Sokan félreértették a Boxstert, mely megjelenésekor alaposan felkavarta a rajongói kedélyeket, mára elfogadottá vált. Felhasználók, rajongók véleményét várom ide a topicba.
szia. nekem fél éve van meg, azóta folyamatosan költök rá. nem feltétlenül minden az autó hibája, inkább el lett használva kicsit.
össze fék nullán volt, kb 120.000ft az anyag. 3 lengéscsillapító kuka, vettem bele egy új állítható futóművet 135.000ért. egy hűtőventi bontottan 27.000ft, közben találtam egy kirepedezett vízcsövet az új 10.000ft. most beszart a kézifék kapcsoló, 2.500ft. egy olajcsere kb 25.000ft.
még fogok cserélni kuplungot, mert elég kemény és szerintem fent fog, a tető is cserés lesz. a vízcsövön és a kézifék kapcsolón kívül mindent külföldről vettem, ebay és design911.co.uk.
viszont olcsó volt az autó, még ezek után is árában leszek. szerencsére a nagy részét meg tudom csinálni én is, a futómű cserében meg segített egy szerelő haver, mert azt csápos nélkül nem vállaltam be.
8000km-t mentem vele eddig, egyszer rendbe kell rakni és akkor nem lesz vele sok gond szerintem, ha hobbiautóként használod.
Sokan "félnek" tőle, mert jaj, hol a motor, és nem lehet hozzáférni, holott annyira azért nem bonyolult, annak aki tudja hogy hogyan kell.
Na ezekből már kevesebb van.
Azokból meg még kevesebb akik értenek is hozzá.
Mai story, generátorom sokat tölt, ki kellene cserélni a fesz. szabályzót. Oké.
Autóvillamosságis, aki nem feltétlenül szerelő, hanem inkább elektromos, kérdezi hol a generátor, mondom az ülés mögött.
Alul? Nem, felül. Hátő..
A végén nem kellett hozzányúlni, mert normális volt a töltés, de ha kellett volna, akkor külön szerelő kellett volna, aki kibányássza a generátort. És szerintem olyat sem találtam volna a sarkon.
Hobbiautó szinten is van azért költsége, és nyilván több, mint egy "átlagos" hobby autónak. Volt előtte Audi S2 Coupe-m, kb. 2x az eltérés, mondjuk éves szinten.
Egyre inkább izgat ez a "kis" porsche. Leginkább a 2000-es évjáratúak. (Ismerem a roadster és kabrio érzést van egy japánból). Fenntartási költségekre lennék kíváncsi hobbi szinte jasználva. Van e hozzá alkatrész, szerelő? Szoktak lenni közös programok? Utakon nagyon utálják az "újgazdag" porschesokat? (Mégha több mint 12 éves az autó)
Sziasztok! Jövő hét szombaton (május 26.) páran találkozunk a balatonfüredi MOL kúton és onnan gurulunk valamerre. Várunk mindenkit szeretettel, 2-3 óra körül lesz a gyülekező.
Az IMS-t csak annyi motorolaj éri, amennyi átszivárog a porvédőjén ;) Persze a gyakorlat azt mutatja, hogy idővel így is kimossa belőle a zsírt a motorolaj, és már csak az utóbbi ken. Én nem vagyok ennyire parás, szerintem túl van ez lihegve, majd kicserélem, ha a kuplung időszerű lesz. A hűtőket idén kipucoltam, igaz eddig sem melegedett, mondjuk nem is volt benne sok kosz.
No, azt nem "merem", mivel az IMS a motorolajban van, ezért én inkább évente cseréltetem, mégha nem is megyek sokat, akkor is.
Sőt, ha extrém használat van, akkor az 5000km/csere erősen ajánlott.
Állítólag nagyon háklisak ezek a motorok az olajra (986 főleg, de talán a 987 is), és annak a viszkozitására. Az olajat hűti a víz, és ha a vízhűtő nem működik rendesen, akkor akár 5C-os motorolaj emelkedés (90C ról 95C-ra) is olyan viszkozitásbeli esést eredményez, amitől lecsökkenhet az olajnyomás.
Az meg nem tesz jót semminek.
Szóval az olajcsere, és a kiegészítő hűtőventillátorok ellenőrzése is ajánlott időnként. Mondjuk évente.
Ugy nèz ki lett egy S-em. Hogy mennyire szèp azt nem tudom megitelni. Túl sokat nem nèztem meg. Szerintem a nem szèp de talàn jó kategória lesz.Motorban 100ezer van.
Lètezik magyar nyelvű leíràs a kocsihoz? Mi hogy mükodik stb.?
Így van! Szerintem egyébként mindegy, hogy 2.5, 2.7, vagy 3.2. Nyilván van közöttük különbség, de a 2.5 is megy illetve énekel úgy, amit közúton értelmes keretek, a szabályok lehetőség szerinti betartása között maximalisan elégséges! Aki nem így gondolja az menjen pályára és vegyen egy gt3 RS-t :)
Azt kell megvenni amiből az ember normálisat, jó állapotút talál... csapagyat mindegyikben érdemes cserélni :)
Az M96-os blokkoknál a lökettérfogat növekedésével csökken a tartósság, mert egyre vékonyabb a henger fala a nagyobb furat miatt. Ugye ezek open deck motorok, és a vékonyabb fal miatt kevésbé állnak ellent a terhelésnek. A 2.5-ös Boxster örök életű hírében áll, a henger torzulásából adódó hibákat tekintve.
Az olaj vallási kérdés, simán bele lehet önteni bármit, ami teljesíti az előírt teljesítményszintet. Nincs folyékony szerelő. Ha nincs téli használat, lehet ez akár 20W-60 is. Én 5W-40-es Eneos Sustina-t használok a C4-ben, mondjuk én használom télen is, ellenben nem pályanapozok vele. Két szett télikerekem van, egy 18-as és egy 17-es a hólánchoz. 8)
Olvasgatva a fórumot látom nincs egyetértés milyen olaj kell a motorjába.Találtam egy videót ahol 15W50-es Mobil1 olajat mondanak. Vagy akkor még nem létezett jobb hideg oldali olaj?
Még nem, van több is amit most megnézek. Ahogy olvasgatom a magyar irásokat a boxiról,nem nagy a kör. Xoyox neve feltünik párszor és a népitéletben is megtaláltam a leirását.
987 s boxi vagy 987 s 911 max 2008ig..illetve mar az sl 55,65 is jatszik..baszott nehez talani olyat ami minden szempontnak meg felel..magas a merce..mert, ha veszem mar orokre veszem..egyutt oregszunk meg..terveim szerint..en marha eladtam gyermekem szuletese miatt 😂