Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.16 0 0 54

Én nem látom, hogy energiatakarékosságra törekedne itt bárki. Inkább a parasztvakítás folyik az eladások növelése érdekében.

 

A kerdes az, hogy az igenyek megvannak csak kielegitik oket, vagy a gyarak teremtik az igenyeket?

 

Lehet, hogy egy mai VW ugyanakkora lökettérfogattal kevesebb károsanyagot bocsát ki, de ma sokkal több van belőle.

 

Ez igaz. Nade kitol veszed el az autojat? Kisorsolod ki jarhat kocsival?

 

Egyre több olyan autó van amelynek teljesítménye meghaladja a 150-200 lóerőt. Mi szükség van erre?

 

Ha vezettel mar 200 Le feletti autot, akkor ezt a kerdest nem teszed fel. Raadasul minnel nagyobb a loketterfogatod annal jobb a hatasfokod, csokken a fajlagos fogyasztas.

 

 

Egyszeruen a tisztan elektromos autok nem vehetik fel a versenyt a belsoegesu motorral szereltekkel. Kicsi a hatotavolsaguk, nehezek. Az en szememben egy villanyauto primitiv, mint a targoncak.

 

sb

Előzmény: G-fourty (52)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.16 0 0 53

Ha jobban megnézel egy belsőégésű motort, ugyanolyan mint 40 éve

 

Ha jobban megnezel egy villanymotort ugyanolyan mint 100 eve. Nincsen fejlodes, elavult. Dobjuk ki.

 

De az elmélet nagyon régi és a mérnökök már régen is tudtak ugyanolyan indikátordiagramokat rajzolni, vagy kimérni mint ma.

 

Talan nem kellene leakadni az indikatordiagrammoknal, amit a kozepiskolaban tanitottak. Ha valaki latott mar vas-szen allapotabrat, mindent tud az anyagtudomanyokrol? Ugyanmar.

 

Papíron is el tudták végezni ugyanazokat a számításokat mint ma.

 

Tudtak a fenet. Gondolj csak az aramlastani, mechanikai es termodinamikai modellezesre.

 

Nincs új ötlet, és csak azt az elméleti hatásfok határt ostromoljuk, ami már rég kevés.

Karburator-Szivocsobefecskendezes-Direkt benzinbefecskendezes. Es ez csak hirtelen ami az eszembe jutott.

 

Gépjárműtechnikai tanácsadással foglalkoztam egy ideig.

 

Abba szerintem ne menjunk bele ki mivel foglalkozik, mert abbol csak az en apukam erosebb mint a tied stilusu vita lesz...

 

ugyanúgy fog működni mint 40 éve. Alapvetően tehát ugyanaz. Elavult.

 

Mint mar mondtam, ez hujeseg. Egy husz eves benzinmotor elavult.  Egy zsir uj fejlesztesu meg nem, mivel tartalmazza mindazt amit a technika mai allasa szerint olyan aron meg lehet valositani.

 

egy új K-Jetronic befecskendező rendszerrel szerelt 2 literes benzinmotor elenyésző mértékben fogyaszt kevesebbet mint egy manapság modernnek mondott 2 literes motor.

 

Nade milyen kasznit mozgattak. Egy Golf 5 minimum 300 kiloval nehezebb mint egy Golf 1. Es kevesebbet fogyaszt, valamint EU4-es kibocsatasi normat teljesit, szemben a Golf 1 kibocsatasaval.

 

sb

Előzmény: G-fourty (51)
G-fourty Creative Commons License 2005.02.15 0 0 52
javítok:

egy új K-Jetronic befecskendező rendszerrel szerelt 2 literes benzinmotor elenyésző mértékben fogyaszt többet mint egy manapság modernnek mondott 2 literes motor, ha egyáltalán többet fogyaszt.

