Keresés

Részletes keresés

Farmerlegend Creative Commons License 2 napja -5 4 63604

Bárhogyan is lesz, változásra van szükség. Az elektromosak kivételével a komplett buszállomány azonnali cserére és bővítésre szorul. Nem gondolnám, hogy ezt full elektromosban kellene erőltetni. Ha Debrecen tud dízel csuklósokat venni nagy darabszámban, akkor ez itt is megoldható.

Itt jegyezném meg, Debrecenből nem kevés (legalábbis számunkra biztos többletet jelentő) mennyiségű csuklós Volvo szabadul(t) fel. Nem vagyok szakértője a témának, azonban ottani hírek szerint a csuklósok jobb állapotban vannak mint a szólók. Feltételezem nem véletlenül vetik be egy részüket a HÉV pótlásokon...

Az ITK-val nem lenne rossz dolog egyezkedni.

Azt pedig ne felejtsük el, Toca ha kiadja a parancsot a sűrítésre, akkor őt és a hatalmat nem fogja érdekelni semmilyen kifogás, hogy nincs jármű vagy sofőr. Nagyot bukhat azzal ha nem tartja be ezt az igen fontos ígéretét. Azért én a Szondin elgondolkoznék azon, mi lesz ha tényleg egyik napról a másikra jön az ukász és pénz a sűrítésre. Az pedig csak egy dolog, hogy a vezér éppen saját oldali. Itt már aligha lehet majd úgy és annyit ellenkezni mint Veres alatt és a KO ellen. Ha jön a parancs akkor teljesíteni kell, különben másnap már nem kell bemenni dolgozni... Ezért is mondtam, érdekes dolgok lehetnek itt a jövőben... 

Előzmény: rednalhgih (63602)
Farmerlegend Creative Commons License 2 napja -4 1 63603

Több nap tapasztalata alapján kijelenthető, a Daykás "újraprogramozott" lámpa, azaz a villamosok előnyben (haha) részesítése csak rontott a helyzeten. A villamost továbbra is minden esetben megállásra kényszeríti minimum 5-6 másodpercre, tehát addig állóra fékez a jármű, ergo nem teszi megfelelően a dolgát. Ezzel párhuzamosan a villamossal párhuzamos úton lévőknek (pl. a Malomszög felől érkezőknek) az amúgy kb 12 másodperces balrakanyarodási zöldjéből veszi el a villamosnak szükséges áthaladási idejét, ami a valóságban maximum 3 autó egyidejű balrakanyarodását teszi lehetővé. Érthetetlen miért a forgalmasabb, villamossal párhuzamos zöldből veszi el, hiszen sokkal célszerűbb volna a keresztirányú (gyér forgalmú) irányból elvenni.

Ez az egész jelenlegi rendszer különösen problémás a reggeli csúcsban amikor a villamosok mondhatni viszonylag rendes sűrűséggel jönnek, azaz követik egymást. Folyamatosan megfogja a Malomszög felől jövőket, aminek hála jókora dugó jellemzi a mindennapokat. Azonnali, újbóli beavatkozást igényel a kereszteződés, mert ez jelen pillanatában egy semmire se jó megoldás. Gyakorlatilag mindenki csak áll, ki többet ki kevesebbet. Ettől a lámpa nélküli időszak fényévekkel jobb volt, mert ott legalább lehetett haladni... 

rednalhgih Creative Commons License 2 napja -1 2 63602

hahahahhahahhaaa....

 

Iróniának sem utolsó .)

Nagyjából tudta mindenki hogy ez fog történni.Sok degenerált azt hitte van esélye labdába rúgni önállóan,kurucosan "majd én megmutatom hogy kell" üzemmódban.

Rádiós,wcpucoló,gyerekorvos,bukott alpolgi,kutyaidomár,nevesincs civil las vegasban érezte magát ,azt hitték jackpot lesz belőle :)

Ebből csak a rádiósnak volt esélye.

 

Az ígértek innentől mintha meg sem történtek volna,senki nem emlékszik rá,szokás szerint.A költségvetés történelmi mélységekben,saját holdudvarukat nem etetik megrendelésekkel.Majd pont a miskolci nyakasokra öntik a zsetont mikor kriza alatt is csak 4 milliárd mínuszt termeltek szondira.Hát hogyne,dőlni fog.Nem a pénz hanem a dominósor.

