Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Figyelget Creative Commons License 2023.12.06 0 0 19650

Köszönöm. 

Előzmény: bestdriver (19649)
bestdriver Creative Commons License 2023.12.05 0 0 19649

Ha azt mondod "Grand" akkor valószínű, hogy C4 ed van nem Xsara Pikacsu. Nem tudom kié milyen, sok mindentől függhet az én pikacsumban, kellemesen csalódtam fűtésileg mert kb 5 perc után érezhető langyosan fúj mínuszban is. 1.6 HDI 2006-ból. A régebbi dieseleimbe bele lehetett fagyni, mert 10-15 percig semmi nem volt, pedig volt Fiat 131,bmw 525,golf, tipo, és hyundai. 

Előzmény: Figyelget (19647)
bestdriver Creative Commons License 2023.12.05 0 0 19648

Húúúú, sok erőt és kitartást. Ez nagyon gáz, főleg ünnepek előtt. Remélem jól végződik az ügyvéd. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19646)
Figyelget Creative Commons License 2023.12.04 0 0 19647

Üdv mindenkinek!

Nem oly régen boldog tulajai lettünk egy 2009es benzines grand picassonak. 

Vele kapcsolatban alighanem többször is fogok tanácsért fordulni Hozzátok. Most éppen 2 kérdésem lenne. Az első:

Milyennek kell lenni a fűtésnek benne? Milyen gyorsan kezd meleget adni? (Kicsit lassúnak tűnik a meleg megjelenése. )

A második: a kulcs elemcserekor mindig újratanítást igényel? Vagy van esetleg valamennyi türelmi idő? 

Sanszos, hogy cserés lesz(legalábbis bízom benne, hogy csupán az a gond), mert egyszer-egyszer nem reagált a nyomógomb. 

Köszönöm előre is. 

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.12.02 0 0 19646

Mindent "jol" csinaltam, de nem lesz faklyasmenet. Onkormanyzati ut, az o biztositoja fizet majd, ha fizet. Magaval a balesettel kapcsolatban nincs kerdes es a felelosseggel sem. Rendorseget kihivtam.

Csakhat...

Az auto 22 eves. A biztosito majd varhatoan erteknovekedesnek fogja tekinteni az esetleges uj alkatreszeket.

Aztan meg be kell jelentkezni szervizbe szemlere, hiszen meg nem tudom mi van alul, fel kell emelni a kocsit. A szerviz szakvelemenye is penzbe fog kerulni. Azzal keresem meg az onkormanyzatot, aki nyilvan tovabb kuld a biztositojahoz. Aki semmit nem fog elhinni, ezert be kell mennem a rendorsegre, ahol hivatalos masolatot kell kerni a helyszineles jegyzokonyvebol.

Mindezt karacsony elott, es nem lehet halogatni, mert a karesemeny bejelentesenek is van elevulesi hatarideje.

Szoval eros szopoag lesz ez nekem...

Előzmény: MárRégenTöröltNick (19645)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2023.12.02 0 0 19645

 

Pff :( Ha mindent jól csináltál, úgy vélem, valamit fizet a biztosító. Úgy vélem.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19644)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.12.01 0 0 19644

Kujva életbe!

 

 

Ma belementem egy beszakadt úttesten lévő lyukba. Kora reggeli félhomály, szakadó eső, nem ve(he)ttem észre. Innen is üdvözlöm azt az autós hölgyet, aki előttem kb fél perccel megsmmisítette ugyanitt a Suzuki Vitarájának első futóművét (+felni+defekt) és kb 150 méterrel odébb leparkolva telefonálgatott és azt urat is, aki az út szélén drukkolt, hogy mikor jön már a következő áldozat (én)! Valahogy csak nekem jutott eszembe azonnal leállítani a forgalmat és hívni a 112-t... Valószínűleg a sok csapadék és a csatorna hibája miatt teljes suélességében alámosódott a burkolat, legalább 1 méterre le lehetett látni.

 

Szerencsére nem fékeztem bele, átmentem "felette" és nem ragadtam bele, de a kocsi alja kapott egy isteneset. Most úgy tűnik a futómű megúszta, legalábbis egy 50 km út alatt nem vettem észre, de a jövő héten viszem szervizbe. Ott fel tudják emelni és felmérni a kárt. Az megmutatja, ha baj van.

 

Átok ül rajtam, két hónapon belül hasonló módon zúztam meg mindkét autóm. A másiknál beparkoltam egy ház elé a magas fűbe. A tulaj nem nyírta a füvet, de nem szerette ha odaparkolnak, ezért kirakott 2 db zsalukövet, ami túlnőtt a fű. Küszöbnek annyi.

gepesz Creative Commons License 2023.12.01 0 0 19643

:-)))

Én már csináltam. Nagy túrabakancs volt rajtam. :-))) A fék is kapott egy  kicsi érintést.

