Új vagyok az oldalon.Ritkán beleolvastam a fórumba.Van egy 1961-es TLF gépem.2011-ben vásároltam üzemképtelen állapotban.Akkor nagy lendülettel nekiálltam és darabokra szedtem,megcsináltattam a festését.Tavaly meg lett fúrva a henger és felújítva a főtengely.
Azóta áll a folyamat,egyéb (családi,anyagi) tényezők miatt.Most azonban szeretném megcsinálni,ehhez kérnék segítséget,tippet.
Sajnos nem tudom végig olvasni a fórumot,gondolom páran már kértek hasonló segítséget
Elég rossz körülmények között volt a masina,ezért krómozás,csikozás mindent meg kell csinálni.
Adás-vételivel vettem,rendszámom nincs (az előző és eddig egyetlen tulaj elmondása szerint leadta a rendőrségen kb 40 éve) alváz és motorszám egyezik,valamint van egy igazolásom (még 2011-ben kértem) a KEKKH-tól hogy a mai napig az eladó nevén van a jármű.
Gondolom,illetve remélem,hogy így majd forgalomba tudom helyezni a felújítás után.
Köszönöm,hogy elolvastátok és szívesen fogadom a segítséget a fórumozóktól.
Az elképzeléseket végigszámolva bőven túllépte a tervezhető költség egy új 1000-es japán motor árát, azt meg nem futotta önmegvalósításra költeni. Megcsinálni meg tudtam volna.
Üdv ! Át akartam szerelni az első kereket nagyfékdobosra. Viszont a tengely rövid. Amit kaptam a nagyfékdobhoz az is ua. Ezek szerint a nagyfékdoboshoz hosszabb tengely kell v az első villa mérete más ? kösz.
Igen, sajnos nagyon gyorsan szalad az idő. Emlekszem még, hogy a versenytopik valaha jobban pörgött mint ez. Oriási koponyák voltak ott is, sajnos az altalános elentétek is felütöttek a fejüket és az is lassan elhalt. Persze részben a facebooknak is köszönhető. Én akkor csak olvastam a szakik tuningjait a kethengereshez. Mert szerelni tudok, de a teljesítmeny nőveléshez nem értek. Csodák voltak ott is
Igen, tanultam belőle, azóta nem szaladok bele önként az igazoltatásba arra gondolva, hogy mi baj lehet... :-)
Utána egyszer megállítottak a céges Passattal, és lányos zavaromban a nálam lévő forgalmik közül az egyik motorom forgalmiját adtam oda a rendőrnek. Hümmögve nézegette, elsétált a kocsi hátuljához, majd lassan visszasétált és megszólalt: Akárhogy is nézem, ez nem egy Suzuki GS500... :-)
Az ilyen kellemetlen élményekre jó példa a katonaság. Annó elég nagy szívás volt, mára már sokat szépültek az emlékek... :-)
Azért már messze nem olyan sűrűn nézem a fórumot mint régen. A régi, alapító kemény mag egy részével privátban tartjuk a kapcsolatot a Facebookon, illetve évente személyesen is találkozunk. Megváltoztak a körülményeink, szokásaink. A fórum létrehozásakor 25-30 éves volt a társaság zöme, ma pedig a fiatalabbak is közelítik az 50-et...
Annak van valami törtenete, hogy miért ezt a tipust választotta? Persze 1970-ben nem volt akkora választék. De mégis azért a P20-as nem a legolcsobb volt. Szeretett talán sportossan motorozni az egyszerű helyváltoztatáson kívűl? Vagy a külalak miatt lett ez a nyerő a T5/H val szemben?
Egyébként mivel mindig vizsgáztattam a motort, viszont keveset használtam, tökre elfelejtettem, hogy lejárt a műszaki, abban a tudatban voltam, hogy pár hónap múlva esedékes. Már messziről láttam a rendőröket, hogy igazoltatnak, még simán elkanyarodhattam volna más irányba, úgy voltam vele, hogy papírok rendben, motor rendben, mi baj lehet...? :-) Ez már vagy 10 éve volt, akkor kaptam egy szép 20 vagy 30 ezerr forintos bírságot. Azóta ha igazoltatást látok, inkább más irányba fordulok, nem vállalok fölösleges kockázatot... :-)
Nekem a 74.04. havi T5-H 1999-ig volt vizsgáztatva az első tulajnál, én 2003-ban vettem meg, és 1-2 éven belül levizsgáztattam, 2005-ben már azzal voltam Bodrogkeresztúrban. Azóta talán egy év kihagyás volt, amikor nem volt rajta műszaki, de az alatt is használtam, sajnos a rendőr szólt, hogy 9 hónapja lejárt a műszaki. Nem volt olcsó... :-(
Pwk van felrakni, nincs pontos fúvóka meret, neked kell végig járni a karburátor beállítás lépéseit, ha ezeket nem tudod a neten rengeteg videó van róla!
