Sziasztok, egy 2018-as mazda 3 revolution vásárlása előtt állok. Van benne navigáció, de nincs aktiválva. (a korábbi 3-asom kártyáját nem ismeri fel). Azt szeretném kérdezni, hogy ezt csak márkakereskedésben lehet orvosolni vagy van esetleg más módja is. Mennyibe fájna? Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok! A Mazda 3 (2006 -os évjárat) Ha cserélek a kulcsban elemet kell azt programoznom az autóhoz, vagy működni fog minden ceremónia nélkül? Illetve milyen elem van benne? CR1620 vagy CR1820? Kétgombos bicskakulcs.
Sziasztok. hozzaertő vagy szerelni szerető mazdásoktol kérdeznem a következőt. Vettem egy mazda 2 2015 1.5 skyactiv kocsit. itthon a motorhaztetot kinyitva ezt a két csavart találtam a szélvédő alatti peremben. Tudja valaki hova való?
Új vagyok a témában, ezért segítséget, véleményt szeretnék kérni, legfőképpen tapasztalatot szeretném ha megosztanátok velem.
Kinéztem egy Mazda 3 2009es évjáratú 2.0 mzr benzines autót. 151 lóerős. Ezzel kapcsolatban várnék véleményeket, hogy mennyire megbízható, előfordul e rohadás, mint az elődjénél, illetőleg alkatrész árak, szerelhetőség szempontjából milyen? Mennyire hangos nagyobb sebességnél pályán, illetve a beltér összeszereltsége, minősége is érdekel, zörög nyüszög e valami? Érdekelne még, hogy a gyár által megadott 10.4 mp-es gyorsulás 100 km/h-ra mennyire valós? Tudom ez nem egy őrületesen fontos dolog, de nekem számít, hogy ha már van egy 2 literes 151 lovas autóm, ami sportosan néz ki és viszonylag nem is nehéz, akkor legyen benne erő lendület is, tudjon gyorsulni. Tehát pl. ne toljon már le az útról egy 1.6 os, 1.8 as kevesebb lovas autó, mikor a lámpa zöldre vált.
2005 1.4cd Mazda2 tulajdonos vagyok. Kettő hete kezdődött hogy az autó vezetés közben egyszer csak leállt. 3-4 perc várakozás után beindúlt. Ez 5-6 alkalommal megismétlődött. Legutobbi alkalommal megérkeztem a munkahelyemre, leállítottam és este már nem tudtam beindítani. A műszerfalon villog (piros kocsiba egy kulcs). Gondolom ez az indításgátló. Amikor indítózok a motor meg se mozdul. Az aksit kimértem az jó 12.2V. Azt szeretném kérdérdezni hogy az immobiliser a probléma vagy lehet hogy egy kábel ment tönkre?
Van egy 2005-ös evjáratú 2.0 dízel 143 Le. Mazdám.
Mostanában elkezdett alapjáraton rángatni. A szerelő elküldöt szakszervízbe motordiagra. A Mazda Mirainál voltam a diagnosztika kisebb eltéréseket mutatott a porlasztók között amit korrigáltak számítógépessen. Az alapjárati egyenetlenségre, rángatásra itt sem találtak megoldást.
Kérdés az lenne, hogy valakinek volt e hasonló problémája és ha igen mi volt a megoldás.
Sziasztok! Gyújtás és indítás után ezek a jelzőlámpák időnként égve maradnak a műszerfalon. Nem mindig, de gyakran. Mit jelentenek ezek így együtt? Valakinek van ötlete? 2005-ös évjárat. 2000-es Mazda 6, benzin
Most vettem egy mazda 3 2007 dizel 90 le.szépen megy ,indul és nem füstöl ,de városban 12 l.lett a fogyasztása 100km.Még nem voltam mesternél de kiváncsi lennék mégis mik lehetnek az okai a nagy fogyasztásnak?
Én ma voltam a Mazdával szintén a Mazda Óbudánál és hasonló diagnosztikát kaptam. Azt mondták h kiolvastak egy hibakódot, miszerint P 0299 turbó nyomás nem megfelelő.
