9 év elteltével csak nem bírtam magammal, kellett egy ARO.
Egyelőre visszaolvasom a másik autóm felújítását, még jó, hogy van ez a topic, így megmaradnak a dolgok. Ezt nem újítom fel teljesen, a megbízható műszaki állapot és a használhatóság a cél. Most fék és kuplung javítás van soron, később foglalkozom a kevésbé jelentős dolgokkal és az esztétikával.
Az éket -reteszt ki hogy hívja kicsit meg kell zömíteni és a tengely hornyába szorosan kell bele ütni és akkor a fogaskerék berakásakor nem tudja kitolni. Nálam eddig mindig bele volt szorulva a tengelybe esélye sem volt kiesni, pedig néhányautón már cseréltem adagolót. A jelöléseket meg gondolom tudod már ha cseréltél 4 es a 4 esbe a fogaskerekeknél.
Igen, gumicsővel van csatlakoztatva mind a két oldalt.
Köszi!
Üdv: Tóth Attila
Ja, és egyszer ha leírnád hogy az adagoló cserénél milyen biztos módszer van a tengelyen lévő retesz biztos behelyezésére, azt külön megköszönném......!
Amennyiben gumicsöves az üzemanyagrendszered egybe is leveheted az AC-t és a mozgatókarnál is le van mosva a belseje amennyiben ott szivárog be a gázolaj.
Az AC pumpa kb. 3 éves. (Tudom, ettől még lehet rossz!) Ha nem bontom meg az üzemanyagrendszert az AC pumpánál, hanem csak kicsavarom a 2 db 8-as felfogató anyát, akkor pumpálás alkalmával hiba esetén a gázolaj megjelenik a mozgató karon?
Az adagoló cserétől tartok.... már csináltam és tudom mivel jár.... Számomra a legkritikusabb rész az adagolótengelyen lévő kis reteszre való vigyázás. Ha véletlen beleesik a fogaskerekek közé akkor fogalmam sincs hogyan tovább.... Egyébként van egy kb 4 hónapja felújított adagolóm.
Indulni igazából úgy indul mint eddig. Nem hamarabb vagy könnyebben...
A porlasztók állapotáról nem tudok mit írni. Úgy vannak ahogy 88-ban belerakták a románok. Egyszer ki akartam őket venni, de nem mozdultak, úgyhogy nem erőltettem...
Egyébként a kocsi jól megy, húz, bár az utóbbi időben jobban füstöl. Ez lehet hogy az adagolóban lévő 3-as anya feszítése miatt van.
Akkor a Te véleményed szerint az AC pumpánál kezdjem?
Legvalószínűbb hogy az AC nál átenged a membránokat összefogó csavarnál ami egyben az emelőszár is. Vedd le csavarozd ketté a membrán résznél és 1 fél fordítással akaszd ki az emelőrudat memránokkal együtt és ha alatta az alsó rész nem fekete olajos hanem tiszta akkor ott lemosta a gázolaj. Adagoló tengelynél is lehetséges ott 2db szimering van az adagoló házban. Hengerfejnél nem esélyes , viszont ha nagyon könnyen indul és először füstől erősen ködszerűen becsöpöghet az izzitó gyertyánál szívó torokba és nyitott szelepnél befolyik a hengerekbe és álló motornál gyűrűk mellett le a karterba vagy valamelyik porlasztó csöpög be leállított motornál és akkor ugyan ez a szitu.
Lehet.... nem tudom. Felmerült még bennem az AC pumpa, esetleg hengerfej.... A nyár elején cseréltem olajat. mostanra pedig elég jelentős lett a szintemelkedés. Előtte rendben volt.
A 320D Arómban elkezdett emelkedni a motorolaj szint. Nem hiszem hogy víz kerülne bele, mert nem habos, nem kávébarna löttyös a beöntőnyílás sapkája. Valószínűleg gázolaj mehet bele. Az lenne a kérdésem hogy hol dolgozhat bele az üzemanyag rendszer a motorolaj rendszerébe?
Tehát akkor lehet hogy érdemes a festésre kicsit többet költeni és igy kelendőbb lesz. Ez billencs is igaz még nem tudom hogy hivatalosan vagy nem mert mikor elhoztam nem voltak meg a papírjai és nem láttam de közben előkerül idő közbeni ideiglenes kivonáskor meg nem kérdeztem rá az okmányirodában, még a régi tulajnál vannak rendezettek. Estleg mennyit ígértek a tiedért ha publikus?
Az enyémen nincs semilyen ventilátor a vízpumpán, tudomásom szerint létezik a viszkós ami a tied és az elektromos kapcsolású mint az ifán 1 hőgomba kapcsolná a ventillátort ami a vízpumpa tengelyén lenne, attól függ hogy milyen kapcsolású ventillátor van hogy melyik vízpumpával szerelték a tengely kialakítása miatt. Az enyémen a hűtőre volt szerelve 1 nagy elektromos ventillátor amit 1 a felső vízcsőbe épített hőgomba és műszerfalon levő kapcsoló vezérelt. Erre én is kíváncsi leszek hogy összerakás után milyen lesz a hűtése igaz én már 40 fokban idén nem valószínű hogy ki tudom próbálni, jővő nyárra meg már remélem új gazdája lesz, hisz nem titok hogy én ezt felújitásra és tovább adásra vettem. Az én peugeot motorosomon is viszkós hiányos ventillátor lapátos hűtés volt müanyag vékony hűtővel ami szivárgott , én tettem bele brassói hűtőt amiben legalább 2 szer annyi víz van mint a műanyagban és viszkót ventillátorral együtt levettem és a hűtöre tettem 2db dácia elektromos ventillátort belülről kapcsolható és ha szükséges bekapcsolom de nyáron is csak lassú vagy domb menetben van rá szükség.