Sziasztok! Dellorto phbh28 -as karburátort rakott már fel valaki T1-re? Mik a tapasztalatok? Pontosan miket kell alakítani? Fúvókaméretek stb? Köszönöm
Jók az ilyen törtenetek. Ráadasul egy P20-as, nem mintha a többi alacsonyabb ertekű lenne de na.. mégis egy állandóan mozgó kéthengeres.
Évekig kerestem amugy ilyen patinans darabot, főleg 21-est. Aztán már bármilyen jó lett volna. Az a baj kesőn kezdtem a keresét olyan 2017 körül, elötte persze csináltam magamnak, felujítottakat. De ma már inkább az ilyen gepekben látom az ertéket. Csak szinte felllelhetetlen, pedig 2-3 éve még adtam volna értük 1-1,3 milliót is. Ma már nem tudom nekem érne-e annyit. Kicsit akkor belefáradtam a keresésbe.
Pista barátom (volt kollegám) vásárolta a Tatai Keravillban. De évente minimum egyszer el kell mennem a géppel hozzá szemrevételezésre. Azt mondta ha nem jól viselem dolgát visszakell adom és szíjat hasít a hátamból :-)
Az enyém 64-es, 1994-ig volt 1 tulaja. A második tulajnál 1 évig, a harmadiknál 3 évig volt, én vagyok a negyedik tulajdonosa 1998-óta. Szürke forgalmiba még bekerült a nevem átíratáskor.
Mindvégig forgalomban volt tartva, jelenleg műszakija lejárt. Idén lesz a 60. szülinapja.
En egyszer vettem egy olyan 69-es P10-es Pannoniat, ha jol emlekszem 2003-ban, aminek meg a regi szurke forgalmijaban volt ervenyes muszakija, elotte is folyamatosan vizsgazott (hogy volt-e esetleg kozben nagyobb kihagyas, arra sajna nem emlekszem). En is kb. 6-7 evig hasznaltam, mentem vele kb. 40ezer km-t. 60-parezer korul mutatott az oraja mikor hozzam kerult es nalam fordult at, sanszos, hogy nem eloszor. Megis kulsore tok jo borben volt, persze latszottak rajta hasznalati nyomok, de nem volt lelakva. Szerintem pont azert, mert folyamatosan hasznaltak, azok a gepek, amiket letamasztottak hosszu idore, azok ennyi idos korukra altalaban sokkal jobban lepusztultak.
Ki milyen Pannoniaról tud ami a legtovább volt használatban az ismerettségi körében.
Ezt úgy értem, hogy első tulaj megvette és használta karbantartásokkal a motort amig szüksége volt rá. De meddig?
Vagy a másik lehetőség, hogy több tulajdonos használta de folyamatossan, tehát nem merült a motor soha " Csipke Rozsika álomba" hanem a gyartásától/ első vásarlástól folyamatossan hasznalatban volt.
Tudunk jó pár motorrol amiket akar 1-2 év után nyugdíjaztak, sokból lett kistraktor, sokat megtalaltak, restauraltak. De most nem ez érdekelne. 90-es évek elején kezdtek nagyon kikopni a Pannoniák az utakról. Te tudok olyanról aki első tulajdonosként 72 es 96 között folyamatossan használta a Pannoniaját.
Siman elofordulhatott, nekem is volt egy 57-es gyari feketem, sajna nagyon lepusztult volt, akkoriban (1998 kornyeken) nagyon dragan, kerek 20 ezerert vettem az elso tulajtol. Sajna nagyon lelakta az oreg, meg szet is bontotta, az akkori lehetosegeimhez kepest igen nagy falat volt. De megvettem, mert megvolt nagyjabol mindene, meg ugye a papirok, adasveteli a tulajjal mar akkor is ertek volt. Beszereztem hozza par cuccot, par evig kerulgettem, vegul nem lett belole semmi, ugy ahogy volt, darabokban, "kemeny haszonnal", ha jol emlekszem talan harminc ezer korul tovabbadtam valakinek, akinel nagyobb eselye volt, hogy lesz belole valami.