Nézzünk körül az autós világban. Egyre erősebbek, egyre gyorsabbak az autók, ráadásul egyre több van belőlük. Régen egy Porsche sportautó 10 másodperc alatt gyorsult százra. Ma ezt egy Suzuki, vagy egy Opel is könnyedén teljesíti. Egy egyszerű, modern családi dízel autó is megközelíti ezt az értéket. Én nem látom, hogy energiatakarékosságra törekedne itt bárki. Inkább a parasztvakítás folyik az eladások növelése érdekében. Hogy minél több autót lehessen eladni úgy, hogy közben mindenki azt higyje, hogy közben javul a helyzet.

Hogy kevesebb lesz a fogyasztás- nem igaz. SOkszor sem relatív értelemben nem igaz, sem abszolúte. Lehet, hogy adott autó kevesebbet fogyaszt, de többet adnak el belőle, tehát nem számit, nem összemérhető a régi időkkel. Az összfogyasztás többszörösére nőtt.

Hogy kevesebb lesz a károsanyag kibocsátás - nem igaz. Sokszor sem relatív, sem abszolút értelemben. Lehet, hogy egy mai VW ugyanakkora lökettérfogattal kevesebb károsanyagot bocsát ki, de ma sokkal több van belőle. Ráadásul XY ma sokkal többet megy az autójával évente, mint régen. Hiába bocsát ki kevesebb károsanyagot beszívot légköbméterre vetítve (vagyis százalékosan), összességében sokkal több a kibocsátás.

Alapvetően ez a két legfontosabb dolog. Persze én nem mondom, hogy a gazdaságosságra és a környezetbarát technológiák fejlesztésére irányuló törekvések haszontalanok, de a probléma igazi megoldása nem ez. Ez csak marketingtrükk. Itt elvi változtatásokra volna szükség.

A lóerőmánia egyre jobban eluralkodik, miközben a másik véglet is erősödik. Egyre hatalmasabb terepjárók és luxusautó jelennek meg. A luxusautóeladások nőnek. Egyre több olyan autó van amelynek teljesítménye meghaladja a 150-200 lóerőt. Mi szükség van erre? Semmi a világon. Ezt hívják tiszta energiapazarlásnak. Az autó alapvetően azért létesült, hogy ne kelljen gyalog menni. Az autópályákon pedig van egy maximális sebesség amelynél gyorsabban nem szabad, és nem érdemes menni. Ami ebből kilóg, az fölösleges.
Előzmény: G-fourty (51)
G-fourty Creative Commons License 2005.02.15 0 0 51
"Mar miert lennenek elavultak a mai belsoegesu motorok? "

Ha jobban megnézel egy belsőégésű motort, ugyanolyan mint 40 éve. Már sok évtizede tudjuk, hogy a belsőégésű motorok hatásfoka nem haladhat meg egy bizonyos határt. Konkrétan nem tudom hogy ez mennyi, de azt hiszem 60% alatt van. Maga az elv és a konstrukciós alapvetések ugyanazok. Ami fejlesztés van rajtuk az az, hogy könnyebbek, jobb anyagból vannak, precízebb a megmunkálásuk. Továbbá olyan kiegészítő berendezések tömkelegével vannak felszerelve, amelyekkel a bennük zajló folyamatok kézbentarthatók. Ezeket a folyamatokat már nagyon régen ismerjük, csak nem volt lehetőség mindet kézben tartani. De az elmélet nagyon régi és a mérnökök már régen is tudtak ugyanolyan indikátordiagramokat rajzolni, vagy kimérni mint ma. Papíron is el tudták végezni ugyanazokat a számításokat mint ma. Nincs új ötlet, és csak azt az elméleti hatásfok határt ostromoljuk, ami már rég kevés.

"Olyan technologiai hatter all a fejlesztesuk tesztelesuk es a gyartasuk mogott ami miatt meltan nevezhetoek csucstechnologianak. Meg akkor is ha az elvuk mar regen ismert."

Ez olyan, mint egy high tech toll. Rettentő fejlett technológiával is lehet golyóstollat gyártani rettentő high-tech anyagokból, digitális órával, számológéppel, automata be és kikapcsolóval stb, de attól az még csak egy toll marad amivel írunk. Arról nem is beszélve, hogy Józsi bácsi meg vesz az ápiszban egy ceruzát, kihegyezi a bicskájával és ugyanott tart. Ráadásul sokkal olcsóbban vette és természetes anyagokból készült.


