Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hubi31 Creative Commons License 2017.09.10 0 0 851

hubi31  2 perce    0 0 12359

Üdv F astra X17dtl motorral. A tünetek: Pár napja levegösödik a gázolaj rendszer, de nem mindíg. Van ,hogy 1nap után is pöccre indul. Van, hogy 5 perc utan alig kapja fel a gázolajat . Néha menetközben is megáll, mintha kifogyna a gázolaj. Amugy nem füstöl ha nem levegős szépen indul szépen jár. A szürő nem régi a csövek rendben. Viszont az egyik résolaj cső a porlasztóháznál ereszti a gázolajat, nem a cső hibája hanem a csöcs töve tömitetlen. Lehet emiatt a probléma?? Vagy másfelé keressem?

Lacko97 Creative Commons License 2017.08.17 0 0 850

Oke, koszi!

Előzmény: BTHegy (849)
BTHegy Creative Commons License 2017.08.17 -1 0 849

Szia! Ez autovillamossági probléma, nem dizel. Ilyen átalakitókat találsz auchanban, homositában is.

Előzmény: Lacko97 (848)
Lacko97 Creative Commons License 2017.08.16 0 0 848

Sziasztok.

Haveromnak van egy Opel combo 1.7 di 2002-es kocsija. Nincsen benne fejegyseg, ezert szeretnenk bele rakni egyet. Viszont ahogy neztem valami atalakito kene hozza, mert nem gyari fejegyseget raknank bele. Tehat az a kerdesem, hogy milyen kabel kell hozza, hogy 1 dines nem gyari fejegyseghez jo legyen. Meg egy keret is kellene, ami 1 dinesre alakitja a 2 dines helyet. Tudtok ajanlani keretet is?

Fázosficko Creative Commons License 2017.08.08 0 0 847

????

 

Valaki ötlet??

Előzmény: Fázosficko (844)
John45 Creative Commons License 2017.08.07 0 0 846

 És pár apró infó: A vizet eszi de nagyon lassan, után töltöm  ez már hosszú ideje létező dolog. Az olaj is fogy de nem vészesen, ez is hosszú ideje így van. A levegő cső a hűtő felé olajos,  a nyomócsövek nyitás után spriccelnek, nem tudom hogy mi az ideális. Gyertyák jók, még ezek a jelenségek vannak

John45 Creative Commons License 2017.08.07 0 0 845

Kedves Bthegy! Először is köszi a választ Sajna egyéb okok miatt késtem a válasszal. Nos sorrendben. A termosztátot "megfőztem" Nem reagált rá csak a belső rész oldalában jelent meg pici fekete csík. Azonnal cseréltem .A vezérlés legjobb tudásom szerint a helyén van. A hangját Már amikor volt, nem tudtam hova tenni,egyszerűen nincs rá hallásom....A hűtőtő egy kiújjuló rés miatt (A hűtőventilátor kerete) ez és tavaszán kimostam tömítettem, fadugós próba után vissza került. Újbóli indítás Sok önindítózás után mint amikor nehezen beindulni készül annyira rángatva kék füst bodrokat eresztet .Majd egy elképesztő fekete füstfelhő kíséretében felpörgött majd meg állt. Egy éve a 7esen 110körül csinált  ilyen böffenést  majd leállás után nem indult. A vége ,turbó csere... (használt turbó).... lehet hogy megint? Leginkább attól félek hogy összetett hiba lesz...

Fázosficko Creative Commons License 2017.08.05 0 0 844

Szép napot.
Szeretnék kérni kis segítséget!
TESSÉK EL OLVASNI AMIT ÍROK MIELŐTT HÜLYESÉGEKET ÍROGATSZ!!!!

Kösz És bocs.

Nos a gondom : 1996 os F astra 1.7 isuzu Turbo diesel.

 

A következő a gondom melegedik a hűtővizem, de nem simán hanem hamar és "szerintem túl" azaz 100 fölé is megy menne ha nem kapcsolnám be az utólag be épített kapcsolót a ventilátoron!

