Mivel can buszos digitális a múszerfal ez szinte biztosan műszerfalhiba sajnos. Vannak ezek javítására szakosodott cégek, velük beszélj ha zavar (én spec. hagynám...;( ).
Lenne egy problémám az Albeával (1.2 16V 2003 as).
A probléma az, hogy van alapjárat, de nem jelzi a fordulatszám mérő, vagyis inkább rosszul mutatja. Gáz adásra felemelkedik a mutato, de mintha nem a ténylegest mutatná....
Gyakorlatilag pedig lehet rendelni aliexpressről isofix adaptert (így rékeresel gugliban láthatod mi ez). Engem ez annyira a közeli képeken nem győzött meg; úgyhogy én 2db acélgerenda bilincset raktam be.
A két U vas ülésbe befogat (lehet kicsit csiszatolni kell a vasat ha 8-as, nekem kellett egyik ülésnél), háttámla alatt áttol, rögzítőlapját csomagtartóból fixrehúz. Az tuti csak a fél autóval együtt megy bárhova...
Hogy lehetne megoldani hogy Isofix rögzítési rendszert telepítsek Fiat albeába. Úgyanis biztonsági övekkel rögzíteni a gyerekülést egy rémálom. Valahogy nem lehet telepíteni Isofix rendszert a kocsiba?
Üdv! Átvágtam a gordiuszi csomót, vettem egy másik Albeát. Fele ennyi kilométerrel. Ráadásul jobban felszerelt, légkondi egyebek. Az év vége felé majd eladom a mostanit nagyon kedvező áron.
Ja igen, kihagytam a miértet: kicsit gyanakodtam már rá, hogy elment a keverék aránya amit a kivett fehérre égett gyertyák igazoltak - tehát nem csak a fűtés volt már ennek a baja. Még csak egy 100km-en vagyok túl, szerintem még tanulgatja újra a dolgokat de egyértelműen jobban megy.
Mondták már páran itt, hogy 300 ezer km környékén vendégük lett a check engine lámpa lambdaszonda fűtésszakadás miatt.
Ezúton bátorítanék mindenkit a cserére: a gyári emelőjével megemelve és alábújva egy sima villáskulccsal kivettem az enyém; a hővédő csavarjai-anyái is mind jöttek könnyen pedig biztosan tudom, hogy sosem volt levéve.
Én egy gyertyacserével összekötöttem mert érdemes a motorburkolalot felhajtani, hogy jobban hozzáférjünk a csatlakozáshoz - valamint a hővédőnek is útban van, A hővédő amúgy erőst úgy vélem nem varázsolható ki onnan a hűtő kivétele nélkül, de bőven elég a lambdaszondával ellentétes oldalra és felfelé eltolni.
(Nem zárom ki, hogy akár úgy is kicserélhető a lambdaszonda, hogy semmi egyebet nem bontunk.)
Rossz hírem van: kurrens cikk és nem jó bele semmi más gyakorié tudtommal - pedig nem keveset kutattam.
Én végül német bontóból vettem valami véletlenül odateleportált (ott ezt nem forgalmazták, nem véletlen nem tudták eladni :D) párt szállítással 7 ezerért.
Lengyelországnál érdemes próbálkozni, esetleg román bontók - magyar helyeken használt darabjáért 10-15 ezreket is kérnek.
A téli indítást illetően arra gondolsz, hogy az önindító hallhatóan lassan tekeri a motort ugye?
Az a rossz hírem, hogy jelentős eséllyel az nem az olaj miatt van - és nem tudom mi miatt.
Ugyan ilyen 2005-ösöm van és hajdanában indult ez mint a vöcsök mindegy -20 vagy +30 volt, így 16 évesen túl a 300 ezren bizony már fagypont körül is elmondok pár biztató szót a kulcs elfordítása előtt. Szóval ez valami egyéb mechanikai fáradás - lehet az indítómotoré. (Szerencsére az enyém vénségére fűtött garázsokban alszik ezért nem izgat különösebben a probléma.)
2004-es Albea Active 1242 cm3 16 szelep, alap autó.
Tetőcsomagtatrtót keresek, nem 10-ezrekért.
Használtan is örülnék.
