Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HNMswift Creative Commons License 2002.10.18 0 0 15
...ja és még valami. Az Autósélet velóban egy szakadék újság...

HNM

Előzmény: HNMswift (14)
HNMswift Creative Commons License 2002.10.18 0 0 14
Az elsö kocsim egy 15 éves Zastava volt. Örültem neki, mint majom a farkának, de egy kanyit sem értettem hozzá. Beléptem a Klubba, de nem kellett, hogy igénybe vegyem öket...

A második kocsim egy 18 éves Fiat Uno volt. Ehhez sem értettem, maradtam klubtag. 2 hónappal a megvásárlása után hagyott elöször az út szélén. Segélyszámot hívtam, angyal jött, karburátor kitisztítva, kocsi ment tovább. Ez igen, gondoltam, jó klubtagnak lenni. Egy hónap múlva annyira sem tudtam beindítani, hogy az udvarból kijárjak. Segélyszámot hívtam, angyal jött, rotorcsere (volt otthon szerencsére, mert az angyal nem tartott magánál, de ezt megértem), udvarias kérdés, mivel tartozom, udvarias válasz 2500 a javítás + 1500 a kiszállási díj. Mondom az enm ingyenes?? Nem, mert az udvarban volt a kocsi. Mondom kitolom a ház elé... Nem lehet. 4000 pénz, mondom nem is olyan jó klubtagnak lenni...

Pár hét múlva akadozó motorral értem be hozzájuk (a minkahelyemhez közel vannak), és egy szerelö megállapította, hogy a gyújtáson kell állítani. Kb 3000 pénzért megcsinálta (klubkedvezménnyel) 10 perc alatt. Nem akadozott a motor alapjáraton, csak hát nem is ment. Próbakör után visszaviszem, amondom neki, nem jó. Aszongya ez a legjobb beállítás... Elvittem másik szerelöhöz (vadidegen, életemben nem jártam nála) egy ezresért állított rajta, utána nem akadozott, és ment is. Gondoltam nem is olyan jó dolog klubtagnak lenni...

Eljött az idö, mikor eladtam a Fiatot, de eredetvizsgát kellett rajta csináltatni... Kedvezményesen fizettem 7200 Ft-ot, máshol kedvezmény nélkül lett volna 5600 pénz. Ráadásul másfél órás eredetvizsgálat után a muksó gondterhelt arcal jött elö a függöny mögül (lefüggönyözték, hogy ne lehessen belátni), hogy tudom-e hogy gittelve van a karosszéria. Mondom neki, akkor szóljon, ha lemezt talál... (18 éves volt, szerintem csak a tetején állt volna csak meg a mágnes...) Eddigre már biztosan tudtam, hogy nem is olyan jó klubtagnak lenni...

Megvettem a Suzukit, és leszarom a magyar autóklubot. Lehet, hoyg máshol másképpen müködnek, de erre felénk egy ganaj társaság (Zalaegerszeg)...

Igaz, hogy a probléma nem cég szintenm kezdödik, hanem már az emberi megközelítése is hagy kívánnivalót maga után. A szerelök egy idöben a mi cégünkhöz jártak ebédelni. Cégudvaron belül hello-hello. Az autóklub mühelyében mondom hello, aszongya JÓNAPOT KÍVÁNOK... Akkor kabbbbe ecsém, gondoltam, és egyáltalán nem sajnáltam, hogy ezeket a "remek" szakembereket nem látom tüsténkedni az autóm körül.

Bocs, ha egy kicsit hosszú lett, de ki nem állhatom ezt a bagázst...

HNM

stevie wonder Creative Commons License 2002.10.17 0 1 13
Nekem a kulon megvett Exclusive Touring Assistance szolgaltatsuk bejott, mert a segitsegevel 3 nappal meghosszabbodott egyszer a gorogorszagi nyaralasom. Pont husvet penteken robbant le az autom (akkor meg Szamara), es harom napig senki ra sem birt nezni. Ilyenkor 3 csillagos szallodat fizetnek. Tenyleg kifizettek, nem volt semmi gond.

De most mar a cascomhoz automatice es ingyen jar egy nagyon hasonlo szolgaltatas, azota nem tud erdekelni az Autoklub.

Teljesen rugalmatlanok, es a szereloik nagy resze nem ert az autokhoz.

1) A Feliciam siman atment a vizsgan -- pedig nem volt rajta katalizator. (Ezert mondjuk nem reklamaltam.)

2) Voltam naluk fenyszorot allittatni (klubtagoknak ingyenesen jar). Teljesen elbasztak.

3) Egyszer egy gyors eredetvizsgara kellett volna mennem, tobb napra vallaltak volna el. A sarkon a "maszek" eredetvizsglo azon nyomban es 3e forinttal olcsobban (!!!) megcsinalta.

4) Van ingyenes jogi tanacsadasuk is. Egy vitas kerdesben szuksegem lett volna egy szakertoi velemenyre. A jogasz csaj annyit sem ertett hozza, mint en magam.

