Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

twk004 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 127
Üdv!

"Csak ég a Check lámpa, amivel valszeg elmegyek egy szakszervizbe."

Mivel csak ott van olyan komputer, ahol a hibakódot ki tudják ütni az autó vezérlőegységéből. Hát igen, ez az Euro környezetvédelmi osztályok átka: ODB csatlakozó, hibakód lekérdezés-törlés, persze a következő problémáig, ahol ugyanezt újra végig kell majd játszani, mindezt asz'szem 0.5 munkaóráért cserébe, ami mostanság bruttó 3-4 ezer forintocska ... hát, ezért nem cserélem le a Wartburgot, marad a Nubira mellett aranytartaléknak. Most Balatonra menet is kisegített: a Daewoo hengerfejes lett (már egy ideje eszegette a hűtőfolyadékot,de ez mostanra felgyorsult, így hát irány a szerviz, persze nem lett kész indulásig, tehát maradt a jól bevált zweitakter), úgyhogy 10 nap alatt gurultunk vele 650 km-t egy defekttel (már itthon puhulgatott az a kerék, de nem volt idő gumishoz vinni, így hát Balatonon volt muszáj elmenni végül), és bár a klíma hiányzott, de amúgy tök jól helyettesítette a Nubirát.

twk004
Előzmény: alex and er (126)
alex and er Creative Commons License 2010.08.09 0 0 126
Üdv.!

Valóban a téglalap alakú fedelet kellett csak levenni, és valóban jött a rácsodálkozás, ugyanis a fekete sötétebb és még sötétebb árnyalataiban leledzett a pollenszűrő. Erről ennyit.
Köszi a jó tanácsot!
Gyertyák:
Először kivettem, ami benne volt (Bosch), s elvittem egy éppen nyitva tartó autós boltba, ahol megnézték számítógépen, s mivel Bosch nem, adtak helyette NKG (vagy NGK?) gyertyát, mondván, ugyanolyan értékű. Bicaj vissza az autóhoz, s ott derült ki, hogy a négy gyertya kétféle. Bicaj vissza, s csere a boltban. Újra bicaj, s bele a járgányba. Két nap felhőtlen boldogság, s újra jelentkezett a rángatás, sőt a Check lámpa ki is gyulladt, de már nem aludt el. Ekkor elmentem egy olyan autós boltba, ahova cirka tíz éve járok, s ott megállapították, hogy nem olyan hőértékű gyertyát adtak, mint amilyen benne volt. Sőt, megnézték, hogy gyárilag milyen köll bele, s adtak olyant (német Bosch). Úgyhogy most következik egy menet a korábbi autó boltossal.
A mai napon cseréltük ki a gyújtáskábelt, a benzinszűrőt és a levegőszűrőt is. (erősen ráfért mindegyikre)
Igaz, még csak amolyan próbakört mentem, de össze sem lehet hasonlítani a korábbi járásával. Simább, csendesebb, jobban húz.
Csak ég a Check lámpa, amivel valszeg elmegyek egy szakszervizbe.

Mégeccer köszönöm a jó tanácsokat, s figyelem ezt az oldalt, hogy kinek milyen problémája lesz. Esetleg ha tudnál olyan helyet a neten, ahol sűrűbben cserélnek tapasztalatot a Nubirások, azt is megköszönném.

Üdv.:
Alex and er
Előzmény: twk004 (124)
twk004 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 124
Üdv!

Kinyitod a motorháztetőt, és a szélvédő jobb sarka alatt a tűzfalon találsz egy téglalap alakú fedelet. Két kis cső megy rá, meg két 6-os anya fogja. Azt a két anyát lecsavarod, a fedelet leveszed, és alatta van a pollenszűrő. Kihúzod, rácsodálkozol, hogy milyen retkes, aztán a tisztát a helyére betolod. Persze mindez II-es Nubira esetén érvényes, a III-asban (Lacetti kasztni) máshol van tudtom szerint. 2003-ban volt a váltás, ezért nem egyértelmű, hogy melyik típusról van szó. Sokan a III-as Nubirát mondják II-esnek, a Totalcar-os bemutatón is annak volt titulálva, holott az már a harmadik generációja a Nubirának.

twk004
Előzmény: alex and er (123)
alex and er Creative Commons License 2010.07.26 0 0 123
Helló!