Köszi Ivanaro én is azt várom hogy hüljön az idő rettenetes ez a meleg én a ruszki bányász kifejezést szoktam használni mármint a kinézetemre.A 40 fok volt ami megmutatta hogy nemjó a viszko és nem kapcsol a ventilátor a volt gazdik meg szorították a sárba ezért szivároghat az olaj a hengerfej alól ezt meg kell csinálni így nem maradhat.A csíkos kinézet felkelti az érdeklődést két év alatt már legalább 10ember akarta volna megvenni de egyenlőre nincs alku🙂
Meg volt a nyaralás terepjárózással egybe kötve 3 nap kikapcsolódás. Csak 30 km volt az éjszakai futam, este 8-tol hajnali 2-ig sikerült is teljesíteni a 243-as széria aróval 1 püsszenése sem volt a 6 óra alatt 2 szer lett megállítva a motor és indult ment tovább tette dolgát nem melegedett pedig 3 év óta csak néhányszor lett elindítva itthon. Néhány eltévedés torlódás és elöttem elakadt autók miatt sikerült ilyen hosszúra. Nagy volt a por 1 sáros gödör volt 2 autó hossznyi. Elöttem 1 hosszú micu 1 honda crv meg sizuki valami csörlövel bírtak kimászni belőle vagy egymást húzták, a suzukinak letépték a kipufogóját. Az ARO fenyőmintás jó gumikkal segítség nélkül ki ment belőle igaz 1 szer vissza kellett tolatnom mert a hátulja nem ugrott ki a gödörből. Majdnem a küszöbig ért a trutyi. A többiek megtapsolták. A kempingben volt olyan fiatal off roadosaki megkérdezte ez meg milyen típus, pedig X milliós épített gépe volt. Elméletileg jövőre is lesz a rendezvény. Találkoztam aros Patrikkal aki sok éven keresztül aróval versenyzett de már ő is Merci sprinter motoros géppel nyomja.
Most már lassan talán vége lesz ennek a köcsög melegnek fel lehet öltözni nem rohad rá az emberre a ruha és befejezem a kasznizását az andória motorosnak, én nagyon nehezen viselem a meleget 1 szál rövid gatyában papucsban nem szerencsés ezt csinálni. Szereléseket így csináltam az elmúlt kb 2 hónapban estére úgy néztem ki mindig mint a disznó az izzadtságtól olajtól portól. Tetszik ahogy eredetire csináltad a fényezését, én nem sk csinálom tudom nem olcsó de inkább csináltatom én meg addig csinálok más munkát és megkeresem vele az árát nem küzdök vele és lehet hogy nem sikerül szépre .Meg kérdezem a fényezőt hogy menyivel lenne drágább ha ha ilyen csíkosra csinálná.
Szerintem Szegeden van tömítéskészlet én is onnét rendeltem igaz csak hengerfej tömítést de ha nincs lubli.hu vagy esetleg ad-vesz kft és ahol még Daewo lublin alkatrészt lehet kapni. Váltó tömítéskészlet és szinkronok szegeden szokott lenn de én csapágyakat inkább csapágyboltban vennék a románnál jobb minőséget pl KBS vagy ami még jobb.
Tudja valaki hol lehet andòria 4c90 blokk pakolást venni komplett generálozni kéne mert szivárog az olaj és akkor már szelepszár szimeringet is cserélnék?
Augusztus 12- 13 -14 én ismét lessz terepjárós összejövetel a Zalaszentgróti fürdő kempingben 12 éjszaka tájékozódási futam a környéken kb 50 km szokott lenni szombaton a bányában triál tegnap beszéltem a szervezővel ha valakit érdekel.
Én vagyok élek dolgozom aro- és más típusok vegyesen . Az andória motoros billencs félig kész van aki szerette volna megvenni egyenlőre vettek más autót mert nagyon elcsúsztam a határidővel de ne lehet hogy érdekli ha kész lesz. Egészség romlik múlt hónapban köszörű szilák kiszedése után begyuladt a szemem két hét kényszer szünet a múlt héten meg ín hüvely gyulladás miatt láttam néha csillagokat ha mozdítottam a csuklómat vagy bármelyik ujjamat a jobb kezemen. A covid miatt sok volt június második felében az eddig le nem vizsgáztatott személyautó még most is kb 1 hónap határídővel vállnak vagy állítólag van ahol többel.
Sziasztok Brassói motoron szeretnék adagolót cserélni akinek van tapasztalata ebben kérem segítsen hogy kezdjek neki.Nem találok semmi gyári jelet.Előre is köszönöm.
Van egy Brassói motoros 320D Aróm. A hátsó difinél a kardánnak kezd nagy lenni a holtjátéka a difinél. Konkrétan induláskor koppan. A difiben hol és hogy lehet beállítani a fogak közti hézagot?