Sziasztok, A minap az alábbi problémával találkoztam Rover 75 Cdti 2004 Pár napig nem használtam az autót és ezalatt az 5 nap alatt fullra lemerült az akku. Feltöltöttem az akkut és mértem egy nyugalmi áramfelvételt ami 650mAh lett ami 5 nap alatt teljesen lemerít egy 75Ah akkut. Először a motortérben szedtem ki a nagyteljesítményű biztiket és az FL3 jelzésünél ment át a fogyasztás. Utána kiszedtem az utastérben az FL3 tartozó biztiket, és 4 biztin keresztül fogyaszt 650 mAh az alábbiak szerint. 29 bizti műszeregység 150mA 32 bizti távirányítós ajtózár és egyéb belső világítás(nem kabin világítások mert az a 7 biztire van kötve)120mA 34 bizti levegő újra keringető,ablakok 210 mA 36 bizti riasztó hang és immo 180 mA Mindegyik bizti 5 A Mostanában elég sokat esett és párás nagyon a levegő csak erre tudok gondolni. A tűzfalnál mindkét oldalon ki volt takarítva az ősszel, lefolyik a víz. Le is ellenőrztem ma száraz minden. Nincs kedvem szétkapni az egész autót. Van valakinek vmi ötlete hogy mi szívja el a kakaót?
köszi, ez volt a baj, illetve el volt törve maga az a kampós szar, ami belemegy a fékbetétekhez. Azt viszont nem tudom, hogy az újnak a csatis vége, az hová megy, mert ha le kell bontanom miatta a fél autót, akkor inkább elvágom és a régivel össze blankolom. Feltéve, ha így is működni fog.
Nekem is ilyen problémám volt. Csak én addig nem foglalkoztam vele mig el nem kezdett folyamatosan világítani. Nàlam az első keréknél a visszajelzö kàbele sérült meg majd el is szakadt, gondolom a szakadáskor kezdett el folyamatosan világítani.
A szakadást forrasztással orvosoltam azóta nincs gond.
Találkozott valaki olyan hibával, hogy a fékbetét kopás jelző pár kilométer megtétele után kigyullad, pedig a fékbetétek szinte újak. Leállítás után hiba eltűnik, aztán indulás után van, hogy 5 km, de van hogy 50 km után újra kigyullad.Nem probléma, csak idegesítő.
Szia! Köszi, a jobb első üveget tegnap szereltem be, azért nem írtam addig, mert hátha valami gebasz lesz ezzel is. Holnap megyek a jobb hátsó ajtóért. Szal egyenlőre nem kell semmi, de ha mégis, majd jelentkezem. Üdv:R.
2009 augusztusa óta vagyok egy 75-ös boldog tulajdonosa. Most viszont szeretnék megválni Tőle. Jó pár javítás lenne esedékes, de már a fogyatkozó lendület okán (a 66. évemet kezdtem a nyáron) nem sok ambícióm van a dologhoz, bármennyire is szeretem az autót. Ezért elsősorban donorautónak gondoltam, hogy érdekelhet valakit.
Vagy 7 év múlva már OT-s rendszáma is lehet.
Azért írok Nektek, mert nem szeretnék "tesókkal" üzletet kötni - a kézenfekvő okok miatt.
2000-es gyártású, Club (közepes) felszereltségű, plüss üléses Rover 75, 2,5 literes V6 motorral, kb. 310 000 km-es futásteljesítménnyel, 2022. októberig érvényes (lejárt) forgalmival.
Évek óta a kelleténél némileg sűrűbben kellett a motorba tölteni a vizet, mígnem 2021. őszén a fiam kivitte használni Németországba, ahol meghajtotta, ami miatt a hengerfejtömítés végleg átégett. Még éppen hazaértek vele sűrű víztöltögetések közepette, itthon én egyszer mentem vele utána, 140 km-es úton kb. 3 liter vizet kellett utána tölteni a hűtőbe.
A hűtővizet ezután leengedtem. A motorja (a hengerfejtömítést leszámítva), a váltója, futóműve jó.
Több, mint másfél éve áll. 2023. áprilisban még beindult, pár másodpercre indítottam csak be.
Az ABS (mivel a bal első keréknél a vezeték egyszer (autószerelő által) rosszul lett visszaszerelve a rögzítőjébe, hozzáért a gumi oldalához és az elkoptatta) nem működik.
További hibája, hogy a hűtőventilátor automatikus hőfok-kapcsolója nem működik, emiatt hosszabb araszoláskor (pl. budapesti forgalom) hajlamos forralni a hűtővizet. Ezt a légkondi használatával ki lehet küszöbölni, de a végleges megoldás a javítás lenne
Az akkumulátor az állás alatt, a többszöri töltés ellenére azóta tönkrement.
Ami a képeken nem látszik: a motorháztetőn, a tetőn- és a csomagtér tetőn a lakkréteg leválófélben van. Maga a festék OK.
Az autó színe egyébként Arden green, azaz Ardennek-zöld, ami egy sötétzöld árnyalat, ami a fényviszonyok függvényében néha sötétkékes árnyalatot is mutat.