Igazából azt mondták h csak egy hét múlva tudnák megbontani az autót h mi lehet a turbó konkrét baja. Azonban előadtak h szerintük rengetek lamella van a turbóba amiből egy vagy kiesett vagy letört és emiatt kevesebb levegőt tol, de ezt a sofőr nem érzékeli csupán az autó, ezért nem tűnt fel a hiba.
Lehet h csak a kedvemért próbálták lamellaként előadni, de annyit értek már a turbókhoz a régi autóm miatt, hogy lamellák... főleg nagy darabszámban nincsenek benne.
Mindenesetre kb 700 e Ft-os javítást irányoztak elő, így elhoztam az autót és valószínűleg keresek egy turbó felújítót aki megjavítja.
2006-os kulcsos Mazda3 autómat nem tudom kinyitni, kulccsal sem.
A műszerfalon szokásosan villogó piros autó jel most nem villog. A kártyában az elemet kicseréltem, de gondoltam, hogy nem ez a probléma.
Lehet, hogy lemerült az akkumulátor? De a kulccsal attól ki kellene tudnom nyitni, nem?
Néhány hete összetörték az autó bal első ajtaját, de annyira nem, hogy összefüggésbe hoznám ezzel, de ki tudja. Eddig jártam az autóval, reggeli leparkolás után estére történt, hogy nem tudtam kinyitni.
Egyáltalán erre milyen megoldás lehet? Hogy lehet ilyenkor kinyitni az autót?
Szia! Én átlag heti 3-350 km-t autópályán használom. Igaz hogy nem egyben 150 km-t és nem 180-nal. Az előző tulajról viszont nem tudom milyen körülmények között hajtotta bel az első 48e km-t. Valószínüleg megnézzük a lerakódás/kormolódás mértékét a szívóoldalon. Valamikor ősszel a MAP szenzor erősen el volt kormolódva. Hátha...
Még valami eszembe jutott, ami dizeleknél sajnos gond és ez talán beleérthető a szervíz általad idézett dumájába, itt van egy idézett rész a totalcar.hu tesztjéből:
"Időnként ki kell égetni?
Régi mondás a sokat látott autószerelők körében, hogy minden autót időnként érdemes megkergetni, kiégetni, hogy kitisztuljon a rendszer. Részecskeszűrős dízeleknél ez nem csak mendemonda, a felgyülemlett koromrészecskéket egy úgynevezett regenerációs ciklusban égeti el a motor, amikor több gázolajat fecskendez az égéstérbe, más időzítéssel, hogy kiégjen az eltömődés felé közelítő szűrő.
Ez jó esetben országúton, autópályán történik, amikor úgyis viszonylag nagy terheléssel üzemel a motor. De mi van, ha sosem jön létre a szerencsés együttállás, amikor meleg a motor, megfelelő a fordulatszám és a sebesség? Ilyenkor szenved a modern dízel, el-elindítja a regenerációt, amikor reményteli az üzemállapot, de ha megint meg kell állni, az nem jó. A túlnyomórészt rövid utakon, városban használt dízelek nem ritkán néhány tízezer kilométer után besokallnak, szervizben kell elvégezni a regenerációs ciklust.
A Mazdánál, amikor észrevettem, hogy hidegen mekkora az étvágya, majd ultratakarékosan, a váltásjelzőt követve, 1200 körüli fordulatszámon 4,8-as fogyasztással átgurultam a városon, kicsit feszengve kellett arra gondolnom, mit érezhet szegény motor. Furfangos motorfelfüggesztéssel, okos vezérléssel, kéttömegű lendkerékkel, spéci turbófeltöltővel, mérnöki munkaórák ezreivel megoldották, hogy a vezető semmit se érezzen a mechanika kínlódásából. Egy régebbi motornál, ha túl alacsony fordulaton mentünk, elkezdett rángatni, rázkódni, nem is erőltettük. Most viszont ott tartunk, hogy a váltásjelző arra buzdít, hogy alapjárat közelében berregtessük a motort.
