Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

otisz7 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 113

Sziasztok,

Olyan kérdésem lenne, hogy van egy 2002-es 1.4 16V-s Clio-m, ahol az alapjáratnál teljesen random remegés érzékelhető, rá kötöttük computerre és a katalizátor előtti lambdaszonda jele eléggé ugrál 0,2 és 0,7 körüli tartományban, a katalizátor utáni szonda jele viszont stabilan 0,410. Hibakódot nem mond a computer egyáltalán. Normális, hogy ilyen tartományban ugrál az első szonda jele? Okozhatja ez az alapjárati remegést? Nem olcsó egy ilyen kütyü szóval, csak akkor cserélném ha tényleg indokolt lenne.

Köszönöm a segítséget előre is!

Rocktober Creative Commons License 2015.07.13 0 0 112

Tönkrevágattad a katalizátort?7év az sok idő!méresd meg a Co -t... 

Előzmény: KNIGHT797 (111)
KNIGHT797 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 111

Helló! Van egy 2002-es VW Polo 9N BBY motorkóddal rendelkező járgányom. Világít a CHECK lámpám már kb 7 éve :) Folyamatosan az 1.-es hengersor első lambda szondának a fűtőáramkört írja hibának. Namost a szóbanforgó szonda már kilett cserélve, valamint a féklámpa kapcsoló is, mivel olvastam olyat is, hogy azis befolyásolja ezt. Még mindig világít a lámpa és ugynanazt a hibakódot írja. Mitévő legyek? lehetséges, hogy a fogyasztásom is ez miatt nőtt meg? Érdekesség azonban a CHECK lámpa hol elalszik, hol világít. Nekemmár semmi ötetem nincs, légyszives segítsetek ha tudtok, vagy ha jártatok így, akkor hogy oldottátok meg a bajt. Várom a válaszokat E-mailbe ha lehet a MREVOLUTION@WINDOWSLIVE.COM címre, vagy itt. előre is köszönöm.

Üdv.: Ádám

baloghpepe Creative Commons License 2015.06.19 0 0 110

Üdv!

 

Van egy VW Polo 6N2-m 1.4 16V motorral AUA motorkóddal, a check lámpa világított már így vettem, Egr szelep csere volt de nem szűnt meg a jelzés. Az olvasás felső lambdaszondát ír ki hibának.

A szonda száma: 030 906 262 K, Gondoltam rakok bele bontottat, de nem találok sehol, csak 030 906 262 H lenne.

Mi a különbség a kettő között, ha csak a betűjel más?

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Üdv.: B. Péter

konig1976 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 109

Rejtély kedvelők figyelmébe: ( hyundai getz, 2005 évj. 1.1 benzin) tegnap hiába vettem ki a kulcsot, nem állt le az autóm. Javasolták a gyújtáskapcsoló betétet, nem volt elégve. Aztán a főrelét: szétszedtem, de nem az volt a baj. A kocsit törés után megjavítva vettem, volt néhány gányolás. Az első perctől furcsa volt, hogyha ráadom a gyújtást, az ac elindul, de nem áll meg, de azt hittem, ez getz sajátosság. Ma, amikor kibontottam a biztosítéktáblát, azt láttam, hogy az "a/bag ind" elnevezésű biztosítékba a 10 amperes helyett egy 30-as van berakva, aminek a végére van forrasztva egy vezeték. Amint ezt kihúztam, megjavult az autó, most már leáll, ha elfordítom a kulcsot, és az ac gyújtáson elindul, de pár mp múlva megáll. Ami furcsa, hogy ez a vezeték így volt, mióta megvettem (egy éve) és nem okozott gondot. Van ötletetek, mi lehetett?
A másik gondom: első perctől sokallom a fogyasztását (óvatos közlekedéssel 7,4 liter) ezért megnézettem diagnosztikával. kiderült, hogy a lambda szonda 1 és 600 milivolt között mér, holott 0-1000 között lenne jó. a szerelő javasolt egy intenzívebb menetet, 3000 fordulat felett huzamosabb ideig ( előttem új korától egy 78 éves néni vezette csak városba, és én sem megyek ki pestről vele). Annyit javult a helyzet, hogy 750-ig is felment a feszültség a tegnapi mérésnél, viszont akkor indult a kavalkád a le nem állással. Javasolta a szerelő, hogy nézzem át és tisztítsam meg a testkábeleket, mert ez is okozhatja. az akku alatt valóban nagyon gányul volt rögzítve, megcsináltam, plusz a szondák csatlakozóit befújtam kontakt sprével. Viszont most a szonda értéke valamiért konstans 0 volt lett, a fogyasztás meg még vadabb lett. kissé tanácstalan lettem....

