Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.06.15 0 0 61
En nem tudom hol lesz 15 ev mulva a Skoda Octavia 1.9tdi,azt viszont tudom,hogy az en verdam 15 eves,es nagyon klassz,igaz nem versenygep,de minden masban felveszi a versenyt az emlitett Skodaval.
feelingben,belsoterben siman veri is.
Az a baj ezeknek nincs feelingjuk,ahogy a BMW -s kollega is irta.
lukit Creative Commons License 2003.06.14 0 0 60
suzuki beszamitosdihoz: a kereskedo azert nem huje, hogy adjon neked ingyer 260E-t. kijon az a reszletekbol, hidd el ...
Előzmény: HNMswift (44)
lukit Creative Commons License 2003.06.14 0 0 59
mindenesetre en varnyu es trabi mogott haladva mindig rosszul leszek. azt se felejtsd el, hogy ezek a kocsik parszor tobbet szennyeznek. nekem 1 gazos sierram van, 2literes, lassunk par adatot:

tied vs enyem benzinben (gazon)

alapjarati co: 2,5 vs 0,05 (0,03)
alapjarati ch: 370(?) vs 62 (54)

fordulati co: ? vs 0,02 (0,01)
fordulati ch: ? vs 48 (39)

tehat alapjarai co-d 50szerese (83szorosa), ch-d 6szorosa (6.9szerse) egy "modern"-nek, azaz te co-bol pl 50 (gazosbol 83) mai kocsit teszel ki. erre vagy buszke? tudod miert olyan rohadt sok a mai 40-70 eveseknel a csontritkulas? olom. benzinbol.

amugy az abs rohadt sok energiat vesz am el:))) aztan az se mellekes, hogy a klimas/biszbaszos kocsik hiaba esznek tobbet a tiednel, meg igy is 10-20-30x kevesebb a kibocsajtasuk. amugy a klima eloallitasa meg 'lebontasa' telleg nem a legkornyezetkimelobb ...

Előzmény: Törölt nick (42)
lukit Creative Commons License 2003.06.14 0 0 58
amugy honnan tudod hogy hol lesz ez 15 ev mulva? ez igy tokre erdekel, mert majd akarok par ev mulva uj kocsit venni, hosszutavra.
Előzmény: Törölt nick (39)
lukit Creative Commons License 2003.06.14 0 0 57
jo kis fogyasztoi tarsadalom ahol par evente cserelnek kocsit ... vedd meg mindig az ujat, hisz az a jo, ehh
Előzmény: Törölt nick (35)
lukit Creative Commons License 2003.06.14 0 0 56
arra nem gondoltal hogy az uj autodbol 2-3 evesen hasznalt lesz?
Előzmény: Xyz123 (34)
Négyesi Creative Commons License 2003.06.14 0 0 55
Az általad illusztrált kivételek erősítik a szabályt.Vannak emberek akiket megérintett a lehetőség és egyszerre ""megvakulnak""az új autó láttán.Valahol - talán - megérdemlik.Aki már elnyűtt egy néhány autót azt nemlehet könnyen bepalizni.
Üdv Négyesi
Előzmény: THT (54)
THT Creative Commons License 2003.06.14 0 0 54
Üdv!

Had szólok hozzá!

Herbie: Ezexerint Favorit éves ktg: szervíz43+fentartás, Fábia éves ktg: szervíz40+fentartás+havirészlet+kaszkó akkor csak drágább a drágább...

Nekünk sajnos sokáig nem volt lehetőségünk új autót venni, és egy 1979-es BMW e21 316-al járt a család 10-éven keresztül, már alig vártuk a pillanatot, hogy megvehessük életünk első új autóját. Aztán meglett: Astra F 1.6 sedan full fapad 2,5millio HUF 3 évvel ezelőtt... és minden maradtt a régi, csak a BMW feeling tűnt el :-(( amit a BMW-re költeni kellett alkatrészben, azt felemészti az astra kötelező szervíze, SEMMIVEL nem nyújt többet a BMW-nél sőt! Na jó talán mondhatjuk hogy megbízhatóbb mert a BMW egyszer megállt elosztófej hibája miatt :-)

Ezután megkaptam a BMW-t apámtól, összetörtem 2x, és eladttam egy barátomnak, majd én is új autó után néztem..........sokáig nézegettem....aztán vettem egy 11éves e30-as BMW-t, és iszonyú boldog, és elégedett vagyok, mert olyan autóban ülök amit szeretek, amiben jól érzem magam, semmivel sem vagyok hátrébb tudásban mint egy 2-2,5 millás új autóval, és mondhatjátok hogy szervízköltség+gyakran elromlik, mert ez egyrészt nem igaz, másrészt nem érdekel ha néha javítani kell(ene) mert nem fizetek havi 50-60-ezret részletre kaszkóra, meg mittoménmire.

