Keresés

Részletes keresés

GaGe Creative Commons License 5 napja 0 0 29689

Vagy egymotoros, vagy belsőzárlat miatt feszültség korlátozott, de megkockáztatom, hogy egy Csörgő jobban gyorsul az öt kocsival, mint a 431 339. 100 fölött csak lejtőben ment a 30a-n, de Várpalota előtti 60-as lassújelről is 68-ra gyorsult fel Várpalotáig. 

Előzmény: Barry Unger (29688)
Barry Unger Creative Commons License 6 napja 0 0 29688

Ezzel kapcsolatban további kérdés

 

431 339 is egymotoros? Ma ehhez volt szerencsém, és ugyanúgy nem ment 100-nál többet Tárnokig.

 

illetve, a 431 153 is ilyen? Ez három hete fekvemaradt Nagytéténynél, ma meg 25 perces késést hozott össze Fehérvárig egy északi parti vonattal (bár ez jöhetett a dízeles szakaszról, nem ismerem a késés hátterét).

Előzmény: V43 - 1157 (29637)
smnks Creative Commons License 6 napja -1 1 29687

 ... Egy évvel később, mondjuk úgy, '89 nyarán, úgy tűnik, már a gyorsok egy része is gépcserézett Siófokon. Engem inkább az lepett itt meg, hogy a kanizsai gyorsok közül sem mindegyik, pl. a 852 -es a jelek szerint nem, amég ennek esti "párja", a 851 -es igen*!

A menetrendből kitűnik még, hogy a max. Fonyódig közlekedő vonatok, ill. egy-két, Fonyódon túli mentesítő, vmint az egy pár, "mindennapos" keszthelyi személyvonat szintén nem gépcserézett még ekkor. 

________________

30-as vonal - 1989/'90.

 

_____________________________________________________________

 

* ...megcsillagoztam fent a 851 -est, mivel ehhez szintén kapcsolódik egy személyes emlékem, kizárásos alapon ekkorról, azaz '89 nyaráról, mely megerősíti, hogy ez a vonat, forda szerint, már akkor gépcserés volt.

Tehát:

Az időpont '89 augusztus, és mi éppen hazafelé utaztunk ezzel a gyorsvonattal a balatoni nyaralásból. Ennyi idő távlatából is emlékezni vélek, hogy a 139 -es, vagy esetleg a 136 -os Szergej vitte a vonatot.

Befutottunk Siófokra, szergej lejárt, szili rájárt, aztán csak nem történt semmi, álltunk és várakoztunk tovább.

Mi felváltva, egyre gyakrabban lógtunk ki az ablakon, hogy mi a fene van már?

Aztán az egyik haver nagy vigyorogva jött be a folyosóról, ahol addig bámészkodott kifelé, és csak visszaismételt nekünk egy mondattöredéket, amit a szolgálatos vasutasok egymás közti kommunikációjából kapott el:

- "... Beszart a fékezőszelep!..." 

Ez a haver nem volt különösebben vasútbarát, új volt neki a kifejezés, de maga ez a megfogalmazás különösen is, azért vigyorgott mint a vadalma.

...Aztán az lett a vége a történetnek, hogy a szili újból helyet cserélt a szergejjel, és -ezek szerint aznap kivételesen- az a szergej vitte be a vonatot a Délibe, amely elindult vele Kanizsáról. Hogy a késés mennyi lett, arra már nem emlékszem...

___________________________

 

U.i: A '90/'91 -es menetrenddel még lógok...

Előzmény: zjakabfi (29681)
smnks Creative Commons License 6 napja -1 0 29686

Bocsánat, nem tudom, miért 30a -t írtam vonalszám gyanánt az előzményben, mindenesetre 30 lett volna a helyes!

Előzmény: smnks (29685)
smnks Creative Commons License 2024.06.05 -1 0 29685

No, akkor az ígéret szép szó... bár egyelőre csak ezt a menetrendet volt kapacitásom befotózni, majd elkövetkezendőkben az utána jövőket.

Én itt azt látom, hogy a "klasszikus" kb. három pár Bp. - Nagykanizsa távolsági személy már vszínűleg gépcserézik Siófokon, a gyorsok még nem, ill. a páros Maestralnak szintén van tíz perc tartózkodása u.ott, viszont a páratlannak csak kilenc, ez erősen kérdőjelessé teszi a gépcseréjét.

Hát, dióhéjban most ennyi, persze mások még kibogarászhatnak belőle ezt-azt...

______________________________________________________________________________

 

30a - 1988/'89.

 

Előzmény: zjakabfi (29681)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2024.06.05 0 0 29684

Május eleje óta gyakran csinálják Szergejek a (8957-8954)-8955-8956-8963-8958-as vonatokat. 

