Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 89746

Urak, mi van itt?  Illetve mi nincs itt :-(

 

Ránéztem a hahu-ra. 1, azaz EGY   Kappát hirdetnek.

Pl. Jaguar X-type,  S-Type:   23 illetve 24 db.

 

Ennyire vége????

Előzmény: BmS1 (89745)
BmS1 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 89745

Miből áll a "gyűjtemény"?   Kappa + 2 francia?

Előzmény: capa (89744)
capa Creative Commons License 2024.05.02 0 0 89744

Sziasztok!

 

A májusi műszaki után ismét eladósorba kerül a Kappám egy régi szerelem kedvéért.

Sajnos nem lehet egyszerre 3 autó a családban, pedig, ha lehetne, bizistók megtartanám: igen megkedveltem.

 

üdv,

capa

sooty Creative Commons License 2024.04.28 0 0 89743

Elhiszem, h nélkülözhetetlen. Millió infó van benne amire az ember sok sok idő alatt jönne csak rá magától, márha rájönne. Az idő meg ugye kb a legdrágább mostanság. 

Én a multiecuscanre előfizettem, azért a thesiseknél az hasznos. De pl a 166 légzsák hibáját is az előfizetett verzióval tudtam törölni. Megvan hozzá a 4 színes adapter is. 

Az autodatára egy hónap próba verzióra előfizettem, kipróbáltam, de ugye ahogy mondod is, gyér az olasz felhozatal. Az 1.9D punto vezérlés pl. nincs benne, mindenáron a JTD vezérlését hozza, pedig nem is hasonlít. Kicsit olyannak érzem, hogy csináltak egy rajzot, és azt hozzák majdnem mindenre. 

Egyszer a suzuki sportmotoromat kellett szétszednem, megvolt hozzá a gyári javítási könyv. Aki lát, az össze tudja belőle rakni az egész blokkot. Nem baj, ha nem beszél külföldiül. Aztán egyszer a Gilerámat is szét kellett borítani, de bátor voltam, mert ahhoz is megvolt a gyári leírás. Hát nem csalódtam az olaszokban! Rajzon egy marék alkatrész, és onnan egy nyil a motorblokk irányába, jelezve, hogy az bizony oda való mind. Mondjuk erre magamtól is rájöttem, de egy kicsit pontosabb instrukció sok időt spórolt volna. 

Szóval az autodata igy nem lett előfizetve. Ha szerelünk is többnyire olajcsere, fék és futómű. Nagyobb dolgokba csak a saját állományon belül megyünk bele. (mondjuk most rakunk össze egy balcancar targonca blokkot kosárból)

Hál istennek minden időnket leköt a homokszórás és az ipari festés. Még annyi időnk sincs, h az autófényezést gyakoroljuk. 

Az állomány pedig mostmár tetemes:

164, 166, kappa tds, kappa jtd, thesis 2.4benzin 2db, thesis 3.0 v6, 

ezen kívül akad itt egy frontera, és természetesen a micra. (lassan vezérmű lánc cserés, így 280ezernél, mivel még a gyári van benne)

Motorból pedig egy Aprilia és egy gilera.

 

Előzmény: BmS1 (89742)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 89742

Az Autodata nekünk nélkülözhetetlen (kisebb vagyon az éves hozzáférés... ) de olasz autóknál nagyon kiskanállal méri az infot  :-(  A motormenedzsment rész mondjuk nagyjából itt is rendben van.

A feszültségesés kibogarászása egy összetettebb autónál szép feladat :-)

Előzmény: sooty (89741)
sooty Creative Commons License 2024.04.28 0 0 89741

Köszönöm!

Sajnos ennél összetettebb a probléma!

Annyi szerencsém van, hogy a kappa és a 166 komfort moduljai teljesen egyeznek, így azokat könnyen tudom cserélgetni, de ez nem oldotta meg a problémát.

Az első ablakok kivezérlő szálain 1,5V-ot tudok mérni, illetve alkalmanként 3.5V-ot. (hol ez, hol az, még nincs meg, hogy miért van ez)

Ami test pont elém került mindet javítottam, tisztítottam, de még semmi. 