 

Talán befejezik a várat és jut a haveroknak pár értelmetlen építkezésre zsebpénz.Amúgy rohad tovább minden.

Az lesz szép igazán ha tényleg közvetlenül az önkormányzatoknak fogják utalni az uniós pénzeket és a központ "véletlenül" túl sokáig ücsörög majd a papírokon.Amilyen "szerencséje" van a városnak most pont oboaparty lesz 5 évig.

 

Októbetől csomagolhat a KO mert "téeszjózsi" világosan elmondta hogy mesterséges intelligencia fogja számolni a menetrendet.Demeterékhez visszakerül minden és egy fejezet véget ér.

Akkor lesznek itt sima utak amikor engem felvesznek a harvardra.

 

 

Előzmény: Farmerlegend (63598)
NickUser Creative Commons License 3 napja 0 3 63601

Akkor jövőre újra az MVK fogja kiadni a menetrendet és nem a Közlekedésszervező osztály!?

Előzmény: Farmerlegend (63598)
Trilexhu Creative Commons License 3 napja 0 5 63600

Kihagytad az AI-generált menetrendet :)

Előzmény: Farmerlegend (63598)
NickUser Creative Commons License 3 napja 0 3 63599

Akkor majd minden buszban kötelezően a RádióM-nek kell szólnia!?

Előzmény: Farmerlegend (63598)
Farmerlegend Creative Commons License 3 napja -3 6 63598

Várom akkor a jelentős sűrítést, az új buszok mielőbbi érkezését, s persze addig is egy jelentősebb használt csuklós vételt, mindezt persze a vadi új utakon. 

Most lesznek csak igazán érdekes helyzetek... :)

Az ígéret szép szó, úgy jó ha betartják. 

Ha valaki elhitte a cukormázba csomagolt mézesmadzagot, akkor várjuk hát a csodát.

Atis57 Creative Commons License 4 napja 0 2 63597

Szia!

 Teljesen igazad van!

 

De a város vezetőit , a magisztrátusukkal együtt --ez legalább 30 éve nem érdekli.

 

Gondolod, hogy az "új vezetést" ez mennyire fogja érdekelni?-Nekik ott nem kell végigmenni

 Pedig rájuk férne a ló után kötve --mint a westernekben.

Előzmény: rednalhgih (63595)
Eládi Creative Commons License 4 napja 0 2 63596

Amíg a Szent Anna téri buszmegállót pár raklap alkotja, én nem álmodoznék ilyesmiről. 

Előzmény: rednalhgih (63594)
rednalhgih Creative Commons License 4 napja 0 2 63595

Szennyezéshez még annyit hozzátennék hogy:

 

Lámpamentességének köszönhetően használja besenyő,pálfala,vámos,keresztúr,ecseg.Ami önmagában személyautókkal számolva is túl sok forgalom.De ettől durvább a billencsek és platósok terhelése.Hétvégén is láthatóak és meg is állnak a busz mögött extrém esetben akár három.Közben fossák a gázolaj deciliterjét és verik el az idejüket.Aztán ott van a remy csarnok felé tartó forgalom M30 felé szikszónak,ez is hozzáadódik.

A piacra árusok jönnek nagyobb rakterű (és fogyasztású) járművel egyszerűen azért mert abba tudnak pakolni.Nagyi suzukija mennyit eszik és lomizós transportere mennyit zabál fullra pakolva leterhelve.

Személyautók fogyasztásával is durva szám jön ki éves szinten de ez csak fele az egésznek.Nagyjából 100 méteres szakaszról beszélünk ahol koncentráltan pazarolják az üzemanyagot nagy tételben.Viszonylag költséges átalakítással meg lehetne szűntetni a fél problémát ahol csak másodpercekre redukálódik a fennakadás (egyik sávban reptér felé)

 

Három irányból szennyeznek hogy profánul fogalmazzak.Ebből kettőt ki lehetne küszöbölni.A vasút melletti megállónál talán a legkönyebb az autósnak megkerülni csuklóst ha van rá lehetősége a szembe forgalom miatt.Részben azért mert hátrafelé indulnak az utasok és mindet látja tehát nincs kirobbanó gyalogos előtte.

