Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Janiiiiiiiii! Ne lodits mar. Nemzetkozi jogasz, radartervezo, es eppen ami akualis. Csepelen mar ismerik a "szakertelmed" es a nagyotmondasaidat. Csak azert mert ez a net attol meg nem hazudhatod tele.
Én tisztában vagyok vele, sokkal jobban mint te barátom.
Én pl. tudok radart tervezni, és építeni, te nem. Az, hogy elolvasol pár prospektust attól nem leszel szakértő.
Kezdjük ott hogy a 0,001 m2 az csak egy kamu adat egy prospektusból, egy ideális szám, amit soha nem tud a gyakorlatban. Egy nagyon nagyon szűk irányszögből (1 fok alatt) szemből elérhető talán. Kb egy egy pillanatra. A valóság meg kb ilyen.
A lopakodó kialakítás úgy működik hogy más irányba veri vissza a radarhullámokat mint ahol a vevő van. De csak szigorúan akkor ha a gépen a radar hullám geometriailag szóródik. Ha Mie, vagy Rayleigh szóródás van, akkor semmit sem ér.
Egy kis mértékben a RAM (Radar Adsorbent Materials) is számít, de ezek egyrészt hangolt anyagok X sávra hangolva, valamint a vastagságuk sem elegendő egy méteres radar ellen.
És persze ha a radar magasabban van mint a lopakodó akkor baj van, mert vagy a gép alja veri másfele a radart vagy a teteje. Egyszerre a kettő nehezen megy aerodinamikailag. Amúgy ebben az F-117 jobb volt mint az F-22. Persze úgy is repült mint egy fürdőkád.
Szóval hacsak nem nagy magasságban repül az az F-22 és nem direktben pontosan felé, akkor az A-50U úgy 200 km távolságban már prímán észleli. A földi Nebo-M pedig pont ugyanúgy látja mint bármilyen más gépet mert a VHF radar ellen a lopakodó kialakítás semmit sem ér. Igen a P-18 ellen sem.
Az S-400 tűzvezető radarnak nem kell látnia. Egyszerűen aktív radaros rakétát indít a többi radartól kapott céladatokra, és amikor elég közel ér, akkor a saját fedélzeti radarjával az simán elvégzi a végső megközelítést és mesemmisíti a célt.
Nagyon aranyos amikor azt hiszed, hogy az ideális, gyakorlatban soha elő nem forduló esetre (pontos irány, magasság, és radar frekvencia) megadott RCS az valami univerzális érték :D
Még a radar egyenlet alapjaival sem tisztában, mert ha kiszámolnád, akkor rájönnél, hogy a 40N6 lokátora egy stealth célt olyan 5-6 km-ről tud célra vezetni.
Hogy egy szutyok A-50 meg nagy távolságon hogyan érzékelné a 0,001 m2-es célt vagy BÁRMI, arról is csak bölcsen hallgatsz. A szénné felszopott Nyebo-M felderítési távolsága a prospektus asdatok szerint 100 km táján van egy ilyen cél ellen.
Tényleg, bárki, aki ide jár. Csak ignorálja azt a sok faszságot, amit te idehánysz.
Az S-400 nak van aktív radaros rakétája. Nem kell se optika semmi. A Nebo-M vagy az A-50 által szolgáltatott céladatokkal szépen egészen közel vezetik a rakétát, ott meg a végső megközelítésben a saját aktív radarját használja. Abból a távolságból már cm hullámhosszon sem ér sokat a lopakodás. Ugyanígy lehet radar horizonton túli célokat is leszedni.
Nem a lopakodók manapság a probléma, hanem a lérak rendszerek tervezési paramétereinél kisebb és/vagy lassabb drónok, amiket a DSP kiszűr mint zajt.
Nem latom rajata a meretehez kepest nagy aerodinamikaikormanyokat es ha elfogadom azorosz lelovesi listat akkor abbol az jon jel hogy a nem manoverezo relative nagy Blimp lelovesehez ket raketa kelett neki. Sot ! A masik kistan szereplo magasan repulo celra is tobb raketat lottek ki. Nekem ebbol az dereng hogy az ilyen magassagon repulo celok ellen mar nagyon nem izmos a raketa.
Egy a jugó háborúk alatt légiharc győztes amcsi F-15 pilóta mondta, hogy hiába bőven 90% feletti az AMRAAM találati aránya, amikor az ő segge volt veszélyben egy szerb MiG-29 által, akkor kettőt is indított hiszen a rakéta nevében "missile" is benne van a hibázás "miss" lehetősége.
:o)
Nem tudom hogy az angol szójáték mennyire érthető de remélem átment a lényeg.
Az esetek nagy részében nem azért indítanak több rakétát mert az első ne lenne képes a célt leverni hanem mert biztosan/rakéta műszaki hibája esetén is/ le akarják azt verni.
Szóval próbáld meg magad egy kicsit a kezelők helyébe képzelni.
Nem latom rajata a meretehez kepest nagy aerodinamikaikormanyokat es ha elfogadom azorosz lelovesi listat akkor abbol az jon jel hogy a nem manoverezo relative nagy Blimp lelovesehez ket raketa kelett neki. Sot ! A masik kistan szereplo magasan repulo celra is tobb raketat lottek ki. Nekem ebbol az dereng hogy az ilyen magassagon repulo celok ellen mar nagyon nem izmos a raketa. De ez is csak talalgatas maganvelemeny.
Ahoz hogy a parancskozlo iranyitasu raketat celravezesd ahoz bizony piszok pontos meres kell mind a raketarol de plane a celrol. Erre a pontossagra meg csak a tuzvezeto radar kepes szerintem.
Tévedés, már a Volhovon is volt Karát kamera, és a Pancíron is ott van az utódja...
Ahoz hogy a parancskozlo iranyitasu raketat celravezesd ahoz bizony piszok pontos meres kell mind a raketarol de plane a celrol. Erre a pontossagra meg csak a tuzvezeto radar kepes szerintem. A felderitoradar meresi pontossaga erre nem alkalmas. Ezert is van rajta a tuzvezetoradar.
Tetelezzuk fel hogy lelotte azt a celt 12 km magassagon. Milyen minimum es maximum hatotavja van a raketanak ezen a celmagassagon?
Ez oke de ha egyszer arrol szolnak a jelentesek hogy 110 km/h alatt nemlatja a celokat. Marpedig egy blimp nem igen szaguldozik 110 km/h val .
Egy légvédelmi rakétarendszer messze nem olyan faék egyszerűségű mint gondolod.
A Pancír SzOC lokátora nem lát 110km/h alatti sebességű célokat, az SzSzC lokátora 36km/h sebesség felett már lát, az OESz meg ugye álló célt is.
Azt hogy a kezelők mit és hogy használnak ki a komplexum képességeiből, és az elöljáróik hogyan vezetik őket, sokszor fontosabb mint az autóskártyás szintre süllyedt elmélkedés hogy tudja vagy nem tudja.