Adott 1 opel Vectra 1.9 cdti. Ritkán előforduló hibája, hogy a fordulatszám csökkenés után alapjáraton a motor bedagog, majd leáll hibakód nincs, inditás után tökéletesen megy az autó tovább. A fenti hibát álló helyzetben a motort "túráztatva" könnyeb előidézni. Esetleg tapasztalat, ötlet a hiba okára?
A harmadik ilyen Vectrát taposom, bele se kezdj semmilyen alkatrész cserébe vagy diagnosztikába, kidobott pénz. Van két légnyomás érzékelő a motortérben, egyik a hűtő mögött a szívó oldalon, egy pedig bal hátul (ha szemben állsz a kocsival), azokat szoktam kiszedni, féktisztítóval kitakarítani majd visszatenni, ezt kb 1 évenként ismételni kell.
Nemrég tulajdonosa lettem egy 2002-es 2.2 dti C Vectrának. Az autót hibásan vásároltam, mégpedig olyan hibával, hogy időközönként szervíz módba teszi magát az autó. (kis autós villáskulcsos piktogram) Ilyenkor elfogynak a lovak, a teljesítménye leesik, mintha a turbó egyáltalán nem menne, illetve nem is megy :) Ki lett olvasva, ahol elsősorban az EGR-t írta hibaként. De persze akadnak még más egyéb kisebb hibák is.
Ez esetben szeretném kérdezni a tapasztaltabbaktól, akik már találkoztak ezzel a hibával, hogyan orvosolták? EGR csere? Lefalazás? Mi a megoldás? Köszönöm előre is.
Nekem hasonló van, csak Cosmo felszereltséggel és fekete. Ezeken kívül egyforma, vagyis 2.2 DTI, automata. Amit nagyon fontos lenne tudnod a döntésedhez,
hogy valójában milyen állapotú az automata váltó, mert ha csak bemondta a tulaj, hogy felújított de valójában nem, később sok gondot fog okozni.
Ha van lehetőséged mindenképpen próbáld ki de ne csak pár km-en, mert a váltó esetleges problémája üzem meleg váltónál fog jelentkezni. Ha van ismeretségedben
bárkinek Op-com -ja vele menjetek és olvassátok ki a kocsit a próba út után és a vásárlás előtt, hogy milyen jelenlévő vagy tárolt hibát találtok benne.
Igazából ez a legjobb dízel motorja az Opelnek ebből az időszakból, én imádom. A gyenge pontok ennél a verziónál az EGR szelep, MAP szenzor, automata váltó.
Ha a váltó rendben van akkor ajánlom, hogy szakműhelybe írasd ki az EGR szelepet a motorvezérlőből, mert 1: megszünteti a később, koszolódásból adódó
kiveszem-pucolom-vissza teszem gondokat, 2: a motor ezután csak tiszta levegőt fog szívni, ami tudjuk, hogy miért jó, plusz a MAP szenzor is tiszta marad.
Én is megcsináltattam még másfél éve 40000Ft-ért és hidd el, megérte. Ha a próba út után is minden ok, ajánlom a megvételét, nagyon hálás autó ha megadod neki
az alapvető gondoskodást. Én 15000Km után cserélek olajat, szűrőket (gázolaj szűrőt minden második cserénél). Egyébként nagyon kényelmes az automata, mi
imádjuk. Bocsi ha hosszú lett és sok sikert a vásárláshoz.
Első bejegyzésem ebben a topikban. Megvettem ötödik autómat... :)
Signum 2,2 DTI, 2003-as. Istenigazából nem magamnak vettem, a kisebbik fiam szerezte meg a jogositványt mostanában. Elhatároztuk, hogy beszerzek valami olcsót, amit nem sajnálunk, ha esetleg... :)
Reméljük a legjobbakat, esetleg jövök majd tapasztalatokat gyűjteni.
Részemről ez egy nosztalgia is egyben, 2005-6-ban volt egy ugyanilyen motorral szolgálati Signumom. Azzal nagyon meg voltam elégedve, 2 év alatt 225 ezer km-t mentem vele.
Mindenkinek jó estét! Opel vectra c 2.0 DTI 2002. El van szakadva a szalon világítás hoz vezető szalagkábel ami a tető kárpit alatt fut. Ki lehet e cserélni anélkül , hogy lebontanánk a tetőkárpitot? Az egyik vég a szalon világítás hoz csatlakozik de a másik végének hol a csatlakozása ? Válaszotokat előre is köszönöm
Mitől lehet, hogy mintha könnyen megcsúszna a kupplung, magas búgó hangod ad akár előre akár hátramenetben felengedéskor. Mikor összezárt a kuplung, semmi hang. Szinte alig lehet "hang nélkül" elindulni vele.
Van egy 2005-ös 1,9 cdti vectrám, 120 lovas. z19dt motorral. Semmi problémám nincs vele, viszont alacsony fokozatban gyorsításkor furcsa, zörgő hangot hallat az autó, mintha valami fém elem rezonálna. Nem túl hangos amúgy.
2000 fordulat felett nincs ez a hang és inkább már meleg motornál jelentkezik.
Köszönöm, ha van esetleg ötletetek, mitől lehet ez a hang.
Adott egy 2002-es Vectra C, 2.2es benzin Z22SE. Új gyári lambda szonda értéke is folyamatosan visszaesik, ezért autóelektronikástól kapott tanácsként kapott néhány földkábelt pluszba. ECU földje oxidos volt, ezért kapott új sarut. A hengerfejnél volt egy öntött műanyag ház is (ellenállás talán?) az egr szelep mögött . Ez szintén cserélve lett direkt földelésre. Azóta U2105 hibát ír, vagyis nincs kommunikáció az ECU-val, nem indul az autó. Mi lehet a probléma negoldása?
Van egy 2008-.10 havi 1.9 Cdti Vectra C 150le járgányom,az utolsó darabok egyike.
Problémám van a szervó kormány rásegítéssel...Pár hónapja kihagyott a szervóm olykor-olykor,villogva jelzett a műszerfal visszajelző is.Olaj lett egy kevés rátöltve,maj megszűnt a hiba.
Most egyik indításnál felvillant a szervó visszajelző a rásegítés pedig teljesen megszűnt (olajszint rendben).Az agya kiolvasásakor valami olyasmit hoz fel,hogy túl kevés feszültség a szervó rásegítésnél.
Találkozott már valaki hasonlóval?Esetleg ötlet valakinek,hogy mihez nyúljak először?