A benzintankon lévő összes nyílás tömítettségét kellene ellenőrizni. Erősen gyanakodnék a tank tetején lévőre, ahol bele van építve a szivattyú, a hátsó ülés alatt....valahogy így néz ki:
A segítségeteket szeretném kérni 2004. évi Meriva A 1.6-os (101 lóerős) kocsimmal kapcsolatban. Erős benzinszagot lehet érezni az utastérben és a csomagtérben. Tócsát, csepegést nem találtam. Vizsgáltuk már szerelővel, de csak a motorteret néztük, a szivárgás nem ott van. Volna esetleg tippetek, hogy mit nézzek át elsősorban. Esetleg ilyesmi fordult elő másnál is?
Segítséget szeretnék kérni adott egy 2008 1.6 benzines 77kw Opel meriva benzinszűröt szeretem volna cseréltetni és nem találtuk sehol. Tudnátok nekem segíteni hogy mere keressem. Előre is köszönöm
Amúgy meg a kerékméretekre vonatkozó műszaki adatok a 227. oldalon. 175/70R14-205/45R17-ig tart a skála, lehet számolgatni a tólig határokat, eltéréseket.
Nem az előírt van benne, hanem az, amivel szerelik és használják. Beírathatsz sok mindent. Volt autóm, ahol 4-féle méret szerepelt, volt egy, ahol 2 féle, plusz a módosított fék-kipuf is(Subaru).
A gyári érték mindig középérték, egy kerék méreteinél bármilyen irányban "tévedsz" 5mm-t, kárt nem fogsz vele okozni....mondjuk lefelé nem érdemes eltérni, nem nyersz vele semmit.
Ja, most veszem észre, a gyári gumiméret a G Astrán 195/60R15, csak ez a méret drágább, mint az általad említett 195/65R15, ezért van sok G Astra ezen a méreten, de ezzel meg nagyobb a kerékátmérő.
Egyébként most már abban sem vagyok 100%-ban biztos, hogy melyik a helyes méret, mert egyik oldalon ezt találom, a másikon meg azt. Letöltöttem az autó használati útmutatóját, abban nem találtam meg a felni méretét.
Minden teljesen ugyanaz, kivéve az ET szám, mert mindkettő 4x100-as lyukosztású 15 zollos felni, hivatalosan 6Jx15. És most nézem, hogy az ET szám nem 44, hanem 43 a Meriva esetében, és 49 a G Astránál. A gumiméret is azonos 195/65 R 15. Az ET különbség azt jelenti, hogy 6 mm-rel kijjebb lesz a felni. Nem gondolnám, hogy ez gondot okoz, de tényleg ki kell próbálni.
Nem rá való, ezért más az ET száma. Jófogáson rávaló 100 féle acél és alufelni közül válogathatsz, ami felni meg már nem kell, azt eladod, így nem került az egész semmibe.
Szerintem nem okoz gondot, ha amúgy normál, odavaló méretű gumi van a felnin és tényleg csak az ET szám más. De egyszerűbb rátenni a gépre a kereket és óvatosan forgolódni vele egyet. Alátekert kormánnyal, esetleg közben még padkára is felkaptatva figyelni-hallgatózni, bele ér-e valamibe a kerék.
Pár hete vettünk egy 2006-os évjáratú Merivát egy családtagnak. Az autó 1.6-os twinport, automata váltós, jól felszerelt, a kocsi nagyon rendben van, nem is gondoltam, hogy ilyet sikerül kifogni. 116 ezer km, vezetett szervizkönyv. A 116 ezerben azért is biztos vagyok, mert az autón az eredeti 2006-os gumik voltak. Ezt nyilván azonnal cseréltettük, még a kereskedővel. 4 évszakos gumikat kértünk, de a kereskedő nyárit rendelt :( ráadásul ezt nem is nézte meg az a rokon, aki átvette, csak most néztünk rá. A G Astra még megvan, ahhoz vannak felnin téli kerekek is. Megoldás lehet, hogy a téli szettet megtartjuk. Ahogy néztem a felniméret nem teljesen ugyanaz. Mert a 15-ös felnire a Merivánál ET44-et írnak, a G Astránál meg ET49-et. Ez nem olyan nagy különbség. Szerintetek fel lehet tenni gond nélkül? Vagy célszerűbb kifejezetten a gyári méretet választani?
Ismerősöm által ajánlott opel specialistához/szerelőhöz vittem, ő nem javít ilyet, hozott egy bontottat corsáét, összehozta a merivával.
Találtam több vezérlő javító céget, postázni is lehetett volna. Csak teljesen nem voltam biztos benne, hogy az a baja. Ott kértek volna a hibafeltárásért is valamennyit, ha meg nem találnak hibát, akkor természetesen azt is "bukom", utána meg mégis vihettem volna egy szakihoz.
Úgy voltam vele, hogy egy szaki nézze meg, és tegye is rendbe. Többe került mint egy vezérlő javítás, de jó ez így, elvittem hibásan, visszahoztam működőképesen.
Persze nem ilyen egyszerű, csak a netet túrva belebotlottam egy ilyenbe. A hiba pont ugyanaz mint az enyémnél.. (tehát nem indul és nincs kapcsolat a motorvezérlővel )
Offos verdával jártam úgy nemrég, hogy vagy tökéletesen működött, vagy nem is nyekkent semmit, nem is volt diagolható.Irány villamosságszerelő, aki pár óra alatt talált valami tönkremenni akaró kábelcsatlakozást a műszerfalban. Kicserélte, javította, azóta örülés van.
Ilyetmit nem mutat ki a diag. Manuális keresgélés, méregetés kellhet. Az áramnak útja van, mire feláll a rendszer és beindul a motor, végig kell ellenőrizni, hol a hiba.Gyújtáskapcsoló, kábelek, biztosítékdoboz és biztosítékok, relék, testelés.
Köszi, az hozzászólást.. Az elmúlt napokban ezeket bogaráztam..Minden ok. Jött egy szaki gyári opel programmal: nem látja a szoftver a motorvezérlőt. Most így állunk. Jövő héten viszem egy "komolyabb" motorvezérlős szakihoz.