"Primitiv gepek? Lattal te mar benzinmotort?"

Láttam. Sőt, dízelmotort is. Gépjárműtechnikai tanácsadással foglalkoztam egy ideig. Ha egy ma divatos motort kiszerelsz egy autóból, ledobálod róla az összes szervomotort, elektromágnest, szenzort és aktuátort és rászerelsz egy karburátort, ugyanúgy fog működni mint 40 éve. Alapvetően tehát ugyanaz. Elavult. Ráadásul egy új K-Jetronic befecskendező rendszerrel szerelt 2 literes benzinmotor elenyésző mértékben fogyaszt kevesebbet mint egy manapság modernnek mondott 2 literes motor. A gyárak nem is a fogyasztás csökkentésére törekszenek. Inkább azonos fogyasztás mellett a teljesítmény növelésére. Sok esetben olyan mértékben, ami egyáltalán nem indokolt.

Előzmény: Törölt nick (49)
G-fourty Creative Commons License 2005.02.15 0 0 50
Azért az nem egészen úgy van. A hidromotorokat is valaminek hajtania kell. Itt egyedül a fékezéskor visszatáplált energia az, amit hasznosíthatunk. Nem hiszem, hogy egy ilyen "full hidrauliks" autó nagyon frappáns megoldás volna. Elég ha megnézel egy régebbi Citroent. Ott aztán voltak megoldások. Én ilyen autót pl nem vennék.
Előzmény: vomit (46)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.15 0 0 49

Mi nem teszünk mást, mint gépészeti dinoszauruszokat robotizálunk és szerelünk fel a legmodernebb technológiával, hogy primitív gépekben zajló bonyolult folyamatok minden paraméterét kézben tarthassuk

 

Ez hujeseg. Mar miert lennenek elavultak a mai belsoegesu motorok? Olyan technologiai hatter all a fejlesztesuk tesztelesuk es a gyartasuk mogott ami miatt meltan nevezhetoek csucstechnologianak. Meg akkor is ha az elvuk mar regen ismert. Enyi erovel az osszes villanymotor is elavult, hiszen azoknak az elve sem fiatalabb mint a belsoegesu motoroke.

Primitiv gepek? Lattal te mar benzinmotort?

 

A villamos autok kora akkor fog eljonni amikor relative kis helyen nagy suruseggel es hatekonysaggal tudjuk majd az elektromos energiat tarolni. Addig maradnak a dugattyus gepek, max. a hibridek fognak elterjedni.

 

sb

Előzmény: G-fourty (41)
Danchy bácsi Creative Commons License 2005.02.15 0 0 48
Ja, a villanymotorhoz: ha meghagyjuk a sebváltót, kisebb teljesítményű villanymotort is használhatunk, ami ugyebár jelentős megtakarítás. Szerintem ésszerű lenne.
Danchy bácsi Creative Commons License 2005.02.15 0 0 47
Na hello! Az "okosságokhoz" amiket gyűjtöttem, hozzá kell fűzni, hogy Jeantaud és Jenatzy autója is másfél tonna feletti tömegű volt, és nem a kaszni miatt! Bár, ennek több mint száz éve. A fúziós reaktor tényleg jó elgondolás, de az okos emberek azt mondják, hogy (aki utánanézett, ismeri a működési elvet) hogy mivel a fuzionáló anyag reakciótérben tartásához nagy áramokra van szükség, így a reaktorok jelenleg minuszba termelnek. Bár, ki tudja... A fúziós reaktor annyiban lesz jobb, (javítsatok ki ha hülyeséget mondok, de full így tudom), hogy a végtermék az hélium, ami ugyebár nem radioaktív. Meg aztán a deutérium és a trícium vízből lesz, amiből van bőven. Viszont szerintem nagyon komoly veszély, hogy ha zajlik a fúzió, és a "bevitt" áram valamilyen oknál fogva megszakad, akkor az erőműnek meszeltek, mert a reagáló cucc kb. 10 millió Cfok feletti hőfokkal hozzáér a burkolathoz, és tuti, hogy visz mindent. Mit gondoltok?
vomit Creative Commons License 2005.02.15 0 0 46
a sebessegvalto es a difi sem kotelezo tartozek. ui. volt mar csodabogar aki full hidraulikus hajtast csinalt. kis sebessegnel motor nelkul a nyomastartolo tartalybol mozgott, a fekezesnel felemesztett energiat is full ide tolta bele.
a fogyasztas persze megfelezodott. sose hallunk tobbet felole.
Előzmény: G-fourty (41)
Riff-Raff Creative Commons License 2005.02.15 0 0 45