A kocsma előtti megálló ezzel szemben két utat is blokkol utascsere idejére mert piactól sem indulnak gömöri felé.Mögötte meg jönnek a kisebb-nagyobb járművek.

Nem olcsóság átalakítani a megállót de hosszútávon nyernénk vele nem csak időt hanem pénzt is.Környezetterhelésről nem beszélve.

 

(az már csak extra hogy esőbeálló megvan és ez plusz pont az utasnál)

Előzmény: rednalhgih (63594)
rednalhgih Creative Commons License 4 napja 0 2 63594

A jelenlegi megálló felének beáldozásával lehetne olyan kifelé szakaszt csinálni ahol busz nem érinti a vasút melletti gömöri felé tartó sávot.A közepén álló beton villanyoszlopig bármi megvalósítható.Néhány helyet a kavicsos parkolóból is el kellene venni de ez a legkevesebb mert a környék tele lehetőséggel autósok számára.

A középen kavicsozott (nevezzük "szilvamagnak" diósgyőri emlékeinkből) terület reptér irányába "megnyúlna" ami pótolná a kocsma előtti kieső részt.Parkolóhely számban ugyanott lennének.Annyi változna hogy oszlophoz közelebb jönne ki a busz mert a fél megálló eltűnne.

 

Ha már eleve ott a fedett rész akkor inkább azt kellene használni és a mostanit beáldozni félig hogy a csuklós ne érintse a másik sávot reptér felé.Nem merőlegesen érintené a két sávot hanem kábé úgy mint tapolcai elágnál a penny előtti rövid szakasz hejőcsaba felé a 3as utat.

Ennyit tudok kisakkozni a helyszínből.

 

Régebben (2007ig) csuklós piros zsé is fordult ki persze gömöri irányba.Tényleg szar lenne szólóval is a mostani adottságok mellett,az lenne a baj hogy mindkettőt feltartaná.Persze csak másodpercekig de attól még beállna mindkét sáv.

 

Nem nagyítom fel mert tapasztaltam 80-90 másodperces álldogálást.Nem átlagos de előfordul,ez csak szélsőérték,de ha 30 másodpercet számolunk az akkor is azt jelenti hogy autósok fél percig fossák a benzint,éves szinten masszív pénz megy el és szennyezik a környéket.Mindezt két irányba de ugye a vasút mellettivel nem tudunk mit kezdeni,ellenben a kocsma előtti alakítható.

Azért el tudnak pöcsölni bőven több mint egy percig,láttam már túl szokszor:banyatankok,kétkerekű taligák áruval pakolva (aggyamánfel fijjatalember miután felmászok helyzetek),gyerekkocsi kicssaláddal,szőnyeg,fűkasza,műanyaghordó,csípőprotézis és a lépcsők összértéke,ritkán jegyvásárlás.Mindez azután hogy leszálltak és szétlökdösték a felszállókat.

 

Az is fokozza a szennyezést hogy besenyő felé azon az úton kocsikáznak haza/városba mintsem átvergődnének a kórház előtt a lámpatengeren.Nem kizárólag azokat tartja fel a busz akik piacra jönnek ezért lehet olyan helyzet is hogy tucatnyi kocsi nem mer átvágni a másik sávba mert nem látja be az utat.Ez megszűnne ha fedett megállót használnánk átalakítva a mostanit.

 

Perecesen nem lehet csuklósnak buszöböl több helyen.Nincs hozzá négyzetméter.Marad a türelmes várakozás autósoknak.Busz mögött kirobbanó gyalogossal meg nem lehet mit tenni,ha nem néz szét elcsapják.

Ha jól tudom zsarnainál soha nem volt zebra,legalábbis mióta eszmélek én olyat ott nem láttam.Ahhoz képest hogy a vasút melletti megállóba/megállóból mennyien ugrálnak át néhány útburkolati jelet megérdemelne a környezete.Már csak azért is mert képesek az árok mellett gyalogolni néhányan és nem szemből közelítik meg a vadon alkotott vasúti átjárót.

Na jó ez már miskolcon sci-fi........

 

 

Előzmény: Eládi (63593)
Eládi Creative Commons License 4 napja -2 1 63593

Nem tudna kifordulni a busz a Reptér felé. Csuklós meg végképp.

