speckó (rotary) comp. testerrel mérted, vagy hagyományossal?
A felújított motornak is egy ideig javul a kompressziója, míg bekopik :) Milyen volt a motorolaj benne?
A 6 bar az nem jó, de nem is tragikus. Elkezdhetsz gyűjteni, de a mai 13-14 fogas önindítókkal még egy darabig el fog futni. Egy cartárs megfőzte a motrot, és úgy emlékszem azt írta 5 bar maradt benne, de még működőképes volt az autó
Ha remeg a váltód, jó eséllyel a motortartó bakoknak lejáróban a szavatossága. Sasold meg hogy az oldalra (a motor felé) kilógó részének a "teteje" mennyire van közel a másik oldalon a fémhez.
úgy értve, hogy a forgalmijában motorkód szerepel a motorszám helyett és akkor talán nem kell nyüglődni a motor papírozásával, meg a regadó-különbözet befizetésével és az nkh-vizsgával.
-
Igazából talán fölösleges ennyit kínlódni, mert az 500e-be kerülő autó már 1M-ba fog kerülni, mire elkészül a másik. Egyszerűbb felújítani a motorját vagy venni bele egy bontottat. Igaz, így meg lesz egy autónyi pótalkatrészed...
Mindkét kamra 5-5,5 közötti volt, most 5,5-6 bar közötti. Gondolom Roland által leírt folyamat megy végbe, azaz az olajsár kopik ki a kamrákból. Legalábbis ebben bízom :).
Menet közben nem remeg, csak alapjáraton. Pár mm jobb-balra, gyors rezgés a tünet.
Érdeklődni szeretnék, hogy mi a véleményetek egy ötletről:
a következő lenne: van egy jobbkormányos RX, pöccre induló 231LE-s motorral, illetve lenne egy 192LE-s balkormányos magyar papíros, hidegen indul, de melegen már nehezen, vagy egyáltalán. A kérdésem az lenne, hogy a jobbkormányosból a motort, váltót és minden az erősebb motorhoz szükséges alkatrészt áttenni a balkormányosba lehetséges lenne e illetve ha igen mennyire macera? Megérné belekezedeni egy ilyen projektbe szertintetek?
Előre is köszi a válaszokat és bocsi az off témáért! :)
Kb. egy hónapja újítottam egy 8ast, német import lett végül. A legtöbbek szerint elment az eszem, de ez az autó egy életérzés, semmihez sem hasonlítható élmény! Minden macera ellenére egy kicsit sem bántam meg.
Tapasztalatként írom, hátha másnak segít (nekem is sokat segített az itt leírt sok hasznos infó).
124e km volt a motorban és a kompresszió 5-5,5 bar között változott a 6 mérés alapján.
Sikerült beszerezni egy block of plate-et @rx7-től, beépítettük (ezúton is köszi az instrukciókat). Így lett full premix üzemű, Idemisu-t töltve a benzinhez.
450km megtétele után 5,5-6 bar között mértem a hétvégén (min. 0,5 bar plusz).
A szerelőmnek is mondtam, szerinte valamit rosszul mértem, mert a kompresszió sosem javulhat :).
Mellékhatás volt a fogyasztás csökkenése, 17L -ről 11,5L / 100km-re (hasonló stílusban, csak időnként taposva, előzés közben és körforgalomnál).
Valóban működik ez a módszer! Kíváncsi leszek, mi lesz a végleges érték, azaz meddig javul.
Utóirat: ha valakit érdekel, Siófok környékén vendégem egy kompresszómérésre..
Gondolkodtam egy RX-8-on mert nagyon tetszik, de a wankel hátrányait nem szeretném megtapasztalni, ha kicserélném a motort benne másikra (ami nem wankel) az kb mennyibe kerülne? Tudom, mindenki imádja a wankelt, de nekem nagyon nem jön be, és ha elromlik olyan 1m minusz és hát kitudja meddig bírja, szóval inkább kicserélném egy olyanra aminek kevesebb esélye van elromlani.
A jelenlegi autóm mellé szeretnék egy Rx-8-ast kb évi 5 ezer kilométeres használatra. Esetleg tudtok nekem ajánlani autót amit érdemes lenne megnézni a jelenlegi eladó felhozatalból? Illetve olyat érdemes venni ami "állítólag" rendben van vagy inkább olyat amivel foglalkozni kell és magam csináltatom meg?
Egy csónakmotorról lenne szó. (Sachs Wankel Mac10) A rotor pozícióját a gyertyanyíláson keresztül tudom ellenőrizni. A kérdés az lenne, hogy a rotor melyik poziciójában kell a gyújtást adni. Amúgy sima megszakítós Bosch gyújtással van szerelve.