Albit 2 éve vettem használtan 300-ért 1. tulajtól (így is kerestem). Azóta semmi baja, csak telente, minél mínuszabb van, annál kevésvé akarja indítani a motort. Tippem, hogy a Selenia olaj nem mínuszokra lett tervezve, az fogja meg. Mínusz 4-5 körül már előjön. Előtte Lancia Dedrám volt (illetve van, csak ki van vonva forgalomból). Szóval, csomagtartó és hidegben nehézkes indulás, ezek lennének a kérdéseim. Most utóbbi esetében olajcserén gondolkodom, amúgy is jönne lassan.
"...Nekem régi szoci vasakról rosszabb élményeim vannak mindről - de azokat én már csak 20-20+ éves korukban vezettem. Lehet újonnan egész más volt, mikor még nem kellett zöldkártyára "belőni" őket..."
Én is így látom.
(Nekem még volt szerencsém Gerui; ejtsd zsiruj ( francia márka:-))) ) KGST kocsikat is vezetni sorkatonaként, meg már kórházi gkv.-ként is.
Sorrendben: UAZ 469, 452, Lada 2105, no meg a Barkas; az első nap, amikor vezettem, kezdődött a legendás taxis sztrájk Budapesten. Volt mit kuplungolni...
Volga 2410, 3102, az utóbbi kettőt akkor még csak elkötve a laktanyában...
Már a kórházban Nysa, Volga 2410, Lada 2107, (Volt pusztulat is; a platós Robur) Új korukban - úgy 60000 kilométerig - ezek tényleg nem voltak rosszak. Na jó, a Nysa újként is ilyen pusztulat volt:
Persze magánban meg jöttek a leharcolt szoc vasak is (Pista bátyád ivott, vigyél már haza drága ecsém, de vigyázzá', mer' ez egy finom műszer - ja; konkrétan fityegett a Wartburgnak a kormányváltókarja...)
Aztán már jöttek a nyugati autók a munkahelyen, mk3 Transitok, F Astrák, Golf IV-esek, Primerák, stb., stb.
De azért nyugaton is voltak "kincsek", nem kell csak irigykedni, pl vezettem Merciket is!
T1 310-es (levedlett nyugatnémet betegszállítót, ami kb ilyen volt:
Nem mondanám én sem, hogy gondjaim vannak vele - nem akarom ismételni magam, hogy még jobban a kérkedés bűnébe essek - ha az elindulás pillanatában 1200-ra emeled a fordulatot az Albea motoron, akkor úgy indul el, mint akár egy szívódízel. (Nem véletlen, hogy az újabb generációs, Euro "sok" normás pl. Ford Transitok, Opel Movanók a kuplung felengedésekor már maguk emelik a fordulatot, olyannyira, hogy gázadás nélkül, de nyilván érzéssel kuplungolva még a komolyabb emelkedőkön is lekezeli a vezérlésük a helyzetet (túlterhelve is!) Miközben a régi "csühösöknél" (MK3 Transit) nem kellett ilyen bűvészkedés.
Mondjuk fordulaton cserébe meg azok meg is haltak még turbós kivitelekben is, mint a híres magyar cigányprímás szerint Yehudi Menuhin :-)
"...Egyik este a Zeneakadémián Yehudi Menuhin adott fantasztikus koncertet. Még órákkal később is a hatása alatt voltam. Sokadik Rácz Laci bácsi, a Nemzeti Szálló cigányprímása is a hallgatóság között volt. Kíváncsi voltam a véleményére a hegedűvirtuózzal kapcsolatban. Odaültem mellé beszélgetni.
- Mit szól a mesterhez?- kérdeztem.
- Hát, nem rossz, de asztalnál meghalna- válaszolta az öreg prímás..."
"...Ami idegesítőbb, hogy 1-esben gurulni dugóban nem nagyon lehet vele mert nagyon hajlamos berángatni..."
Én meg ezt nem érzékelem / hiába na; máshogy fa a lábunk ;-) /.
De van tőle harmonikusabb hajtásláncú jószág, az tény.
Én mindig akkor döbbenek rá, hogy milyen szenzációsan jó amúgy az áttételezése, amikor a Bükkben, vagy a Mátrában, vagy egyáltalán; kanyargós országúton autózok vele (no ott aztán akár dupla kuplungolva gázfröccsölök visszaváltásokkor, vagy fékre simítás közben váltok vissza lassításkor; jár a lában, mint egy orgonaművésznek.)
De Walter Röhl sajnos már nem leszek :-(
A lábait figyeld!
