Vagy valaki a nagy választási kampány őrületben így akart utalni az egyik párt prominens személyének a propagandában használt gúnynevére, és nagyon viccesnek találta a saját bejelentését, orrhon kacagott is rajta egy jólesőt, miután letette a telefont.
De mivel használni nem árt, hát elrendelték. Jobb félni, mint kef... akarom mondani megijedni.
Állítólag nem bizonyított az ágyi poloska megléte, az önkormányzat eddig nem tudott róla, de így is elkezdik a fertőtlenítést.
Ha vasárnap reggel bejelentem, hogy krokodil van a csabai, a ligeti vagy a kerti szavazóhelyiségekben, addig nem lehet szavazni, amíg meg nem találják őket?
Ez egy agybaj. Azt kellene megkeresni, hogy melyik eszement nem tudott jelöltet állítani, ezért poloskákkal fenyegetőzik.
Mennyire ésszerű, hogy folyik a tanítás, majd a tanévvége előtt és a választások előtt néhány nappal hipp-hopp meghelennek a poloskák?:)
Most két hónapig a XVII. kerület területét (az északi és a keleti részét) is érintően végeznek szeizmikus méréseket (spéci zajkeltő berendezésekkel megrezegtetik, megdübögtetik a földet, és előre leásott érzékelőkkel figyelik), nyilván földgázt keresnek...
Az Újlakba már harminc éve is jártak olyan gyerekek, akik késsel jártak be, és azt nem féltek elővenni sem... azóta a helyzet nyilván nem javult a kerület lakossági összetételét tekintve sem, ma már nem ritka, hogy szert vásárolnak utcán, és használják is, és nyáron csoportosan járkálnak fenyegetően kéregető, esetenként a rablástól, betöréstől sem visszariadó egyének.
Rendőrautót meg kéthetente, ha egyet látok elhajtani errefelé... bár a Pál Apostolban éppen tegnap járt egy járőrpár...bár lehet, hogy csak közterület felügyelők voltak.
Azt nem tudom, hogy hányan üldögélnek karigerivel a városházán, viszont azt olvastam, hogy Szentkirályi szerint "842 millió forintot költött Gyurcsány embereire Karácsony Gergely"az 5 éves ciklus alatt.
"A Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje szerint ez az összeg többszöröse annak, amit az utak felújítására vagy akár a köztisztaságra költött a főpolgármester."
azt tudja valaki hany embert fizetunk akik karigerivel uldogelnek a fo-varos hazan ? es hanyat akik a keruleti varoshazan uldogelnek KERULETENKENT ? meg a fovarosi kormanyhivatalban uldogelo hivatalnok burokratak szamat is ossze adhatnank igy megtudnank hanyan intezik jol rosszul ugyeinket ugyen kb 1.7 millio lakos van meg mondjuk a bejarokkal egyutt 2.4 millio emberre DOLGOZNAK jol rosszul
Ezúton értesítjük a lakosságot, hogy településünk területén földi úton történő szúnyoggyérítés kerül elvégzésre.
A védekezés időpontja: 2024. május 30. napján, napnyugta utáni órákban. Pótnapok:2024. május 31. – június 1. napjai, ugyanebben az időben.
.
2.
2024. május 29. – Horváth Tamás Facebook
Megkezdjük a nyári szúnyoggyérítést!
Az esős időjárás miatt nem tudtuk elvégezni, viszont most úgy látjuk, hogy 2024. június 5-én (szerda), és 6-án (csütörtök), egy esetleges esőnap esetén még június 7-én (péntek) 20 órától kettő, illetve három autó járja Rákosmentét, és szúnyoggyérítést végez a kerületben a Deltasect Plus 1,2 ULV szúnyogirtó szer felhasználásával (a szer hatóanyaga: 0,135% deltametrin + 0,013% természetes piretrin).
Az alkalmazott készítmény kizárólag az érzékenyebb rovarokat pusztítja el, melegvérű állatokra, emberre nem veszélyes, hatóanyaga néhány óra alatt lebomlik!
A készítmény méhekre veszélyes, ezért kérjük, hogy a kezelés ideje alatt a méhek bezárásáról gondoskodjanak!
Régen volt az önkormányzatok részére egy "Önkormányzati tájékoztató"" című kiadvány.
Ez Belügyminisztérium, iletve az akkor még létező Önkormányzati Minisztérium kiadványa volt, amelyet minden önkormányzat ingyen és bérmentve megkapott. Azt hiszem, hogy 3 vagy 6 havi rendszerességgel.
Ebben olvastam, hogy az önkormányzati képviselőknek a képviselőségükön kívül a szakmájukban munkahelyüknek is kell lenni. Arra hivatkoztak, hogy azért szükséges, hogy a képviselők maradjanak a valóság talaján, egy esetleges több éves képviselőségük alatt ne szakadjanak el valóságtól. Nagyon sok értelmes és megszívlelendő cikk volt benne.
Aztán a BM Nyomda megszűnésével, 2010 végén a kiadvány is megszűnt...
250 fős faluról beszéltem. Ha komoly kérdésben dönteni kell, a polgi összehívja a falugyűlést. Ha nem kell, évente egyszer-kétszer kötelezően... Ilyen kis településeken értelmetlen képviselőtestülettel bohóckodni, hogy aztán egyesek kihozzák belőle, hogy túl drága, és inkább legyen összevonva hat falu, mer' az mindenkinek olyan fasza lesz.
Egy készzázötven tagú lakásszövetkezetet nyugodtan vezethez egyetlen elnök, igazgatóság nélkül, egy személyben. Évente egyszer kötelezően összehívja a közgyűlést, és annyi.
Egy kis falu mennyiben más?
Semmiben.