És még néhány jópélde az újautó mellett.

Ismerős: Fócvágen POLO 3millió valamenyi: 0km-es márka kereskedőtől vásárolt: Átadás előt TOTÁLKÁROSRA tört egy tréleres gixer miatt.Megjavítva új autóként eladva.. Ha nem vagy olyan dörzsölt hogy használt autód apróbb hibáit megjavítsd, ezt sem veszed észre, így aztán van e gy 0km-es autód, ami még csak egyszer volt porrátörve, még jó, hogy élete kezdetétől ismered az autó történetét :-DDD

Fiat Punto sporting: 0Km-s szalonból vásárolt: Lakkfekete fényezés olyan narancsos mintha egy sufniban fényezték volna, illesztési hézagok szarok, Nahát kiderült hogy ez is porrá volt törve, tisztelt vevő mai napig pereskedik a kereskedővel......És ami a legszebb, hogy nem egyedi az eset, adott kereskedőnél vásárolt több autón is felfedezhetőek ezek a hibák.

Egy barátomnak autókozmetikája van, úgyhogy tudnék mesélni 0km-es autókról, legyen szó BÁRMILYEN márkáról.....

Na enyit szerettem volna mondnai, bocs a hosszért

Előzmény: Herbie_ (53)
Herbie_ Creative Commons License 2003.06.14 0 0 53
Sziasztok!

Anyámék sose voltak nagyon eleresztve. Ráadásul anyunak elég szar sorsa volt míg össze nem akadt apámmal. Na de a lényeg, hogy anyám szereti tudni, hogy a szépen megkeresett pénzük hova folyik el ezért pl mindíg rögzíti évek óta, hogy mennyit költenek az autóra. 2 éve van egy Fabiajuk, két kötelező szervízzel a háta mögött, kb 40-40k forint. Pont ma egy hete, hogy nézegettem a kis titkos füzetét. 1999-ben járunk, Skoda Favorit a paciens. Szinte nincs olyan hónap, hogy ne lenne valami bisz-basz rögzítve. Egyik se nagy dolog, nem került az autó tőlük kötélre, de azért meg kellett csinálni. A lényeg, hogy összeadtam, és az éves "szervíz" költség 43k forint lett. A fenntartás ugyan annyi mivel mondhatni azonos ccm, kb azonos fogyi. És azért csak jobb, hogy nem kell havonta az autósboltba járkálni és ismerkedni az eladóval. Persze ez csak egy pl. ahol ilyen autókra futja max.

Üdv.

Négyesi Creative Commons License 2003.06.14 0 0 52
Én is igy gondolkodtam ezért vettem egy kevésbé extra de új Kalost.
Üdv Négyesi.
Előzmény: HNMswift (50)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.14 0 0 51
En vennek,de csak olyat aminek csillag van az elejen.:))
Előzmény: HNMswift (50)
HNMswift Creative Commons License 2003.06.14 0 0 50
Nem csak a kor számít...
Veszem pl az én példámat :

1 évben megteszek 35.000 km-t.
5 éves futamidöre vásárolok autót, kb 30-40e Ft részletre. (+casco)

1. eset:
0 km-es (új) Astrában 5 év múlva 175.000 km lesz.
Végig nálam volt, a kocsi olyan, mint ahogyan vigyáztam rá. Ezalatt az idö alatt magamat ismerve fékbetéteken kívül csak a problémamentes használathoz szükséges alkatrészeket kell cserélni. (vezérmü szíj, olaj stb...)

2. eset:
Használt akármit veszek, amiben óra szerint mondjuk van 70.000 km. Ez nem azt jelenti, hogy ennyi van benne, hanem azt, hogy MINIMUM ennyi. Ezalatt a 70 ezer alatt sokminden történhetett vele, és nem csak a törésre gondolok, hanem a használat módjára is.
Mire a törlesztésem lejár, lesz egy 5+x éves kocsim minimum 245.000 km-el. (itt már a minimum tényezö sokkal többet nyom a latban, mint elötte)
Valszeg a szervízköltségem is nagyobb lesz, de ez lutri, nem is akarok belemenni.

Kérdés:

Melyiket adom el 5 év múlva könnyebben???
Vennél olyan 7-10 év körüli kocsit, amelyikben minimum 245.000 km van??? Mert én nem.

