Na ja, neked könnyű mert kéznél van minden a kísérlethez, csak éppen nálam vannak egyéb paraméterek is. :)
Ahhoz hogy meghegesszék le kell szerelnem. Azaz biztos, hogy elmegy a levegőbe a gáz amit nem szeretnék (bár jó eséllyel így is elment már, de reménykedem). Másrészt a rendszert nem szeretném teljesen nyitottan hagyni, az nem tesz jót semminek. Még ha le is dugózgatom valahogy akkor sem bízom benne hogy nem jut be semmi mondjuk egy alapos esőben menve, vagy nagyon párás időben. És mert nem tudom mikor tudok időt szakítani, hogy elmenjek hozzád -jó eséllyel már csak márciusban, de lehet, hogy április lesz belőle- szóval minél tovább van nyitva annál nagyobb a rizikó.
Ráadásul te sem vagy túl közel hozzám, annak az útnak is ára van, és nem akarok olyat, hogy kétszer menjek, mert pl. a hegesztés mégsem olyan lett ahogy azt a hegesztő bácsi tervezte és elbukik nálad a nyomáspróbán*.
Szóval jó eséllyel marad a gyári alkatrész, tömítések, meg olaj, töltőanyag, festék, stb nálad úgyis van. És igen, tudom, hogy ha itt keresnék valami klímást akkor meg lehetne egy héten belül, de az egyéb rossz tapasztalataim miatt csak benned bízom.
*a másik vége egy elég fura bajonettes csatlakozó, nem hinném, hogy van a hegesztőnek megfelelő cucca amivel le lehet nyomásbiztosan zárni. Talán még neked sincs csak az autóban amihez csatlakozik azaz beszerelve nyomáspróbázható.
A piros nyílnál hegesztés van, vagy valami keményforrasztás. Szerintem ezt egy aluhegesztő simán megoldja. Könnyedén lehetne nyomáspróbázni is beszerelés előtt. Én biztos megpróbálnám, mielőtt 75-ért veszek egy új csövet.
Hétvégén alá kellett néznem az autónak, mert valami ződ olajszerű csöppek voltak alatta és egy csúnya dolgot vettem észre. A klímakompresszorba menő csatlakozó a csőnél "ködöt fújt", illetve szépen bugyborékolt az olaj. Most lehúztam a csatlakozóját mondván ne erőltessük azt ami hibás, de lenne egy kérdésem. Nem tudom, hogy most ez a csatlakozó tömítésének a hibája, vagy magának a csatlakozónak, és mielőtt elvinném hozzád szeretnék felkészülni. Értsük ezen azt, hogy ha a cső a szar akkor meg kell rendelnem előre mert csak gyáriban kapható.
Csatolok pár képet és a csőről is egy linket hátha abból jobban el tudod dönteni, hogy megrendeljem-e vagy tényleg van esély a tömítéshibára.
Nekem úgy tűnt hogy a köd is innen jött, illetve az olaj biztosan itt jön ki ahol a vékonyabb cső belemegy a "kockába". Csak azt nem tudom, hogy a kocka csak a leszorításra szolgál, vagy abba van bele préselve a cső.
Nem vagyok klimás,nem is töltök stb-stb ...,de autós rokonszakmában dolgozok ., alkalmilag a klima villamos részén adom elő magam.., elbüvöl a készséges kollegalitásod---- ami azért tudjuk nem mindennapos kis hazánkban..,
Hiányzó nyomásjel miatti nem indulás: motor jár, majd kivezérlem a szelepet különböző kitöltéssel, közben nézem a szívó és nyomó oldali nyomást. Nyilván figyelem, hogy a nyomó oldali nehogy elszálljon, ha nem indulna meg a hűtőventilátor.
Ha rossz a szelep, akkor az lehet, hogy már kiderült az ellenállásából. Ha az rendben, akkor megnézem, hogy ki van-e vezérelve. Ha ki van, akkor rossz a szelep. Itt még bonyólódhat, ha a kompresszor belseje is kuka.
Rá tudok csatlakozni kb. 15-15 féle adapterrel a szelepre és a szelepre menő csatira is.
Csak a kiváncsiság miatt.., alkalmadtán válaszolhatnál rá...
Mi történik., ha van egy klima ami pl hiányzó nyomás miatt eleve nem tud elindulni.., vagy esetleg maga a vezérlőszelep nem jó...., Te meg adod rá a célmüszereddel kitöltési százalékot...
Ahogy mondod--megerősitve a gyakorlattal ---felejtős ide a mezei multiméter .., szkóp kell ide a magyarnak..,egyébbként megtaláltam a célmüszert amivel Ti vizsgáljátok a kivezérlés mértékét stb..,
Utána meg Helláéknál egy klimafejtágitó-okitó pdf-ben a szkopós mérés leirását-minta képekkel illusztrálva!
Utólag---mint általában---kiderült hogy egy komoly karamból elött müködött a klima.., nagyon szépen helyrelett állitva minden ,de az ördög nem alszik ilyenkor....
Helyzet van..., Nagy libbel-lobbal kiszálltam helyszinre.., egy multiméterrel és egy LED-es lámpával...,a kompresszor csatin van egy gyujtás+12V.., és egy zöld 2Ezüst gyürüs vezérlő vezeték..,Erről megállapitottam hogy a motor ECU 38 PIN-re megy..,folymatosságra
kivagyon sipolva...
Bekapcsolt klimánál multiméterrel néztem ,szükség hiján AC feszültség állásban hogy van-e valami jelféleség ezen a motor ECU-ból jövő vezetéken....PWM jel ide vagy oda valami feszültséget kellett volna tudnom mérni??? Gyakorlatilg kb 0.2V körül mértem....
Milyen nagyságrendű feszt kellene itt mérni tudni??
Esetleg szkóppal mérve milyen feszültség /időalap lehet jellemző egy jövendő vizsgálatnál???
Nagyon kõszönöm.., a négyszögjelet megtudom majd mérni..,PWM szimulátorunk nincs.., vajon direkt motor ECU- ból jöhet a vezeték? Esetleg valami klimavezérlő modulból?? Doku sajnos zéro.., jel hiánya esetén kezdődik a fejvakarós kutakodás történet.. Manuális a klima...
Négyszögjel megy a szabályzószelepre. Megméred, hogy meg van-e és/vagy megvezérled a szelepet kívülről. Ezek után remélhetőleg meg van a hiba, vagy lehet tovább keresni.
M.Colt 1.3. 2009. Manuális Klima nem kapcsol be---Gáz nyomás jó., mennyiség jó., most lett föltöltve., nyomásszenzor müködő autóból probának átcserélve..,Kompresszoron +12V megvan. Mi lehet a probléma? Ez már nem mágneskupplungos kompresszor.Kompresszoron milyen vezérlő jelet kellene tudni mérni? Impulzusszélességgel vezérelt lehet??? Komprwsszor hibás lehet?
Köszönöm a javaslatot, tesztelem majd. Nem a fémes hang zavarna de mostanában akkorát csattan valami, hogy a járdán lévők megijednek mintha leszakadt volna a motor :)
Kapcsold ki a klímát inítás előtt. Ha a kompresszor kuplungtárcsája csattan, akkor valószínű, hogy megnőtt a légrés és egy kicsit kisebbre kell venni. Fém a fémen kapcsolat van a szíjtárcsa és a kuplungtárcsa között, ezért valamilyen fémes hang még nem feltétlenűl kóros.
Hideg motornál a motor indítása után 1-3 másodperccel egy kurva nagyot csattan a (valószínűleg) klíma. Később sosem akármennyit megyek. Foglalkozzak vele avagy sem?