5) Mint folyamatosan a Jugoszlavia-Bulgaria-Romania-Gorogorszag teruleten mozgo autos, nehanyszor megkertem oket, hogy ne beszeljenek hulyesegekt a Gorogorszagba indulo betelefonaloknak. Kuldtem nekik pontos utleirast is. De nem hatott. Szerintuk peldaul Jugoszlaviaban meg mindig nem lehet benzint kapni, csak jegyre, kell nemzetkozi jogsi, de zolkartyara nincs feltetlenul szukseg, Bulgariaban pedig fegyveres rablok fosztogatjak a kulfoldi turistakat. (A gyengebbek kedveert: ezen alitasok EGYIKE SEM igaz.)

6) Amit utvonalleirasnak adnak (kulon draga penzert!!!), az halal gaz. Mind informaciotartalmaban, mind formatumaban (6 km hosszu leporello).

7) Az Autoselet meg vicclapnak is gyenge.

8) Erdekvedelmi munkajuk meg egy nagy-nagy nulla. Soha nem hallani a szavukat, amikor valami disznosagot kovetnek el az autosok ellen. Az utolso akcio a nevezetes M1-per volt, elotte-utana semmi.

DeadFox Creative Commons License 2002.10.17 0 0 12
Csak úgy megjegyzem

a Magyar Autóklub tagságomat valamikor a 70' években indítottam el, ha jól emlékszem még 10 éves tagságom is megvolt (legalább is gratuláltak hozzá), amikor a T. Klub szolgáltatásai közül az egyiket igénybe vettem. Az "eredményes" szolgáltatásuk után úgy döntöttem hogy nem leszek tag, és nem fizettem, aztán volt időszak amikor a külöldi autós útjaim miatt beléptem tagnak, hogy esetleges autóelakadásom alkalmával segítséget kapok majd külföldön. Aztán Asztriában elakadtam - látjátok a segitséget? - mert én akkor nem láttam, egyszerű osztrák emberek segítettek és hazajöttem. Azóta nem is tudom mi az a Magyar Autóklub......ti hallottatok róla valamit.?... mivel foglalkoznak?.....

Janibacsi Creative Commons License 2002.10.17 0 0 11
Jövő hétfő után tudok nyilatkozni ezügyben, sajna csak oda tudom vinni az illető autót... Mondjuk elvileg papirforma lesz, mert most 7főn voltam állapotfelmérésen(amiért jól legomboltak majd' 5 rongyot, mongyuk nem vagyok tag és állitólag ebből 2k visszajár ha náluk vizsgáztatom), amit találtak azt javitom hétvégén aztán meglássuk...

JAno

Előzmény: kivi (10)
kivi Creative Commons License 2002.10.17 0 0 10
Ébresszük fel a topicot. Vizsgáztattatok már autót az Autóklubnál? Mennyire korrektek?
Egér Fogó Creative Commons License 2001.11.16 0 0 9
Én viszont több helyen jártam az országban Autóklub műszaki állomáson, soha nem lehetett panaszom, mindig maximálisan segítettek. Még akkor is, amikor nem voltam már klubtag...

Kár lenne a topicért, mer szeintem az 5let jó.

Előzmény: Janibacsi (8)
Janibacsi Creative Commons License 2001.11.12 0 0 8
Én voltam klubtag, kemény 1 évig...

Nálunk is van egy "állomás", hát akik ott dolgoznak... Rossz rágondolni!(vidéki kisváros)

Az egészben az Autósélet volt a legjobb!!

Jano

Előzmény: Törölt nick (6)
kivi Creative Commons License 2001.11.12 0 0 7
A 'Nekem mindegy'-et arra írtam, hogy én már beléptem, tehát hiába akart volna lebeszélni valaki.

A belépésről: a weben valóban be lehet lépni. Elküldtem a jelentkzést, és cca. 10 napon belül jött a levél, benne az ideiglenes tagsági igazolvánnyal. Aztán rá pár héttel jött az igazi is.

Előzmény: Crash Test Dummy (2)
Törölt nick Creative Commons License 2001.11.12 0 0 6
Tapasztalatok ( Bp. XVIII. ker):
Átvizsgáláshoz kb 1-2 héttel korábban be kell jelentkezni. Bejelentkezés után 1-2 órát kell várni. Ha mákod van ezután viszonylag gyorsan végzel, javítani nem javítanak, csak ellenőriznek.
Ha mákod van, a motort olyan állítja be (1-szer volt ilyen) aki szívvel-lélekkel és jól dolgozik.