Elmúlt a gyorsításkori rángatás, s az ok pofon egyszerű volt.
Csak ki kellett cserélni a gyertyákat!
Tavaly nyáron lett felkészítve műszaki vizsgára (akkor még nem az enyém volt az autó), s nem gondoltam volna, hogy a gyertyákat nem cserélték ki.
Persze fogok majd a gyújtáskábellel is foglalkozni, meg úgy egyébként az ilyenkor szükséges többi dologgal is, de most csak erre futotta. Viszont már ettől megtáltosodott a járgány.
De azt még megkérdezném, hogy az utastér szellőztetéséhez honnan szívja be a levegőt? Nem találom "bejáratot". Az anyósülés előtti légzsák alatt van a keringetőmotor, de csak eddig jutottam.
S van-e pollenszűrő a 2003-as Nubirákban?

Köszi az eddigi tanácsokat is.

Sándor
Előzmény: twk004 (122)
twk004 Creative Commons License 2010.06.28 0 0 122
Üdv!

A másik a belső légkeringetés kapcsolója. Gyakorlatilag annyi hátrányod származik a dologból, hogy forró nyári napon később hűti le a klíma az utasteret. Akkor ugyanis érdemesebb azt bekapcsolva hűteni, és nem kintről szívja a 30 fokos meleget, hanem a benti, pár perc után már hűvösebb levegőt forgatja át a rendszeren. Így gyorsabban hűt. Ja, meg most füstölő Ikarus vagy Kamaz után se tudsz belső keringetésre kapcsolni.

twk004
Előzmény: alex and er (121)
alex and er Creative Commons License 2010.06.26 0 0 121
Köszi a tanácsot.
Ezt mintha már olvastam volna a korábbi kommentek között is, tehát valszeg lehet benne valami.
Ami a légkondi működtetését illeti:
Ezt már sikerült megoldanom, ugyanis a műszerfalon lévő gomb egy mikrokapcsolót működtet, és ez romlott el. Kicseréltem a mellette lévő kapcsolóval, így ez frankón üzemel, csak még nem jutottam el odáig, hogy vegyek egyet a rossz helyett.

Akkor ezt a gyújtáskábel cserét megcsinálom - két héten belül -, s meglátjuk, mi lesz.

Beszámolok a fejleményekről.
Előzmény: twk004 (120)
twk004 Creative Commons License 2010.06.23 0 0 120
Üdv!

Gyújtáskábelre tippelek. A 2001-esemben már kellett cserélni a komplett garnitúrát. A 120 ezres szemlénél, ahol gyertyát is kell cserélni (minden második olajcserénél kell, 30 ezrenként), rajta maradt a kábel lehúzásakor 2 gyertyán a kábel fém vége. Meg hát azért tegyük hozzá azt is, hogy nem egy versenyautó ez. Az 1.6 Wagonom üresen 1363 kiló, két személlyel már 1500 felett van, és erre a tömegre van 78 kW/106 LE ... ja, és még nem klímáztam ...

A légkondihoz nincs okos hozzászólásom, majd ha PiZo erre jár, akkor talán tud valamit mondani hozzá. Ha hangpostája volt a mobilszámén, val'szeg hét végén hívtad ... az szigorúan a családé ... :o)

twk004
Előzmény: alex and er (119)
alex and er Creative Commons License 2010.06.11 0 0 119
Üdv Mindenkinek!