Én se szeretem a pazarlást, akár energiáról, akár bármi másról van szó, de valószínűnek tartom, hogy amint üzembe állítják az első fúziós reaktort, egy időre kevésbé kiemelt általános cél lesz az energiafelhasználás mérséklése. Hiszen gondoljunk csak bele: egy fúziós erőmű, ami vélhetően nem is számít majd valami kiemelkedően nagy erőműnek, szerintem simán megtermeli Magyarország teljes jelenlegi energiafelhasználását.

Ha pedig van energiánk, gyakorlatilag mindenünk van. Nem gond, ha nincs természetes kőolaj, mindent tudunk szintetizálni, hiszen nem számít, mennyi energiát kell ráfordítanunk.

Előzmény: G-fourty (44)
G-fourty Creative Commons License 2005.02.15 0 0 44

Nem tudom, hogy a korlátlan energiafelhasználás jó dolog-e. Ez olyan, mint amikor valaki egész nap zabál, akkor is ha nem éhes.

Az energiafelhasználst csökkenteni kell alapvetően. Így is túl nagy a pazarlás.

Előzmény: Riff-Raff (38)
G-fourty Creative Commons License 2005.02.15 0 0 43
Ebből látszik, hogy a villanyautók gyorsulásban simán odaverik a benzineseket. Sajnos a súly/teljesítmény arányuk viszont nem mondható túl jónak. Ha igen, akkor meg az árukkal van baj.
Előzmény: Danchy bácsi (35)
G-fourty Creative Commons License 2005.02.15 0 0 42

A hidrogén belsőégésű motorban való alkalmazása nem tudom hova vezet. Nekem kicsit úgy tűnik, hogy ez csak olyan "mentsük ami menthető" hozzáállás. Van egy belsőégésű motorunk ami elavult, de "mentsük át" valahogy. Egyébként a hidrogén elégetése során is keletkeznek káros anyagok, mivel tökéletes égés nincs. Aldehidek, meg mittudom én micsodák, talán peroxidok is, amik egyáltalán nem barátságos dolgok. Hogy ezek milyen mennyiségben keletkeznek, azt nem tudom. Lehet, hogy nagyon kis mennyiségben. Az viszont biztos, hogy a hidrogént biztonságosan tárolni nem egyszerű feladat és ha meg is oldották, nem hinném hogy olcsó. A hidrogén baromi veszélyes anyag. Nem hiszem hogy be fog válni. Arról nem is beszélve, hogy kevés olyan szerkezeti anyag van,ami bírja a hidrogént. Ha jól emlékszem az égés hőmérséklete se valami alacsony.