A főbb dolgok : termosztát ki dobva ez volt az első gondolatom hogy az ragadt le de így is melegszik  

a víz nem fogy nem is lesz több! olaj sem vizesedik, nem bugyog bele a kiegyenlítőbe sem, és a füstje sem fehér!
Szóval valószínű hengerfej jó!

indul szépen.

Csövek hőfoka alsó felső kb (kézzel fogva) egyforma! Keringető keringet víz forog.
az egész kb másfél 2 hónapja kezdődött azóta kísérletezem vele
Most már ötletem sincs


Nem az extrém hőséggel jött a tünet előbb is volt már!!
Az az érdekes hogy télen meg tavasszal még az volt a gondom hogy rettentő lassan érte el az üzemi hőfokot!
Kb 20-25 perc és 15-20 km alatt!
Most 2-3 perc és max 5 km és már 95-100 fokon jár

 

Aki járt így és meg oldódott neki meg köszönném ha le írná mi volt a gond!

Előre is kösz a segítséget!

BTHegy Creative Commons License 2017.07.31 0 0 843

Szia! Üzemanyag ellátásra tippelnék. Kezd eldugulni a szűrő (tankba lévő vagy / és a külső is). Melegebb viz mit jelent? Mennyivel melegebb? 

Itt lehet kontakt hiba is. 20éves az autod.

Lehet vizköves / iszapos vizhűtő is, szoruló termosztát is a gond. 

Csak sima vizes mosással érdemes átmosni, vizkőoldoval, ecettel csak akkor ha van tartalék hűtőd (jópár öreg hűtőt láttam amin a vizkő tömitette a lukat :)

Erőtlenség inkább kevés gázolajra mutat, de!! sok apro informacio hiányzik. Füstől e? Eszi e a vizet, olajat..

Hangja? Kopog? Duruzsol? Opelnal van egy jellegzetes hangja.

Ha olaszos, tul nagy az elődúsitás, ha wv-s a hangja, tul kicsi.

Lehet hogy csak az elődusitó vákumcsöve, szelepe adta meg magát, vagy a vezérlés ugrott át 1 fogat.

Nem irtad hogy ez a rangatás csak melegen, vagy hidegen is.

Előzmény: John45 (842)
John45 Creative Commons License 2017.07.31 0 0 842

Kedves Fórumozók! F astra dieselem van német, motorkód x17dtl. kb két hete elkezdett melegebb lenni a motor de nem forrt(tán az időjárás?) utána menet közben egyre erőtlenebb lett majd leállt külső tanácsra hengerfejtömítést cseréltem. Nem látszott rajta át égés ,nem volt vizes az olaj se fordítva. A hiba továbbra is fenn áll, hol nem veszi fel a fordulatot de ha fel is veszi rángat(mint egy gyúttáskimaradásos benzines).és annyira erőtlen hogy nem merek vele elindulni. Ötletet vagy tanácsot kérnék. előre is köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2017.07.16 0 0 841

Nos, bár válasz nem érkezett, de a probléma megoldódott, ezért megosztom.

 

Ahogy írtam, a márkaszerviz tanácstalan, vagyis, 114.000 Ft-ért kiszerelte volna a magas nyomású kompresszort ami alapból is szar helyen van és bevizsgálást követően megmondta volna, hogy jó-e vagy nem.

Mert ők arra gyanakodtak.

Rákötötték mindenféle számítógépre, de nem tudtak érdemleges hibát megállapítani.

 

Maszek szerelőhöz került az autó, ahol konyítottak hozzá, mivel létezik ilyen motor a Renault Espace-ben is nem csak az Opel Vectrában és ezt megfejelve ambíciójuk is volt hozzá...

Mert ugye nem minden nap gurul be egy V6-os dízel Vectra oda.

 

A 6 darab porlasztóból 2 darab felújításra került, annak is a mágneses csúcsa lett cserélve mert kicsit kotyogott. Ennek az oka egy korábbi "fakezű" szervizelés - hozzáteszem tavaly az Opel márkaszerviz olajcserekor túlhúzta az olajszűrőt és csöpögött az olaj az autóból mert a gumi tömítést elnyírták. Márkaszervizről ennyit...

Ezen kívül le lett kötve az üzemanyag tank és ezzel együtt az egész rendszer kitisztítva.

