Ha azt mondod "Grand" akkor valószínű, hogy C4 ed van nem Xsara Pikacsu. Nem tudom kié milyen, sok mindentől függhet az én pikacsumban, kellemesen csalódtam fűtésileg mert kb 5 perc után érezhető langyosan fúj mínuszban is. 1.6 HDI 2006-ból. A régebbi dieseleimbe bele lehetett fagyni, mert 10-15 percig semmi nem volt, pedig volt Fiat 131,bmw 525,golf, tipo, és hyundai.
Mindent "jol" csinaltam, de nem lesz faklyasmenet. Onkormanyzati ut, az o biztositoja fizet majd, ha fizet. Magaval a balesettel kapcsolatban nincs kerdes es a felelosseggel sem. Rendorseget kihivtam.
Csakhat...
Az auto 22 eves. A biztosito majd varhatoan erteknovekedesnek fogja tekinteni az esetleges uj alkatreszeket.
Aztan meg be kell jelentkezni szervizbe szemlere, hiszen meg nem tudom mi van alul, fel kell emelni a kocsit. A szerviz szakvelemenye is penzbe fog kerulni. Azzal keresem meg az onkormanyzatot, aki nyilvan tovabb kuld a biztositojahoz. Aki semmit nem fog elhinni, ezert be kell mennem a rendorsegre, ahol hivatalos masolatot kell kerni a helyszineles jegyzokonyvebol.
Mindezt karacsony elott, es nem lehet halogatni, mert a karesemeny bejelentesenek is van elevulesi hatarideje.
Ma belementem egy beszakadt úttesten lévő lyukba. Kora reggeli félhomály, szakadó eső, nem ve(he)ttem észre. Innen is üdvözlöm azt az autós hölgyet, aki előttem kb fél perccel megsmmisítette ugyanitt a Suzuki Vitarájának első futóművét (+felni+defekt) és kb 150 méterrel odébb leparkolva telefonálgatott és azt urat is, aki az út szélén drukkolt, hogy mikor jön már a következő áldozat (én)! Valahogy csak nekem jutott eszembe azonnal leállítani a forgalmat és hívni a 112-t... Valószínűleg a sok csapadék és a csatorna hibája miatt teljes suélességében alámosódott a burkolat, legalább 1 méterre le lehetett látni.
Szerencsére nem fékeztem bele, átmentem "felette" és nem ragadtam bele, de a kocsi alja kapott egy isteneset. Most úgy tűnik a futómű megúszta, legalábbis egy 50 km út alatt nem vettem észre, de a jövő héten viszem szervizbe. Ott fel tudják emelni és felmérni a kárt. Az megmutatja, ha baj van.
Átok ül rajtam, két hónapon belül hasonló módon zúztam meg mindkét autóm. A másiknál beparkoltam egy ház elé a magas fűbe. A tulaj nem nyírta a füvet, de nem szerette ha odaparkolnak, ezért kirakott 2 db zsalukövet, ami túlnőtt a fű. Küszöbnek annyi.
Ha lehet még egy kérdésem mert nem vagyok egy elektromos zseni,milyen solar panel-t tettél be vagy hogy hoztad össze a szivargyújtó steckerrel? Esetleg USB-vel,vagy hogy?
Sőt az utolsó akkucserénél elfelejtettem levenni a napelemet és az annyit rátöltött a csere közben, hogy semmit nem felejtett el az autó. Nem így terveztem, de így alakult.
Akkor megvan az oka. Ezt menet közben is megteszi, ha mondjuk +4 fokról lecsökken +3 fokra. Ez nem Citroen vagy francia átok, a legtöbb autó gyártótól függetlenül csinál ilyet manapság.
Hali! Csak egyszer “kling”-el diszkréten halkan. Igazad van vagy 3 napon kersztül valóban kiírta a frostgefahr jelzést. +3 alatt volt és sejtettem hogy valami figyelmeztető jelzés,de azt hiszem utána is csinálta provizóre. Na mindegy majd figyelem. Ez a napelemes töltés nagy ötlet,köszi magamévá teszem.
