Keresés

Részletes keresés

popey1930 Creative Commons License 2022.07.10 0 1 5464

Ez egy orosz személyvagon forgóváza. Mit hajtanak itt a tengelyről? 

 

rm40 Creative Commons License 2022.07.07 -1 1 5463
division by zero Creative Commons License 2022.05.19 0 0 5462
division by zero Creative Commons License 2022.04.27 0 0 5460
division by zero Creative Commons License 2022.04.27 0 0 5459
Előzmény: segélyvonókészülék (5458)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.27 0 0 5458

Ez vajon véletlen, vagy akár szabotálnak is vasutasok?

 

https://www.railway.supply/na-rzhd-uvelichilos-kolichestvo-zheleznodorozhnyh-proisshestvij/

paca664 Creative Commons License 2022.04.16 0 5 5456

Ha már ennyire az alternatív valóság vonalon mozogsz, legalább olyat mondanál hogy vonatok nem sínen gurulnak hanem vízen úsznak. Abban sem értene veled egyet a többség, de az legalább ide tartozna.

 

 

Az alternatív történelmi teóriáknak biztos van saját topikjuk, de nem ez az.

Előzmény: Atis57 (5447)
kihúzóvágány Creative Commons License 2022.04.12 0 3 5455

Rosszul tudod: ha úgy gondolod, hogy nyolc betű a különbség, akkor sem jól látod: nem kicserélték a betűket, hanem a keleti szláv nyelvek cirill írásmódjából, az 1917-es nyelvújításkor a legnagyobb népesség által használt orosz nyelvből kihagyták ezt a nyolc betűt, mig a másik két nyelvben: az ukrán és belorusz nyelben nem volt ilyen változtatás.

 

Előzmény: Atis57 (5447)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.11 0 5 5454

Namost ez a topik eddig rohadtul nem arról szólt, hogy fészbúktörténészek itt terjesszék az agitpropot.

 

Szóval plíz: mozdonyok, vasutak.

Előzmény: Atis57 (5451)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.04.11 0 2 5453

Azért mert 30 éve 8 betűt kicseréltek a  Cirill/orosz  ABC ben  rögtön ukrán nyelv is lett belőle.

 

Hát, hasonlít, a kettő, valamennyire, de mindkettőt beszélő ismerőseim szerint nem áll fenn kölcsönös érthetőség.

 

Tudod, a spanyol is erősen hasonlít az olaszra, de na, azért nem annyi a történet, hogy tettek pár ~ jelet a betűk fölé.

Előzmény: Atis57 (5447)
benbe Creative Commons License 2022.04.11 -2 1 5452

A szlovák törikönyvben a történelmet semmilyen formában nem írják át, nem is értem, mire gondolsz. Esetleg arra, hogy nem is voltak magyar királyok?

Előzmény: Atis57 (5451)
Atis57 Creative Commons License 2022.04.11 -5 0 5451

Szia!

 

Pontosan ezért irtam !  Az új Európában nagyban megy, a történelem átirása..

 

S akár 10-12  ilyen csodaországot is felsorolhatunk .--egyike Ukrajna.

 

 

Előzmény: benbe (5450)
benbe Creative Commons License 2022.04.11 -1 1 5450

Hogy milyen szlovák királyok? Vegyél már a kezedbe légyszives egy tizedikes szlovák törikönyvet, abban bizony magyar királyok vannak!

Előzmény: Atis57 (5449)
Atis57 Creative Commons License 2022.04.11 -4 1 5449

Szia!

 

Ebben teljesen egyet értünk.(megnevezések )

 

ukrán nép sose hívta magát kisorosznak,-----igaz-----------Hát , csak a többi környező nép,nevezte igy.

 

9. század végén jött létre. Fővárosa, Kijev a mai Ukrajna fővárosa, azonban ez az államszövetség mégsem kizárólag Ukrajna, hanem a rutén fejedelemségekből létrejött államalakulatok elődjének, a mai modern Fehéroroszország és Oroszország kulturális és történelmi előzményének is tekinthető.

 

 

 

A Kijevi Rusz lakói szlávokvarégokfinnugorok voltak, amely népcsoportok a 10. század folyamán összeolvadtak.[2]

 

A másik;

--megfigyelhető a "nagy Szlovák királyok "között is Mátyás, Rákóczi, +az Erdélyi Vajdák sokasága 

 

Tehát kis csúsztatás ...........másképpen értelmezés.........kizárt,hogy hazugság lenne.

 

De nem kell  mindenben egyetértenünk .............

