Előre is szeretném megköszönni hogyha valaki időt fordít rám :D
Van egy 2001es X22DTH Frontera B-m.
Az egész problémám kb 2 héttel ezelőtt kezdődött,menet közben megtorpant agép,mint amikor benzines motornál gyujtáskimaradás van,azóta már majdnem folytonossá vált ez a dolog,tehát nem tudok vele közlekedni,"kenguru benzines" rángat,erőtlen,de füst nincs...
195ezer kilóméter van benne,adagoló kb 90 ezer kilóméterrel ezelőtt felújítva,most cseréltem légtömegmérőt,nem tudok egyszerűen mire gondolni,nincs ötletem milyen úton induljak el...
Elnézésedet kérem, de nem emlékszem rád. Mondjuk nem is csoda, mert E30-ból E34-be ültem át, E36-om sose volt. De az E36 fórumban mindig volt mozgás, találkozók szerveződtek, ezért gyakran előfordulok ott is. Személyesen is találkoztunk? :)
Mint ahogyan írtam fűtő radiátor most lett cserélve az autóba, mert szivárgót a gyári. Után gyártott került bele. Azóta vettük észre ezt a hibát. Ahogyan a képen látjátok ha elszorítjuk egy kicsit a T elágazásnál a víz útját, abban a pillanatban makulátlan lesz a fűtés. Nagy valószínűséggel ellenállási probléma van a vízrendszer azon körében. (Lehet, hogy az utángyártott hűtőnek nagyobb az ellenállása és így a víz inkább elmegy a képen látható T elágazás másik csövébe, mert ott kisebb, vagy egyáltalán nem ütközik ellenállásba?)
Automata a hőmérséklet szabályozó vagy manuális? Előbbi esetben lehet, hogy az nem működök megfelelően, és bekeveri a hideg levegőt. Ha az utóbbi, akkor a fűtés radiátorról a motor felé visszamenő cső is meleg?
Esetleg még lehet, hogy el van tömődve a fűtőradiátor és amikor a termosztát még zárva van, akkor több vizet tud átnyomni a radiátoron, míg mikor kinyit, akkor a hűtő felé kisebb lesz az 'ellenállás' és arra megy inkább a melegvíz.
Hátha mégis levegő? Kapcsold be üzemmeleg motornál a fűtést mindenhol a maximumra, és menj egy pár perces kört úgy, hogy alacsony sebességi fokozatban folyamatosan 6000-es fordulaton bőgjön a motor. Ha van is levegő valahol a fűtésrendszerben, akkor ez tuti kikergeti belőle.
Ismét egy probléma amivel szembesültem a 2000-es évjáratú 2,2-es benzines Frontera-nál.
Hűtő és fűtő radiátor új, termosztát új. Hűtő víz felmelegszik rendesek és elég gyorsan is. Adatokat menetközben obd-ről nézem, minden OK-nak tűnik, vízhőfok és a termosztát nyitása és zárása tökéletes. Fűtés az elején ahogy kezd a rendszer melegedni szintén melegszik. Elér egy viszonylag melegnek mondható hőmérsékletet és egyszer csak visszahűl szinte hidegre. A rendszerben közben teljesen jó a Vízhőfok minden cső olyan meleg, hogy szinte alig lehet megfogni még a ventilátor is kapcsol. Levegő nem kurtyog benne. Olyan mintha amikor a termosztát elkezd nyitni akkor menne el a meleg. Teljesen abszurd.
Valaki tudna nekem segíteni, hogy merre keresem a hibát, vagy ez normális jelenség a 2,2 benzines Frontera-nál?
Szerintem csak addig villog, míg be nem kapcsolja az elsőkerék hajtást, vagyis pontosabban ,amíg azt nem érzékeli, hogy összezárt a féltengellyel a kihajtás (ez általában 1-2 sec). Ha villogva marad, akkor ez nem sikerült neki. Kikapcsolásnál fordított a helyzet, de terhelés alatt (pl. gyorsítás) általában nem tudja szétválasztani ezt az összekapcsolódást, ezért addig villoghat, amíg pl. meg nem áll az autó vagy csak pl. gázelvétellel nem csökken a terhelés, és ilyenkor szét tud kapcsolódni (legalábbis én ezt tapasztaltam dízelnél).
Gyári adat szerint 96 km/h-ig lehet bekapcsolni a 4x4-et, én még nem próbáltam ilyen sebességnél, csak vagy sokkal lassabban föld úton, vagy álló helyzetben.
