Hát igen, Master 2, 2001-es 2.8 DTI. Valami a műszerfalban 'suttog'. Köszönöm szépen a leírást, meg a linket. Ha lesz időm, valamit én is akarok javítani a nagy semmin, egyenlőre ez van.
Ha nincs az ajtóban hangfal honnan jön a hang egyáltalán??? Master II.-ről beszélünk.
Az ajtóba 3.-ra végül már egy Gladen RC130-at tettem, de erre írtam, hogy teljesen felesleges volt az 30eft is, egyszerűen nem lehet élvezhető (mondjuk 100-nál is hallható) hangot kihozni, szar a kocsiszekrény akkusztikája, mélyen van a helye, 13cm a reszelés nélkül betehető max méret, egy vicc...
Tehát most ami bent van szett és hatalmasat szól:
Fejegység: Pioneer sph10bt (ez egy mobiltelefont igénylő cucc, youtubeon láthatod a működését ha beírod)
Hangfal: Hertz X690 (ha nem égettem volna meg magam előtte többször, ebből lehet drágábbat is venni, na de ez legalább megéri, gyönyörűen szól ez is, de most simán venném a nagyobb testvérét, jobb szeretem a 2utas hangszórók hangjait, de itt végre már csak audiofil vitákat lehet lefolytatni, mert ez is több mint elég.)
Tehát összefoglalva, kis pénzből így lehet élvezhető muzsikát rakni egy Masterbe. Persze ha megnézed, ezeket a projekteket, innen jött az ötlet (http://caraudio.basser.pl/en/renault/117-renault-master.html), vannak állatok akik "A" oszlopot reszelnek, mélynyomot kötnek be az ülés mögé, határ a csillagos ég...
Na megcsináltam ezt a hangtechnika fejlesztést, ugyanilyenre. Ha vkit érdekel, akkor ez a megoldás arra, hogy menetközben is élvezhető zenét csinálj egy Master II.-be. A kalaptartó feleltti műanyag könnyedén kivágható a hangszóró méretétre. Mivel egy normál pioneer 1DIN-es fejegységem van, ezért arra figyeltem oda, hogy egy magas érzékenységű 92-94dB, 6x9 "-os vagyis metrikus méretben 16x24cm-es (ezek a legnagyobb szabvány méretűek) coax hangfalpárt vegyek. Nekem ez egy Hertz lett, de bármelyik jó, ha erősítő nélkül hajtod, az érzékenységre figyelj oda 90dB felett legyen mindenképp, a ráírt watt értékek nem számítanak ebben a méretben már!
Az ajtóban lévő 13cm-es hangfalakra egy fillért nem szabad költeni, hidd el! Nekem több 10eft-omba került mire erre rájöttem...
Sziasztok. Szeretnék segítséget kérni. Renault master 2016 évjárat 2.3 dci. Hibakód mentes és mégis vilàgit a hibajelző làmpa. Texàval lett olvasva és törölve. Tud valaki esetleg segíteni?
Láttam egy ilyen hang projektet a neten. A tetőkárpitot szedte már le valaki? A raktérből nézve a tetőkárpit felett egy műanyag lap van. Kell még a két réteg között valamire számítani? Mennyire lehet nehéz oda bevágni a hangfalak lyukait vajon....
Láttátok mennyire elszálltak az árak? Alig van kínálat Masterből és ami van az is kdrága. Konkrétan majdnem duplájára emelkedtek.
Ki akarták venni alólam az enyémet a héten, majdnem odaadtam, még jó, hogy felmentem hasznaltautora, megnéztem mennyiért mennek, majdnem hanyattestem...
Végül úgy döntöttem, hogy a 3 éve az udvarban álló Renault Master DCi120-as 2003-as évjáratú teherautómat felkínálom mások általi használatra. (Röviden: eladnám)
- 3 személyes dobozos kivitel - mindkét oldalon tolóajtó - hátul légrúgó (kompresszorral fújható) - plató hossz 360 cm
- belmagasság kb. 190 cm - akku nincs benne
Motorhibás. Mindenféle bizonytalan eredetű szervizelési kalandokba nem mertem belevágni.
Az elmúlt 3 évben megoldottam az életemet nélküle, tehát valószínűleg nincs rá igazán szükségem.
Árat még nem kalkuláltam, ha esetleg lesz itt érdeklődő majd valahogy kitaláljuk.
Tudom ez nem adok-veszek topic, csak gondoltam elsőnek itt jelzem a szándékom. Ha nagyon zavaró a poszt töröljétek nyugodtan! További infók, képek privátban.
Na én beletettem ezt a lenti chiptuningot a masterbe.
L2H2, 2006, 2,5dci 100le, 300ekm
Felhasználás:
Csak hosszú úton megyek, lakókocsit húzva, a raktérben meg kb. 600kg. A bajom az volt, hogy az M1-en nem tudtam ezzel a szerelvénnyel felmenni 5-ben a kaminiokkal, hanem 60-70-el 4-ben vagy 3-ban előzgettek a kamionok (lehet ha a halálba forgatom, akkor ment volna jobban, de nálam 3ezer felett soha nem forog a motor).