Előzmény: vomit (36)
G-fourty Creative Commons License 2005.02.15 0 0 41

A sebességváltóval az a helyzet, hogy szükséges rossz. Mivel a belsőégésű motorok fordulatszámtartománya relatíve szűk, kénytelenek vagyunk egy nyomatékváltó művet alkalmazni, amivel a fordulatszámot az üzemi tartományban tudjuk tartani. A villanymotoroknál a sebességváltó fokozatainak száma csökkenthető lenne, vagy az egész elhagyható volna végre valahára. Akár kuplungostul. Úgyhogy az egész sebváltó egy kényszerűség, jobb volna ha nem volna. Emiatt nincs semmi baj az automatával, ez legalább leveszi ezt a gondot a vállunkról. A jövő útja a sebességváltó nélküli autó remélhetőleg, amiben olyan villanymotorok dolgoznak, amelyek mondjuk 0-10000 -ig pörgethetők és a nyomatékgörbéjük egy vízszintes vonal. Bár tanulmányaimból úgy emlékszem, hogy bizonyos villanymotorok esetében a nulla fordulatszámhoz tartozó nyomaték elméletileg végtelen nagy, ami rendkívül kedvező az álló helyzetből való gyorsítást tekintve. Emiatt is sokkal előnyösebb volna a belsőégésű motornál, amelynek az alapjárati nyomatéka igen csekély. Ez az egész belsőégésű motor dolog igencsak elavult kezd lenni akkor, amikor olyan elektronikai és egyéb technológiák állnak rendelkezésre amelyek minden képzeletet felülmúlnak. Mi nem teszünk mást, mint gépészeti dinoszauruszokat robotizálunk és szerelünk fel a legmodernebb technológiával, hogy primitív gépekben zajló bonyolult folyamatok minden paraméterét kézben tarthassuk. Ahelyett, hogy építenénk egy egyszerű de high-tech gépet.

 

Attól meg hogy valami nem bugyogó hangot ad ki magából (V8) nem hiszem, hogy nem élvezhető a használata. Kár a szél ellen hugyozni, úgyis a szél az erősebb.

Előzmény: Danchy bácsi (20)
tamerlan Creative Commons License 2005.02.14 0 0 40

Sajnos csak 25-50 év múlva.

Amennyiben az oroszok nem állnak le a tokamak fejlesztéssel a hatvanas évek elején,akkor mára már ipari méretekben és mennyiségben építenének fúziós erőműveket.

Baromság volt.

Előzmény: Riff-Raff (38)
vomit Creative Commons License 2005.02.14 0 0 39

en a Fish/Kendig es Pogue karburatorokra, az Oglemobilra, a faradtolajjal meno Fordson traktorokra gondolok. ezek low tech cuccok voltak 30-70 evvel ezelott, 1-2 liter/100 km fogyival.

az a baj, hogy vizzel is mehet az autod, csak lassak h. befizeted az adokat a lotyi utan. a vpop baja sem az, hogy pisivel vagy szenteltvizzel megy, csak az ado legyen rendezve, kulonben uldozendo cselekmeny. a vizzel mukodo moszkvics ezen okokbol marad meg sufnimutatvanynak.

Előzmény: Törölt nick (37)
Riff-Raff Creative Commons License 2005.02.14 0 0 38
Nap- és szélerőművekkel szerintem sose fogjuk az energiaigényünk említésre méltó hányadát fedezni. De a mai energiafelhasználásunkhoz képest gyakorlatilag korlátlan energiatermelés veheti kezdetét, ha lesz működőképes fúziós reaktorunk.
Előzmény: Be520 (34)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.14 0 0 37

Tudtommal a BMW a V12-es benzinmotorjat allitotta at hidrogenuzemre.

 

sb

Előzmény: vomit (36)
vomit Creative Commons License 2005.02.14 0 0 36
a hengerben begyujtashoz annyit, hogy a hidrogen egese instant reakcio, es szelsoseges keveresi aranyok kozott hepi.
akik megprobaltak benzines motort azonnal es maradektalanul ego uzemanyaggal mukodtetni, azok kisemmizve vagy hideg sirban vegeztek.
hasonlo topik utanaolvasni: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9034725
Előzmény: Törölt nick (33)
Danchy bácsi Creative Commons License 2005.02.14 0 0 35
Üdv, emberek!

