Vásároltam Pécsett egy 1995/10 W124 2.5D TD szépséget, de az eladó még küzd a hibák kijavításával (szerintem nem tudják beállítani az adagolót). Kérnék tisztelettel egy szerelési útmutatót/használati útmutatót ha lehetséges, ill Budapest környékén egy profi embert aki ért a típushoz.
Ha jól emlékszem én Polcar gyártmányút vettem, klímás kivitelt. Messze rosszabb minőségben a gyáritól, sokkal törékenyebb, a krómos díszléc felfogató lyukai nem passzolnak teljesen, a vonószem takarót ki kell póckolni hogy biztosan ne essen ki a helyéről, és az élváltásoknál sorjás. Hirtelen ennyi, ezektől eltekintve akár jó is lehetne.
Ujabb kerdesem a a tulfeszvedelmi rele (Überspannungsschutzrelais, vagy ÜSR, magyarul nem tudom, egyszeruen fingom nincs a neverol :) ) leheteseges hibaja (forrasztas, stb) csereltem, ez sok problemat okozhat, megbicsaklo motort gazadasra, muszerfali jelzeseket, ingadozo/magas alapjaratot, stb.
Egyelore a garazsban probaltam az autot, konnyebben porog fel, egeszsegesebb a hangja, nem veszi olyan kelletlenul a fordulatot, fentebb felsoroltak elmultak.
Lehetseges? Nemet forumok allitasa szerint ez egy ismeretlen es olcson javithato hibaforras (50 euro volt, csereje egyszeru).
Szoval ma delelott lekotottem az akksit, leszereltem a muszerfal aljat, lehuztam a ket csatit a kormanyzarrol, majd egy dremellel ket helyen 90%ban vegigvagtam a fedelet, majd egy csavarhuzoval letortem, kivettem a zarbetet, amin latszott, hogy nem FELE csuszott a celszerszam, hanem ALA, igy ertheto volt, miert nem jott ki.
A harangbol ujat vettem, annak a zarat kivettem (azt a ket felkort,rugostol), majd visszatettem a gyari uj zarbetetet, rapattintottam a fedelet es osszeszereltem. 2 ora.
Az auto 99%osan felujitott, eredeti allapotba kerult ezzel az utolso javitassal!
A rendszam a videon meg a vasarlaskori, de az allapota lelegzetelallito most is. A rendszamtartokat mindketton lecsereltem a "Der letzte echte Benz" feliratura :)
Meg augusztusban hiba nelkul teljesitette a TÜV SÜD-nel a kiterjesztett muszaki vizsgat a forgalombahelyezeshez, kulon megdicsertek. Azota csak a bakok kerultek cserere, meg megkapta az eves olajcseret, szurocseret es a difibe uj olajat. Meg a gyujasbetetet fogom kicserelni, es eredeti allapotba lett visszallitva, km allas 248984 km, 2014 ota kabe 5000-et futott. 1991, kezivalto, 132 LE, 230CE KAT. Ezen sokat kellett finomitani, de mar a masik szintjen van. :)
A napi jaros a limuzin, 230E Automatik, 132 LE, vezetett szervizkonyves, jelenleg 120596 km van benne, hibatlan, gyari allapotu auto, kotelezo szervizeken kivul (10000 vagy 1 ev olajcsere, szurokkel, 60000 valtoolaj szurovel es difi) egy hokapcsolot kellett cserelni rajta (dugoban allva nem kapcsolta direktbe a ventillatort).
Mindketto karc-, hiba- es rozsdamentes IDOUTAZAS :)
Én is sokat kínlódtam vele. (W124 200E) Ha egy két próbálkozás után nem jön ki, reménytelen. Nem húzza le (vagy nem eléggé) a harang nútjából a reteszt a pálca.
Kormány dekli le, a betét hátuljából kihúzva az elektromos csati, így éppen hogy kihúzható a szerkezet, felfelé a sarokba mozgatva a kormány zárból. A rúdon van egy kis csap, (kb. 5mm.) azt rugó ellenében be kell nyomni.
A harangot két felé kell flexelni, mert egyébként akad a házon található vállba, amin egy elektromos csatlakozó van. Vagy ahol a retesz van, (ott van kétoldalt, ahol a kiszedő pálca bemegy, attól kb. 1 cm-re) megfúrni egy vékony fúróval a harangot, és egy vékony (gemkapocs) pálcával a reteszeket lenyomni. Ez abban az esetben működik, ha a retesz szerkezete nem szorult meg. (Nekem ez nem működött, megszorult a retesz.)
A zárbetét 3.500.- , a harang 8.000.- !!!
Én visszatettem a régi harangot, (Awab bilincs) elől a flexelés hézagát kitöltöttem epoxival, és lefestettem.
A reteszeket nem tettem vissza, a legközelebbi esetleges szétszedés megkönnyítésére.