A számvizsgáló, felügyelőbizottság, akármi ellenőrző funkcióját meg betölti a jegyző.
Erről beszélek.
Ésszerű és logikus.
Logikusabb, mint képviselőtestületeket beleerőltetni, majd utána a "túl sokba kerül ez az egész" felkiáltással a falukat összevonni, mer' az milyen jó lesz.
Ezen már nagyon nem akarok vitázni, felesleges. A jegyző más állás, más feladat, nem a község vezetése, hanem a hivatalt vezeti. Választásokon átível munkássága. Hogy ő "megbeszélje" a polgármesterrel, meg a helyetessel a döntéseket? Nevetséges. Legalább két képviselő kell, egyik a helyettes. Így 3 ember lesz a testületben, akik már szavazóképesek. Ennél kevesebb nem lehet.
Én tudom ezt. Kerületünkben sem kapnak nagy fizetést a képviselők, nem ez a főállásuk. Főleg így van ez kis falvakban. jó, ha kapnak 10e Ft-t havi szinten. De ez már annyira nem a topik témája.
Miért, ki vezessen egy falut? A polgármester nem teheti egyedül, ezért kell a képviselőtestület. Nem értem, min akarsz vitázni. Jegyzővel nem beszélhetik meg, nincs szavazati joga és nem is lehet! Mi az, hogy megbeszélik?! Te tényleg hülye vagy?! Na jó, hagyjuk már ezt a hülyeséget, hogy nem kell képviselőtestület. Tudjuk Covid óta, hogy ez miket szült.
Az 500 fő alatti települések többségében körjegyzőség van, nincs külön jegyzőjük. A képviselőtestület létszámát, és azt hogy legyen-e külön jegyzőjük, az adott település lakosságának kell meghatározni, mert ha nem kapnak elég állami támogatást, a díjazásukat az adott településen élőknek kell kifizetni. Így előfordulhat, hogy a képviselőtestület díjazás nélkül vagy időnkénti jelképes ajándékért dolgozik, amit nem a település állami támogatásából fizetnek/adnak. Ezt már többször leírtam itt.
Az már az átkosban sem működött, hogy 2-3-4 településnek legyen egy tanácselnöke/polgármestere, az adott 500 fő alatti települést csak egy valaki képviseli a testületben.
Tegnap este azt hallottam egy Közszolgálati Egyetemen oktató valakitől, hogy az adott önkormányzat polgármesterétől és képviselőtestületétől függ, hogy a honlapjukon a választások előtt megjelenítsék a területükön indulókat. Ez minden szavazásra érvényes: országgyűlési, önkormányzati és EU-s választások.
Most a nyomdák már végeztek a szavazólapok nyomtatásával, már szállítják ki az önkörmányzatok/szavazó helyiségek részére. Ez nem egy gondosan titkolandó, titkos vizsgatétel, semmilyen jogi akadálya nincs, hogy a választások előtt a választók részére nyilvánosságra hozzák a listát/listákat.
Én nem beszéltem semmiféle képviselő testületről, pont ez volt a lényeg .
Arról volt szó, amit felvetettél, hogy ne önhatalmúlag döntsön a polgármester.
Kis faluban maga a polgármester lehet "a" falu lakosságának a képviselője, mellete ott lenne a helyettese, és a döntéseket még megbeszélnék a jegyzővel (lehetne az akár körjegyző is).
Azt meg nagyon köszönöm, hogy ilyen erővel próbálod nekem, mint hülyének, elmagyarázni, hogy mi a jegyző. Magamtól ezt nyilván nem tudnám, hiszen csak most ébredtem öntudatomra, mint a Skynet.
"Erre írtam válaszul, hogy ott van harmadiknak a jegyző." Erre írtam le, hogy mi a jegyző, és miért nem lehet tagja a képviselő-testületnek. (Nem falu lakó választják meg, hanem a képviselő-testület, ezért nem is szavazhat ott. Akit nem a lakosok választottak, az ugyan kit képviselne? Milyen alapon szavazna?)
Arról beszélek, hogy egy piciny faluban a 250 emberre ne legyen külön testület 3 fővel, hanem egy képviselőjük legyen a szomszédos falu testületében.
"Te meg egyszer azzal jössz, hogy a polgármester ne dönthessen egyedül, máskor meg azzal, hogy nem is kell vezető, elég a képviselő..." Sajnos nem érted, amit írok.
"Én meg vagyok olyan idióta, hogy mindenkivel leállok vitázni. :)" Vagy inkább én, hogy megpróbállak meggyőzni arról, hogy a jegyző nem lehet tag és nem szavazhat, hiszen politikailag független.
"Kell a polgármester mellé képviselő.Miért? Mert egy személyben ne dönthessen ő egyedül. Alpolgármesterrel együtt sem, na meg úgy is csak ketten vannak."
Erre írtam válaszul, hogy ott van harmadiknak a jegyző.
A közösség választott képviselője a polgármester, meg a helyettese.
A jegyzővel együtt hárman vannak, hogy mefgvitassák a dolgokat, és a polgármester dönt.
Ezt írtam le, mint egyszerű megoldást párszáz fős lakosságú kis falvak, kis községek számára.
Te meg egyszer azzal jössz, hogy a polgármester ne dönthessen egydül, máskor meg azzal, hogy nem is kell vezető, elég a képviselő...
Én meg vagyok olyan idióta, hogy mindenkivel leállok vitázni. :)
Még egyszer! Felesleges 200-250 embernek vezető. Főleg, hogy mint mondtam, ha ez megvan, kell mellé alpolgármester, képviselő, jegyző. FELESLEGES! Össze kell olvasztani a közeli faluval, hiszen sok döntésük úgyis közös.