Per/pill az van, hogy a belseje ki van belezve, és a csomitér jobb hátuljában lévő ablakvezérlőtől indulunk visszafelé, követve a vezeték színeket és keresni a problémát.

Előzmény: BmS1 (89740)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 89740

Az Autodata 2024 ennyit tud...

 

Előzmény: sooty (89739)
sooty Creative Commons License 2024.04.28 0 0 89739

Nincs valakinek véletlen 166hoz repair manuálja? Igazából elektromos rész kellene. Mindene készen van, de a két első elektromos ablak nem működik, és ahogy szokták mondani, nem kapom a baját...

BmS1 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 89738

Persze, ez OK.

 

A kiindulási pontom az volt, hogy egyáltalán képes-e zavart okozni ott a rézpaszta. A másik homályos pont a "rézpaszta" összetétele. A "kerámia" paszta egyáltalán nem tartalmaz fém elemeket.

 

Az induktív jeladók sokkal érzékenyebb szerkezetek, mint ami az autós köztudatban él. Érdemes rápillantani a két oszcilloszkóp ábrára, az első mutatja, hogy egy kicsinek vélt jeladó kerék eltérés mekkora jelfeszültség differenciát okoz.:

 

https://injektor.hu/technikai-info/111-hogy-is-van-ez-22-a-szakma-szegyene-poluskerek-sztori

Előzmény: Adm (89737)
Adm Creative Commons License 2024.04.27 0 0 89737

Érdemes abba is belegondolni, hogy ezek a jeladók folyamatosan kapják a dzsuvát, a fékport, a tárcsák kopadékát, és akkor itt a kerékagy felfekvő felületére és a csavarra kent minimális mennyiségű rézpaszta. Hogyan fog ez számottevő mértékben eljutni a jeladóhoz?

 

Előzmény: BmS1 (89733)
Adm Creative Commons License 2024.04.27 0 0 89736

Úgy látom, szövegértelmezési problémáid vannak, vagy pedig egyszerűen nem tudsz németűl.

Űlj vissza a foteledbe, ott otthon érezheted magad.

Előzmény: rfc (89732)
Szeky JTD Creative Commons License 2024.04.27 0 0 89735

 

Küldtem mailt, az itt megadott címre.


Előzmény: Kappa 5.10 (89731)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89734

nemigen van bármilyen típusú tartós kenőanyagnak esélye zavart okozni. 

 

Előzmény: BmS1 (89733)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89733

Urak,

 

eleve tisztázni kellene, miről is beszélünk.

 

Az újabb típusok ABS / ESP kerékforgás érzékelői szinte mindig Hall-jeladósak. Eleve: itt a zárt szerkezeti kialakítás miatt (szvsz) nemigen van bármilyen típusú tartós kenőanyagnak  zavart okozni. (Cserébe baromi érzékenyek, elég egy leejtés, szakszerűtlen hozzányúlás és annyi....)

 

Korábban az induktív jeladók voltak általánosak.  Ez már más eset. A rendszer kényes pl. a légrésre, a póluskerék állapotára, és 5-6 km/óra sebesség alatt nem is működik. Itt ha a póluskerékre kerül(ne)  fémet tartalmazó kenőanyag (pl. rézpaszta), az szerintem tudna működési zavart okozni. Az állításom könnyen cáfolható: meg kell nézni egy hibátlan jeladó oszcilloszkóp ábráját, és ugyanezt, ha a jeladó kerék rézpasztával szennyezett.

 

Ha a két oszc. diagram között nincs különbség, akkor vesztettem :-DD

 

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Előzmény: rfc (89732)
rfc Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89732

A Hella is hülye?

https://www.hella.com/techworld/de/ti/Metallfreier-Dauerschmierstoff-9424/

Azt ugye érted, hogy nem velem vitatkozol?

Előzmény: Adm (89720)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89731

Szia.

Szívem szerint egy JTD SW Apollo Blu.De nem vagyok telhetetlen.