Szedtem össze pár okosságot, de lehet, hogy a Windózom mosz se veszi be a sortörést, ezért bocs. Na szóval:
- 1890-es évek: Jeantaud francia vállalkozó villanyautókat épít. Ezek hosszú távon nem válnak be, rövid távon viszont igen: 1898-ban egy áramvonalas járművével 64 km/h-t ér el.
- 1899. Jeantaud vetélytársa, Jenatzy belga származású francia mérnök "La Jamais Contente" (Nyughatatlan) nevű szivaralakú villanyautójával 106 km/h sebességet ér el.
Most ugorjunk egyet:
- 1970es évek eleje: Bérelhető villanyautó járja Nizza utcáit. Az autót előre vátott mágneskártyával használhatja, akinek éppen szüksége van rá.
- Ezidőtájban (évszámot nem tudok pontosan, azt hiszem 77) Japán gyártmányú elektromos teherautó 50 km-t képes egy töltéssel haladni.
- 1990-es évek eleje: Megrendezik a napelemes autók versenyét Ausztráliában. A táv tübb mint 3400km.
- Kigördül az útra az Impact, amely 2-személyes, közútra tervezett villanyautó. Gyorsulása 0-ról 100ra 8 mp., végsebessége 160km-h.

Nagyjából ez az ábra. Az utóbbi eredmények alapján elképzelhető, hogy mekkora fejlődés ment végbe azóta. Ebböl következtettem arra, hogy sokféle fejlesztés lehet, amiről nem tudunk.
Be520 Creative Commons License 2005.02.11 0 0 34

Sajnos igazad van!!!

 

Nemis annyira a technológiai megvalósitással van a gond, sokkalinkább a szándékkal :-((

 

De hátha.....  optimista vagyok  :-)

Szerintem a technológia adott a megvalósitáshoz, csak kevés a tőkeerős kezdeményezés, és még azokat is elfolyta a piac.

 

Igazából nemcsak az autóiparban lenne szükség a technológia lecserélésére, hanem a többi környezetszennyező elavúlt erőművekben, és hasonló ipari területeken.

 

Azért az is jól tükrözi a technológiai hozzáálását a mai világnak, hogy habár léteznek, és egyre elterjettebek az önfentartó ( elektromosság, fűtés, víz) lakóházak, mégis engedjük a szenyvizet a folyóinkba, füstölnek az erőművek, a távfűtéssel az utcát fűtik javarészt....

Bocs ez kicsitOFF.

 

shadowbull: jól tévedsz a H-t így állítják elő, ill. töbnyire szénhidrogénekből, mivel a vízbontás nem olyan hatásfokú, de tenyük fel, hogy tudunk elektromos áramot nyerni mondjuk napenergiából, vagy szélerőműböl, szóval környezetbarát módon, és ezzel az energiával vízbontásos elven H-t állítunk elő, majd azt raktározzuk, és felcseréljük a benzinnel.

 

Így majdnem teljesen környezetbarátok voltunk, és a költségek nagy részét a raktározás teszi ki, ami csökkenthető ha kevesebb ideíg kell tárolni, azaz több H meghajtásu kocsi van forgalomban.

 

Szerinted nagyon nagyot tévedek?  :-)

 

Tudom túl optimista vagyok, de mit csináljak ha ez esik jól :-)

Előzmény: Törölt nick (33)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.11 0 0 33

vagy a hengerben begyújtjuk klasszikus módon, ez viszont veszélyes

 

Semmivel sem veszelyesebb mint mast ott elegetni. A tarolasa kritikus, de akkor meg mindegy hogy cella vagy robbanomotor.

 

A H eloallitasa ha jol tevedek ketfele modon mehet, vagy elektromos arammal vizbontas reven, vagy szenhidrogenekkel. Az elso marha energiaigenyes, a masodik meg kornyezetszennyezo. Amennyire en tudom, ipari meretekben hidorgent a masodik modszerrel csinalnak, de lehet hogy tevedek. Amit el lehetne erni az az hogy nem a varosokban szennyeznenk hanem valami kozponti helyen ahol talan konyebb kezelni a kerdest.

 

En tovabbra is azt gondolom hogy amig a koolaj viszonylag megfizetheto, addig senki sem fogja komolyan venni az alternativ meghajtasi modokat. Es a koolaj meg 150 dollarnal is megfizetheto lesz, sot.