A turbófelújítók tudnának mesélni, hogy néz ki egy változó geometriás feltöltő, amit spórolósan használtak. A kettős tömegű lendkerék is akkor kapja a legcsúnyább rúgásokat, amikor alapjárat közelében erőltetjük szegény motort. A részecskeszűrő már szinte említésre sem érdemes. Azt a pár ezrest, amit a néhány decivel alacsonyabb fogyasztással megspórolunk a benzinkúton, hamar visszaadhatjuk a szervizben.
Bár kőkemény számokkal alátámasztani nem tudom, azt hiszem, sokan nem járnak jobban egy modern dízellel, ha többnyire városban használják. Országúton, autópályán érzik ők jól magukat; ha vigyáznak rájuk, meghökkentő mennyiségű kilométert képesek ledarálni problémamentesen. De hidegen, rövid utakon szenvednek, és ez előbb-utóbb megbosszulja magát."
Szia! Szomorúan, vagy inkább dühösen olvasom, hogy a szervíz milyen "eredménnyel" vizsgálta meg a kocsidat! Elképesztő, hogy manapság a szervízek általában(!) megengedik maguknak az ilyen semmitmondó autódiagnosztikát, bezzeg - ahogyan látom - a további (esetleges! - ez szinte vicc!) vizsgálkatok árkalkulációját gyorsan elvégzik, de az eredményt nem garantálják! Ezek után nemigen tudok mit mondani, én a jelenséggel és a szervíznél szerzett tapasztalattal a MAZDA Magyarország importőrhöz fordulnék.(https://www.mazda.hu/tulajdonosoknak/karbantartas/) Egy újabb keserű tapasztalattal lehet, itt is gazdagodnál, de legyünk optimisták, lehet jó választ adnának, mi a megoldás. Sok szerencsét!
Szia! Csütörtökön voltam vele diagnosztikán (autó-óbuda), de csak egy általános, bármit jelenthető hibakód volt tárolva. Azt mondták, hogy valószínűleg valamilyen koszolódás okoz fals információkat, ami aztán leszabályozza a motort. Azt mondjuk nem értem, hogy motor probléma esetén miért ilyen hibajelzést ad a műszerfalra??? További, megbontásos (szívóoldal, turbó, stb) vizsgálat szükséges, hogy kiderüljön esetleg a gond. Amennyiben az első lépcső (szívó oldal tisztítás) megoldaná a gondot akkor kb. 170E ft, ha nem akkor onnan tovább felfelé 3-4-500E Ft. Nem örülök ennek a "drága kísérletezésne, bizonytalanságnak"... Nem is vagyok meggyőzve.
Nekem 14-évjáratú ugyanilyen autóm van és ugyanezt a hiba jelenséget produkálja. Az Emil Frey-ben azt mondtak h mivel nem marad meg újraindítás után a hibajelzes ezért így nem tudják javítani. Max rátesznek egy hibaolvasót es addig kocsikáznak vele míg nem jön elő a hiba.
Így valahogy nem kértem a javítást....
Neked melyik szervizben sikerült megjavíttatni az autót és mi volt a hiba oka?
Szia! A leírt jelenségből és a műszerfalra kiírt jelzésből arra következtetek, hogy az SCBS rendszer szoftverével van valami baj, helyesebben a rendszer menet közben indokolatlanul is be-be kapcsol, ez okozza a rángatást, nagyobb fordulatszámot, durva váltásokat stb. Azonnali javíttatást javasolok a szakszervízben, mert ez a hiba ha sokszor fellép nagy sebességnél, tönkreteszi az automata váltót és súlyos kárt okozhat! Itt olvashatsz róla többet: https://autopro.hu/archiv/mazda-smart-city-brake-support-biztonsagtechnologia/117353
Üdv van egy mazdám nem kezdet müködni a távirányitos kulcsa elemcserére gondolt akit csak megkérdeztem jó vetem bele elemet utána megtetem a lépéseket ujratanitani a kulcsot megtörtént kiprobáltam utána kulcsot rányomtam és zárja a kocsit de viszont nem nyitja mi lehet vele a problema