, de sok ido nincs mert minden tel megeszik egy darabot az aljabol... egyebkent nincs rajta rozsda masutt csak a kuszobokon alul es feneklemezen. kivul, ajtokon, kerekdobokon nincs (persze kipufogo dob meg hasonlok cseresek). egyebkent nagyon keveset hasznalom, az a legnagyobb baj hogy keveset jarok vele.
Három darab ilyen autóm volt (Punto 176), talán ezeket szerettem a legjobban az összes kocsim közül. Ahogy írod, nagyon jól szerelhetők akár különösebb képzettség és gyakorlat nélkül is, fillérekből alkatrészelhetőek - sajnos eljárt felettük az idő, az utód (188) pedig messze nem sikerült olyan jól, mint ez a modell, pl. annak is nagyon érzékeny az elektronikája.
valaki nekem jott a parkoloban, ettol kiugrott a huto gumibakja alul. nem vettem eszre sokaig. a huto feszult es ahol a muanyag es fem ossze van illesztve ott szep lassan elengedett. elkezdett csopogni belole a viz. eleg sokaig hasznaltam igy, nem vettem eszre hogy ez az oka. egyszer vegre sikerult alafekudnom, akkor lattam hogy valami nem okes, furan all az alja. helyre ugrasztottam. jobb lett kevesbe folyt de mikor bekapcsolt a hutoventillator (nyaron ez ugye eleg soxor volt) elkezdte nyomni a vizet, nyilvan akkor mar nagy volt a nyomas igy tobbet ki tudott nyomni. nagyon nem volt vele gond mert mig volt menetszel addig nem melegedett, aztan estenkent utantoltottem (kb maxrol lement kozepre).
egyik nap elmentunk a decathlonba, nagyon durva meleg volt, mikor kijottunk egy oriasi tocsa kozepen allt a gep, kifosta a viz nagyjat. gyorsan teleontottem maxig, hazaig nem volt gond.
meg aznap delben felmentem a bardira megrendeletem egy uj hutot, motorkod alapjan. kemeny 14e ft volt. delben rendeltem, du 3-kor mar at is vehettem.
komolyan mondom 20 perc alatt ki tudtam cserelni, uj vizzel, uj bilincsekel, sztem 20e-bol megvolt.
ami erdekes hogy az uj huto joval rovidebb mint az eredeti, latszik hogy sok fele meretu hutonek van kialakitva hely. kicsit feltem, hogy a kisebb huto nem lesz eleg, de sokkal jobban hut mint az eredeti, alig kapcsol be a ventillator.
egy fust alatt bekotottem a ventillatort a muszerfal ala, kapcsolora, ezt reg meg akartam mar csinalni, ha nagy dugoban allok a dog elegben akkor bekapcsolom mielott tuz forro lenne az egesz.
nem tudom lesz e meg ilyen autom valaha. hazilag is meg lehet javitani, fillerekbol es minden van hozza. nagyon fogom sajnalni, de mar kezdi veget jarni az alja elegge rozsdal, tobb vizsgat nem csinal mar meg igy.
haverom autojaban elromlott a bal elso index (a veszvillogo mukodott), kiderult hogy komputer hiba, 80e volt egy bontott komputer csak az index miatt (allitolag 5 computer van a gepben mindenfele eldugdosva...). nevetseges, es csak rosszabb lesz.
hat remenykedtem van valami kultur megoldas, mert csavarhuzoval feszegettem mar le, de az igenytelen szetnyomja a muanyagot.
de kozben megleltem hogy van egy egyszeru lemezbol csinalt szerszam, gyakorlatilag egy lap amin van egy lepcsos bevagas es az lekapja. nem lenne nagy dolog hazilag is csinalni egy ilyet. vegul megcsinaltam az elektromos emelot igy nem volt ra szukseg.
vettem mar le nehanyszor de az kinlodas, jobb hijjan alanyultam a takarogyurunek es lekinlodtam valahogy, de nem hinnem hogy ez a hivatalos modszer. most megint le kene szednem...
Egy olyan kérdésem lenne, hogy 1.1 55S-be tudok-e rakni 6 sebességes váltót? Illetve eltudom-e ezzel így érni, hogy 100km/h-nál ne 3500 forogjon a kis motor ?
Már régóta járok különböző tipusú Fiat-okkal és egy kis Punto 1-es személyében olyan hibával szembesültem, amit eddig a villanyászok nem tudtak pontosan megfejteni.Hátha tudtok segíteni vagy volt már esetleg erről szó a fórumon.... Íme a hiba:
kb 100-150 km megtétele után a kis benzines punto elkezd rángatni, össze-vissza ingadozik az alapjárat, le-le fullad stb.Aztán ilyenkor rutinosan leveszem az akksi sarut, ECU-reset után megy mint a doxa óra, aztán minden kezdődik előröl kb.100km megtétele után...Map sensor-t már cseréltem, nem lett jobb, szívócső repedt volt cseréltem, nem lett jobb...Alapjárati motort cseréltem, nem lett jobb..Azt mondta egy okos, hogy szerinte a vezérlőegység hibája ez, de ez is csak egy tipp volt a sok közül...
Valaki tud esetleg segíteni, van ötlete, hogy mi lehet ez ? Nagyon köszönöm a válaszokat !!!
sziasztok,jelenleg angliaban elo magyar vagyok,gyorsan vennem kell egy autot,mert elvesztem a munkamat. 67ezer merfoldes kb105ezer km)2001es punto lenne,1.2es amit ma megneztem, az lenne a kerdesem hogy indexelésnél ugy villog a muszerfalon a jelzo mintha elakadásjelzo lenne,tehat 2 nyilacska villog egyszerre,nekem ez szokatlan minden autonál arra villog a nyil,amerre indexelek.valamint megér ez a kocsi kb 150 ezer forintot?marmint mennyire sok benne a tipushiba?kb fel evre kellene a kocsi,de lehet megtartom ha jo. velemenyek?koszonom https://www.gumtree.com/p/fiat/fiat-punto-1.2-5dr-metallic-blue/1229618922
nekem volt gyari kodfenyszorom, semmit nem ert, igazi kodben meg rosszabb volt mint nelkule:) de legalabb elvakitja a szembe jovot...
amugy az utolagost en siman behuznam kabellel, biztositekkal es egy kapcsolot a muszerfalra. ha nagyon tutit akarsz akkor a kozepkonyolon levo valamelyik vak kapcsolot meg lehet mokolni hogy mogotte legyen egy kapcsolo, a teljesitmeny kapcsolast relevel csinalnam. legjobb ha a rele mondjuk a helyzetjelzon keresztul is kapja az jelet, igy nem lehet egve felejteni. a motoromon igy csinaltam meg az utolagos bekoteseket (markolat futes,szivargyujto,stb). pl:
arra azert figyelj hogy az ilyen utolagos bekotes meg ha gyarinak latszik es a gyari helyere teszed akkor sem lesz legalis. vizsgan belekothetnek, vagy egy balesetnel is gond lehet ha elvakit valakit.
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy aki esetleg aki tudja vagy csinált már Fiat Punto-ba első ködlámpa bekötést az tudna adni egy kis leírást ?
Egy 1.1 55s Fiat Puntoba szeretném bekötni. A lökösbe elvileg csak a perforált részt ki kell vágnom és már be is lehet tenni a helyére a gyári ködfényszórót.