Most bukkantam erre az oldalra, mivel fél éve vagyok boldog tulaja egy 2003-as 1.6-os Nubirának, és van pár apró problémám, aminek az orvoslására szétnéztem a neten, s úgy gondolom talán itt korrekt választ ad v.ki.
Nos, elsőként az az egyik gondom, hogy gyorsításnál (mondjuk: padlógáz) mintha késő reagálna, fáziskéséssel és kissé rángatva gyorsul a járgány. De ettől még ragyogóan megy, és a fogyasztása is normális. (Télen hosszabb állás után a chek lámpa ki-kigyulladozott, de leállás és újraindulás után már nem gyulladt ki, s ugyanezt csinálta most ebben a nagyon párás időben is párszor)
Aztán meg most akarok nekiállni a légkondi gombját, illetve működtetését megnézni, mert úgy működik a légkondi, ha nyomva tartottam a gombot. Azt gondolom, hogy a gomb egy relét működtethet, ami rossz lehet. Ennek akarok most utánajárni, s ezekhez várok hasznos tanácsokat.
Az egyik hozzáértőnek tűnő tanácsadó egyik kommentjéhez megadott egy mobiltel. számot, amit felhívtam, de csak hangposta jelentkezett, úgyhogy egyelőre itt várok érdemi választ.
Előre is köszönöm!

Sándor
Igi úr Creative Commons License 2010.04.16 0 0 118
Hali!

Ezt a műveletet én már végigcsináltam. Le kell bontanod a középkonzol borítását. kicsi patentok tartják a hátoldalon. Kijön a levegő beáramoltató és a klíma kezelőgombjai és tekerői is. Ezután férsz hozzá a rádióhoz, ami oldalt van egy-egy füllel, csavarral rögzítve. Sajnos más módja nincs, mert ez nem "kihúzhatós" a legtöbb rádióval ellentétben. Javaslom, hogy óvatosan, de mégis határozott mozdulattal pattintsd ki a borítást, valami puhább dologgal. Semmiképp sem fém csavarhúzóval, mert akkor megsérted a műanyagot. (Mondjuk én azzal csináltam, de úgy hogy egy névjegykártyát tettem a csavarhúzó és a műanyag közé, hogy egyenletes legyen a terhelés, és így nem sérted meg.)
Lehet, hogy néhány patentot ki kell majd cserélned, mert ha túlságosan meglazulnak és úgy teszed vissza, akkor zörögni fog.

Üdv!
Előzmény: Kardfogu (117)
Kardfogu Creative Commons License 2009.12.02 0 0 117
Sziasztok!

Újonc Daewoo tulajdonos vagyok. Van egy 2004-es Daewoo Nubirám, de még a régi, kazettás rádióval és szeretném kicserélni. Hogyan lehet kiszedni a régit? Van valami trükkje, vagy szét kell bontani a kocsi belsejét?
sutis Creative Commons License 2009.04.21 0 0 115
sziasztok! segitséget kérek! 2002-évj. keresek első lökháritót .kösz
dandhe Creative Commons License 2009.02.13 0 0 114
Halihó!

Mint írtam elvileg nincs semmi probléma a kocsival, semmit nem kell cserélni (márkaszervízen kívül is megnézték) és valóban a befúlyás segített én is vettem wd40t és használ. De sajnos csak egy darabig. Utána újra kezdi. Ezzel kénytelen leszek megbékélni, a hideg idő elmúltával szűnik meg vagy valami drága szervíz esetleg szilentek cseréje segíthet rajta? Tudom a használhatóság szempontjából nem lényeg de elég idegesítő tud lenni és a komfortérzetet igencsak csökkenti. Ráadásul mindig azt az érzetet kelti, hogy gáz van holott nincs. Kösz a segítséget.

dani
Előzmény: twk004 (113)
twk004 Creative Commons License 2009.02.08 0 0 113
Üdv!

Hát, én a Postaautó Dunánál javíttatom az Egressy úton a kombimat. Nem márkaszerviz ugyan, de a VPOP-sok oda hordták 2 évig a Nubira II állományukat, tehát alkatrész és típusismeret is van. Valamint ott dolgozom a telepen egy más munkakörben, tehát reggel beadom a munkaidő elején a műhelybe, és délutánra kész. Most egy nagyobb kiadás fog következni: márciusban lejár a műszakija, és a balos lengőkart, a stabilizátor gumikat, valamint mindkét összekötő gömbfejet cserélni kell. Ja, és a tavaly óta halogatott vezérműszíj-csere is nagyon aktuális már ... Úgyhogy most csak anyagban valami 50 pénz rá fog menni, plusz munkadíjban-vizsgadíjban a másik 50. Ez van ... Bár az eddig eltelt idő alatt minimális rákölteni való akadt csak, most akkor többet kell.