 

sb

Előzmény: Danchy bácsi (32)
Danchy bácsi Creative Commons License 2005.02.11 0 0 32
Hello! Még vissza tudtam nézni 5 percre 7vége előtt. Be520! Abban igazad van, amiket írtál, hogy szennyezés meg stb. de álljunk meg egy pillanatra: H-val 2féleképpen hajthatunk gépet: vagy a hengerben begyújtjuk klasszikus módon, ez viszont veszélyes.A másik, ami gazdaságosabb is, hogy a H égésekor áram keletkezik. Ezt használják a mai H-cellákban. Az autótechnikában akár össze is lehetne vonni a 2-t, kérdés, hogy ez technikailag megoldható-e. Én úgy tudom, hogy a mai hidrogénes gépek mind villanymotorosak. Javítsatok ki ha tévedek!
Előzmény: Be520 (29)
Fido Dido Creative Commons License 2005.02.11 0 0 31

A második érv megdőlhet, ha lenne rá kereslet. 100 éve nem sok bezinkút volt, 20 éve meg egy gáztankolásra alkalmas hely sem.

 

A hőmérséklet-probléma az áll. Érdekes lenne télen kis olajkályhát üzemeltetni a környezetbarát technológia felfűtésére! :)

Előzmény: Törölt nick (30)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.11 0 0 30

Az üzemanyag cella miért ne lenne használható a mai kocsikban?

 

Azert mert adott homerseklet alatt nem mukodik. Eleg szar lenne ha a kocsikra ra lenne irva : -5 C ig.....

 

 

A masik dolog meg a H tankolas. Nem sok H kut van a vilagon...

 

sb

Előzmény: Be520 (29)
Be520 Creative Commons License 2005.02.11 0 0 29

Az üzemanyag cella miért ne lenne használható a mai kocsikban?

 

Már most is van néhány előrelátó autógyár, amelyiknek fut néhány már üzemanyagcellával ellátott kocsilya, igaz lehet, hogy kétkezemen megtudom számolni, hogy hány darab, de pl.: hallotam olyan buszokról, amikbe próba szinten már üzemanyag cellákat szereltek és így tesztelték a felhasználhatóságát, meg azt se felejtsük el, hogy az üzemanyag cellákat már az ürtechnikában évtizedek óta használják.

 

Jelenleg az egyetlen jelentős probléma az üzemanyagcellával a H-t tároló tartály, ill.annak a súlya, és az igen alacsony hőfoka, mert azért a csepfolyós H-nek is van jócskán súlya, meg az őt biztonságosa tárolni képes tartályt sem lehet 1-es lemezből csinálni, úgyhogy inkább ez itt a fő gond a felylesztésekben, nemvéletlenül inkább a buszokba próbálják ki a tesztpéldányokat, azok még biztosan elbírják.  :-)

 

 

 

Apropó!!! azt tudjátok ugye, hogy nem azért alkalmazzák a H-t az üzemanyag cellákba, mert az csak arra van kitalálva? !!! Az üzemanyag cellákat tesztelték/használják!! sok más üzemanyaggal is, földgázzal, biogázzal, metángázzal, azért erőltetik a H-t, mert ennek az égésekor keletkezik a legkisseb környezetszenyezés ~0% míg a többi gáz esetében ugyanolyan az égéstermék mint a hagyományos dugattyus kocsiknál.

Ebből kiindulva lehetne mondani, hogy akkor minek az az üzemanyagcella, legyen H a benzin helyett, és kész, ez igaz sokkal környezetbarátabb, és itt is szinte 0% a szenyezés, de a hatásfoka nem a legjobb, és a víz sem a motornak, mint fő égéstermék, ettől, még lehet egy jó átmeneti megoldás, mint pl.: a 7-es BMW-k be szerelték bele ezt a megoldást, és nem kis összegeket költöttek a fejlesztésekre ezen a téren!!!  ez azért jelent valamit.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (27)
Danchy bácsi Creative Commons License 2005.02.11 0 0 28
Végülis annak az autószerelőnek igaza van, mert az alternáló mozgás nagyon pazarló (ezért dobtam fel a Renesist). Mindenesetre a jelenlegi technikai állás alapján a hibrid a legjobb megoldás, de szerintem pár év kérdése, hogy ez megváltozzon. Hétvégére elköszönök, addig is dumáljatok a témáról, és jövő hétre készülök egy kis "történelemmel". Csőváz!
Előzmény: Törölt nick (25)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.11 0 0 27

Az uzemanyagcella tenyleg  eloremutato dolog, jelenleg viszont nem hasznalhato jarmuvekben mert egy bizonyos homerseklet alatt egyszeruen nem mukodik.

