Ha személykocsira van vizsgáztatva akkor nem kell bele tachográf, bár az olaszoknál már hallottam olyat is hogy azért bűntették meg mert hiányzott. PÁV-ot külföldön nem is ismerik. Pár éve még nem kellett rá fuvarozói engedély, de érdeklődd meg a megyei NKH-nál ha még így hívják egyáltalán.
Dieselt, minél nagyobb vontatható össztömeggel. Pl vmelyik Land Rover, de lehet a Range Rover 3,5 tonnát húzhat. Ja véletlen se automatát vegyél. Vagy veszel vmi 3,5 tonnás kistehert, de nyugaton min EU3-as kell legyen osztrákoknál és a németeknél is kell rá környezetvédelmi matrica.
B kategóriával kb olyan trélert húzhatsz amivel max Trabantot húzhatsz. Tök mindegy a tengelyek száma, ha 3500 kg össztömeget meghaladja az autó és a futó együttes megengedett össztömege akkor kell.
Ducato és Boxer elsőkerekes, motorba szintén csak a Sofim motorost szabad megvenni. 2.3 FIAT és 2.2 Ford motoros kerülendő. Suzuki Swift cipelésre lehet használható a szimpla kerekes, de instabil. Mondjuk FIAT-ot még nem láttam félbetörve, Renaultból párat, de Merciből és VW-ből annál többet a fülke után egyszerűen összecsuklottak. Renault Messenger is hátsó kerekes (bár igaziból az egy Iveco) az újat nem ismerem. Én majd 1 évig nézegettem, egy jó masszív nehéz felépítményes Ivecot vettem, nekem fülkét is cserélni kellett és az egészet rendbe tettem időközbe, de nemzetközizni a vasplató és a kora miatt nem éri meg, én csak hobbiból tartom. Vontatni akár 3,5t-t is húzhatsz, mondjuk egy elsőkerekessel a max 1,5t össztömeg az ideális.
Fiat Ducato és Boxerbe gondolkozok, mert az Iveco az nehéz. Ki szeretnék járni és ott a súly fontos. Szimpla kerekest nézegetek a súly miatt, talán 100 kg spórolok. Korongos tagráfot 2006.05.01 lehet beszerelni, tehát 2006.05 utánit már nem nagyon szeretnék.
Melyik legalább 2500 vontatás jó lenne, már egy honapja keresgélek autót de nem könnyű. Tudsz valamit ajánlani?
Mindenképp hátul duplakerekeset és ebből következően hátsókerékhajtásút vegyél. Ha nehéz autókat is viszel akkor alvázasat válassz, . Így 2 lehetőséged maradt az Iveco és a Gazella, az új Gazellát nem tudom milyen, a régi hanyagolandó. Ivecoból a 2.3-as FIAT eredetű motort kerüld, SOFIM motorost válassz ha lehet minél erősebbet.
Sérült autók felhúzására hidraulikus csörlő kell. Hosszú távra meg nem árt egy klíma és ősztől-tavaszig egy állófűtés, az ülést ha nem súlyhoz állítható, akkor idővel cseréld ki, legalább rugós legyen, de légrugós a legjobb. Ha ki is akarsz járni nyugatra akkor minimum EU3-ast vegyél. Mindenből a legkönnyebbet próbáld (persze nem a használhatatlan alulméretezett dolgokra gondoltam), mert 3,5 tonnából nehéz jól használható (raksúly) autómentőt kihozni. Nehezebb járművekre ott marad a trailer, így vonóhorog se árt, de tachográfköteles leszel (kiskapuk vannak a mentességre, de lassan mind bezárul)
Az a plató 3 éve készült és az óta használja a gyártó.
Még a feljáró se görbe, nem tudom milyen alumínium de nagyon könnyű a feljáró is.
Elmentem személyesen megnézni és jónak ütnék. Két törést csináltatok én is ha megtalálom az autót. Még azon is töröm a fejem milyet vegyek. Mit javasolsz?
Meg ha nemzetközizel akkor alap a klíma, meg az állófűtés se árt, télre valamint kell téligumi garnitúra is. Ha egyedül mész akkor elég a hely a fülkében is aludni, ha ketten akkor vagy hálófülke vagy duplafülkést kéne venned, De ez mind plusz súly. Gondolom E kategóriás jogsid is van mert ha vontatni akarsz, külföldre tartósan járni csak úgy éri meg. Egy tényleg jó és viszonylag könnyű, költségmentes futó ami nagyobb méretű használtan 1 millió környékén van.
Ja németbe kell tachográf is vagy Kontrolltagesblatt-ot vezetned a német határtól. EU3 200-től volt, EU4 2005-től de az tuti nem fér bele a keretedbe. Rengeteg a lepusztult több mint félmilliót futott példány. Kívül nem is látszik mert pályán futnak, de belül azért elkopik a technika. A km órának sose higgy, 90%-ba vissza van tekerve.