twk004
Előzmény: dandhe (112)
dandhe Creative Commons License 2009.02.03 0 0 112
Sziasztok! Azért jelentkezem, mert közben elvittem az autót a garanciális szervízbe mivel új autórádiót tetettem bele. Így megnézettem a nyikorgást is és nem találtak semmit de befújták lehet azzal a csodaszerrel, amit te ajánlottál twk. Nagyon korrektek voltak segítőkészek és későbbiekre nézve is annak tűntek így ajánlani tudom mindenki remélem nem probléma reklámként a Chevrolet Perfekt szervízéta XIII. ker-ben a Dráva utcában. Érdemes őket megkeresni. Alig 4000e-t fizettem, munkadíjjal mindenel együtt (nyilván a garancia miatt is, kár h csak egy évig él). üdv: dani
dandhe Creative Commons License 2009.02.03 0 0 111
Sziasztok! Azért jelentkezem, mert közben elvittem az autót a garanciális szervízbe mivel új autórádiót tetettem bele. Így megnézettem a nyikorgást is és nem találtak semmit de befújták lehet azzal a csodaszerrel, amit te ajánlottál twk. Nagyon korrektek voltak segítőkészek és későbbiekre nézve is annak tűntek így ajánlani tudom mindenki remélem nem probléma reklámként a Chevrolet Perfekt szervízéta XIII. ker-ben a Dráva utcában. Érdemes őket megkeresni. Alig 4000e-t fizettem, munkadíjjal mindenel együtt (nyilván a garancia miatt is, kár h csak egy évig él). üdv: dani
puhibacsi Creative Commons License 2009.02.02 0 0 110
Szia twk004!

Megnéztünk mindent amit leírtál és minden jó. Viszont egy másik topicban találtam egy okosságot, amit kipróbáltam és működik!
beripapa okossága: az alapjárati motor dugattyújának pereme és a rugó közé egy határoló beépítése, ami megakadályozza azt, hogy a dugattyú teljesen behúzódjon, ezáltal nem nyit akkorát a szelep, és szépen vissza is engedi.

A dologhoz csak annyit, hogy bementem a hivatalos szervízbe, ahol szintén ezt a dolgot ajánlották, hogy csináljam meg (egy kicsit mondjuk elképedtem).

A lényeg, hogy működik. A teljes leírás beripapa hozzászólásaiban olvasható.

dandhe Creative Commons License 2009.02.01 0 0 109
Helló!

Köszönöm, nagyjából értem csak amit mondasz, mert én az autókat inkább csak használom érteni nem nagyon értek hozzá, azért igyekszem majd hasznosítani a leírtakat. Mégegyszer kösz.

deee
Előzmény: twk004 (108)
twk004 Creative Commons License 2009.01.31 0 0 108
Üdv!

Én egy leszakadt porvédőre tippelek valamelyik lengőkar-gömbfejnél, vagy a stabilizátort és rugóstagot összekötő pálcák valamelyik gömbfejénél. Az tud nyikorogni. Vagy egy kiszáradt szilentblokk. A lengőkar hátsó szilentblokkja függőleges tengelyű, de az első vízszintes. Azokat kéne befújni WD 40-nel,vagy valami efféle csodaszerrel. A gömbfejeket meg cserélni. Lengőkar-gmbfejhez talán van porvédő külön, így ha nem lóg, nem kell cserélni. Főleg, hogy lengőkarral együtt kell, mert szegecselve van ...