nézek Creative Commons License 2014.10.08 -1 1 108

ha a katalizátor előtti négyvezetékes szondának kiégett a fűtése, attól az még szabályoz rendesen? csak lassabban melegszik fel üzemi hőfokra. 

nemfruska Creative Commons License 2014.08.15 0 0 107

Köszönöm, végre megcsinálta az importőröm.Muszáj is volt, mert megy a hó végén műszakira.

Előzmény: Rocktober (106)
Rocktober Creative Commons License 2014.08.13 0 0 106

Vagy

 

 

 

 

 

http://wrcauto.hu/?ford,40

 

 

 

 

Előzmény: nemfruska (104)
Rocktober Creative Commons License 2014.08.13 0 0 105

 

Tatabánya Ford Focus Bonto....Focusom van,és Mondeo 1997-es lambda szonda van benne,és működik....lekopogom....

 

 

 

http://www.fordfocusbonto.hu/alkatreszek

Előzmény: nemfruska (104)
nemfruska Creative Commons License 2014.08.01 0 0 104

Sziasztok!

 

  Az én kocsimnál is elromlott a lambda szonda. Ford Fiesta Ambiente 2003-as. Megfelelne bontásból is Zala megyéből. Járok ugyan az autóval, de idegesít, hogy a műszerfalon  ott virít a piros, motorhibát jelző ikon. Nem tud valaki segíteni?

 

masterhack911 Creative Commons License 2014.04.29 0 0 103

Üdv 
Találkozott valaki olyannal ma gèpre tetük a autot Rover 214 si 1996 12 literes fogyasztás végett. Lambdaszonda hiba van de nem azért meg meghalt egy darabig jelez tökéletesen müködik és egyszer csak piff eltünik és nem mutat semmit kicseréltük a labda szondát vadi ujra ugyan ez ecut át cseréltük ugyan ez minden féle gondolatott tippet meghalgatok  kösszönöm előre is a válaszokat

Charx007 Creative Commons License 2014.03.19 0 0 102

Sziasztok! Hatha valaki tud segiteni, tobbszor is bejelzett a hatso lambdaszonda, miszerint a katalizator hatasfoka nem megfelelo! Ratettuk a muszert ezt mutatja, feszultseg valtozik, de a % allando 99,2 es meg se mozdul. Ez a szonda akkor most nem jo?

Elore is koszi, aki tud segiteni!

nézek Creative Commons License 2014.02.06 0 0 101

minden lehet...nos nekem is ment az ilyen-olyan házi olvasgatás, de egy profi műhely profi szoftverével 5000.-ért kiderült pontosan alkatrészre lebontva a hiba helye, mi a baj vele, stb...

 

nekem ennyire futotta.

ásít, hoz egy kávét.

