Neeeem, imádom, bár nyilván az újautó-láz még tart, hiszen még az újautó-szag se múlt el :), de vannak azért apró negatív észrevételeim is, amelyeket remélem, legalább részben orvosolnak majd az első szerviznél.
Amúgy rengeteg Kia fut az utakon, viszont Picantót nagyon keveset látok a harmadik generációsból. Az első generációsból látok legtöbbet, és használtan is meglepően drágák, a második generációs már ritkább madár, és ezek is jól tartják az árukat. A JA generációból itt Prágában talán kettőt láttam ezidáig, aztán egyet a januári drezdai kirándulásomon, magyarban most a júniusi hazautamon láttam kettőt is.
Oh, hát én azt hittem, visszavitted a boltba még karácsony elött és teljes erövel próbálod elfelejteni, azért tüntél el innen. Megvarrattad bele az egyedi börbelsöt? Hónap végén viszem a sajátomat 60 ezres szervizre, a tapasztalataimat pedig úgy tudnám összefoglalni: vagy Picanto, vagy semmi :) A facelifttel kapcsolatos hírek közül engem leginkább a kettös befecskendezésü motorokkal kapcsolatosak hozták lázba, eddig ugye ilyet csak a Suzuki csinált (DualJet) és az övéké durvajó.
Kicsit modernebb dizájn, a fake exhaust sajnos elérte ezt a kategóriát is. A cseh Kia konfigurátorban néztem, listaárak felmentek, de legalább már lehet tempomatot meg piros belsőt kérni nálunk is :D
Ha nem zárják le a határokat, jövő hétvégén túl leszek a tízezredik kilométeren, írok majd egy kis összefoglalót az eddigi tapasztalatokról.
Szia/Sziasztok ! Egy 2004 Kia picanti 1.1 benzinesről lenne szó. Egyik szerelő nem tudja meg csinálni , másik azt mondja normális. Probléma: 2000-3000 fordulat között a motortérből vagy a motorból olyan hang jön mintha valami lemez meg lenne lazulva. (zaj , zörej ) DE csak is ennél a fordulat számnál ennél magasabb vagy éppenséggel alacsonyabb fordulatnál nem csinálja ezt a jelenséget . Esetleg valakivel megtörtént jelezzen vissza ,mi lehet a probléma .. Köszönöm előre is .
Új vagyok ebben a fórumban és segítséget szeretnék kérni 2006-os Kia Picanto LX-hez. Ha lenne valakinek kézikönyve és megkaphatnám valamilyen formában, vagy tud internetes hozzáférést nagyon megköszönném. Kerestem, de csak németül találtam, ami éppen nem lenne tragédia, de magyarul jobb lenne. Jelenleg elsősorban a biztosítéktábla érdekelne, hogy mi mihez tartozik. Köszönöm előre is!
Az alábbi, sajátos problémában szeretnék segítséget kérni, találkozott-e már valaki ezzel a "jelenséggel"?
2007-es Kia Picanto EX 999cm3 autóról van szó, mely röviden tömören összefoglalva 2000-3000 fordulatszám között elveszti - az amúgy sem hatalmas - erejét, az autó mintha megtorpanna, vagy "hátulról húzná vissza" valami, mindemellett ezzel egyidejűleg "ömlik a motorba az üzemanyag" és rengeteget fogyaszt. Gyertyák cserélve, gyújtótrafó, computer csere nem megoldás, valamint a főtengellyel kapcsolatos problémák is orvosolva...
Segítséget szeretnék kérni hogyan tudom kicserélni a rendszámtábla világítás izzóját. 2007-es évjárat az autó. Képtelenség hozzáférni,bármilyen eszközzel próbálkozom. Minden segítséget előre is köszönök. Üdv István
Ma már rendszámot is kapott meg forgalmit, a két oda-vissza úttal a kereskedésből meg egy Teszkós bevásárlással együtt már túl vagyok a századik kilométeren :) , egyelőre öröm-bódottá, minden műxik rajta és kézre esik, ma már az ablaktörlőt is kellett használnom! Jól harap kettesben meg hármasban már egész alacsony fordulattatól is (és egyelőre igyekszem nem is pörgetni 3000-3500 fölé), ebben a tartományban nem is hangos, a fékekkel is az első párszáz kilométeren igyekszem csínján bánni, de fogni jól fognak, a precíz adagolást azért még szokni kell, de mér most így ahogy van is tök jó vezetni.
Tegnap óriási dugóban araszoltam hazafelé több mint egy órát, 9.9 l/100km-t mutatott a fedélzeti kompjuter (a dugóból szabaduláskor 11.5-ön állt...), ma inkább másfele, bár hosszabb úton jöttem haza, ez mostanra lement 6.4-re :)
LOL, nem találtam eddig rá a Platinum Cup-ra, valami magyar youtube GT Line tesztben láttam, hogy a srác említett valami kupát, ahol ilyen motorral hajtanak, de nem néztem alaposabban utána, ilyen célokra nem szándékozom használni a gépjárművet, mert garanciavesztéssel jár :) Az LFS-ben az XFG hasonló élményt ad, kockázatok (de nem feltétlenül mellékhatások) nélkül.