twk004
Előzmény: dandhe (107)
dandhe Creative Commons License 2009.01.31 0 0 107
Sziasztok!
Sajnálom h bandsman ilyen pórul járt de én is kezdek kicsit nyűglődni. Mint mondtam a toronygumi csapágyaim nem épp a legstabilabbak de a szerelőm azt mondta nem olyan vészes nem kell nagyon foglalkozin vele és a kérdésemre, hogy mennyire gond ti sem reagáltatok(ez nem leszúrás nyilván tehát nem olyan nagy gáz-gondoltam).Úgy tűnik mégis lehet valami bibi, mert az autó eléggé elkezdett nyikorogni. Eleinte csak a fekvőrendőröknél, de most már fékezéseknél kisebb egyenetlenségeknél is jelentkezik elöl hátul egyaránt.. Ez emiatt lehet, vagy csak valami kenőanyag hiányzik a futóművekről? Estleg a hideg? A szakszervíznél bízom benne komolyan vesznek ha már egy év garanciát is adtak rá és az durva lenne ha a most elvégzett hatvanezres szervíz után mindjárt ilyen komolynak tűnő problémák jelentkeznek. Plusz a kormány ha forgatom időnként el kezdett szintén kicsit nyekeregni. Remélem nincs nagy gáz várom bölcs meglátásaitok.


üdv:deee
twk004 Creative Commons License 2009.01.31 0 0 106
Üdv!

Szomorú ... Még mindig nem biztos, hogy motorgenerál lesz belőle. Lehetséges, hogy egy szerencsés (!) kivitelű vezérműszíjszakadás okán egy vagy több szelep az 1. hengerben el van görbülve, és nem zárnak rendesen, ezért nincs ott megfelelő kompresszió. Ha a másik 3-ban van, az jó jel, mert akkor a motor nincs szétkopva. Mindenképpen le kell venniük a hengerfejet, és megnézni, hogy mi történt. De akkor ezek szerint az előbbi javításnál ez nem történt meg. Sajnálom, hogy megrendült a bizalmad az autóban, nekem 3 éve hű szolgám, és nem adnám oda semmiért sem. Egy jó tanács: gondolkodj el III-as Nubirában, PiZo barátom olyat nyúz, és elégedettebb vele, mint én a II-essel.

twk004
Előzmény: bandsman (105)
bandsman Creative Commons License 2009.01.30 0 0 105

Sziasztok!

No visszajöttem.

Nagyon mozgalmasan teltek az eddigi napok.

Az Nubira, amit december közepén vettem még mindíg a szervízben van.

A motorrángatás, túlfogysztás, sebesség jeladó hiba, elégtelen motorhűtés még mindíg fennáll. Elvittem egy független autószerelőhöz a járgányt.

Kompressziómérő értékei érdekeset mutattak.

13-14 bár helyett a bal szélső hengerben 5 bár volt.

Ez a henger nem dolgozott eddíg.

A hűtőkiegyenlítő tartály víz helyett habot fújt. Hengerfejes.

Visszavittem az autót és montam nekik, hogy ha ők nem tudják hogy mi a baja az

autónak akkor én megmondom. Jegyzőkönyv felvétele mellett jövő szombat a határidő. De ha akkor sem lesz kész.....

Ez az autó el van átkozva!

Ha késznem lesz az a tervem hogy akkor is eladom.

Ha tudtok egy olyan kereskedést ahol ezt beszámítják bármilyen másik autóra, szóljatok nekem. Elfogyott a türelmem.

Köszi mindenkinek.

 

twk004 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 104
Üdv!

Nézd át a kartergáz-elvezető csöveket. Hátha valamelyik repedt, vagy elmállott az olajgőztől. Nekem már vagy 3-at cserélni kellett. Vagy pedig lehagyták ill. eltépték a cserénél az alapjárati motorról a tömítőgyűrűt (egy piros színű O-gyűrű, a hengeres részében van benne), és ott falslevegőt szív. Aztán a komputer ezt érzékeli, ad hozzá egy kis pluszbenzint, és már el is indul felfelé az alapjárat. Harmadik tipp: el van koszolódva a fojtószelepház. Az tud még ingadozást okozni. Skoda Felicia jött be a műhelybe úgy, mintha a gazdája állandóan rugdosta volna a gázpedált. Aztán az ember kiszállt, a vrömm-vrömm-vrömm meg folytatódott ...