 

 

Előzmény: vakrepulo2 (100)
vakrepulo2 Creative Commons License 2014.02.06 0 0 100

a hibakóüd kiolvasást mindenki tud, aki egyszer vett magának egy univerzális műszert

 

nekem pont az a gondom, hogy mindkettőre volt már hibakód, így nem tudom melyik valóban a hibás, ezért kellene egy profi aki nem csak azt csinálja, hogy rárak egy gépet, kinyomtat egy papírt és elkér érte 6-8 ezret

 

katalizátor nem megfelelő működés azt úgy számolja a rendszer, hogy megnézi a hátsó szondával, hogy milyen a fűstgáz összetétele és ha nem jó, arra gondol., hogy rossz a katalizátor

DE itt még lehet más probléma is, pl: első  lambda szonda néha kihagy/lassul stb és ezért rosszul irányítja a keverékképzést, ami miatt...... vagy lehet az is , hogy állt sokat a kocsi, a benzinből kivált ilyen olyan trutyi, az lerakódott ide-ode és mikor felszakad egy darab belőle, akkor átmeneteileg nem jó a kipufogógáz és bejelez a lámpa (pl ez miatt keresek tisztító folyadékot)

 

 

Előzmény: nézek (99)
nézek Creative Commons License 2014.02.05 0 0 99

én ezt úgy csináltam, hogy bementem egy autóvillamossági műhelybe, ott egy kábel-laptop, és megmondta a szakember, hogy mi a baj(világított a motorhiba lámpa)...kiírja, hogy gyenge a kulcsban az elem, valamint melyik szondának mi a baja(fűtés kiégett)illetve EGR szelep...

ezt kinyomtatja, és ha kéred, ad ajánlatot is...ha kiütik a jelet, az visszajön...

a katalizátort is érzékeli valami?nem csak az 1-es, 2-es szondákat?

 

a hosszú állás alatt valószínű nem volt feszkó a rendszeren...

és mit akarsz tisztítófolyadékkal tisztítani?

Előzmény: vakrepulo2 (98)
vakrepulo2 Creative Commons License 2014.02.05 0 0 98

sziasztok

 

segítsetek nekem, hogyan tudom (illetve ki tudja nekem) kimérni, hogy mivel van a hibám

 

autó: honda, 100ezer km egy évig egy helyben állt, azóta ment kb 1000 km-t

hiba1: a fedeélzeti számítógép látványosan többet mutat mint a valós fogyasztás (pl tankolással mérve 600 km-en a fogyasztás kb 6, miközben a számítógép 8at mutat, ezek után elindulok vele hideg motorral és a 603. km végére az átlagfogyasztás mérő 8,5-t fog mutatni, majd megyek vele még 5 km-t 50-ek gurulva és az átlagfogyasztás visszamegy 8,1-re)

hiba2: rendszeresen kigyullad a check engine, a következő hibakódokkal a) a katalizátor hatásfoka nem megfelelő vagy b) a katalizátor hatásfoka nem megfelelő és a hátsó lambda szonda hiba. A lámpa kigyulladása a hosszú állás után így nézett ki: egyből égett, elaltatás után 30 km-el, elaltatás után 130 km-el, majd 180, majd 280, majd 330

 

kérdések: lehet-e, hogy a szöszölés még mindig a hosszú állás következménye. tipp a javításre? pl valami tisztító folyadék?

 

ki tudja nekem holt biztosan megmondani, hogy az első, hátsó szondám a ludas vagy tényleg a katalizátorom, vagy esetleg valami más, pl gyertya vagy gyújtás vagy falslevegő, vagy..........

 

köszi

nézek Creative Commons License 2014.01.24 0 0 97

2005-ös szwift 1.5  cserélt már valaki otthon sk. négyvezetékes 1.-es szondát(katalizátor előtti)?

Rocktober Creative Commons License 2013.12.22 0 0 96

Szia!Hát ez elég húzos lesz,mert ugyan igy jártunk az egyik haver négyes golfjával...ott is öt vezeték,volt a vásárolt szondánál meg 4....autovillamosági megtudja csinálni...

 

Előzmény: akaakaaka (95)
akaakaaka Creative Commons License 2013.12.19 0 0 95

Sziasztok!

 

Gajra ment peugeot 308-ban az első bosch szondám ami 5 vezetékes (sárga,szürke,fehér,piros,fekete)

Rendeltem hozzá egy univerzális NTK 4vezeték+test szondát.

