Mostanában ismét gyakrabban hallhatjuk itt Joey zseniális számát, One Hundred Ways . Ugyan egyszer már jó régen megosztottam,de ha valakit játék szinten is érdekelne ?
Mondjuk én absz. Joey felvételéhez mérem és nyilván más hangosítási, hangtechnikusi feltételek voltak ott meg itt. A lényeget tekintve számomra nem jött át, hogy VB3 szól belül, pedig az app nekem is itt van ipaden. 🙄
Csak egy szót akarok. Már az újjászerveződött, ismert csapat arcával mutatják a kislemezt, de ez a félévet élt előző Karthágó kvartett, ahol Losó lászló basszusozott, énekelt, Fehér Lajos dobolt. A lényeg, Gidó igazán klassz hammondos játékkal színesíti. L100 760-as lezlin.
A Crumar forrása VB3. A mobilos változata kellemes, főleg hogy mindig kéznél van, de inkább rockban domborít. Abban kifejezetten tetszik. Stop és jazz módban kevésbé.
Szerintem ezt a lenti kettőt nagyon összerakta. Gyakorlatilag félelmetes. Az általunk preferált stílusokban érezhetően nincs még annyira otthon, azonban szerintem ez egy kevés idő kérdése. Meg nekem, nekünk. Lehet hogy precízebben kell meghatározni, nem gondolatolvasó.
Könnyen tanítható bármire, csak ez egy eszméletlenül szűk rétegzene. Érdemes meghallgatni a főoldalon a már megtanult stílusokból való ollózást. Meg mint írtam, ezt segítségnek kell tekinteni, nem helyettesítésnek.
A drum track valóban kóser, de ott azért nincs túl nagy megfejteni való a ti-ti-tákkal. Majd ha Joey Indiana c. kb. 300-as tempójú számát ki tudja analizálni az MI és lelassítható midi fájlként reprezentálja hangról hangra, akkor azt mondom már vmire használható is. Netán összehasonlító elemzésben nagy orgonisták védjegyeit példákkal illusztrálja a fellelt hangzóanyagokból. Ilyeneknek látom értelmét.
Különben a 90-es években láttam már egy olyan Technics dobgépet, ami vmi fifikás algoritmussal véletlenszerű ritmusokat tudott generálni (mondjuk főleg swingre) és sosem ismételte magát! Na ilyen még most sem működik milliós lakodalmas billentyűkben sem, csak statikus ütem lejátszások, ha már a téma fel lett dobva.
Állítólag Mozarttól minden hangjegy foglalt. A minap került a kezembe egy letöltött, és kinyomtatott 500 piano akkord kinyomtatva. A gitárosok kb. 20-30-ból megélnek. A billentyűsökről nincs információm, de gyanítom, hogy aki ennyit tud, az már a professzori székfoglalóját is megírta :-)
Meglepő, hogy hirtelen ilyen szintű gépi komponistával rukkolnak elő. Ok, Hammond orgonában kevésbé van otthon (még) mint gitár, ének, dobban, de idővel ez is fejlődik szerintem. Azért jobb ha saját kútfőnkre támaszkodunk, nem az igazi idegen tollakkal ékeskedni.
Ne verjen meg a jó isten, de ez azért tetszett, mert két hammondos játék között nem volt semmi öncélú virga. Fegyelmezetten kivárta, amíg ő jön. Nem baszott bele a másik játékába valami teljesen oda nem illő dolgot. Szerintem ezt hívják a másik zenész tiszteletének. Ezért nem kedveltem a Joey Defrancescot :-)
Annó féltek a gőzgéptől. Aztán milyen levelet hoz a postás az email korszakban? Már a kézzel fogható zenetartalom is ritkaságszámba megy. A gép mindig a rabszolgamunkát veszi át, a valós kreativitást nem pótolja. Mégha becsapós is az eredmény, ez csak egy adathalmazból való válogatás. Ötletnek, indulásnak jó lehet. Minőségi tartalomnak nem. Ámbár az áruházi, vécében szóló háttérzenék esetében valóban átveheti az ember szerepét. Azonban az ügyesen ollózó "kreatív" szerzők jövője neccesebb. Akinek igazi gondolata, érzése, mondanivalója van, szerintem nem érintett ebben. Iparosok kaptak modernebb szerszámot.
De jó játék. Ezen döbbentem le a legjobban: Pálmafa szerenád. Wembley arénás tömegben!
Még a múlt században olvastam, talán valamelyik Rakéta regény újságban egy pár mondatos novellában:
A világ összes tudósa megjelent, ahol felavatták a világegyetem szuperszámítógépét. Hogy próbára tegyék, feltettek neki egy kérdést.
-Létezik-e Isten?
A gép rövid gondolkodás után igennel felelt. Erre az egyik tudós odaszaladt a főkapcsolóhoz, de mielőtt lekapcsolhatta volna a gépet, nagy szikraesővel beheggedt a kapcsoló.....
Lehet, hogy nem szó szerint idéztem, de a lényeg ez volt :-) Hááát, igen! Van benne kockázat. Vigasztaljon minket, hogy ezt is karbantartani kell......
És innentől lehet félteni a praxist most már a zenéből megélni akaró muzsikusoknak. Eddig se voltak tele felkérésekkel (legalábbis nálunk).
Sokan tartanak joggal az MI-től. Mindenhová begyűrűzik, az orvoslástól a tőzsdei elemzésig. Nyílik az olló, a leszakadottak még leszakadottabbak lesznek, a kiváltságosok akiknek kezében a technlológia még kiváltságosabbak. Mint a robotizáció idején is. Ill. ez lesz a robotizáció 2.0 igazán, mikor a gépek ”öntudatra” ébredhetnek.
Sztem az emberiség hamarosan sarokba szorul (és ezt pár jövőkutató is osztja)! Kibújt a szellem a palackból…
Köszönöm szépen! De most más dolgom akadt. :-) Találtam egy ügyes csöves erősítő szerelőt a szomszédomban. Gatyába rázta az erősítőimet, és most arra élvezkedek. Ha lehet mondani, sokkal jobban szól a rendszer mint előtte. Egy kicsit igazítok a hangfalon, és már kész is.
A dob milliószor többet használt hangszer, azt mesterien kezeli.
Érdemes a Suno.com oldalon meghallgatni a generálásokat bluestól a klasszikus operáig. Gyakorlatilag egy fejlettebb táblázatkezelő ami összeválogatja megfelelő értékű panel/cellákat. Be lehet jelentkezni, napi 10 ingyenes kompon való állást vállal. Éneket szöveggel is, igény esetén. Jó szórakozást! :-)