Előzmény: Szeky JTD (89730)
Szeky JTD Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89730

Szia! Milyet keresel pontosabban?

Előzmény: Kappa 5.10 (89729)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 89729

Üdv!

Nem tud valaki papíros vagy papir nélküli donort?Ha nincs benne a motor az se gond.

Köszönöm 

DonPrego Creative Commons License 2024.04.25 0 0 89728

Mondjuk előző tulaj adott kocsihoz egy extra gumit, felni nincs hozzá. Nyári felnikhez 19es anyák vannak, a gyári kulcs 21-es. Még nem tudom mi más van ezen kívül abban a habszivacs dobozban ami a pótkerék helyén van. Szal össze kéne raknom fejben a dolgokat.

Előzmény: BmS1 (89727)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 89727

már csak tömítő trutyit kaptam

 

 ...  amiről megoszlanak a vélemények, én nemigen bízom ebben. Hosszabb útra pótkereket viszek.

Előzmény: DonPrego (89726)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89726

Mondanám hogy meghúzásnál gondoljunk arra is amikor hóbanfagybanesőben kell defektes kereket cserélni, de az avéhoz én is már csak tömítő trutyit kaptam

Előzmény: BmS1 (89725)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89725

Persze, egy ekkora meghúzási nyomatéknál ökörség lenne ilyen kis tűréshatárt megadni  :-))

Előzmény: Adm (89724)
Adm Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89724

Igazából ez volt leginkább gyanús "192  +/- 0,5 Nm"  :)

Előzmény: BmS1 (89723)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89723

Urak!

 

Bocsi a tréfáért.

 

Don Akadémiai  Értekezés szintű írását olvasva ( Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D  ) jött az ötlet: tegyünk rá még egy lapáttal.

Gondoltam, percek alatt jön majd  a  megfejtés: Micsoda marhaság!  A hivatkozási számban utaltam áprilisra  04.01 :-DD

 

A fotó hamisítás nélkül:

 

 

 

:-DD

Előzmény: BmS1 (89710)
Adm Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89722

Nem ezzel a részével van gond. Szerinte a rézpaszta megzavarja az ABS működését és hasonló dolgok :)

Előzmény: downer (89721)
downer Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89721

Én egyetértek, a kerékcsavarokra semmilyen más erő nem hat, csak amivel meg vannak húzva. Még a legnagyobb kátyúban vagy a legélesebb kanyarban sem.
Na, nézzük mi lesz a vita vége! :D

Előzmény: rfc (89719)
Adm Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89720

Már itt is kezded ezt a hülyeséget?

Előzmény: rfc (89719)
rfc Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89719

Kerékcsavarokat és felnik/féktárcsák felvekvő felületeit eleve nem szabad pasztázni semmivel. Csavarokat azért nem, mert a meghúzási nyomaték mindig száraz csavarra vonatkozik, megkenve könnyebben megy, és valójában sokkal nagyobb nyomatékkal húzod meg, ami a csavarfej vagy a menet szakadását eredményezheti hosszú távon. A felületeket meg azért nem, mert a közhiedelemmel ellentétben nem a kerékcsavarok tartják a helyén a felnit, hanem az általuk kifejtett leszorító erő. Ha a felni és a topf között nincs súrlódás, a felni idővel lelazul.

Előzmény: probody (89718)
probody Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89718

Erre azért nem jó a nyomatékkulcs mert egy csikorgósan meglazult-visszatett kerékcsavart, és egy rézpasztázottat azonos nyomatékkal húznak meg, egészen más lesz a végeredmény.

DonPrego Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89717

Hát én nem tudhassam, nem vagyok a kerékcsavarok örzője. Sport modellekből szerintem GT86-hoz nem is volt szerencsém, vittek BMW Suprával, Lexus RC és LC-szel, meg vezettem picit Yaris GR-t. Ebből az LC tetszett, annak ellenére hogy egy repedt hátsó lámpa volt hozzá állítólag 2m+ infláció előtt.

Előzmény: BmS1 (89716)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!