Ma meg is érkezett, viszont kibontva kiderült,hogy 4 vezetékes (fehér,fehér,fekete,szürke)

Na most én csesztem el a rendelés vagy az 5 vezetékhez párosítani kell a 4-et??

Valaki segítsen nekem!!!! HELP!!

Akos-001 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 94

Az a szép, hogy 4 hónapos teljesen új szondáról van szó. Csináltam egy diagnosztikát és megy le fel a feszültség. csak ritkán hagy ki egy kicsit ezek szerint x havonta. Akkor is max 20 mp re mert csak akkor dob ilyen hibát a vezérlő ha annyi ideig nincs feszültség változás. Diagnosztika közben figyeltem és ugyan lassan de ment le fel. 0.02 től 0.62 ig. Alapjáraton. Kis gázadásra gyorsult valamivel és felugrott 0,8 felé is egyszer. Nem egy komoly drága egységgel mértem.

 

De ha a szonda lassú is lenne. Mi köze lehet a klíma vezérlőpanelen az AC felvillanásához 5 mp enként és miért ugrik egy picit az alapjárat ilyenkor? Szerintem vagy a klíma vezérlő elektronika a bűnös vagy a kapcsolópanelben lévő elektronika. Manuális klímáról van szó. Ki kellene szedni csak nincs csere darabom amit ideiglenes rádughatnék, hogy akkor is csinálja-e. :S

Előzmény: Rocktober (93)
Rocktober Creative Commons License 2013.11.26 0 0 93

hello a szonda lelassult,nem mér rendesen... nem váltakozik az "Áram",és ezáltal dus,vagy tul szegény keverék jut a motornak,ezt pedig észleli az ECU.A katalizátor a dus keveréktől tönkre is mehet...

Előzmény: Akos-001 (92)
Akos-001 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 92

De ha a katalizátor hatásfoka nem elég jó azt más hibakód jelezné elvileg nem? A leömlőben lévőre gondolsz? Mert az autó alatt lévő a szonda után van. Az ellenprző szonda előtt. Az jelez rendellenességet.

Előzmény: Rocktober (91)
Rocktober Creative Commons License 2013.11.07 0 0 91

Katalizátor hatásfoka  küszöbérték alatt.Vagy szonda,vagy katalizátor kuka....

Előzmény: Akos-001 (90)
Akos-001 Creative Commons License 2013.11.06 0 0 90

Sziasztok

 

Kb 5- hónapja lett cserélve az első lambda szondám egy gyárinak megfelelő NGK-NTK szondára 3000-km el ezelőtt max. Eddig minden rendben ment de most dobott reggel indításnál egyből egy Check Engine-t.

VW Bora 1.6 16v motor. Ez egy 5 vezetékes szonda. A hibakód egy P0130 és ha jól emlékszem régebben még P0131 volt. Az az alulműködést jelezte még. De csere előtt

 

A P0130 bank 1 sensor1 ha jól értelmeztem akkor az áramkör hiba lenne?

 

Hogyan tudom házilag ellenőrizni, hogy nincs-e szakadás vagy kontakt hiba valahol a vezetékek között?

 

Köszi előre is.

 

Egyébként elég sokat megyek dugóban araszolva és nem sok alkalmam van kikormolni de azért mentem 120 km ert a múlt héten is országúton és autópályán is.

Átlag: 2000-2500 as fordulat közt használom az üzemenyaggal való takarékoskodás miatt.