Nem siránkozom, ha itt elérhető is volna 1200 eurós felárért a piros-fekete beltér, annyiért nem rendelném meg hozzá...teljesen jó lesz az a beltér a szürke-fekete ülésekkel/váltószoknya varratokkal is. Hja, Móricka, ahogy benyalta a marketing fotókat a hivatalos oldalról, végül is működött nekik... :D
A tempomat retrofitet meg majd megint körüljárom jövő tavasszal, valahol megértem, hogy a magyar szerviz nem volt túl lelkes úgy, hogy még meg sincs a kocsi (kapásból VIN-t kérdeztek telefonon), szerintem a szlovákok kevésbé lesznek szívbajosak cseh kocsival.
Ja, a GT-Line jól néz ki fehérben. Ne siránkozz már annyit azon a beltéren, a meg nem vásárolt felesleges extrákon megspórolt pénzböl egy agilis kárpitos simán elkészíti neked :)
A Kia Platinum Cupra rátaláltál már? Azok az autók pont azzal a motorral futnak, mint ami a tiédben is lesz.
Nem pirosat, a fehér+piros oldalcsíkos színű kasznit rendeltem, ez tetszik a legjobban; még a szürke-piros meg a fekete-piros néz ki szintén jól, de azokra 5-6 hónap várás volna. A a piros-fekete belteret nálunk egyáltalán nem lehet rendelni, több dealert is kérdeztem.
Ha közben esetleg meggondolod magad az egyszerü kis piros pontmátrixos rádióval kapcsolatban, az Aliról teljesen épeszü áron lehet az autóba való típusspecifikus, a gyári helyére tökéletesen illeszkedö, de annál összehasonlíthatatlanul többet tudó Androidos fejegységet venni, amihez kamera is csatlakoztatható. Meg persze a hangszórók is cserélhetöek az ajtókban, szmájli.
A legfontosabbat elfelejtetted megírni: ugye pirosat rendeltél?
Tegnap megrendeltem, 30-60 napot jósoltak kiszállításra. 1.25 CVVT, navi/tolatókamera nélkül - nekem TÉNYLEG jobban tetszik az az egyszerű kis piros dotmátrixos rádió, telefonom Nokia 3310 (2017), szóval az Android meg az ApplePlay hidegen hagy, evvel a Bluetooth, az USB és AUX funkciókat tökéletesen (akár egyidejűleg mindhármat) le tudom fedni :), és ahogy eddig, ezentúl sem fogok napi szinten városban parkolni, amikor meg kell, ha egy Almera mérettel boldogultam, egy feleakkora jószággal is fogok. A navi biztos használható, ha semmi más nincs, de én 100% elégedett vagyok a szélvédőre cuppantható alap TomTommal, ami Commodore 64 képernyővel bootol be, Outrun "GOAL" képernyővel kapcsol ki, a 100+ gyári hang/nyelv mellett akár Yoda vagy Ozzy Osbourne hangján beszél hozzám, lifetime map update-el.
Nem a "turbópara", hanem tényleg a váltója miatt lett a szívómotor, meg hogy annyira hasonlóan ment a mostani kocsimhoz, ott volt meg a "wov ez kell" érzés jobban.
Jajjj... a nyugati civilizáció alapélménye az egyéni motorizációval kapcsolatban a T-Ford volt, bő 15 millió gurult belőle szerte a világon. Visszafogott, stabil gép volt, 20 lóerőt tudott majd' 3 literes lökettérfogatból. El tudod képzelni, milyen fejcsóválás meg homlokráncolás ment, amikor alig 20 évvel a gyártásának a befejezése után megjelent a VW bogár, aminél elképesztő 25 lóerős teljesítményt facsartak ki egy alig harmadakkora, 1100-as blokkból? Hát meddig fog az tartani!? Alig 5 évvel később az 1,2-esre növelt motor már 30 lóerőt tudott, '60-ban meg már 34-et! Elképesztő, biztos hogy szét fog esni ötéves korára!
Egy rakat ilyen ezres turbó fut a látókörömben, az égvilágon semmi bajuk nincsen. A Picantónál sokkal nagyobb és nehezebb autók is futnak vele, a kisautóba ráadásul a legvisszafogottabb teljesítményű verzió kerül (a hollandok pár hónapja mérőpadra tettek egy új proceed-et, a 120 lovasra specifikált motor gyári állapotában 136 lóerőt tudott).
A Kia 7 év/150 ezer km garanciát ad rá, a Hyundai ugyanerre a motorra km-korlátozás nélkül 5 évet, náluk egy rakat autó még garanciaidőn belül megfutja a 200 ezer kilométert.
A hátsó tárcsafék sem speciálalkatrész, nekem a putri ezresen is az van, sőt az előző szériának a legolcsóbb alapkivitele is körben tárcsás volt. Ekkora tömegnél semmi szükség rá, a Kia a műszaki színvonalat akarta demonstrálni vele, ezért tették rá.