A hátsó kalaptartón lévő szivargyújtón keresztül bármikor rá tudsz tölteni, azt nem kapcsolja le.
Ha jól emlékszem 10A-es a biztosíték rajta.
Nekem nagyon sokáig (5 évig) állt az autó, csak mostanában lett ismét évi 5-6 ezer km erejéig használatba véve. Amikor vizsgára vittem, vagy szervizbe, mindig poén tárgya volt az ablakszigetelésen a moha! :-)
Én hoztam ki a szalonból még 2001-ben és sajnáltam eladni, amikor vettem egy másik autót (C4). Jó szerszámhoz ragaszkodom, mert ez az. Mérete, variálhatósága és megbízhatósága okán... Soha nem hagyott cserben, lassan 300 ezer km-el is bontatlan a motorja (2,0 HDi), igaz mindig odafigyeltem, hogy mindent megkapjon, ami jár neki.
Szóval a kérdésedre válasz is, hogy a vidéki házam udvarán állt (soha nem aludt garázsban...) és egy ideig egy kis intelligens 200 mA-es dugasztáppal tartottam full-töltésen az akkumulátort, a kerti hosszabbítót bevezettem a csomagtartóba és ennyi.
Most a gyerekeim használják többnyire az autót és Budapesten az utcán parkol, én már ritkán ülők bele. A kalaptartóra tettem egy 20W-os napelemet, ami állandóan rá van dugva. Az nappal annyit rátölt annyit amennyit a kocsi állásában felvesz, vagy az akkumulátor önkisül. 6-8 évente kell akkumulátort cserélni, talán ezért, bár abból is jobbat használok: Varta Silver.
Amikor megkérdezik, hogy mi az, akkor mindig mondom, hogy ez egy villanyautó! :-D
Köszönöm válaszod. De feladtál egy újabb leckét. Mitől gyengül az akku? Vadi új van benne,a töltés 13,7-14,2 között van és amikor leállok mindent kikapcsolok (digit klíma ,rádió) hogy ne szívja első indításkor. És habnak a tortán mindenhol ledes égők vannak benne🧐🧐🧐🧐🧐🧐
Sziasztok! Valakinek van tippje mi lehet? Reggel az első indításnál,ha nem várok,csak beülök és indítok hallatszik egy halk ,finom,kis "kling" harangszó. De mondjuk ha ráadom a gyújtást várok fél percet,nincs harang.Mi lehet? Hibát sehol nem ír ki. Valamint az akkumulátort hogy töltsem ha esetleg szükség van rá? Van intelligens töltőm is. mindenképp le kell szedni valamelyik sarut? Közvetlenül az akksira kell tenni a csipeszeket? Mert kb 20 éve én simán rácsippentem a sarukra és töltöm. Sosem volt baj de nagyon félek ettől a francia gyenge elektronikától nehogy meghülyüljön. Köszönöm
Másik aksi volt pont kéznél, van sokfajta tápom de lusta voltam hátramenni érte. Ha óvatosan szigeteled a pluszt, nem lehet elrontani. Plusz bármit meg lehet kézzel fogni ez nem egy FAM meló. :)
Rádió programok miatt nem aggódok, mert úgyis szét kell szednem. Mióta nálam van a kocsi, ugyanazt a CD-t hallgatom, mert valami szíj megnyúlt benne és nem adja ki. :))) Egyébként kettes Picasso, szóval olyan nagyon sok extra nincs benne.
Attól tartottam hogy majd nem ismeri fel a kulcsot vagy valami hasonló horror történet fog bekövetkezni.
Az lesz hogy a magam megnyugtatása végett azért csak ráteszek valamit.
Ha ismeretlen kódos a rádió, akkor semmi esetre hagyd feszültség nélkül az akku helyét. Amúgy szerintem mindegy, legfeljebb az órát kell újra beállítani, automata ablak le/felhúzást betanítani (ha van), meg hasonló apróságok.
Akkut szeretnék cserélni, és most ismerkedek a márkával. . Arra az időre érdemes a motor melletti bikázási pontokra valami kisebb 12 voltos aksit rátenni, vagy nyugodtan áram nélkül maradhat pár percre a kocsi?