Előzmény: zjakabfi (29683)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.05 -1 0 29683

Mai retró 8956 Szergejjel.

smith Creative Commons License 2024.06.05 -1 1 29682

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/15-dizelmozdony-erkezhet-mav-start-es-mav-rail-tours-flottajaba

A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után várhatóan augusztusban állnak majd forgalomba , elsőként az észak-balatoni vonalon, ahol a nagy utasforgalmú „Kék Hullám” vonatok és az Erzsébet táborok különvonatait továbbíthatják.

zjakabfi Creative Commons License 2024.06.05 -1 0 29681

Persze!

Előzmény: smnks (29678)
ajm Creative Commons License 2024.06.05 0 1 29680

Igazad van, a gépcserék később jöttek, mint a villamosítás.

1989 dec.-ig Siófokon, utána Fonyódon volt gépcsere. A jegyzeteim szerint december 20.-án tehervonatoztam először Boglárról 86541 számban.

1990 - ben sokáig 1 gépes fordában jártunk Fonyódra a V43 1236-ossal.

Nappal: 8527 Sv-től-szabadteher

Éjszaka : 83604 Fonyódig-8527 Sv-ig

Előzmény: DJ. Bakter (29677)
smnks Creative Commons License 2024.06.05 -1 0 29679

Jó reggelt!

 

Így van, sztem a te adataid járnak közel a valósághoz!

 

Még annyit, hogy -emlékeim szerint- '87 decemberében még csak a Bp. - Szfrvár ingák (ill. az ugyanezen viszonylaton közlekedő elővárosi, de nem inga szerelvények is) lettek csörgős helyett szilisek.

Előzmény: DJ. Bakter (29677)
smnks Creative Commons License 2024.06.05 -1 1 29678

Jó reggelt!

A személyes részét egyelőre inkább mégsem tenném közzé, noha van olyan "fajsúlyos" (sőt, sztem "fajsúlyosabb"), mint nálad az említett osztálykirándulás.

Ellenben talán lenne egy itt bemutatható, objektívebb hivatkozási alapom:

A nyolcvanas évtized polgári menetrendkönyvei egyetlen évjárat kivételével megvannak nekem. Asszem, a '85-'86 -os hiányzik, vagy az eggyel későbbi, amik itt most kevésbé relevánsak.

A menetrendekből kiolvasható siófoki, ill. fonyódi tartózkodási időkből nagyjából lehet következtetni arra, hol volt a gépcsere?

Délután majd előbányászom őket, aztán "megszakértjük", akár kifényképezett oldalak alapján.

Így jó lesz?

Addig is üdv!

Előzmény: zjakabfi (29675)
DJ. Bakter Creative Commons License 2024.06.05 0 3 29677

1987 Siófokig (de itt még nem volt meg a Balatonföldvári alállomás, ezért korlátos számú gép tartózkodhatott a Siófok felőli tápszakaszon, úgy emlékszem)

1989 decemberben indult meg Fonyódig

1990 decemberben indult csak meg Keszthelyig, a menetrendváltáskor (erre biztosan emlékszem, mert gyerekként vártam, hogy már a nyári menetrendtől elindul, de megmaradtak a dízelek)

 

NoHAB nagyon sokáig járt Fonyód-Keszthely között a 8807/8806, de még nagy néha a 8802/8801 vonatokon is.

Előzmény: ajm (29672)
M41 2180 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 29676

Na jó de ezeket nem használják csak évente 3-4x. Tudom közforgalom volt...

Előzmény: DJ. Bakter (29662)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.05 -2 0 29675

Írd meg!

 

 

Előzmény: smnks (29673)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.05 -1 0 29674

Igen, az akár lehetett átlós is 92-ben, időfekvése alapján.

 

Előzmény: smnks (29671)
smnks Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 29673

Bocs, de abban megint csak teljesen biztos vagyok, hogy '89 augusztusában Fonyódig, és azon túl is még dízelek jártak!

Mint ahogy abban is, hogy '89 áprilisában a kanizsai gyorsok még dízellel jártak a Délibe/Déliből!

Ez utóbbi tekintetében ugyanis kissé pikáns személyes emlékeim vannak, amit ennyi év után talán már le is írhatnék itt...(?) 😃

Előzmény: ajm (29672)
ajm Creative Commons License 2024.06.04 0 0 29672

87-ben Siófokig

88-ban Fonyódig

89-ben Szentgyörgyig volt villamosítva. 

Előzmény: smnks (29667)
smnks Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 29671

Illetve bocsi, a fenyvesi nohabod lehetett vmelyik átlós, '92 -ben!

Előzmény: smnks (29669)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 29670

Pedig biztos így volt, 8.os osztalykirandulás 8. Vége, június eleje.