Előzmény: benbe (5448)
benbe Creative Commons License 2022.04.11 -3 2 5448

Mint már oly sokszor el kellett magyaráznom, a monarchiabeli vasúti szolgálati helyeket monarchiabeli nevükön nevezem, az újabb építésűeket pedig az aktuális nevükön. Szerintem ez a legértelmesebb nevezéktan és minden vasúti, vasútföldrajzi kiadványnak ezt kellene követnie (és elfelejteni Jászvásárt, Leventevárat, Újvároskát, Nándorfehérvárt, Révkomáromot, stb.)

 

Az ukrán nép sose hívta magát kisorosznak, a Kievi Rusz, mint a mai Ukrajna őse sokkal régebbi gyökerekkel rendelkezik, mint akár az orosz nép, akár Oroszország. 

Előzmény: Atis57 (5447)
Atis57 Creative Commons License 2022.04.11 -4 1 5447

Szia!

 A  Lemberg legalább szerepelt  a Monarchia  térképein.

 

 Miféle ukrán név?--talán Kisorosz ? Mivel ezer éven át igy nevezték magukat.

 

Azért mert 30 éve 8 betűt kicseréltek a  Cirill/orosz  ABC ben  rögtön ukrán nyelv is lett belőle.

 

Persze ezt máshol is eljátszották    Cseh--Szlovák , Szerb--Horvát     stb     Mert az Unió adott rá pénzt ?

Tehát ki hogyan érzi...

és semmi letolás nincs benne.........

Előzmény: Barry Unger (5446)
Barry Unger Creative Commons License 2022.04.11 -1 2 5446

off,

 

Lviv magyarul Ilyvó. Lemberg a német/jiddis neve. Nekem erősen szúrja a szemem, ha a német nevén emlegetünk egy ukrán várost. Vagy ukrán, vagy magyar néven emlegessük, már ha ez utóbbi van. Lehet érte lebaszni. :)

paca664 Creative Commons License 2022.04.11 -1 2 5445

Lemberg nemcsak történelmileg, de ebből eredően építészetileg is inkább lengyel vagy monarchiabeli város a lejtős kockaköves utcákkal, méternyomtávú villamossal, szakaszosan Stadtbahn-szerű vasúti vonalvezetéssel, csarnoktetős átmenő pályaudvarral. Ez számomra is szemet gyönyörködtető, de Magyarországra sajnos egyáltalán nem jellemző. Lengyelországra viszont igen.

Előzmény: Megateher (5443)
benbe Creative Commons License 2022.04.01 -1 0 5442

Sok évvel ezelőtti képeimet szeretném ajánlani egy új albumból, a még békés Kiiv, Lviv és Volóc környékéről: http://www.benbe.hu/gallery/kiiv-lviv-voloc/story.php

Atis57 Creative Commons License 2022.03.31 -1 0 5441

Szia!

 

Elég szövevényes  Nyiznil Tagil  meg még 5-6 számozott város a Szverdlovszki területen.

 

Igen van egy nagy vagongyártó üzem is ott. A többi ? Ilyen művészi szobrokat készit.

 

 

 

 

 

Előzmény: division by zero (5439)
hmsoft Creative Commons License 2022.03.25 0 0 5440

Hosszú évtizedekig ez volt a legnagyobb teherkocsi-gyártó, és igen, amikor kialakult a T-64 - T-72 - T80 triumvirátus, ők jegyezték (és jegyzik) a 72-eseket. Ezzel a gyár lényegében két gyárrá vált szét. Ami az ontopic részét illeti, többek között tőlük ered a legnagyobb darabszámban gyártott teherkocsi forgóváz, a CNII-H3-0, egységes-nómenklatúrás nevén 18-100. Az utóbbi időben a konkurens gyártók (pl. OVK) beleerősítettek, kialakítottak számos új típust, ezt a trendet persze az UVZ is igyekezett követni, de azért a megrendelés-állományuk egy részét a többiek sikeresen elhappolták.

 

hm

Előzmény: division by zero (5439)
division by zero Creative Commons License 2022.03.25 0 0 5439

Ez a Urali Vagongyár csak fedőnév a tankgyárhoz, vagy gyártanak itt vagonokat is?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.03.24 0 0 5438

Meglátásom szerint bármi is elképzelhető, akár az állam, és ezzel együtt az UZ erős dominanciája, kontrollja, és az ellenkezője is.

Senki ne értsen félre, de könnyen adódhat egy olyan helyzet, hogy a kataklizma után a dolgok sokkal jobb irányt fognak venni, mint amilyen "az üzemvitel" előtte volt. Persze erre nincs semmi garancia, csak remény, amit nálam az táplál, hogy az ország nagyon a nemzetközi fókuszba került. Ebből, meg ettől persze még bármi is előfordulhat.