Egyéb hibájáról nem tudok, alkatrésze nem hiányzik (a katalizátora is megvan).
Komplett, közel 800 oldalas angol és magyar nyelvű szerelési (javítási) gépkönyv áll hozzá rendelkezésre (letöltés után én fordítottam magamnak magyarra, angol nyelvi fordítóként dolgozom Kazincbarcikán, a BorsodChem-ben.). Az angol eredeti szöveg is megvan, 2 spirálozott könyvben.
Komplett áramköri rajzok is rendelkezésre állnak színes, A3 oldalakon kinyomtatva. Ezeket az autóval együtt átadnám a vevőnek.
Az árat illetően én 219 ezer HUF-ra gondoltam, esetleg némi alku a helyszínen belefér. Az autó Kazincbarcikán van. A háznál akna is van a garázsban, alulról is meg lehet nézni a Rovert.
Akit ily módon érdekel az autó, az felveheti velem a kapcsolatot e-mail-en: jardanhazydezso58@gmail.com címen (ezt javaslom, mert a telefon sokszor nincs nálam (nem vagyok egy telefonfüggő valaki), vagy telefonon: 06 70 308 7955 számon. Esetleg kérésre tudok még további képeket küldeni.ha szükséges.
Mégis csak kellene az a jobb első ablak, mert amit küldtek az egyik bontóból, csupa karc, illetve kellene a jobb hátsó ajtóhoz az a fém "távtartó", ami a fix kis ablak és a lehúzható ablak között van(csatolt kép).
Vagy ha tudtok valami Rover bontót, az sem lenne baj.
Nagyon köszönöm a sok utánna járást , én is kutattam ahol tudtam, eljutottam odáig, hogy megy az autó, igaz szakbarbár módszerekkel (elvágtam néhány kábelt, néhányat leföldeltem, a motorvezérlő felől és ha lehúzom az aksit meg vissza valamiért úgy érzi hogy oldottam az immot, de nem mindig. Fogalmam sincs miért. belső ventilátor elment úgyhogy biztos hogy rossz kábelt is elhuztam, Plussz még egy megfigyelés ami megint csak nem megalapozott, de vontatás közben ugyancsak indult az autó egy idő után)meg nèmi szerencsèvel, most ott tartok ,hogy talán tudnak hozzá klónozni igy tàvit, utánna visszakötözök mindent gyárira, aztán megosztom ami letisztul és nem csak vakszerencse vagy csak valami anomália. Mert tudom, hogy ennek technikailag nem sok értelme van. Nem is értek hozzá, de valahogy akkor is meglesz ez!!! :D
Bár ehhez előbb el kell küldeni nekik az eredeti vezérlőt és távirányítót, hogy felprogramozzák a saját cuccukat rá (az ECU-felé azonosítania kell magát az immovezérőnek). Akkor már olcsóbb a pscan-ost megvenni, és kikapcsolni az immot vele.
A Key code ami a bilétán van baromira nem egyezik az EKA kóddal (Emergency Key Access code). A kód az autóhoz kapott biztonsági kártyán szerepel. Ha külföldi, vagy nem kaptál hozzá szerviz / használati útmutató könyvet akkor szívás.
Ha netalán mégis megtaláltad, akkor a következőt kell csinálni:
1. – Rakd be a kulcsot a zárba és fordítsd el a záró irányba és tartsd ott 5mp-ig, majd elengedheted.
2. – fordítsd annyiszor nyitó helyzetbe amennyi az első számjegy.
3. – játszd el ugyanezt záró irányba, természetesen a 2. számjegyszer.
4. – ismét 3. számjegyszer a nyitó irányba
5. – 4. számjegyszer a záró irányba
6. – Ha mindez megvan fordítsd egyszer nyitó irányba.
Ha mindent jól csináltál a riasztó visszajelző lámpái abbahagyják a villogást és a motor beindítható. Én már próbáltam, működik.
Ha helytelen kódot adtak be, figyelmeztető sípolás hallatszik, amikor a kulcsot zárt helyzetbe fordítják. Ebben az esetben:
– nyissák ki és csukják be az ajtót (ezzel törlik a hibát)
– adják be ismét a kódot.
FONTOS! Három elrontott kísérlet után a biztonsági rendszer tíz perc várakozási időt iktat be, ami alatt a rendszer semmilyen kísérletet nem fogad el a kód beadására.
Ha az indításgátlót hatástalanították, addig nem aktiválódik, amíg nem a távirányítót használják az autó bezárására. Vagyis csak egyszer kell helyesen inaktiválni az immót.
Problémám az, hogy nem indul az autó. A motorhoz nem jut el a benzin. Valószínű, hogy az üzemanyag szivattyúval lehet a probléma. Érdeklődők, tud-e valaki abban segíteni, hogy a tankban lévő szivattyú hol van pontosan és hogyan lehet kiszerelni? Házilag megoldható-e?
(Megnéztem és ennél a típusnál a hátsó üléssor alatt nincs nyílás az üzemanyagtank felé.)