Igazad van hogy rossz forgalmi szituáció keletkezik, de felnagyítod a problémát szerintem. Kétlem hogy egy percet ott állna a busz, max 20-30 másodperc. Esetleg akkor 1 perc ha olyan sokan vesznek ott jegyet, ami lássuk be nem nagyon divat. Ez a forgalmi helyzet sok más helyen is fent áll, például Perecesen is több helyen. Amiből ha jól emlékszem halálos baleset is lett pár éve.

Előzmény: rednalhgih (63592)
rednalhgih Creative Commons License 4 napja 0 2 63592

Zsarnainál nem lehetne a régi ZS megállóját használni 8as járatnak?

Életveszélyes busz-gyalogos-autós szituk jelentkeznek mert ugrálnak át az úton busz takarásból autósok elé.

Olyan "malomszög VP" effektus az egész amikor mindenfelé figyelni kell mindenkinek és csak a szerencsén múlik hogy nincs csattanás.

Ráadásul fedett és padokat is le lehetne tenni egymás mellé.

Állnak a tűző napon vagy szemerkélő esőben,közben mögöttük 20 méterre fedett megálló.

Kevesebb károsanyag kerülne a levegőbe mert autósok a fel/le szállás ideje alatt haladnának.Ez eltarthat akár 80-90 másodpercig is.Forgalmasabb napokon szép sor kialakul a busz mögött mert nem tudják megkerülni a reptér felől érkező autósok miatt.

Ha fedett megállóból fordulna ki reptér felé akkor pár másodperc így viszont legalább egy percig kell várniuk utascsere miatt.

De láttam már olyat is hogy majdnem fellökték a várakozót mert a vasút melleti megállóhoz szaladtak kavicsos parkolón keresztül.Fedett megállónál ez a probléma is megszűnne.

A vasúton átgázolók előszeretettel ugrálnak busz mögül ijesztgetve a reptér felől érkezőket.Piacról kiforduló kocsik is kevesebbet várnának az utca elején,nem mernek elindulni amíg bent áll a busz mert nem látják mi van mögötte ,csak miután elment akkor tiszta gömöri irányba.Ez is plusz benzinpazarlás,teleparkolják az egész utcát a hátsó kocsmáig,sőt a környező utcákat is.Ilyen mennyiségnél ez nem kevés károsanyag.Idő és pénz és környezetszennyezés.

Előzmény: rednalhgih (63591)
rednalhgih Creative Commons License 5 napja 0 1 63591

Ilyen "apróságokkal" nem foglalkoznak a városházán :)

 

A képből ítélve hasonló véleményen vagyok.

Ez qrva kevés a belvárosba.Centrumnál 150 utas is összegyűlhet,ott akár végig lehetne a peront építeni.Városháztéren ez szintúgy harmatos (egy pad néhány öregnek atyaég hol élnek ezek?)

Elvont túlképzettek úgy gondolták a tejszerű látvány a lényeg ha felnéz az utas nem az hogy árnyékba legyen 35-40 fokban nyáron.Beteges elképzelés ,de képesek lemásolni.

 

Képzelem a csapatmunkát városházán.Fürkészek és portyázók gugliba megnézték hol milyen szerkezetek vannak és "prezentálták" mint megoldást.

Majd eladják úgy hogy utasok igényei szerint lett kiválasztva.

 

Előzmény: jinjang (63589)
Balee15 Creative Commons License 5 napja 0 4 63590

Nem akarok fanyalgónak tűnni, csak nem értem, erre miért kellett 10 évet várni? Mert valójában ott tartunk mint a ZNY projekt végén.

Ezért érdemes volt 10+ évet gondolkodni, hogy végül megállapítsák, nem kell kovácsolt vas meg mindenféle dizájnos megálló, hanem teljesen jó az amit már eredetileg is akartak, még annak ellenére is, hogy elrondítja az utcaképet?