Nekem úgy érzem az elsö lehetöség a jobb, ezért azt választottam. Inkább a kisebb, fapadosabb új, mint a nagyobb jobban felszerelt, számomra teljesen ismeretlen használt.

HNM

Előzmény: alba (49)
alba Creative Commons License 2003.06.13 0 0 49
Sziasztok!

- Azért vegyétek figyelembe, hogy az új autóból nagyon hamar használt lesz...
- Az az érv, hogy azért veszek 2,5 MFt-ért újat, mert nincs kedvem más levetett használt vackával foglalkozni, bizony nem állja meg a helyét. Ha valaki 2,5 milkáért vesz egy 2-3 éves használt autót, azzal még sokat nem kell foglalkozni, és ami a lényeg:
eggyel nagyobb kategóriájú gépe van, mintha újat vett volna, és AUTÓ, nem pedig egy egyszerhasználatos vacak (ami ugyan új, és az is marad, mert nem találni második tulajdonost, mire lejár a törlesztés)
HI: alba

Törölt nick Creative Commons License 2003.06.13 0 0 48
Nekem mas a velemenyem,ennyi penzert mar mas autot is el tudok kepzelni,mint Opel,Kia,vagy Hyundai.Igaz hasznaltat.

look:
200E durvan 2 millio

200d durvan 2.6 millio

Tudom,hogy mit mondott Ford:),de nekem ezek szimpatikusabbak,mint a fenn emlitett autok,az emlitett arban.

off
aki agyal,annak irom,e 2 auto igencsak jo vetel.

Előzmény: HNMswift (47)
HNMswift Creative Commons License 2003.06.12 0 0 47
Azt lehet, hogy nem tettem hozzá, hogy az Astra is új. A listaára 3 milka körül van, de addig udvaroltam körbe a dealert, míg az 1.2-es árában odaadták...

Egyébként 2,8 milláért hasonló méretű autóból, mint a Suzuki egy jól felszerelt verdát lehet vásárolni, de akkor még a méret mindig nincs rendben. Középkategóriás autókból csak az AUTÓ GAZDASÁGOS modellek férnek bele az összeghatárba. A Kia és a Hyundai modellektöl egy kissé idegenkedek, a Daewoo - HNM kapcsolatról már értekeztem pár sorral lejjebb.

A középkategóriás autók közül a Casco díja az Astrának az egyik legkedvezöbb. Törlesztörészletek mellett ez sem elhanyagolható dolog.

HNM

HNM

Előzmény: Törölt nick (46)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.12 0 0 46
Szerintem sok egy Astraert 2.8 milla.
5 ev mulva milyen lesz??
HNMswift Creative Commons License 2003.06.11 0 0 45
Hát van benne pár elirás, meg helyesírási hiba, de bogozzátok ki... :-PP

HNM

Előzmény: HNMswift (44)
HNMswift Creative Commons License 2003.06.11 0 0 44
Vettem elsö autónak egy Zastavát. Igazából semmi bajom nem volt vele, de menet közben kiderült, hogy valszeg törött lehetett, mert 10.000 km-enként megette a 2 hátsó gumit, és egy átvizsgálás alkalmával kiderült, hogy a 4 lengéscsillapítót is ki kellene cserélni, meg elöl a gömbfejeket, meg ráférne némi hegesztés is... :-))

Inkább vettem rá két új gumit hátra, és eladtam. Hasaltam rajta 50-60 ezret. Vettem egy 17 éves Fiat Uno 1.1 benzines "csodamasinát"...

Bontóban mindent lehetett hozzá kapni, valamint az új alkatrészeknek sem volt túl magas az ára, de a bütyköléssel töltött idö kezdett sokká válni. Az Uno is egy útszélén javítható autó volt (életböl vett példa...:-))), de finoman fogalmazva a zuhogó esöben, meg a hidegben, meg a tüzö napon, meg a sötét éjszakában a f@szomnakl sem volt kedve az út szélén javítani. Az autóim éves futásteljesítménye 30-40 ezer km. Az utolsó lökést az új autó felé az esküvöm elötti készülödés közbeni "üzemkimaradások" adták meg.

Mivel a Suzukinál ( és csak a Suzukinál )beszámították a Fiatot 260.000-ért, így lecseréltem egy új Swiftre, és ezután az autó csak mint élvezeti-használati cikk szerepelt nyamvadt kis életemben. Vigyáztam rá, szerettem, óvtam, és 2 évesen 70.000 km-el 1.470.000-ért adtam el, mert a család növekedése miatt szükségem volt egy nagyobb kocsira. Mivel a Suzuki Ignis nem nyerte el a tetszésemet (és a szalonban is tuskók voltak) elvágtattam az Opel kereskedésbe, és némi alku után 2.800.000-ért sikerült vennem egy Asrta G 1.4 16V Viva + légkondi + el. ablakok + 2 légzsák címü autót, amit nagyon szeretek.