Előzmény: Fasty78 (19642)
Fasty78 Creative Commons License 2023.12.01 0 0 19642

Sziasztok,

Talàlkozott már valaki olyan jelensèggel ,hogy gàzadàsra vilàgìt a fèklàmpa ha nem nyomom elalszik😀.

Csak Ac pumpa volt rajta cserèlve.

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.11.22 0 0 19641

Az egyiken gyarilag volt szivatgyujtoba valo dugo. A masikra raforrasztottam.

 

Előzmény: bestdriver (19640)
bestdriver Creative Commons License 2023.11.21 0 0 19640

Ha lehet még egy kérdésem mert nem vagyok egy elektromos zseni,milyen solar panel-t tettél be vagy hogy hoztad össze a szivargyújtó steckerrel? Esetleg USB-vel,vagy hogy?

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19639)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.11.20 0 0 19639

Ja ez a C4-nél volt.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19638)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.11.20 0 0 19638

Sőt az utolsó akkucserénél elfelejtettem levenni a napelemet és az annyit rátöltött a csere közben, hogy semmit nem felejtett el az autó. Nem így terveztem, de így alakult.

Előzmény: bestdriver (19636)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.11.20 0 0 19637

Akkor megvan az oka. Ezt menet közben is megteszi, ha mondjuk +4 fokról lecsökken +3 fokra. Ez nem Citroen vagy francia átok, a legtöbb autó gyártótól függetlenül csinál ilyet manapság.

Előzmény: bestdriver (19636)
bestdriver Creative Commons License 2023.11.20 0 0 19636

Hali! Csak egyszer “kling”-el diszkréten halkan. Igazad van vagy 3 napon kersztül valóban kiírta a frostgefahr jelzést. +3 alatt volt és sejtettem hogy valami figyelmeztető jelzés,de azt hiszem utána is csinálta provizóre. Na mindegy majd figyelem. Ez a napelemes töltés nagy ötlet,köszi magamévá teszem.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19635)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.11.19 0 0 19635

Amikor kakukkol, nem ír ki semmit? Nincs hibalámpa?

A reggeli hidegindításkor nincs véletlenül villogó +3 fok a kijelzőn?

Folyamatosan kakukkol, vagy csak egyszeri jelzés?

Előzmény: bestdriver (19631)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.11.19 0 0 19634

A hátsó kalaptartón lévő szivargyújtón keresztül bármikor rá tudsz tölteni, azt nem kapcsolja le.

Ha jól emlékszem 10A-es a biztosíték rajta.

 

Nekem nagyon sokáig (5 évig) állt az autó, csak mostanában lett ismét évi 5-6 ezer km erejéig használatba véve. Amikor vizsgára vittem, vagy szervizbe, mindig poén tárgya volt az ablakszigetelésen a moha! :-)

Én hoztam ki a szalonból még 2001-ben és sajnáltam eladni, amikor vettem egy másik autót (C4). Jó szerszámhoz ragaszkodom, mert ez az. Mérete, variálhatósága és megbízhatósága okán... Soha nem hagyott cserben, lassan 300 ezer km-el is bontatlan a motorja (2,0 HDi), igaz mindig odafigyeltem, hogy mindent megkapjon, ami jár neki.

Szóval a kérdésedre válasz is, hogy a vidéki házam udvarán állt (soha nem aludt garázsban...) és egy ideig egy kis intelligens 200 mA-es dugasztáppal tartottam full-töltésen az akkumulátort, a kerti hosszabbítót bevezettem a csomagtartóba és ennyi.

Most a gyerekeim használják többnyire az autót és Budapesten az utcán parkol, én már ritkán ülők bele. A kalaptartóra tettem egy 20W-os napelemet, ami állandóan rá van dugva. Az nappal annyit rátölt annyit amennyit a kocsi állásában felvesz, vagy az akkumulátor önkisül. 6-8 évente kell akkumulátort cserélni, talán ezért, bár abból is jobbat használok: Varta Silver.

 

Amikor megkérdezik, hogy mi az, akkor mindig mondom, hogy ez egy villanyautó! :-D

Előzmény: bestdriver (19631)
bestdriver Creative Commons License 2023.11.19 0 0 19633

Köszönöm válaszod. De feladtál egy újabb leckét. Mitől gyengül az akku? Vadi új van benne,a töltés 13,7-14,2 között van és amikor leállok mindent kikapcsolok (digit klíma ,rádió) hogy ne szívja első indításkor. És habnak a tortán mindenhol ledes égők vannak benne🧐🧐🧐🧐🧐🧐

GLückPeter Creative Commons License 2023.11.19 0 0 19632

A hang a gyengülő akksi jele. Én simán ráteszem a töltöt, ez a Francia gyenge elektronika szerintem f@szság, az enyémben pl Bosch.