(Amúgy álló helyzetben nem tudta megmutatni, be kellett szerelni a kamerát az autóba)
Megnéztem: 1.2-es is hasonló. Amit furcsállok, mert sosem voltak vele elindulási gondjaim. 1000-1500 között megkuplungolom és ahogy fog jó nagy gázzal szépen dinamikusan elindul, lassan meg nagyon ritkán akarok.:) Ami idegesítőbb, hogy 1-esben gurulni dugóban nem nagyon lehet vele mert nagyon hajlamos berángatni.
Nekem régi szoci vasakról rosszabb élményeim vannak mindről - de azokat én már csak 20-20+ éves korukban vezettem. Lehet újonnan egész más volt, mikor még nem kellett zöldkártyára "belőni" őket.
Nem voltam kibékülve - és igazából nem is vagyok - azzal, hogy az Albeával (1.4) mennyire mérleghintázva a pedálokkal lehet csak szépen elindulni.
Ezt mondom 219-féle márka/típus/motor/váltó/karosszéria/évjárat - sok esetben hivatásszerű - vezetése/kipróbálása fényében.
Nyilván elindul akárhogy is, de én szeretek szépen vezetni...
- Hogy hívnak kisfiam?
- Grrr...Pistikee...Grrr!
- Mondd szépen!
- Grrr...Szépeen...Grrr!
Na szóval ez annak fényében volt számomra eddig érthetetlen, hogy az 1500-ös Nagypolski sem volt egy pincéből húzó autó a 2107-es Ladához viszonyítva, de Albea még a pörgetést kérő OHV rettenethez képest is kelletlen, ha alapjáratra kuplungolva próbálunk elindulni (nyilván forgalmi viszonyok között).
Oké, hogy a régi karburátoros autók motorjait úgy hangolták (locsolták bele a benzint...), hogy legyen alapjárata annak ellenére is, hogy leginkább nem voltak precízen beállítva, urambocsá' gondosan karbantartva...
Ezzel szemben áll az Albea motor az elektronikus motorvezérléssel, amihez társul még egy állítható vezérműtengely is, ami némileg kompenzálja a keresztöblítésű hengerfejes motorok rugalmatlanságát. A Polski motor is keresztöblítésű, oszt' mégis...
Na jó, annak nagyobb a lendtömege...
De még ez sem magyarázat.
A Polskim motorját egy CPI-1280-as elektronikus trafó táplálta delejjel (pusztított is mindent; elosztófedelet, rotort, gyertyákat), no meg kicseréltem majdnem a komplett kipufogórendszert; az összeömlő utáni rész kisebb átmérőjű volt; a Dacia 1410-es rendszerének átmérőjében gyártattam le (a konkrét értékekre már nem emlékszem), kiegészítve azzal, hogy a hátsó dob helyett csak sima cső volt (így érdekes módon sokkal csendesebb).
Na ezekkel a módosításokkal a Polski végképp lazán indult el alapjáratról, ez a Volgát, meg a 2107-es Ladát leszámítva egyáltalán nem volt jellemző a KGST gyártmányokra...
Viszont ez a két ábra minden megmagyaráz: Az ötvenes évek végén kifejlesztett Polák 1000-1500 között jóval erősebb még gyári állapotában is, mint az Albea motor.
Szerencsére érdekes anyagból vannak ezek a "gumi"alkatrészei: inkább puhul, deformálódik mintsem kikeményedne és szakadna. Hátsó futómű szilentje is már kopogott, de mikor cserélni akartuk azt láttuk teljesen egyben van, alig tudta kedves barátom kivágni a helyéből vágóhuzallal mert szinte "olvadt össze" ahogy vágta. (És a szaga eközben...huhh.)
Lényeg: meglehetősen sokat elmegy az. Már 308 ezer km nekem és motortartókból eddig csak billenésgátló szállt el annyira, hogy cserélni kelljen.;)
Valamelyik nap beugrottam a miskolci Fiat márkakereskedésbe, s a raktárostól tudtam meg egy nem túl biztató hírt.
Elfogyott a gyári motortartó bak készlet.
Az utángyártottal meg a motor ráz, mint az áram...
Arra nem kérdeztem rá, hogy eltér e a két motoré egymástól, mindenesetre úgy tűnik az elmondásból, hogy a csereigény nem egyedi eset (nekem még nem szerencsére nem jelentkezett a probléma), s nyilván ilyenkor már a bontó sem szokott lenni megoldás...
S én még nemrég vittem az autót Dinitrolos alváz és üregvédelemre...