Iratkezelés: A forgalmiban meg volt csillagozva a motorszám, egy helyen 5-öst 6-osnak néztek (még előző tulajnál) Az ügyintéző nagymama korú nő elveszi a forgalmit, áthúzza a motorszámot, és aláírja a full motorszámot (szerinte javítva). Amikor szedi ki a forgalmit a tokból, mondom neki, ne tegye, most akarom megnézetni, mert a szervízben azt monták, tévesen van megcsillagozva, hátha jó az úgy ahogy van.
Azt mondja, nem érdekli. Eredmény kurva nagy áthúzás a motorszámon, aláírva a "javított" szám.
Megyek a vizsgálatra, megnézik, azt mondja a szakember, az eredeti teljesen jó volt. Megyek vissza, a hölgy áthúzza az általa javított számban azt a részt ami végül is jó volt, (de ő önkényesen felülírta az egészet,) és "visszajavítja" (új csillag) a legelső számra.
Azóta úgy néz ki a forgalmim, hogy előre félek, ha rendőrrel találkozom.
Más: Nyírjesben (Balassagyarmattól kb 5 km) elhagyta magát a kipuffogóm: Hívom a segélyszámot, hogy legalább drótozzák fel, hogy haza tudjak menni, és ne "üvöltsön" az autó. Reakció: be tudjuk vontatni a telephelyre, és hétfőn el tudjuk vinni szervízbe gyarmaton.
Könyörögtem egy darab drótért, nem jöttek ki.
Jó. Kértem egy nyaralótól egy darab drótot, felkötöttem a csonkot, hazajöttem a géppel, másnap elvittem vadidegen szervízbe, 2500 Ft-ért körbeheggesztették.
Mindezektől függetlenül én is TAG vagyok, mert "mi van, ha külföldön kell vmi az autóhoz"
bár akkor is tudom, hogy nincs semmi, amikor Párizsban lerobban a VW mikrobuszunk, a francia autóklubnál kiröhögték az itthonról vitt klub-os "papírokat", amikor megtudták mi van, azt mondták, majd holnap a szervízben... ...akkor volt nálunk kerítésfeszítő drót, azzal kipótóltuk a szakadt kuplungbowdent, és szépen körbejártuk vele "európát". Hazáig bírta.
Mondom, én is tag vagyok, de nem tudom miért: Autót "átnézés" roppant körülményes, segítség bizonytalan "iratkezelés" drasztikus.
Viszont jár az autósélet. És hozzájárultam a klub petrol hálózat létesítéséhez.
Igaz, még egyszer sem tankoltam ott, mert a XVII.ker-hez képest elég messze vannak...

Előzmény: Detonátor (5)
Detonátor Creative Commons License 2001.11.12 0 0 5
www.autoklub.hu
Ha emlékezetem nem csal, itt is be lehet lépni.
Előzmény: Lordgreg (3)
Herbie_ Creative Commons License 2001.11.12 0 0 4
Hali!

Ha jól emléxem 5000 pénz az éves tagdíj, 8000 az újbelépés. Kedvezményesen vizsgálják át az autót, merthogy bárki elvihet az autót hozzájuk, de nekik az általuk megállapított teljes díj a tarifa. Szerintem lelkiismeretesebbek -legalábbis itt Győrben ezt tapasztalom- is mint egy márkakersekedés, az én esetemben Skoda. Az óradíjuk is kevesebb mint bármely szervízé, ha jól emléxem 3000 pénz.
Én most fogom elvinni átvizsgálásra, mintha vizsgára készülne, ők adnak egy papírt, hogy mit kell vele ténylegesen csinálni, amit ők megcsinálnak azt meghagyom nekik a már fent említett kervesebb óradíj miatt és ezek után viszem el a kötelező szakszervízbe. Talán így nyerek valamit, aztán lehet, hogy tévedek. A márkaszervízekben nem bízom, csak a pecsét miatt viszem oda az autót.
Bocs a szövegért.

Előzmény: Lordgreg (3)
Lordgreg Creative Commons License 2001.11.12 0 0 3
Hali
Hogy lehet belépni az autóklubba, és ez mivel jár?
Köszi
Crash Test Dummy Creative Commons License 2001.11.12 0 0 2
kivi!

Neked miért mindegy?

Már tag vagy?

Egér Fogó Creative Commons License 2001.11.12 0 0 1
Bocs, de az előző nem ide szólt.
Bár én most nem vagyok tag, de szerintem érdemes belépni. Főleg annak aki nem rendelkezik állandó, megbízható, tisztességes szerelővel és nem ért az autókhoz. Nekik egy független átnézés áldás.
Előzmény: kivi (-)
Egér Fogó Creative Commons License 2001.11.12 0 0 0
Üdv. Hát ez nem semmi!
Előzmény: kivi (-)
kivi Creative Commons License 2001.11.12 0 0 topiknyitó
Nem volt még ilyen topic, de hátha szükség van rá. :-)
Tehát minden, ami a MAK-al kapcsolatos: sárga angyal, műszaki vizsgák, műszaki állomások, Klub rádió, Autósélet, Autoklub Travel, érdemes-e belépni (mondjuk nekem már mindegy :-), stb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!