Előzmény: jinjang (63589)
jinjang Creative Commons License 5 napja 0 4 63589

Csak megcsinálják végre a belvárosban is a villamosmegállókat: https://minap.hu/cikk/modern-fedett-villamosvarokat-kapnak-belvarosi-megallok

 

Ami jó:

- hogy megcsinálják, mert esőben, tűző napnál tényleg hasznos lehet egy fedett megálló

- a látványterv alapján csak két panel lesz, ahol nem lehet szabadon közlekedni, egyébként nem kell majd kerülgetni

 

Ami nem annyira jó:

- a látványtervből én úgy látom, hogy a buszmegállókhoz hasonló, átlátszó teteje lesz, ami miatt kevésbé lesz zavaró az utcakép szempontjából, viszont a nyári tűző naptól meg nem véd meg

 

Ami nem jó:

- szvsz kisebb lesz, mint a többi megálló fedett része, de még ha akkora is: a többi is kicsi az igényekhez képest, mert mostanában a ritka járatok miatt elég sok ember tud összegyűlni a megállókban, és eső idején mindenki oda akar bezsúfolódni

- ezek a modern oszlopok egyáltalán nem fognak illeni a belvárosi, régies stílusú megállótáblák oszlopaihoz, pedig azok tök hangulatosan néznek ki

Ikarus 557 Creative Commons License 2024.06.04 0 2 63588

Elnézést, nem ide szántam. 

Előzmény: Ikarus 557 (63587)
Ikarus 557 Creative Commons License 2024.06.04 -2 2 63587

NZM-436 helyett NOC-290 kb 1 hete

Kíváncsi vagyok, hogy a féléve rossz kijelző megjavítják e. 

diamond way Creative Commons License 2024.06.04 0 2 63586

Miskolc és Pécs tartalék listára kerűlt pályázati forrás hiányában Humdánál! 

Kisafka Creative Commons License 2024.06.04 0 2 63585

csak a villamosok karbantartása ki van szervezve, a buszoké meg az mvk szakmaiságára van bízva 

Előzmény: N-core (63584)
N-core Creative Commons License 2024.06.04 0 3 63584

A villamosokon azért már évtizedes viszonylatban működik a dolog, szóval szerintem nincs ok a pánikra. 

Előzmény: Balee15 (63583)
Balee15 Creative Commons License 2024.06.03 0 2 63583

Az autóbuszt olyan vevőknek tervezték, olyan országokba, ahol ha ez megtörténik akkor intézkednek és megrendelik a javítását, vagy cseréjét az adott egységnek, és beszereznek egy új, működő példányt belőle. Addig az autóbusz nem közlekedik.

Hogy Magyarországon mi fog történni ebben az esetben, azt nem tudom. Gondolom valamelyik selejt MAN-ról leszednek két tükröt és három popszegeccsel vagy kétfacsavarral meg alátéttel felfogatják a megfelelő helyre, hogy a jármű közlekedhessen. Nagyjából így tudom elképzelni.

Előzmény: rednalhgih (63582)
rednalhgih Creative Commons License 2024.06.03 0 2 63582

Ja mutatta tegnap a híradó miskolci tv-n.

Olyan esetben mi a helyzet ha behal a kijelző és nincs visszapillantó (mármint a klasszikus)?

 

 

 

Előzmény: Balee15 (63581)
Balee15 Creative Commons License 2024.05.31 0 3 63581

Nincs rajta hagyományos visszapillantó tükör, a Skoda villamosokhoz hasonlóan egy-egy külső kamera van elhelyezve a tükör helyén, és a digitális kijelző mutatja a kameraképet.

Előzmény: rednalhgih (63578)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.31 0 3 63580

Szia!

 A Hősök tere is . kb 1 hete.

Előzmény: rednalhgih (63579)
rednalhgih Creative Commons License 2024.05.31 0 2 63579

Pár napja avasról jöttem le és szentgyörgy BE megálló kijelzője "out of order" felirat,ma szintén ugyanaz.Tudnak róla egyáltalán?

Előzmény: rednalhgih (63578)
rednalhgih Creative Commons License 2024.05.31 0 2 63578

Három nap alatt kétszer sikerült kifognom.Csabai kapu és főtér.

 

A fülke plexije "érdekes" formát kapott.Ez hogy?

Nem tudtam fülkénél nézelődni mert jöttek mögöttem.Jobbra fent mintha lett volna egy monitor (?)

Visszapillantó helyett vagy annak kiegészítése?

 

Külső és belső kijelzők hót kakukk,mindenki nézte (volna) de úgy látszik ezt nem sikerült beüzemelni.

 

Nyitható ablak sehol :D

Rohadt le mindenki pedig 24-25 celsius van kint (megálló kijelzők szerint) ,ennek ellenére pusztulat volt a fedélzet,ájuldozott pár ember.

