Feltelepítettem az openbve-hez a hévet erről a linkről: http://users.atw.hu/gothpaladinus/downloads.php?cat_id=2 elindúl a játék, de sajnos valamiért csak a felső vezeték tartó oszlopokat mutatja meg, mindegyik pályánál (hév). És ezt írja ki: 120 file (s)
Egész szépen haladok a textúrázással, ma például az ablakokat és a felniket textúráztam újra, illetve ezzel párhuzamosan elkezdtem az eddig BMP kiterjesztésű textúrákat optimalizált PNG-kre cserélni, így sokkal kevesebb helyet fog foglalni a végeredmény még alfa csatorna hozzáadása esetén is!
Egy régebbi projektünket vettem elő a minap Mr. Metróval, köszönhetően annak, hogy múlt Csütörtök déltájt sikerült több oldalról is megfelelően lencsevégre kapnom az Árpád hídnál az ELK-737-es frsz-ú Ikarus 260.32-est, így ismét hozzáláttam az OpenBVE-s modell feljavításához. Egyelőre ilyen, de lesz ez még sokkal szebben is fotótextúrázva, csak idő kérdése a dolog.
És hogy egy nagyfelbonású kép is jusson mára, íme Ricsi717 tt. fiktív 1-es villamos pályája egy UV-val. A 3 megállós, 2 vágányos vonal ugyan egyes részein, de legfőképpen az első állomásközben meglehetősen szokatlan, sőt, mi több, szerintem kifejezetten furcsa módon van felépítve, de kellőképpen részletes és animációkban sem szegény, úgyhogy érdemes legalább egyszer végigmenni rajta mindenkinek! (Persze, csak miután mindenki átalakította a route-fájl kódolását ANSI-ról UTF-8-ra, hogy rendesen működjön [megjegyzés: ez a hiba egyébként már jelezve lett a készítőnek], de ez ne legyen akadály, ennyi belenyúlást bőven megér a végeredmény tekintetében a pálya!)
Ja, és a pályáról maga Ricsi is készített egy slideshow-t, ez itt nézhető meg:
Rég írtam ide, de van azóta friss anyag, méghozzá 2-es metrós: Gcs7e7 Facebook-csoportjában az ottani tagok számára letölthetővé tettem az új Alstom Metropolis AM5-M2 hangjaimat és a szintén általam átalakított járműfizikát, erről új videót is raktam föl tegnapelőtt, íme.
Az IC 838/839 (Gemenc InterCity) vonat jövő Hétfőtől kezdve megáll Vajta állomáson is. Mondjuk akkor már Cecén is megállhatna... de mindegy, most nem panaszkodni akarok, hanem egy, a témával kapcsolatos friss képet megosztani. Ezzel kívánok jó éjt mindenkinek!
Ide is rakok egy újrafestett Szilis képet: InterCity vonat Sandymill állomásról a második vágányra. Balfearn, Balfearn állomás! Köszöntjük kedves utasainkat. A vonat tovább nem közlekedik!
Sajnos róla még nincs új pályaszámos (430 333) fotóm, így egyelőre a régi, V43 333-as pályaszámmal kaptam le a GYSEV-es Szilit Birmingham New Street állomáson, egy Avmz és két Bvmz kocsit húzva:
Igaz, egy kicsit alakítgattam a HSV értékeken, de sztem így jobban is néz ki. ;)
Négy évvel a megkezdése után az openBVE projekt törölve lett. Élt 4 évet 2008. Április 10. és 2012. Május 7. között. Nyugodjék békében.
A hivatalos bejelentés az openBVE honlapján található, ami sajnos egy árva szót sem ír a leállítás indokairól, előzményeiről, csak annyit közöl, hogy a Tartalomkezelőbe új feltöltők nem jelentkezhetnek innentől, a mostaniak pedig vissza kell álljanak a kézi telepítési módszerekre, mert amint az openBVE honlapját Anthony Bowden által biztosító fizetett szerver megszűnik, a Tartalomkezelő sem fog többé működni.
Én a magam részéről addig fogom használni a Tartalomkezelőt, addig fogok hozzáadni letölthető kiegészítőket, amíg a szervere megmarad. Előző hét Pénteken például a BKV Siemens Combino Szupra NF12 típusú csuklós alacsonypadlós villamosát tettem onnét elérhetővé, amihez tegnap meg is jelent egy kisebb javítás, de fogok még egyet-kettőt frissíteni hozzá, mert a mostani változatba bele is került egy-két hiba, amit csak utólag, más gépre telepítve vettem észre...
A Hong Kongban élő Alvinwong, aki már eddig is készített kiváló vonat beépülőket openBVE-hez, most már egy használható openBVE pályaszerkesztő programot is ír. Igaz, ez sem grafikus, hanem szöveges, de mégis jónak ígérkezik. Az openBVE hivatalos fórumán itt található meg, le is tölthető egy már használható, bár még nem stabil változat.
RailJet Ménvár 16-os villamosvonalának Kodály téri végállomásán. Hát nem volt könnyű dolgom vele, mert folyton vészfékezni meg tolatni kellett, aztán végül 3 perc 26 másodpercnyi késést szedtem össze a végállomásig. Vajon Nektek mennyire sikerülni vele betartani a menetidőt +-1 méternyi pontossággal megállva mindenhol? :)
Az idei év elejére V43 1346 is megkapta az új pályaszámát, innentől kezdve 431 346 van az orrán. 2012. Március 31-én ez a Szili vitte az IC 259 Dráva InterCity-t Pécs-Szarajevó felé, és mivel Budapest-Déli és Sárbogárd közt én is rajta ültem, és mert ritka látvány a 40-es vonalon, így levideóztam Bogárdról továbbhaladását. Ma délelőtt pedig elkezdtem _Szergej_ Krisz openBVE-s modelljét átfesteni, amit déltájt már bemutattam a BVE Train topikban, Krisz pedig azóta vissza is jelzett, hogy részéről a kiadásnak nincs akadálya, de azért a biztonság és a becsületesség kedvéért még Mozdonyos Pistát is megkérdeztem a fotója felhasználhatóságát illetően, egyelőre az ő válaszát várom.
Addig is, két újabb képet megosztok róla, lehet véleményezni.
A villanymozdony ObjectViewer-ben:
És openBVE-ben, Sárbogárd-Rétszilas állomások közt az IC 802 (Zengő InterCity) élén, a végén a 10-es számozású kerékpárszállító Halbi vezérlőkocsival (a próbamenet során gondoltam is rá, hogy a 46-os vonalból Rétszilas váltókörzetnél készítek majd egy módosítást, hogy Sáregres-Simontornya (-Dombóvár-Pécs) felé is lehessen majd vezetni tovább a 40-esen):
Ma megjelent az openBVE 1.4.1.2, amiben már finn nyelvet is lehet választani, illetve egy parancssori /route vagy /train argumentum nem kezelt kivételhez vezető programütközési hiba került javításra.
Persze, azért az alacsonyabb kidolgozottságú változat sem lesz abszolút monoton, tehát azért csak mértékkel fogom tartani a kompromisszumokat, de annyira azért igen, hogy az én gépemen játszható teljesítményt mutasson.
E jó, hogy gonoldsz azokra is akiknek nem erős idegzetű a gépük. Viszont annyira meg ne butítsd le, hogy tényleg csak terepasztal vagy még ahhoz se hasonlló pályá legyen. alj növényzetet rakj a pályába. Remélem valamikor phontanka kirakja amit eddig csináltam és az is feldobja majd a pályát. Még fogok csinálni jópár kiegészítő objektumot.