Az igényem az volt, hogy minden plusz alulra 2-3ezer közé jöjjön, fogyasztás nem érdekes.
Tapasztalat 1000km után:
kisebb fokozatokba a plussz erő csak padlógázra jön elő, üresen ilyenkor érezhető nem hanyattesős teljesítmény növekmény, a szerelvénnyel nem számottevő alsóbb fokozatokban ez az érzés (ennek oka, mondom az is lehet, hogy utálom forgatni meg padlózni a járműveimet).
Viszont ami nagyon nagy változás, pályán a kellemes vezethetőség, sokkal kissebb gázra felszabadultabban megy az autó érezhetően sík úton is, 90-ről egy olyan 10-15km/h-val feljebb ment az a tempó amivel "szellősen" húzod a lakót megpakolva és most már az emelkedőn is vidáman felmegy 5-be, még előzni is lehet a kamionsort felfelé (ha nincs szembeszél). Fogyasztáson nem éreztem (bár 1 telitankról beszélünk eddig) hú de nagy változást, ezzel a terheltséggel, lakóval 11 literrel jártam meg a Brno oda-visszát (csak autópálya), szóval beillik az átlagba (mindig telitank, mindig számolom mióta nálam van az autó).
Egyelőre ennyi, remélem az élettartamra nem lesz káros hatással....
Enyémnél is ugyanez a jelenség, megoldódott azóta a te problémád?
Szia!
Privát véleményem, de már nem olvassa a fórumot, pedig én is kíváncsi voltam. Nem tudjuk meg mi lett, vagy volt.
Kollégám Fiat 2.2 DCI menet közben szaggat, sokat fogyaszt és nincs erő. Ott is jönnek a hibakódok, de minden jó és mégsem. 3. ember nézegeti vizsgálja és nincs megoldás, eddig. (Ott magasnyomású szivattyú problémára gyanakodnak) Van úgy, hogy napokig jó és van úgy, hogy nem.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Szerintetek a dupla anyósülésre van valami mód, hogy kényelmesebbé lehessen varázsolni? (Nem a cseréld ki Espace üléses megoldásra gondolok...)
Ültem most egy Transitban amiben meg volt hajlítva a háttámlája elől a dupla ülésnek (nem hátfalas volt, hanem személy, de ku..@kényelmes volt, gondolom kárpit le, megmelegítették egy picit a vasat, aztán csavartak rajta). Na most a hátfal miatt nálunk ez anélkül nem menne, hogy az ülőlapot ne vinnénk előrébb. Ezen gondolkodom, azt hogy lehetne... Esetleg a furatokhoz gyártani egy adaptert ami előrébb viszi pár centivel az egész ülést? Egyéb ötlet?
Kis segítségre lenne szükségem. Kérdésem, mennyire kockázatos vétel egy 2.2 dci motorral szerelt Master? Végigolvastam a fórumot, de nem sok bejegyzés van ezzel a motorral kapcsolatban. Megköszönném, ha megosztanátok a tapasztalatokat, ez a motor a Master-ban nincs annyira kihegyezve mint a Lagunában, Espace-ben, stb., gondolom én, hallani horrorsztorikat. Van-e alkatrész hozzá, hozzáértő szerelő?
Nem működik rajta a bal oldali helyzetjelző, illetve hátsó rendszámtábla világítás.
(Izzók, biztosítékok rendben vannak.) Szeretnénk a kábelezést átnézni.
Én is jártam így, vezetékek nálam rendben voltak, értsd eljutott az áram a panelba, de mégsem volt világítás. Nehezen értem a dolgot, de a foglalat volt oxidálódva. Mikró-köszörűvel meg-tisztítottam és lás csodát működött.
Valahol fellelhető ennek a típusnak a világítási elektromos kapcsolási rajza?
Én is vadászom, de nincs sehol senkinek.
Ide sok minden felvan töltve, lehet találsz magadnak olyat ami kellhet, a motorkódod pl. benne van:
Ugyanezt tervezem a tempomattal is, ezért ha valaki ismer Master bontott és új alkatrészekkel is foglalkozó profinak mondható bontóst, kérem jelezze mert szükségem van a fenti kábel szettből egy újra, valamint egy jó állapotú tempomatos kormányra és még néhány apróságra.
Én Ürömi bontót ajánlom személyesen felkeresni(sajnos típuson belül vannak változatok, ami nem jó):
terveim szerint összedugom, Ők gyári géppel aktiválják (feltanítják) és már működik is.
Ugyanezt tervezem a tempomattal is, ezért ha valaki ismer Master bontott és új alkatrészekkel is foglalkozó profinak mondható bontóst, kérem jelezze mert szükségem van a fenti kábel szettből egy újra, valamint egy jó állapotú tempomatos kormányra és még néhány apróságra.