A szerelő szerint nem kis mennyiségű trutyi jött ki a tankból hála az éveken át a Lu..Oil-nál és az EN..I kútnál tankolásnak köszönhetően.

 

Múlt héten pénteken kaptam vissza az autót, finoman, egyenletesen jár a motor, 6 literes vegyes fogyasztással és kicsit jobb menetteljesítménnyel.

 

Minőségi üzemanyaggal tankolást és az évenkénti olajcserét 5W30-as GM olajjal, olajszűrő és gázolajszűrő cseréjével elvégzését szigorúan javasolva nyugodt és gondtalan autózást ígért ehhez a típushoz.

 

 

Előzmény: Törölt nick (840)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.23 0 0 840

Sziasztok!

 

Van egy 2007-es Opel Vectrám V6 3.0 CDTI Isuzu motorral (Z30DT).

 

Pár hónapja jelentkezett az alábbi hibája, a márkaszerviz tanácstalan:

 

Csak üzem meleg állapotban, azaz ha eléri a 85 vízhőfokot és csak álló helyzetben lefullad.

Tehát ha állok pl. a piros lámpánál, 800-as alapjáraton, 10-15 másodperc után kicsit felhörren a fordulat és majdnem mintha kulccsal leállítanám, lefullad.

Ezt a hibát csak akkor produkálja, ha bemelegszik, hidegen nem áll le. Ahogy menet közben sem.

Fordulatszám nem ingadozik alapból.

Viszont ha álló helyzetben 1000-1200-as fordulaton tartom a gázt, akkor le nem fullad, de enyhén rázza magát az egész autó.

 

Az autó magyarországi, 127.000 km van benne, nincs visszatekerve. 3. autó a családban, van, hogy több hétig nem mozdul ki a garázsból, ezért is a kevés km (nyilván a sok állás sem tesz jót neki, tudom).

 

Hátha valaki már találkozott ilyen hibával, ha megosztaná velem, nagyon megköszönném!

 

 

MBman Creative Commons License 2017.05.11 0 0 839

Valószínűleg nem kap elég anyagot. Most vagy állítgatsz az adagolón (pl megpróbálsz rátekerni a füstcsavarra) vagy leszereled és normálisan beállíttatod.

Egyébként a turbónyomást én mindenképpen megmérném a helyedben, mert az viszonylag egyszerű. Egy 0-1 bar között mérni képes nyomásmérőt rákötsz arra a kis csőre, ami szívótorkot köti össze az adagolóval.

Előzmény: Ricsi89 (838)
Ricsi89 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 838

Az alapjárat az jó, bár hidegen nem emel rá, de stabilan 800 körül van. Az oké, hogy ha szar a turbó nem megy, de ez üresen sem pörög ki. Amikor a turbó meg volt szorulva, akkor eszméletlenül kormolt és nem bírt menni. Most nincs füst és jobban is húz, persze 3500-ig, amíg elpörög. Sajnos nem tudom az előzményt, mert ugye beállt turbóval került ide. Lehet az is, hogy előtte állítgatták, hogy ne kormoljon, aztán most el van állítgatva az adagoló.

Előzmény: MBman (836)
DieselDanny Creative Commons License 2017.05.11 0 0 837

Sziasztok!

 

Az autó 93' Astra, 1.7 D, az opel saját dízel blokkja van benne. Lassan betölti a 200.000 kilométert. A mai nap folyamán lettem figyelmes egy igen furcsa hangra, gázadásra ciripelés jön a motortér felől. Érdekes, mert főleg 4. és 5. sebességben csinálja ezt. Produkált már valakinek hasonló zajt az autója? Lehúzott ablaknál nem hallatszik, úgyis jön a nyár. :)

MBman Creative Commons License 2017.05.10 0 0 836

Biztos vagy benne, hogy jól tölt a turbó? Mert ha nem, akkor fojtja rendesen a motort, és szarabbul megy, mint egy szívó diesel. Meg lehet mérni viszonylag egyszerűen a nyomását.

 

Ha tölt rendesen a turbó, az "ráhúz" az adagolóra is, hogy több anyagot kapjon, ez a rendszer is jól működik?

