Ez a klubtopic Debrecen környéki közösségi közlekedésről szól. Ide csak klubtagok írhatnak. Ha szeretnél klubtag lenni és ezáltal jogot szerezni az íráshoz, akkor kérvényezd a Megbeszélde - TK topicon.
Az azért tetszik a 2-es villamos menetrendjében, hogy az első jármű már 3:24-kor indul a Nagyállomásról, míg a 31-es csak 4:40-től, a 32-es busz csak 4:30.kor indult először. Azért persz én még jó szemmel venném, ha az utolsó 0:30 körül indulna, vagy lenne végre már valami értelmes éjszakai busz is!
Ez a rohanás speciel az 5-ös trolit nem érintette, azt hetek óta lehet tudni, milyen viszonylatszámot kap. Az indulási idők pedig nem változtak, ez sima hozzá nemértés volt.
A 11-es busz dettó, már a múltkor is észrevettük, hogy a 11A megállói bennemaradtak.
Vannak persze olyan hibák, amik betudhatóak a sietségnek, de ez a kettő nem.
Talán mégis lesz valami a zöldút kérésből. A nap folyamán sorban szerelték fel a 2-es villamos vonalán az antennákat a jelzőlámpákhoz (a kiegészítő jelzőkre). Tehát valószínűleg nem a GPS koordináta alapján hanem közvetlenül a helyszínen jelentkezik majd be a villamos. Plusz még új programot töltöttek fel a vezérlőkre (sokadjára).
Egy kicsit, most had védjem meg most a DKV-t. Tekintve, hogy az utolsó utáni pillanatban született meg a döntés, hogy mely változat kerül bevezetésre, ezért most rohamtempóban kell elkészíteni mindent. Ennél sokkal súlyosabb gondok is vannak ...
Egy érdekesség még. Ha évek óta nem képesek a jelzőlámpák összehangolását (zöldhullám) megoldani, akkor a 2-es villamos zöldútkérése hogyan fog működni? Gyanítom hogy sehogy, esetleg a protokoll utazás idejére valami barkácsolással (telefonon szólnak a közút diszpécserének a villamosról).
Egyébként észrevettétek, hogy az új menetrendeken (értsd március 1-től) már nincs rajta a DKV kedves szlogenje a pontos közlekedésről és a kiszámítható szolgáltatásról!? Végre rájöttek, hogy ennek a szlogennek a valóságohz semmi köze. Ez pozitívum a DKV részéről.
Na basszus... Letiltották a márciustól érvényes menetrendet a DKV menetrendkeresőn. Gratulálok! Tényleg az lesz, hogy valamikor február 20 körül megtudhatja a tisztelt utas, mire számíthat.
Nos, amíg nem kell melózni menjek, összefoglalom a lényeget:
- 10-es csoport: Piac utca helyett nagykörút. Csoda, hogy a 42/42A maradhatott. Semmiképpen nem jó megoldás. Most, hogy a Bethlen utcáról a Rákóczi fele is lehet kanyarodni, talán ki kellene használni. A Kossuth utca - Nagyállomás kapcsolat úgy is tönkre lett téve.
- 11-es: káosz. Senki nem akar a Széna térről a Borzán Gáspár - Hétvezér - Veres Péter utca - Sámsoni - Acsádi - Kassai út kerülőn keresztül a városba jutni. Értelmesebb javaslatom is van, ami a rövidesen meglévő L*dl-t is kiszolgálná: a Sámsoni úttól Mátyás Király utca - Kincseshegy utca - Mák utca - Vámospércsi út - Létai út - Lahner utca - Diószegi út.
- 12-es: pozitívum, hogy a 40 perces közlekedés megszűnne, de hogy ne csesszünk ki a Tevás dolgozókkal, én az útvonalon is változtatnék: Bolyai utca - Dóczy utca - Móricz Zsigmond út - Pallagi út - Teva. Így az Auguszta és a Teva is érintve lenne mindkét irányban, és nem áll elő az az abszurd helyzet, hogy a több tucat Tevás lekési a buszt, mert a vezető siet, majd az Augusztánál áll a sofőr percekig.
- 13-as: rég megérett volna a hosszabbításra (István út - Vincellér utca)
- 15/15Y: Ebből nagy felháborodás lesz még. Nem csak a Széna tér és a Lahner utca miatt, hanem a zsibogó miatt is.
- józsai buszok: nevetséges. Még a hurok jó ötlet is lehetne, ha fordítva tenné meg (a Nyugati utca felé), és nem keresztezné egymást az útvonal, nem érintené duplán a Segner teret.
Én legalább a 36-ost meghagynám a Nagyállomásig (a jelenlegi útvonalon), a 34-35 pedig indulhat a Segnerről.
- 41Y: Észrevette valaki, hogy hétvégén nem közlekedik? Mivel 15Y sincs, hétvégén NEM LESZ közlekedés a Lahner utcán! Ezért is javaslom a 11-es általam vázolt útvonalát.
- 45: Hétvégén 13:35-kor elmegy az utolsó, onnantól kezdve az István úton csak a 22-24 csoport marad, tehát egy irányba lehet majd közlekedni.
A 45-ösnem is új útvonalat javasolnék: a Kossuth utca után Klaipeda utca - Szent Anna utca - Vágóhíd utca - Diószegi út - Borzán Gáspár utca - Cseresznye utca - Széna tér.
Ez pótolná a 15-ös szinte összes hiányzó szakaszát. Azt gondolom elfelejtette a DKV, hogy a 15-ös hiánya miatt a Klaipeda utca - Dószegi út szakasz is kimarad...
Azért azt nem nevezném felkerülésnek, hogy egy kis ügyeskedéssel érhetőek el a menetrendek és az útvonalak, azért nem így illene megtudnunk... Amúgy meg milyen marhaság, hogy február utolsó heteiben. Látszik, hogy Debrecenben leszarják a társadalmi egyeztetést, az utas meg dögöljön meg ott, ahol tud... Undorító a DKV válasza...
Megkérdeztem mikor lesz publikus az új menetrend a 2-es villamos beindulása után, a válasz:
vonalhálózatunk 2014. március 1. napjától várhatóanátszervezésre kerül és erről várhatóan február utolsó heteiben járműveinken, honlapunkon és a helyi médián keresztül is tájékoztatni fogjuk Utasainkat.
Tehát minden csak várható, pontosan ők sem tudják!?
tehát a szlogen helyesen:
"várható közlekedés = valamikor jön a busz/troli/villamos
Vagy egyszerűen legyenek körjáratok azon viszonylatok, amelyek nem ugyanazt az utat teszik meg oda, mint vissza.
Érdekes, hogy pár hete az egyik esti 19-es nem akart megállni a Sámsoni úti fordulóban, mert nem volt jelezve, és egyből indult vissza a Júlia-telep felé; a sofőr szerint azért, mert körjárat.
Ezek szerint még a DKV-n belül sem tudják, mi számít körjáratnak, és mi nem.
Járt ma valaki a Doberdó utcai végállomásnál? Lehet tudni, hogy akkor végül a Doberdóra, mint végállomásra érkező buszok hol teszik le az utasokat? És a 10-es buszok, egyik-másik irányban hol állnak meg? És a Doberdóról, mint kezdő állomásról induló buszok, hol veszik fel az utasokat? :)
Ha viszont ilyen az üzletszabályzat, akkor ehhez kéne igazítani a viszonylatok útvonalát. P. a 19-essel a Júlia-telepre ne úgy kelljen utazni, hogy a Sámsoninál új jegyet kelljen kezelni. Vagy aki a TEVA-ból utazna jeggyel a városba, annak az Augusztánál.