Előzmény: bestdriver (19631)
bestdriver Creative Commons License 2023.11.19 0 0 19631

Sziasztok! Valakinek van tippje mi lehet? Reggel az első indításnál,ha nem várok,csak beülök és indítok hallatszik egy halk ,finom,kis "kling" harangszó. De mondjuk ha ráadom a gyújtást várok fél percet,nincs harang.Mi lehet? Hibát sehol nem ír ki. Valamint az akkumulátort hogy töltsem ha esetleg szükség van rá? Van intelligens töltőm is. mindenképp le kell szedni valamelyik sarut? Közvetlenül az akksira kell tenni a csipeszeket? Mert kb 20 éve én simán rácsippentem a sarukra és töltöm. Sosem volt baj de nagyon félek ettől a francia gyenge elektronikától nehogy meghülyüljön. Köszönöm

BLaaszloo Creative Commons License 2023.11.17 0 0 19630

Így van, valamiért kőkorszaki mechanikát sejtettem. 

Némi szilikonzsír a motor körül a  fogaskerekekre orvosolta a problémát. 

Egyébként a matrica alapján a cd éppen lehet hogy magyországi összeszerelés. 

 

Előzmény: Zolysys (19625)
BLaaszloo Creative Commons License 2023.11.17 0 0 19629

Másik aksi volt pont kéznél,  van sokfajta tápom de lusta voltam hátramenni érte.  Ha óvatosan szigeteled a pluszt, nem lehet elrontani. Plusz bármit meg lehet kézzel fogni ez nem egy  FAM meló. :) 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19628)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.11.17 0 0 19628

Egy kis 12V-os parszaz mA-es tapegyseg is eleg, csak minden fogyasztot le kell kapcsolni, pl a belso vilagitast is.

Előzmény: BLaaszloo (19627)
BLaaszloo Creative Commons License 2023.11.17 0 0 19627

Semmit sem bíztam a véletlenre, a saru egy bikázó kábellel folyamatosan kapta a  12 voltot. 

Előzmény: FeZ_ (19624)
Fatboyferi Creative Commons License 2023.11.17 0 0 19626

Üdv mindenkinek! 

Nemrég ültem vissza egy 2009 benzines Pikibe.

Ez a kis szemét air hibát jelezget mikor olyan kedve van! 

Ki lett olvasva a hiba: vezető oldali oldal ütközés érzékelő valószínű kontakt hibás.

A kérdésem az lenne mielőtt nekiállnék szétszedni mindent, hogy pontosan ez hol helyezkedik el, merre keresem?

Azt sem bánnám, ha valaki tudná, hogy hol vannak a légzsák csatlakozok amik kontakt hibákat produkálhatnak.

A két első ülésről, a légzsák kikapcsolóroló, a vezető ülés előtti nagy érzékelőről tudok de, hogy merre van a többi......????

A segítséget előre is köszönöm! 

Zolysys Creative Commons License 2023.11.15 0 0 19625

a CD mechanikában nincs szíj

Előzmény: BLaaszloo (19623)
FeZ_ Creative Commons License 2023.11.05 0 0 19624

A BSI meghülyülését elkerülendő, érdemes betartani a megfelelő lépéseket az akkumulátor le- és felcsatolásánál.

Előzmény: BLaaszloo (19623)
BLaaszloo Creative Commons License 2023.11.04 0 0 19623

Rádió programok miatt nem aggódok, mert úgyis szét kell szednem.  Mióta nálam van a kocsi, ugyanazt a CD-t hallgatom, mert valami szíj megnyúlt benne és nem adja ki. :))) Egyébként kettes Picasso, szóval olyan nagyon sok extra nincs benne. 

Attól tartottam hogy majd nem ismeri fel a kulcsot vagy valami hasonló horror történet fog bekövetkezni. 

Az lesz hogy a magam megnyugtatása végett azért csak ráteszek valamit. 

Előzmény: MárRégenTöröltNick (19622)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2023.11.04 0 0 19622

 

Ha ismeretlen kódos a rádió, akkor semmi esetre hagyd feszültség nélkül az akku helyét. Amúgy szerintem mindegy, legfeljebb az órát kell újra beállítani, automata ablak le/felhúzást betanítani (ha van), meg hasonló apróságok.

Már ha jól tudom. =)

 

Előzmény: BLaaszloo (19621)
BLaaszloo Creative Commons License 2023.11.04 0 0 19621

Akkut szeretnék cserélni, és most ismerkedek a márkával. . Arra az időre érdemes a motor melletti bikázási pontokra valami kisebb 12 voltos aksit rátenni, vagy nyugodtan áram nélkül maradhat pár percre  a kocsi? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!