 

Ha ezek a dolgok jók, akkor adagoló körül van valami gond. Például el van rakva a vezérlés? Vagy csak simán nem jól van beállítva az előtöltés. Ha ezek jók, akkor lehet, hogy az adagolóban eltörött vagy elfáradt egy szabályzó rugó. Hirtelen az jutott eszembe, hogy próbálj meg tekerni a füst csavaron, de az nem lesz megoldás, mert az alapjáratot is emelni fogja. Azt meg nem írtad, hogy az alapjárattal gond van.

Előzmény: Ricsi89 (833)
MBman Creative Commons License 2017.05.10 0 0 835

Nem vákuum. Be van kötve a víz az adagolón lévő szabályzóba. De mondom, ettől még jónak kellene lennie.

Előzmény: BTHegy (834)
BTHegy Creative Commons License 2017.05.10 0 0 834

Vákum? Ha jol emlékszem vákummal szabályozza az elődúsitást (vagy be van kötve az adagolon a szabályzó szelep a vizkörbe?)

Előzmény: muki020 (831)
Ricsi89 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 833

Sziasztok!

Az alany egy 1.5TD B corsa. Lomha volt, füstölt, nem ment. Kiderült, hogy a turbó meg volt szorulva. Hosszú történet, ez ki lett pucolva a koksztól, megjavult, működik. Már nem füstöl, jobb lett, de most sem pörög 3500-nál többet óra szerint. 4-ben padlógáz 65km/h, 5-ben max 100km/h. Ettől azért jobban kellene mennie. Gázpedál teljes töltést állít az adagolón. Mitől lehet, hogy üresen sem pörög ki rendesen? Adagoló lehet elállítva? Leszabályzási fordulat lenne elállítva?

MBman Creative Commons License 2017.05.08 0 0 832

Azt nem írtad, hogy előtte jó volt-e az adagoló a szivárgást leszámítva. Mert ha igen, akkor viszonylag könnyű behatárolni a problémát, valamit elcseszett az adagolós. Ne kérdezd hogy mit, nem sokan szedtünk szét adagolót, de az biztos, hogy ezeket nem egyszerű dolog jól beállítani, igazából szétszedni sem szabad ha nem muszáj, összerakni pedig nem lehet úgy ahogy előtte volt, állítgatni kell összerakás után.

 

Nem tartom jó dolognak a felfogását, hogy nem kell rá a hideg alapjárati dúsító. De az viszont igaz, hogy ha nincs beállítva a dúsító, hidegen is szépen kell járnia a motornak, gáz nélkül indul, és nem kell túráztatni, hogy ne fulladjon le. Kicsit alacsonyabb az alapjárat az igaz, de attól még jár olyan 700 fordulat körül. A dúsító az arra kell, hogy felhúzza 900-1000 körül a hideg alapjárati fordulatot ilyenkor.

 

Egyébként melegen akar lefulladni, ha jól értem?

Előzmény: muki020 (831)
muki020 Creative Commons License 2017.05.08 0 0 831

Sziasztok ! 
Egy kis segítséget szeretnék kérni ! 
Van egy 1.7 td vectránk (isuzu motoros)
A helyzet az hogy elkezdett folyni az adagolóból a gázolaj. Kiszedtük az adagolót elvittük egy adagolóshoz hogy kicserélje a tömítést, meg is csinálta, illetve padon beállította. 
Hazavittük vissza lett szerelve, minden a jelen van, légtelenítettünk de az autó nem jár szépen, leesik a fordulatszám. Visszavittük mire közölte hogy ő leszedte rólla a dúsító patront mert az nem kell rá. 
Mondtuk hogy nem jó így azt mondta vissza rakja és újra beállítja. Megint beszereltük de így se lett jó. Izzítás után beindul kicsit túráztatni kell aztán beáll olyan 900 ra az alapjárat. Ha megyünk vele nincs semmi baj, viszont ha leállítjuk és kis időn belül újra elindítjuk akkor olyan 500 ra esik vissza az alapjárat, folyton le akar fulladni. Próbáltunk a bovdennel állítani az alapjáraton de ha jól beállítjuk akkor hidegen hatalmas alapjáratot kap( 1500-1800). Találkozott már valaki ilyennel ? Minden jelen van. Találkozott már valaki ilyennel? Vagy van valakinek valami tippje ? 