Műszerfal: típushiba az elöregedő forrasztások, ilyenkor bekapcsolt világításnál kelnek csak életre a műszerek. ABS szerintem független tőle, csak 1 db izzó van a műszerfalban, de ki tudja. Inkább v.melyik ABS jeladó, vagy a 'kocka' okozhatja, vagy csak menni kellene vele egy kicsit, mert resetelődött az ABS vezérlő a hosszú akku nélküli állásban, és emiatt öntesztet akarna végezni, amihez valamekkora utat lassan (~ 10-15 km/h?) kell menni. Légzsák, olvadóbiztosító passz.
2000-es évjáratú mechanikus váltós Opel Frontera 2.2i RS sportnál álló helyzetben járó motornál bekapcsolom a gombbal a négykerék-hajtást és csak villog a kis ikon a műszerfalon. Ez normális, vagy egyből működésbe kellene lépni-e? Azt tudom (mert korábban 2003-ban volt Frontera B dieselem), hogy amikor kikapcsolom először villog egy darabig aztán kialszik a visszajelző. De emlékeim szerint a bekapcsolásnál egyből működésbe kell lépnie. Vagy csak elindulás után? Illetve hogy vélekedtek róla? Mekkora sebességig ajánlott a menet közben történő őszkerék rákapcsolás? A kapcsolóval működtetett 4x4 egységnek van a biztosíték táblában biztosítéka és reléje? Ha igen, akkor melyik az. Az autómban világít az ABS visszajelző, és a légzsák lámpa ennek lehet hozzá köze? Illetve, 4 éve állt az autó, abból 2 évet aksi nélkül, a műszerfalon is ki vannak akadva a műszerek.
Ezeknek esetleg ennek lehet köze a 4x4 villogáshoz? A váltón stekker, vezeték? Ha igen melyiket nézzem meg?
Üdv, nekem lesz egy 95-ös A Sport (hardtop) 2.0i (C20NE) benzines, foglalkozós (főként fényezés hibák) eladó, ha egyszer visszakapom a szerelőtől némi karosszéria javítás és műszaki vizsga után.
Sziasztok. Kicseréltem a traverz gyűrűket, összeraktam de utána éles kalapálást hallok a bütykösnél. Mi lehet az oka? A hidrotőke nem müködik rendesen? köszi a válaszokat
Bocs, hogy csak most jelentkezem, nem nagyon jártam errefelé.
Nem akarok hülyeséget mondani, majd a nálam hozzáértőbbek megmondják a tutit. Amilyen kapcsolóról te írsz, ilyet én csak automata-váltós kocsiban láttam, és emlékeim szerint kipörgésgátló-kapcsoló az egyik kerek piktogram, a másik ultrahang-jel pedig a tolatóradar. Ebben az időszakban sok autón ez még külön bekapcsolható volt, az akkori Range Roverben - L322 - is.
Amit viszont a terepváltódról írtál - érdekes. Biztos, hogy bekapcsolja a teljes összkerékhajtást, amikor beváltod? Ezt ellenőrizted? Mert ha igen, akkor üresben gurulva olyan érzésed van, mintha lassan fékeznél, lassú gurulásból meg úgy áll meg, hogy "bólint" egy kicsit. Kanyarodásnál meg kimondottan érezhető, hogy a bekapcsolt első tengely hajtása "ellen akar állni" az ívnek.
Nekem volt terepváltó-bajom, de akkor nem lehetett azt bekapcsolni. Ha Nálad bekapcsol, de nem felez, akkor a belsejében van valami. Kérdés, hogy esetleg direkt csinálták így, hogy automata váltó esetén lehetett ilyen opciót rendelni, felező nélkül, csak a központi difit zárja hozzá... Nem tudom. Elviekben le kellene feleznie az áttételt - inkább harmadolni - és olyan vehemenciával indul meg a Vas, hogy a falon is felmászik ilyenkor...
Sokkal nem vagy beljebb a válaszomtól, de remélem, hogy működik Neked a Vas, és megoldódnak a dolgok.
Motortér 100A-es bizt. -> K-37 (vagy I34?) hátsó lámpa relé -> utastér C4 10/15A bizt. -> fényerő potméter -> izzók felé.
Meg kellene pl. mérni, hogy a potméterről lejön-e a feszültség, ill. hogy változik-e, aztán, ha igen, akkor haladni tovább, ha nem, akkor pedig az előtte lévő dolgokat ellenőrizni.