Most próbáltam kicsit kikormolni de pár km még elég kevés hozzá. És mivel most ez más hibakód talán nem is ez a megoldás. Nagyon nincs időm most szervízbe elmenni. Hátha multiméterrel kimérhető.

coccy Creative Commons License 2013.07.08 0 0 89

A kábelszínek a következők, BOSCH szondák estén:

Nernst cella jelvezeték: fekete
Jel negatív: sárga
Fűtőelem pozitív: szürke
Fűtőelem negatív: fehér
Szivattyúcella pozitív: piros


Kábelszínek NGK szondáknál:

Nernst cella jelvezeték: szürke
Jel negatív: fekete
Fűtőelem pozitív: kék
Fűtőelem negatív: sárga
Szivattyúcella pozitív: fehér

 

Remélem sikerült segíteni

Előzmény: Zooloo Zolee (87)
C.s.a.b.e.s.z Creative Commons License 2013.02.12 0 0 88

Honda accord (1994) 2.0i V16 Lambda szondájával kapcsolatban érdeklődnék, hogy tényleg az lenne a hibás?
A fogyasztás 25/30%-al magasabb a megadott értékeknél, és a controll lámpa is kigyullad körülbellül 10Km megtétele után (ilyenkor már elérte a motor az optimális hőfokot).

A szondát kimértem (4 vezetékes). Alapjáraton 66 és 84mV között ingadozott a szonda által leadott feszültség érték felmelegedett motornál. Ha a fordulat 3500-4000 felpörgettem, ekkor már felugrott a feszültség 1.4V-ra majd a műszerfalon a cotroll lámpa kigyullad s ebben a pillanatban a szonda értéke visszaesik stabil 74mV-ra(itt már nincs feszültség ingadozás).

Motor leállít, gyújtás levesz majd motor újra beindít és a controll lámpa nem világít, szonda működik, majd kis idő elteltével control lámpa újra kigyullad és a szonda ismételten beáll stabil 72mV-ra!
kérdésem az lenne hogy a szonda hibás, vagy pedig más kiváltó ok lehet annak fejében hogy túl magas az oxigén színt a kipufogó gázban?
Válaszokat előre is köszönöm!

Zooloo Zolee Creative Commons License 2012.08.24 0 0 87

Sziasztok!

 

5 vezetékes (piros-sárga-fehér-fekete-szürke) szonda (azt hiszem bosch) bekötését meg tudnátok adni? Sehol se találok róla egy rajzot se.

 

Üdv,

Z

Zsolt780118 Creative Commons License 2011.10.09 0 0 86

Sziasztok!


Lenne egy kérdésem.


Előzmény:

Adott egy ford c-max 1.6 benzin 100Le. Mióta hozzám került 2 éve, a fed.comp. fogyasztásmérője 2 literrel többet mutat mint a tényleges érték.

Voltam vele márkaszrvízben, ahol sw.-t frissítettek, de hibát nem találtak.

Az autó tökéletesen működik, talán egy kicsit többet fogyaszt az átlagnál. (Elmondások alapján) Nem írt hibát.

Nem foglalkoztam vele tovább.


Lényeg:

Néhány hete vettem egy obd olvasót. Nos a Long fuel trim 22-24% között van. Tehát Kb 20%-al dúsítja folyamatosan a keveréket. Ezért mutat a fed. comp. a valós 10 literes fogyasztásnál 12. A fogyasztást a benzin injektorok nyitvatartási idejéből számítja ki.

Tegnap adott egy lassú 1.-es szonda hibát.


Kérdés:

Miért teszi ezt? Mi okozhatja a dúsítást? Miért dúsít folyamatosan 20%-ot? Alacsonyabb a benzinnyomás? Lehet, hogy a szonda haldoklik? Rossz szonda miatt dúsíthat? De azt nézzték először, és megnyugtattak, hogy gyári értékekt mérnek a szondán. Az órában most 130.000km van mikor vettem 90.000.-volt.40.000. ment volna még rossz szondával?


Vélemény, ötlet???

Rita 80 Creative Commons License 2011.01.09 0 0 85

Sziasztok!

 

Van egy problémánk,talán tudtok segíteni!

Kicseréltük a lambdaszondát(mert rossz volt),de a lambdaszonda fűtéshiba megmaradt.

Mi lehet a hiba oka?(Titánium szonda van benne)Lehetséges az,hogy egy kábel meg van szakadva?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Rita

BeautyCareSRL Creative Commons License 2010.11.09 0 0 84
Előzmény: Peti 306 HDI (83)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!