 

Szenszalas kocsiszekrenyeket tenyleg lehetne kesziteni, de nincsen olyan ceg, aki hajlando lenne a fejlesztes sok milliardos koltseget felvallalni, meg az alukarosszeria fejlesztese is rengeteg penzt emesztett fel, pedig az megiscsak fem.

 

Nagyszeriaban mennyibe kerulne azt ma meg csak saccolni sem tudjuk. Lehet hogy toredeke lenne a jelenlegi arnak, de a vasarlokkal meg azt se nagyon lehetne megfizettetni.

 

SZVSZ a dugattyus motorok meg legalabb 50 evig kihuzzak. Max kombinalva lesz mindefele hibridekben.

 

sb

 

 

Előzmény: Be520 (26)
Be520 Creative Commons License 2005.02.11 0 0 26

Üdv.

 

Lenne néhány gondolatom a témával kapcsolatban:

 

Szerintem is a H-cella vagy valamilyen nagy hatásfoku energiatároló lenne egyrészt a megoldás, a másik részben pedig a tárolt energia hatékonyabb felhasználása, itt gondolok a kocsik súlyának csökentésére ( kocsiszekrény könyűszerkezetből pl.:üvekszál+szénszálaselemek aluötvözet merevitésekkel -> lásd F1 .... ne mondja senki, hogy drága, mert tömeggyártásban semmivel nem lenne drágább a hagyományos kivitelnél!!!! ), a meghajtás korszerüsítésére, optimalizálására  persze emellett megmaradhatna a vezetés sportosságának élvezete, persze ez nem az optimális felhasználás :-)

 

 

A H előállítása már régóta nem jár feltétlenűl környezetszenyezéssel, pl.: szélerőművek, napelemek, geotherm energia, ár-apály erőművek, és van még több nagyszerü ötlet, csak foglalkozni kellene vele!!!!

 

 

Valamelyik tv-csatornán láttam egy érdekes elektromos meghajtásu autót, a krapek amerikai, és autószerelő, egy öregecske európai olyan opel féle autóbol kikapta a mocit, meg az összes meghajtást, csak a féltengelyek maradtak, két villanymotort szerelt be a féltengelyekre, meg vagy 150kg-akkut !!!! és ezzel jár be dolgozni!!

A menetteljesítményéről anyit, hogy simán lefüstölte a 225/-es gumikat :-) 

 

Itt is érdemes szétnézni: www.napelem.hu

Törölt nick Creative Commons License 2005.02.11 0 0 25

 Autószerelő mondta nekem a mai technikáról: "a fejlesztések teljesen rossz irányba haladnak: a computer már a fenekedet is kitörli, mindent megcsinál, de ez nem igazi áttörés, ugyanis a motor szívében még mindig a jó öreg főtengely forog, és az évtizedek óta változatlan dugattyúk alternálnak..."

 

Talan nem egy autoszerelovel kellene megbeszelned a technikai haladast az autoiparban :) Az elv tenyleg azonos...

 

Ezzel kapcsolatban tényleg csak a Prius a fejlesztés,

 

A Prius nekem a batorsagert tetszik: o az elso, es ugy latszik komolyan gondoljak. Csak az adozas megoli: sokkal kevesebb adot kellene kivetni ra, hogy megprobaljak gyorsitani az elterjedeset.

 

 és esetleg a Mazda Renesis, amiben kiküszöbölték a Wankel-motor összes gyerekbetegségét.

 

Hat, azert nem kell minden marketinges losz*rt elhinni. Van azzal problema, legfeljebb nem kotik az atlag juzer orrara.

 

sb

Előzmény: Danchy bácsi (10)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!