Úgy tippelem, hogy a repteret ökörhugyozás-stilusban keresztező út lehet a két község határa. Ami egy repterecskéhez kell, az mezőkövesdi terület. A lényeg a kiszélesedő volt műszaki előtér lenne, meg a mellette levő erdős rész. Ezt korábban már műholdképen betettem.
A területen belül van kijelölve a két község határa? Mert akkor kérdés, mi esik a mezőkeresztesi részre. Az ideális munkaterület a régi betonozott műszaki előtér lenne, az Mezőkövesdhez van közel. De szerintem egy osztatlan ingatlan a repülőtér és a százalekos megosztás van bejegyezve. A két önkormányzat meg valamikor együttesen úgy döntött, hogy az üzemeltetési, hatósági jogköröket Mezőkövesd gyakorolja.
A telekmegosztás nagy varázslat, anno Debrecenben is évekig tartott, pedig egy volt a tulajdonos, csak a repúlőtér üzemi területen kivüli részt kellett külön értekesíthetővé tenni. A vicc, hogy végül az összes darab a repülőtérrel együtt egy tulajhoz, egy ingatlanfejlesztőhöz került.
Az elutasítás oka világos: ha nincs repülőtér, nincs ok repülésirányítási tevékenységet szolgáló rádióra. (A reprádiók AM-ben mennek, így egyből kiszúrhatók.) Ettől még alanyi jogon vehetsz egy reprádiót, és mondhatod azt, hogy föld-levegő kapcsolattartásra szükséges. Persze ehhez célszerű magad előtt tolni egy engedélyezett légijármű ulajdonosát, akinek annyi rádiója lehet, ahányat akar - amig megfizeti darabonként a frekvencia használati díjat.
A baj az, hogy a reptérként használati engedélyt nem kaptátok meg. Mint mondtam, korlátlan idejű használati engedélyt nem fogtok kapni. De egy évre, mint határozott időtartamra kérni más dolog, nem sírhattok, ha az év végén nem újítják meg, mert csak.
sajnos ez a helyzet. Nincs reptérhasználat nincs rádióengedély sem. ha valakinek van vizsgája jelentkezzen vagy legalább írja meg hol lehet vizsgázni. Én egyébként furcsának találom az elutasítási indokot.
válasz:arra,hogy a repülőtér használatára egy határozatlan idejű megállapodást kössünk, sajnos nincs lehetőség, mivel az jelenleg egy zárt terület. Annak alkalmanként előre meghatározott időpontra bejelentett használatát engedélyezni tudjuk, ilyen esetben kollégáim a kapu nyitásáról, zárásáról gondoskodni tudnak. KÉrem amennyiben esetenkénti igénybevétel időpontja ismert, jelezzék irodánknak.
HŰHA..ezek szerint nem volt rádióengedély illetve frekvencia kövesdre kiadva. Jól beviszel a csőbe,rohadtul utálom a jogi csűrés csavarást. / 2 évig csináltam elnökként ezeket a dolgokat / A jövő héten írok az illetékeseknek / nyomtatvány sehol- kidolgozás alatt- írják még jó, hogy ügyintézők neveit telefonszámait leírják/.megpróbálom elintézni a rádiótelepítést. üdv továbbra is
A jobboldali kép nem ez akrt lenni, hanem egy nagyobb kép az 1-2 részről. Ötleteim:
- a 2. Készenléti épúletet kellene használni irodának, őrháznak st.
- ha nem akartok csörlös vitorlázórepüló üzemet, akkor elég a 3. Füves mező (persze panirozva, füvesítve)
- ha mégis, vagy ingyen adják, akkor jó lehet még a 4. mező, de akkor a csatornát(?) el kell fedni.
- az 5 irányítótoronyra nektek semmi szükségetek, pénzt adni érte kár.
- a nagy kérdés az erdőben levő 1. garázsépület, amit meg kellene nézetni egy építésszel. Debrecenben is van ilyen, belül kisebb műhelyekre oszlik. Ha a kózfalakat ki ehetne bontani és pl. 3-4 ablak helyét kibontva ajtót lehetne csinálni, lehetne belőle hangár is. Persze akkor utat kellene építeni az állóhelyig, azzal együtt lehet, hogy olcsóbb egy grabolit-hangár a beton sarkán.
Érdeklődj az elüldözött@beárt repülőkluboknál. Biztos találsz irányítókocsit, zászlókat, hordágyat, padokat, plahékat. A debreceni vitorlázórepülők pl. Szoboszlóra költöztek, ahol van irábyítókocsi. Vajon hol lehet a debreceni? Hátha bérbeadnák?
A füves pálya nagyon fontos, tisztán betonra nem kaptok engedélyt. 40-60 méter szélesség elég.
ha öszejönne valamai, csak előbb utóbb elterjed és épít valaki hangárt- most akarnak valamit közművesíteni.még egyelőre nem szólt senki, de rákérdezek, hogy lehet-e építeni..
én is szeretném valahogy lezárni, valamelyik épületet ajttóval ellátni,bezárni értékesebb dolgokat afüves terüleet nem ismerem, de a fasor nincs túl közel??? középr is szeretnék valami irányító bódét,wécét, talán kis kutat is fúrhaatuni- mosdáshoz- állandó jelenlétet, remélem az 5 km elveszi kedvét a tolvajoknak.de ha elkapok egyet , lelövöm../gombászni járnak ki, én is voltam.,generátort, rádiót most keresek /volt de elromlot /, egyelőre szalagot debrecenbe találtam 100 m 1500 ft körül van. piros-fehér, sárga. ssszéljelzőt is találtam, / vőmnek van i szélmérő is vaan.
A betonozott állóhely folytatásában van egy füves terület, azt kérjétek füves pályának kb. 1000 méter hosszon. Akkor aki akarja, a betonos platzot használja, akinek kedves a gumija, az a füvest. Kérdés, milyen állapotban van az a füves csík. Az alapozatlan hangárt a bevezető út melletti sarokba érdemes tenni. A műholdképen a bevezető út melletti erdő közepén van valami épületcsoport. Az biztos jó valamire, irodának stb. Kérdés, hol van víz, villany?
De a nektek kijelölt területet célszerű bekeríteni valami egyszerű keritéssel és a bevezető útra saját kaput, őrbódét tenni, ahol a saját emberetek gondoskodik a belépésről. Ha a városi perzekutorokra bízzátok magatokat, előbb-utóbb úgy jártok, mint sok repülőklub, kiba...ák őket rendészeti okokra hivatkozva.
Szerintem Miskolcon, Egerben van annyi magángép tulajdonos, aki bérelne ott hangárt. Ismerek olyan miskolci pilótát, aki a 4személyes Robin-ját eddig Debrecenben tartotta, most tovább menekült Békéscsabára. Persze ő ragaszkodik a viszonylag őrzött reptérhez, ezért nem ment Hajdúszoboszlóra. Ott most olyan konstrukcióról van szó, hogy a szoboszlói klub megépít egy ilyen graboplast hangárt, ha a debreceni bérlők előre kifizetik a hangárdíjat egy évre. Ebből építenék meg.
akkor a szentstváni útról bemenni utána balra a reptérrre és ott.. szintén rögtön balra a széles terület a fasorig. rendbe így kérem és mondom aki majd ott lesz