Ma hasonló szauna,maxra tolta a klímát de ez a második ajtóig volt érezhető,hátrébb párás dzsungel.Ez így qrva gyenge,hol van még a 35-40 celsius és teltház se azon amin utaztam.

 

Sikerült az idióta megoldást ismételni kerekesszékesek számára.Lehet kerülgetni és ha nem figyelsz leveri a vesédet.Végül is megvan a megoldás cng típusnál csak le kellett volna koppintani.Sebaj nem az első és vélhetően nem az utolsó ergonómiai elmebaj.

 

Leszállásjelző szinte tökéletes formára és méretre csak tükörtojást lehet rajta sütni :)

Nem értem minek kell bele ennyi led (már ha az van benne?) persze télen jól jöhet lefagyott kezek melegítésére.

 

Csuklót megint nem sikerült megoldani.Ha nekidőlsz akkor szépen masszíroz de kanyarban követned kell a változást.Ezt már megoldották anno Ikarusnál ívelt kapaszkodóval,meg ahogy emlékszem volán buszokon műbőr(?) patentos kiegészítőt is kapott.

Van ott középen négy furat ,nem tudtam milyen funkciója van mert semmit nem tartott.Rejtély.

Spotlámpa fent négy darab csuklónál.Értelmét nem látom a padlót megvilágítani ahogy cng hátsó ülését sem de ezek szerint imádják a spot megoldást.

 

Világításról nem tudok írni semmit értelemszerűen mert nappal használtam.

 

Hátsó sort megint "átgázolósra" tevezték.Tapossák egymást ha le akar szállni aki a sarokba ül.Gagyi megoldás azt az ülőhelyet el kellene felejteni a négyes ajtó mögött.

 

Ajtóknál az ívelt kapaszkodó gyerekméretűre sikerült.Magasabb utasok csak görnyedve használhatják.Vagy inkább nem is használják.

 

Csuklónál befelé fordított "másfeles" ülések elsőre korrekt megoldásnak tűnnek,de csak addig amíg nem lesz tele a busz.Lábra vigyázni aki ott ül mert se lát se hall mennek hátrafelé és tapossák a lábat ha kintebb van.Helykihasználás szempontjából nem feltétlenül jó megoldás mert teltháznál egy-egy üldögélő utas helyett 4-5 álló utastól vették el a területet.Gurulós bőröndöknek is inkább el tudom képzelni mint ülőhelynek.

 

Kamerák külön konzolon az ajtókkal szemben?Biztos van benne logika csak én nem értettem.

 

Utastájékoztató monitor?Vagy csak én nem vettem észre?Villamoson tökéletesen működik a megállók egymás feletti-alatti megjelenítése.Ezt szolgálná ki a csukló feletti nem működő kijelző,urambocsá balraléptetéssel?Mivel nem működött így nem sejtem.

 

Úthibákat erősen lehetett érezni.Ha ezek tényeg itt fognak szolgálni akkor előtte tízmilliárdokból komplett városi útsimítás.Különben szétperegnek hamar.

 

Vannak azért pozitívumok.

Ülések dőlésszögét eltalálták szinte pontosan.Meg sem érzi a derék hosszútávon.Ez a gyártmány jó választás.

 

Ülések közti távot jól mérték,alig kell oldalazni.Bár ez testalkattól függ,de átlagnak megfelel.

 

Rögzített műanyagfogantyúk magassága tökéletes.Ez eddig minden típusnál probléma volt a törpe utasok miatt de ezt felérik bőven.Igaz nem értem minek kell rögzíteni mert nehezebb tisztítani.

 

A színválasztás tökéletes,ha így marad pont megfelel.Nem kell ide zöld-fehér.

 

 

 

 

Előzmény: Eládi (63575)
Trilexhu Creative Commons License 2024.05.31 0 3 63577

Sorry, ezt a rendszámosba szántam.

Előzmény: Trilexhu (63576)
Trilexhu Creative Commons License 2024.05.31 0 4 63576

073: 5-15

Ebben az évben először van kiadva veszprémi MAN a hegyekbe.

Eládi Creative Commons License 2024.05.30 0 3 63575

Dehogy fog 🙂

Elvileg még nem lett kipróbálva, de a szólo is körbe megy.

Előzmény: rednalhgih (63573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!