A Suzuki és az Opel is részletre van, és mivel ez jelenleg is még 5 év anyagi elkötelezettséget jelent, így nmálam szóba sem jött a használt (akár csak páréves) autó sem, mert sem kedvem, sem pénzem más levetett vackának a nyűgjeivel foglalkozni.

Autóválasztásnál figyelembe kell venni szerintem, hogy mire akarod használni (városi használat, vagy vidék város inga, vagy hosszútávú utak), milyen dolgok fontosak a számodra (légkondi, ABS, elektromos ablakok, benzin - diesel), mennyi lóvéd van, stb...

Én nem venném meg a Kalost sem, bár megnéztem (kipróbálni nem engedték... :-)), a Thaliától hányingerem van, az Albeáról lemaradta, de szerintem a Fiat iránti "imádatom" úgysem engedné, hogy megvegyem, de ettöl függetlenül sokaknak ezek az alternatívák, sajnos...

Asszem befejezem, mert lassan én leszek a szószátyárokcsászára ((c) Shrek... :-)))

HNM

Törölt nick Creative Commons License 2003.06.11 0 0 43
Az atlag autonal leginkabb a futomubol sporolnak,sajnos mar az MB nel is,az uj E mar korantsem olyan tartos futomuvel van szerelve,mint az enyem.
De lehet az utakkal van a baj,No.-ban alaig ismert problema a futomu meghibasodas.
kristoof Creative Commons License 2003.06.10 0 0 41
Abban egyetért velem mindenki,hogy az AUTÓNAK LELKE VAN!tehát lehet az autó régi vagy új akkor is szeretni kell és ezta kocsi meghálálja!
Előzmény: Lente (40)
Lente Creative Commons License 2003.06.10 0 0 40
"Semmi sallang, de ami benne van, azt még unokáink is látni fogják!:))"

Főleg, ha a kocsi szerető gazdára talál :-)))

A témához is hozzászólva: nekem van fiatal is, ami nem akar elromlani, meg öreg is, ami sokszor már az őrületbe kergetett. De én mégis az utóbbit szeretem, de nem tudom megmagyarázni miért. Persze ugyanezen kocsi 2-vel korábbi elődjének mégjobban örülnék...
Az más, ha valaki csak használni akarja, arra jó bármelyik olcsó is, akár 5 évesen is.
A Fabia meg érdekes árképzésű kocsi: 1,99-5,3 M-ig asszem... A legdrágább alapját is csak a 2M-ós képzi... Persze azt nem értem, az alapból hogyan tudták kihagyni az elég fontos hátsó ablaktörlőt is :-(

L.

Előzmény: malacgazda (38)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.10 0 0 39
Szomszedom vett egy Octaviat,1.9 Tdi,full.Ugy 5 korul van,uj auto,tenyleg szep,biztos jol megy,kevest fogyaszt stb,de O maga jegyezte meg,mikor meglatta a verdam
"vajon ez hol lesz 15 ev mulva?"

en passzoltam a kerdest,udvariassagbol:))

Előzmény: malacgazda (38)
malacgazda Creative Commons License 2003.06.10 0 0 38
Röff!

Na ja, a régi Merci még ugyanaz az általam magasztalt autógyártó "iskola", mint a bogi. Csak persze nagyobb és drágább kiadásban. Semmi sallang, de ami benne van, azt még unokáink is látni fogják!:))

Előzmény: Törölt nick (37)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.10 0 0 37
Az en Mercim is hasonlo,semmi komplikalt cucc,ha nagyon akarja Faterom is megtudja javitani:))
"Ezen minden ott van ahol kell"-mondta is,mikor megvettem es megnezte:))
Előzmény: malacgazda (36)
malacgazda Creative Commons License 2003.06.09 0 0 36
Röff!