Ezt nem lehet benézni, teljesen biztos.

 

 

Előzmény: smnks (29669)
smnks Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 29669

Ha nem haragszol meg érte, én ezekben a dízeles évszámaidban kételkedem!

(Ha csak nem állt fenn átmenetileg vmi rendmívüli körülmény?)

Én '91 nyarán az átlósok kivételével már csak villanygépeket láttam a személyszállító vonatok élén, Bélatelepen.

Előzmény: zjakabfi (29668)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 29668

91 júniusában budapestről gyorsvonat Lelléig vegig Nohab, vissza sebes vagy gyors Szergej.

92 nyaran Fenyvesnél gyorsvonatot láttam Nohabbal.

93 nyarán Földvarnál minden villany.

Előzmény: smnks (29667)
smnks Creative Commons License 2024.06.04 -1 0 29667

Emlékeim szerint '88 -ban max. Siófokig volt felvéve a villamosüzem, de a személyszállító vonatok közül ekkor még csak a távolsági személyek gépcseréztek Siófokon, '89 tavaszán a távolsági gyorsok még biztosan dízellel jártak végig, talán az év májustól lettek azok is siófoki gépcserések, '90 -ben került át a gépcsere Fonyódra, de pl. egy Keszthely - Fonyód - Bp. hétvégi mentesítő még ekkor is (tapolcai) dízellel ment be a Délibe, erre biztosan emlékszem, amikor utaztam vele, akkor épp a 006 -os nohab vitte (ez biztos emlék, mert akkor voltam katona, és csak egy hétvégényi eltávot tölthettem a szokásos, máskor egy'-kéthetes, balatoni nyaralással)!

Talán '91 -ben vették fel a villamos üzemet Keszthelyig.

Előzmény: r1232 (29666)
r1232 Creative Commons License 2024.06.04 -1 1 29666

Viszont a 056-os Gigant 1988-as gyártás, akkor már volt drót a déli parton.

Előzmény: smnks (29665)
smnks Creative Commons License 2024.06.04 -1 2 29665

"...Nem igazán a "retró" volt itt a hangsúlyos a Gigant esetén, hanem az 50 éves évforduló..."

 

Viszont ötven éve még nem volt madzag a délbalatonparton, ezért inkább egy retro Tokaj-Expressz élére (jah, hogy az mostanság nem hibrid IC? 😄) tettem volna jubileumi Gigantot.

Nem is igazán értem ezeket a délbalatonparti villany-retrókat (kivéve talán a Samut, mert az később született, mint a délbalatoni pókháló).

 

Ellenben tavaly a nohab + vékonycsíkos Fenyves-Expressz -sztem- tök jó volt, mert úgy nem csak az egykori Balaton-Expressz, hanem a vele egykorú Mecsek-Expressz hangulatából is felidézett egy kicsit!

Előzmény: jbaal (29663)
DJ. Bakter Creative Commons License 2024.06.04 0 0 29664

Igen, a 90-es években valóban a dél-Balatoni gyorsfordában volt a 011, 012, 015, 017 (és kakukktojásként a V43 1159).

Végülis az is mar 25-30 éve volt, nevezhető retronak.

Mindig elfelejtem, hogy halad az idő. Már nem csak a 70es évek a retro  :((((

Persze ez értelmezés kérdése. Ami a mai korban is teljesen elterjedt (mint a Gigant), az bizonyos értelemben nem is retro.

 

Előzmény: jbaal (29663)
jbaal Creative Commons License 2024.06.04 0 3 29663

Nem igazán a "retró" volt itt a hangsúlyos a Gigant esetén, hanem az 50 éves évforduló.

 

De amúgy az utóbbi 3-4 évben szaporodtak csak így el a személyvonatok élén, előtte kb. a 90-es, 2000-es évek fordulójáig visszamenőleg eléggé eltűntek az ablakos vonatokról. Viszont régebben meg a combos balatoni vonatok élén azért rendszeresek voltak, tehát ilyen szempontból retrónak is mondható.

Előzmény: DJ. Bakter (29658)
DJ. Bakter Creative Commons License 2024.06.04 0 0 29662

Vasárnap láttam a Dél-Balatonon :)

Előzmény: M41 2180 (29661)
M41 2180 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 29661

Kíváncsi lennék hol látsz közforgalomban Bko kocsit. Esküszöm bárhol is van, utazok velük!

Előzmény: DJ. Bakter (29658)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.03 -1 0 29660

Aki orszagberlettel száll fel Gyenesdiason 9601-re Szentgyörgyön túlra, az egy szentgyörgyi éjszakát nyert és egy ingynjegyet 849/18509-re.:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!