A Mazda3 és a VW Golf elöl halászta el a díjat a Fiat kisautója. Az idei év szoros befutót hozott, az első öt autó mindegyike több mint kétszáz pontot kapott. Az 58 zsűritag által kiosztott 1450 pontból a Panda 281-et gyűjtött, míg a második és harmadik helyen a kompakt kategória két nagyágyúja, a Mazda3 és a VW Golf osztozhat 241-241 ponttal. A negyedik és ötödik hely sorsáról szintén csak néhány pont döntött: a Toyota Avensis 219 pontot kapott, az Opel Meriva pedig mindössze hattal kevesebbet. A hét autóból álló mezőny végére az ötös BMW (144 pont) és a Nissan Micra (111 pont) szorult. A Panda idei győzelmével az Év Autója történetében először diadalmaskodott a szupermini kategória egyik képviselője. A Fiat csoport azonban nem először mondhatja magáénak a díjat: csak az elmúlt tíz évben öt alkalommal szerezték meg az elsőséget a Fiat és az Alfa Romeo márkák révén. Az Év Autója díjak számát tekintve is a Fiat vezet: a márka 8, a cégcsoport 11 címet hozott el 1964 óta.
Hét típust jelöltek az Év Autója címre
2003. november 13. 11:01
Hírszerkesztő
Az 58 tagú nemzetközi zsűri az idén 35 autóból választhatott, amelyek közül hetet talált alkalmasnak a döntőben való részvételre. A végső szavazáson a BMW 5-ös sorozata, a Fiat Panda, a Mazda3, a Nissan Micra, az Opel Meriva, a Toyota Avensis és a Volkswagen Golf V vehetett részt. Érdekes, hogy az idén az egyes kategóriák képviselői az idén többé-kevésbé egyenletes arányban vannak jelen a jelöltek között: két kisautó, két kompakt modell, két középkategóriás típus és egy mini-egyterű vesz részt a versengésben. Az elmúlt három évben kompakt autókat választottak, az Alfa 147-es, a Peugeot 307-es és a Renault Mégane pedig meg is szolgálta a zsűri bizalmát: mindhárom típus jelentős sikereket ért el saját szegmenségen. Most azonban úgy hírlik, a Fiat Panda a legesélyesebb a címre, amellyel a Fiat a kisautók között szeretné újból magához ragadni az elsőséget. Az idei jelölt modellek gyártói közül egyébként a Fiat rendelkezik a legtöbb Év Autója címmel, szám szerint héttel, míg az Opel kétszer, a VW, a Nissan és a Toyota egyszer, a BMW és a Mazda pedig egyszer sem kapta meg a díjat. Az eredményhirdetést november 18-án tartják, így akkor kiderül, hogy a hét típus közül melyiket értékelte a legjobbnak a zsűri.
"A Volvo nagyobbik szabadidő terepjárója nyerte a brit Auto Express magazin 2003-as Év Autója díját. A legnagyobb elismerés mellett az XC90-es vitte haza a legjobb négykerekesenek járó díjat is a tegnapelőtt megtartott díjkiosztóról.
Az XC90-es mellett még négy másik Volvo harcolhatott díjakért, az S80 a vezetői,a V70 a kombi, az S60 a kompakt vezetői, az S60 D5 pedig a vezetői dízelautók fináléjába jutott, de a végelszámolásnál nem nyertek.
A díj átadásakor David Johns, az Auto Express szerkesztője így kommentálta a döntést:
Az autó sziklaszilárd építésével, kifinomult kezelhetőségével és innovatív belterével győzött meg minket. Hatalmas, gyönyörű és tele van ötletekkel, amelyek az autózást sokkal kellemesebbé teszik. Nagyon ritka az ennyire különleges autó.
Tavalyi bemutatása óta az XC90-es a további díjakat nyerte:
Legjobb 4x4-es Nagy-Britannia, What Car?
Az év szabadidő-terepjárója, Nagy-Britannia The Sun
Az év autója 2002, Nagy-Britannia Aberdeen Press & Journal
A világ legstílusosabb multifunkciós járműve, Olaszország Mondo (Automobile)
Texas teherautója, USA, Texas Auto Writers Association
Az év szabadidő-terepjárója 2003, USA Motor Trend
Az év szabadidő-terepjárója, Kanada, Guide L'Auto"
Azt hallottam a rádióban az okosoktól, hogy a megane2 sokkal nagyobb tömegek számára hozzáférhető mint egy nagyobb autó, Mercedes E vagy a Velsatis, ami szerintem is a "próbája" volt ennek a formának, és nekem ugyanúgy nem tetszik.
De az emberi szemem sok mindenhez hozzászokik.
Az a Scorpio, ami év autója díjat kapott, az népszerű és elég sikeres autó volt a maga idejében.
A béka már kevésbé, de nem is volt Car of the Year sehol. Tudtommal.
"Ismét összesítette az év termését a What Car? brit autósmagazin. A 18 kategóriagyőztes közül a Seat Ibiza háromhengeres 1,2 literes motorral szerelt modelljét választották az Év Autójának, a londoni Hilton Hotelben rendezett ceremónián.
A zsűri elsősorban fiatalos és sportos külseje miatt választotta az autót, de az autó kis fogyasztását, a négy csillagos EuroNCAP töréstesztet és az alacsony biztosítási besorolást számításba vették.
A további nyertesek:
Legjobb olcsó autó: Hyundai Getz 1,1
Legjobb szupermini: Seat Ibiza 1,2
Legjobb kis csapotthátú: Toyota Corolla
Legjobb családi autó: Opel/Vauxhall Vectra
Legjobb limuzin: Mazda6 2,0 dízel
Legjobb buszlimuzin: Opel/Vauxhall Zafira 1,6
Legjobb hot hatch: Honda Civic Type-R
Legjobb kabrió: VW Beetle 1,6 Convertible
Legjobb kupé: Audi TT Quattro 1,8T (225 LE)
Legjobb sportautó: BMW M3
Legjobb roadster: Vauxhall VX 220 (Opel Speedster)
Legjobb szupersportautó: Porsche 911 Turbo
Legjobb 4x4-es autó: Volvo XC90 D5 Geartronic
Legjobb kompakt prémium autó: Audi A4 1,9 TDI
Legjobb prémium autó: Mercedes E270 CDI automata
Legjobb luxusautó: Mercedes S320 CDI
Törésbiztonsági díj: Renault
Betörésbiztonsági díj: Lexus "