Olajfogyasztásra nincs tippem. Nekem a szelepdekli-tömítés engedett át, és a gyertyafuratokben állt a motorolaj. Kicsavarta a szerelő srác a 4 gyertyát, az szépen belefolyt a hengerbe, és az első indításnál volt olyan füst, mintha dízel lenne.

twk004
Előzmény: puhibacsi (102)
topika1 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 103

Szia Pizo,

levettem és úgy látom, hogy a szelepfedél ok, hanem lejjebbről jön az olaj, talán a kipufogó csatl.-tól? Itt nagy meló kicserélni a tömítést? Mondjuk elvileg van 6+6 hónap gar. + szav. a kocsira, de mielőtt elvinném a gépet javítani oda ahol vettem (~100km), mindenképp megnézetném ezt az olajcsepp problémát egy helyi szervizben. Úgy gondoltam, hogy tisztítás után (mosó spray + nagynyomású víz), aknából v. emelőre rakás után alánézve látszana igazán a folyás helye.

Előzmény: pizo (99)
puhibacsi Creative Commons License 2009.01.26 0 0 102
Sziasztok!

Egy 1998-as Nubirám van. A gondom az vele, hogy valamiért emeli az alapjáratot. Már lett cserélve alapjárat állító motor, de mégis ugyanazt csinálja. Egyik pillanatról a másikra elkezd fel alá ugrálni a fordulatszám kb. 900 és kb. 1300 között, majd szépen felmegy az alapjárat akár 2.000-ig, mindez üzemi hőmérsékletű motornál.

Már ki lett mérve minden, rá lett téve a gépre, de nem javul. Vissza állítják, vagy nem tudom mit csinálnak vele, de után 2-3 hétig jó, aztán minden előlről.
Na ez miért lehet?

Ja, és valahová tűnik el az olaj, de nincs sehol nyoma. Kb. 2000.- 2500 km egy lityi olaj.

Ha valaki tud értelmes választ, azt megköszönöm!
topika1 Creative Commons License 2009.01.23 0 0 101
Thx!
Előzmény: pizo (99)
pizo Creative Commons License 2009.01.22 0 0 100

Szia,

 

Kérjél cikkszámot, és szerzünk.

 

Zoli 

Előzmény: bandsman (94)
pizo Creative Commons License 2009.01.22 0 0 99

Szia,

 

A szelepfedél takaró műanyagot 4 imbuszcsavar fogja. Vedd ki a csvarokat, majd le az olajbetöltő sapkát, aztán az idomot. Látni fogod hogy főleg a gyújtótrafó felöli részen szokott szivárogni. Sajnos valóban gyakori. A hengerfej-motorblokk találkozás jól látható, (alu-öntöttvas), ott is nézz körül. Ha a hengerfej felül száraz, de a motorblokk olajos, akkor hengerfejtömítés hiba.

 

Üdv: Zoli      

Előzmény: topika1 (97)
pizo Creative Commons License 2009.01.22 0 0 98

Szia,

 

Ha a szerződés szerint fizetniük kell, akkor cseréltesd ki. Egy idő után amúgy is csereérett lesz, szétesni nem fog a gép, de a lengéskényelme és az iránytartása romlik.

 

Zoli 

Előzmény: dandhe (96)
topika1 Creative Commons License 2009.01.20 0 0 97

Szia pizo!

Talán tudzs segíteni:

1.6 motorra mennyire jellemző a szelepfedél tömítés hiba? (A kocsi alatt néha olajcsepp van.) Ha alánézek, nem látni pontosan, honnan folyik, csak azt, hogy hol gyűlik össze: BE oldalon vannak ilyen hűtőborda-félék, és onnan csöpög le. Van esély, hogy ez csak a szelepfedél alól folyik? A motoron van egy fekete fedél, emiatt nem látni innen a folyást. Gondolom, ezt le kéne venni a szelepfedél tömítés jóságának kontrollálásához.

dandhe Creative Commons License 2009.01.20 0 0 96
Sziasztok!

Természetesen nem a gyári garanciára gondoltam hanem van egy egy éves G2 használtautógaranciám arra gondoltam. A kérdésé még mindig hogy éredemes e vele foglalkozni? Vagy valóban nem oly lényeges?

köszi
Előzmény: pizo (93)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!