scudodilidoki Creative Commons License 2017.05.07 0 0 830

diesel  pláne a régebbiek,3-4 izzitás után is nehezen indulnak,ez izzitógyertya csere,ritkábban relé,a relé ugy lehet a legegystzerübben kizárni,hogy egy 2mm átm,kábellal,direkt izzitást adunk a pozitiv akku saruról az izzitógyertya sornak,(két emberes)kb 5 sec.és lehet inditani,ha relé a hiba,ha nem indul akkor izzitógyertya csere mindet,mert ha csak valamhány darabot cserélünk kb 20-30 inditás után kiégnekn a relé hosszú izzitóhatása miatt az ujak

BTHegy Creative Commons License 2017.04.26 0 0 829

Szia! Ugyan az, mint az 1.6d, 16da ascona, kadett. Adagolo jelre, fötengely 1es henger felső holtpont ( váltonál a lendkereken is, a vezszij. fogaskerék felől is van jelölés, vezérmű tengely 1es hengernél egyformán áljon felfele a két bütyök.

Előzmény: Toporjack (828)
Toporjack Creative Commons License 2017.04.25 0 0 828

1992-es Opel Astra F 1.7 D-hez (Opel motoros) tud e valaki leírást a vezérlés beállításához?

Esetleg komplett szervizkönyvet?

MBman Creative Commons License 2017.04.18 0 0 827

Szerintem felejtsd el :) Azt a forgattyús mechanizmust nem erre találták ki. Ez nem VW 1.9 TDI.

Egyébként az adagolóhoz kellene hozzányúlni (nagyobb adagoló elemek), turbóból kellene valami változó geomatriás és porlasztócsúcsból kellene valami más.

De igazából a komplett hajtásláncot erősíteni / cserélni kellene, mert a kuplungot, a váltót, féltengelyeket, futóművet is a kb 170 Nm-es nyomatékhoz találták ki, nem plusz 60 %-hoz :)

 

Ebből ugye nincs gyengébb illetve erősebb verzió, mint a 2.0 dtl - 2.0 dthesetében. Ott a gyengébbről az erősebbre való tuning jóval könnyebb, csak pár alkatrészt kell cserélni.

Előzmény: levente17 (826)
levente17 Creative Commons License 2017.04.18 0 0 826

Sziasztok!
Opel G Astra 1.7dti 75lovas  motorját szeretném valamilyen szinten felhúzni,120 lóerőre nagyjából.
Kérdésem motor mennyire bírná? miket kéne rajta alakítani? chip és turbó csere elég lenne neki?  
Válaszokat előre köszönöm!

Timo8501 Creative Commons License 2017.04.13 0 0 825

Sziasztok.Adott egy 2000-es 1.7dti astra.3000-es fordulat vagy 130 környékén hibakodot dob és elveszi a teljesitményt.A turbó frissen cserélve de elötte is ezt csinálta.Valakinek vmi ötlet?

BTHegy Creative Commons License 2017.03.15 0 0 824

Szia! Köszönöm! Tudtam hogy valami turpisság van ezeknél, csak azt nem, hogy mi. 

2hónapja vettem megint opelt, bő két év kihagyás után, ezt viszont csak isuzuval szerelték, hatalmas motorkinálattal. (2.5d, 2.5td. Kb2000től 3.1td :) )

U.i.: Campo 

Előzmény: MBman (823)
MBman Creative Commons License 2017.03.13 0 0 823

A G Astrában lévő Isuzu az már nem olyan erősen japán. Az opelnél szerelték ezeket már össze egy bizonyos részben japán alkatrészekből, költségtakarékossági okokból. Azért az adagoló elektronika eléggé szereti megadni magát. Én inkább a 80 lovas CDTI-t venném belőle, az egy sokkal jobb motor. Bosch rendszerű, könnyen, olcsón javítható, nincs részecskeszűrő.

Előzmény: BTHegy (820)
BTHegy Creative Commons License 2017.03.13 0 0 822

Elvileg. 

Előzmény: ntibcsike84 (821)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!