 

Csak már tartanánk ott, hogy építkeznek, nem az ellenkezője.

Előzmény: hmsoft (5437)
hmsoft Creative Commons License 2022.03.23 0 0 5437

Igen, többen valószínűsítik, hogy komolyabb pénzek lesznek beletolva az UZ-be (is), helyreállítás-fejlesztés címén. (Egyesek már az új kijevi rusz létrejöttét vizionálják, mármint hogy ismét Kijev lesz "A" központ - na de ez már eléggé politikai, meg ideológiai felhangú, úgyhogy hagyjuk.) Az utóbbi években beindult ukrajnai vasútliberalizációs törekvéseknek viszont az egyik stimuláló tényezője az UZ forráshiánya és ebből következő mélyrepülése volt. Ha majd megjelennek a pénzek és lesz lehetőség például a vontatójármű-állomány érdemi frissítésére, merem remélni, hogy a magán-vontatásszolgáltatás gondolata nem fordul ettől a visszájára.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (5436)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.03.23 0 0 5436

Az UZ valóban érdekes.

Remélhetőleg minél hamarabb megáll a pusztítás, és akkor - véleményem szerint - bejelentkezik sok pályázó, hogy újjáépítsen, és szállítson. Meglátásom szerint meg fog fordulni az eddigi trend, és nem az rzd-nél tűnnek fel a szímensz és társai járművekkel (és egyebekkel). Most úgy gondolom, hogy az UZ komoly szubvenciókhoz fog jutni nyugatról az üzem újrafelvételét elősegítendő, nyilván, ahogy ezt a korábbi konfliktusoknál is láttuk, némi hosszabb-rövidebb távú haszon reményében.

Előzmény: hmsoft (5435)
hmsoft Creative Commons License 2022.03.20 0 0 5435

Erre én is kíváncsi vagyok, de ki kell hogy forrja magát a helyzet, addig meg tényleg csak olyanokat lehet mondani, hogy "előállhat" - aztán vagy előáll kicsit-közepesen-nagyon, vagy sem. Volt már cikk, amely a Szapszanokkal foglalkozott, hogy hoppá, ezek le fognak állni, aztán egy másik, hogy ja, mégsem. Esélyes viszont, hogy pl. a 3TE25k2m gyártása megszakad, mert nem lesz hozzá motor (GEVO V12) - csakhogy nemrég szó volt egy "pótszerről", 3TE25k3m néven és D49-alapon. Ugyanakkor a Szinara "import-kiváltott" 2ESz8/3ESz8 gépei (most úgy tűnik, hogy a buszterszekciósnak tényleg 3ESz8 lesz a neve, legalábbis a 001-esen így szerepel), és a TMH hasonlói (2ESz5sz/3ESz5sz) megszerezték a tanúsítványukat, lehetne gyártani őket. Kíváncsi leszek az RZsD 2022-es járműbeszerzéseire, na de ahhoz végig kell élnünk ezt az évet, mert "békeidőben" (idézőjelek nélkül?) is módosulnak a tervek év közben - szóval decemberben vonhatunk majd mérleget.

 

...éééés, ami legalább ennyire izgalmas: az UZ járműbeszerzései a konfliktus után. Az eddigi 1-1 milliárdos (USD-ben illetve EUR-ban mérve) mozdony-pénzeknek nem lett sok foganatja, mármint a vontatójármű állomány általános helyzetét tekintve. És vajon ezután?

 

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (5434)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.03.20 0 0 5434

A mostani izoláció mennyire fenyegeti az RZD-t járműügyileg?

Úgy értem, hogy pl. egy Szapszan mennyire importfüggő alkatrészutánpótlásilag?

Elég sok járművet szereztek be mostanság, és hát olvastuk, hogy ezek (akkor még elsősorban a rubel árfolyama miatt egyre magasabbra tervezett) lokalizációs szintje ilyen-olyanra sikerült.

Szóval előállhat az a helyzet, hogy nagy tételben kell járműveket leállítani azért, mert nem lesz hozzájuk alkatrész?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.03.12 0 0 5433

Köszi!

Előzmény: hmsoft (5432)
hmsoft Creative Commons License 2022.03.11 0 0 5432

2ESz8, 3ESz8 = xESz6a, ami egy maximálisan lokalizált, nagyjából Siemens-független Gránit (2ESz10) szerűség. Ez a változat 3 kV= feszültségnemű, aztán jönnie kell egy 25 kV~-nak, és egy kétfeszültségű, konténeres gyorsteherekre specializált, 140-160 km/h legnagyobb üzemi sebességűnek.

 

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (5431)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.03.11 0 0 5431

3ESz8 Malachit? Azmiaz?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!