Nekünk bogarunk van, amit ugyanúgy (és kb. ugyanannyiért) csináltunk-csináltattunk meg, mint Sir Bors-ot a gazdája. Szinte roncsként vettük, most pedig majdnem olyan állapotban van, mint egy új. És érdekes, hogy amíg a családban a többi verda (pl. Astra, Mitsubishi Galant) sorra-másra szarik be, addig a 22 éves bogárka évi 20e km-t úgy megy el, hogy csak olajat kell benne cserélni, és semmi mást nem kell hozzányúlni. És ha majd egyszer mégis, akkor akár az út szélén is megjavítható egy NDK-s műanyag szerszámkoffernyi szerszámmal. Nem is beszélve arról, hogy az emberek inkább ezt nézik meg, mint pl. egy agyonspécizett Golfot (életből vett példa).
Persze ennek fejében vállalni kell, hogy ez is csak egy régi autó, úgyhogy hangos, szennyez, csak 100-110-zel lehet vele menni, a légkondit az elefántfül jelenti, a kormány-fék izomszervós, stb. Nem egy nagyon összetett technológia tehát, de itt jön be a nézőpontbeli különbség: sokan azt mondják, hogy a kocsi legyen tele mindenféle kütyókkel, és nyalja ki a seggünket, én meg azt mondom, hogy amennyivel kevesebb kényelmi biszbasz van, annyival kevesebb is tud elromlani.
Na, hosszú hozzászólás, és mégis csak szócséplés, mert én se tudom konkrétan kimondani, hogy az új vagy a régi a jobb.

Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.09 0 0 35
Mar regen ott kellene tartanunk,hogy az auto nem mas,mint hasznalati targy,mint a tv,video,vagy a computer.
S mint az utobbiakbol se nagyon veszunk hasznaltat,gondolom autot is legalabb 5 evente cserelni kene,100 autosbol legalabb 60-70-nek.
DE
amig valamilyen oknal fogva,Mo-gon dragabbak az autok mint,pl. Nemetorszagban(akar uj,akar hasznalt)addig ez nehez lesz,
s azert is nehez ,mert ugye az eletszinvonalunk sem egyforma:((
Xyz123 Creative Commons License 2003.06.09 0 0 34
Ha az embernek kevés a pénze, és nem akar sokat költeni 1 autóra, akkor inkább egy új "eccerű" (akár Suzuki), mint egy 2-3éves használt. Ha használtat vesz az ember, akkor arra MINDIG költeni kell, teljesen mind1 hogy az milyen autó. Nekem ez a tapasztalatom/vélemeényem.
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.09 0 0 33
30 evessen gyalog jarok suliba,a kocsi a garazsban all.:))
En speciel -most mar- olyan kocsit tartok ami tetszik,amit szeretek,s istenitem,megha esetleg szarakodik is.
Eddig ez nem volt szempont,inkabb az ar dominalt,s maradt az almodozas,s allandoan a varialas.
Volt japan autom is,pozitiv csalodas,soha semmi baja nem volt,kiveve,hogy 6 ora uldogeles utan fajni kezdett a derekam,8 ora utan,mar kiszallni is alig birtam.Volt francia verdam-Citroen,Renault-itt nem fajt a derekam,csak a fejem a javitasok utan,feleg a Renaultra volt igaz.
Most Mercedesem van,15 eves,szoval nem a legujabb,de nagyon jo auto,itthon vasaroltam,az MB Magyarorszag KFT-tol,magyar auto,szervizkonyves,vegig itthon szervizelt,s tenyleg egy rossz szavam nem lehet.
Azert elarulom,legalabb 50 ilyen autot-w124-neztem meg,itthon s kulfoldon,miutan ezekbol a legoregebb '85-os,s a legfiatalabb '96-os volt egykis szoras,mint arban,mint minosegben.

Akinek tenyleg nincs penze,vagy kis osszeggel akar jo autot venni,annak nagyon ajanlom e modelt,szvsz 1.5 millaert mar elegge jot lehet kapni,s aki Mercis majd megerosit,az esetleges alkatresz ill. javitasi arak igencsak alacsonyak.
Relative az auto maga draga,de nemcsak a csillag miatt,ez meg annak a kornak a termeke(80-as evek)amikor szerettek idotallo autokat gyartani,legalabbis nehanyan.

Előzmény: Négyesi (14)
kristoof Creative Commons License 2003.06.09 0 0 32
Szvsz akkor is megmarad.Hiszen a magyarok elég spórolósak ráadásul a"buta"FABIA Németországban is elég jól fogy.Szerintem a felsorolt gépek közül ez utóbbi a legjobb választás!
Előzmény: Törölt nick (31)
stevie wonder Creative Commons License 2003.06.09 0 0 30
Azert Kovacs Janos nem feltetlenul jar tul jol egy harminc eves Minivel. Neki meg mindig inkabb egy uj also-also-kozep kocsi (Albea, Swift -- amig van --, Thalia, butitott Fabia, Kalos stb) vagy egy nagyobb, jobban felszerelt, de 2-5 eves hasznalt auto az alternativa. De persze ez is csak akkor, ha az atlagfizetes legalabb ket-haromszorosat megkeresi... (150-225 netto).
Előzmény: Törölt nick (29)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!